بهترین مرکز مشاوره شمال تهران

مرکز مشاوره شمال تهران با نام مرکز مشاوره روانشناختی اکسیر در زمینه‌های مختلف روانشناختی مانند مشاوره جنسی، زوج درمانی، مشاوره کودک، مشاوره خانواده و غیره در خدمت شما شهروندان محترم است.

امروزه بشر در دوره پیچیده‌ای زندگی می‌کند، یکی از مشخصات این دوره، تخصصی شدن مسائل و وابستگی افراد به یکدیگر جهت استفاده از تخصص‌شان، برای تداوم یک زندگی متعادل است. لذت بردن از زندگی شخصی و رشد و تعالی شخصیت، شکوفا نمودن استعدادها و ارضای نیازها، اعم از نیازهای اولیه جسمانی، نیاز به امنیت و آرامش، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، نیاز به احترام و شکوفایی در دنیای امروز فرایند ساده‌ای نیست؛ انسان در تمام این مراحل، به داشتن مشاور و مشاوره کردن نیازمند است.

مشکلات روحی و روانی، اقتصادی، مشکلات تحصیلی، موضوع مسکن، ازدواج و اشتغال جوانان از جمله این مشکلات به شمار می‌رود. در جامعه کنونی که انسان‌ها با انواع استرس‌های شغلی و اضطراب‌های متعددی، مواجه هستند، باید بیاموزند که چگونه با این عوامل سازگار شده و با شناخت بیشتر، رفتارهای خود را مطابق با الگوها و هنجارهای اجتماعی تطبیق دهند تا بتوانند با دیگران روابط اجتماعی مطلوبی برقرار سازند.

امروزه نیز به دلیل پیچیدگی جوامع بشری،‌ افراد به نحوی با مشکلات روانی خود و یا کسانی که در ارتباط با آنان هستند، رو به رو می‌شوند. کودکان و نوجوانان از اخلاق و برخورد والدین در رنج هستند، والدین از ناسازگاری، طغیانگری، پرخاشگری و رفتارهای نابهنجار کودکان و نوجوانان خود ناراحت و در غم و اندوه به سر می‌برند.


مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

سلامت روان از نظر متخصصین مرکز مشاوره شمال تهران

سلامت روان بر طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامت روانی سطحی از بهزیستی است که افراد می‌توانند استعدادهای‌شان را محقق کنند، با استرس­‌های زندگی مقابله کنند، به شکل موثری کار کنند و روابط معنی‌دار برقرار کنند. ب

بسیاری تصور می­‌کنند صرفا نبود بیماری روانی به معنی سلامت روانی است اما متخصصان این امر معتقدند سلامت یا اختلال روانی یک طیف بی­ انتهاست که در یک سمت آن اختلالات روانی و در سمت دیگر آن سلامت روانی قرار گرفته ­است. سلامت روان ابعاد روان­شناختی، فیزیکی و اجتماعی دارد و بر نحوه‌ای که استرس‌هایمان را کنترل می­‌کنیم موثر است. هم­ چنین، در هر مرحله زندگی، از کودکی تا سالمندی، اهمیت دارد و به عبارتی دیگر سلامت روان، نقش مهمی در تضمین پویایی و کارآمدی هر جامعه ایفا می‌کند.


مقاله مرتبط: تست آنلاین سلامت روان

مقاله مرتبط: سلامت روانشناختی


عوامل ایجاد کننده مشکل در سلامت روانی

  • عوامل بیولوژیکی مانند ژنتیک یا شیمی مغز: بسیاری از اختلالات روانی از طریق ژنتیک منتقل می­‌شوند و یا به دلیل شرایط زیست شناختی مغز به وجود می‌‌آیند.
  •  تجربه­‌های زندگی: مانند ضربه­‌های روانی یا مورد سوء استفاده جسمی، روانی یا جنسی قرار گرفتن. تجربیات آسیب زا، به خصوص در سنین کم، می­‌تواند موجب به وجود آمدن مشکلات روانی شود و یا کسانی را که از لحاظ ژنتیکی آمادگی ابتلا به اختلالات روانی دارند دچار مشکل کنند.
  •  سابقه خانوادگی مشکلات مربوط به سلامت روان: وجود خویشاوند نزدیک با سابقه مشکلات روانی، احتمال دچار شدن به مسایل سلامت روان را بیشتر می­‌کند.

اهمیت سلامت روان

سلامتى جسم و روان از این نظر حائز اهمیت است که رفتار انسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. امروزه ثابت شده است که بسیارى از عوامل روانى و تغییرات محیط زندگى که با فشار روانى همراه هستند عوامل به‌وجود آورنده بیمارى جسمانى و یا تشدید کننده تظاهرات این بیماری‌ها می‌باشند.

با به خطر افتادن سلامتى جسمانى واکنش‌هاى روانى نیز در افراد به وجود می‌آید. مثلاً بیماری‌هاى مزمن جسمانی، بیمارى قلبی، بیماری‌هایى دراز مدت و محدود کننده‌اى را براى فرد ایجاد می‌کند، تبعات منفى رفتارى را به دنبال دارد. همچنین مشکلات روانى مى‌‌تواند تبعاتى به‌صورت بیمارى شبه جسمانى (Somato-Form)، (مانند کسى که از شدت فشارهاى روانى قدرت تکلم خود را از دست می‌دهد) و یا دچار بیماری‌هاى روان تنى (Psycho-Somatic)، (مانند زخم معده و فشار خون عصبی) داشته باشد؛ بنابراین سلامت جسم و روان از لحاظ بروز رفتارهاى عادى و طبیعی، رفتارهاى منطبق با ملاک‌هاى اجتماعى بسیار حائز اهمیت است.

بهداشت روانی مثبت اجازه می‌دهد تا مردم به این موارد دست یابند:

  • تحقق بخشیدن به پتانسیل کامل خود
  •  مقابله با استرس‌های زندگی
  •  کار مفید
  •  کمک‌های معنی دار به جوامع خود

بررسی سلامت روان در مرکز مشاوره شمال تهران

راه‌هایی برای حفظ بهداشت روانی مثبت

  •  گرفتن کمک های حرفه‌ای اگر شما به آن نیاز دارید
  •  ارتباط با دیگران
  • مثبت بودن
  •  از لحاظ جسمی فعال بودن
  •  کمک به دیگران
  •  خواب کافی
  • مهارت‌های در حال توسعه مقابل
  • هدف داشتن در زندگی
  • پذیرش خود
  • داشتن سرگرمی

مقاله مرتبط: ابعاد سلامت روان

مقاله مرتبط: حمایت اجتماعی و سلامت روان

مقاله مرتبط: روش هایی برای بهبود سلامت روان


تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روان

امروزه پژوهش‌های علمی، دستیابی به موفقیت را منوط به میزان هوش افراد نمی‌دانند، بلکه افراد با هوش هیجانی مناسب می‌توانند به وسیله تعاملات بیشتر با دیگران در زندگی موفق باشند؛ به عبارتی بین هوش هیجانی با سلامت روان رابطه مثبت معناداری وجود دارد. این افراد در هر گروه و شغلی با موفقیت‌های فراوان مواجه می‌شوند. در همین راستا مطالعات بسیاری نشان می­‌دهد هوش هیجانی-اجتماعی پیش­ بینی­ کننده عملکرد اجتماعی، عملکرد تحصیلی و عملکرد فرد در محیط کار می‌­باشد. همچنین بر سلامت جسمانی، روانی و خودشکوفایی فرد تاثیر می­‌گذارد.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

اشخاص با هوش هیجانی پائین، قدرت سازش­ یافتگی کمتری با وقایع تنیدگی‌زای زندگی داشته و بیشتر دچار ناامیدی و افسردگی می‌شوند؛ در مقابل افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، پاسخ‌های سازش یافته‌تر به وقایع منفی زندگی نشان می‌دهند. افزون بر این، افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، به زندگی خود نظم و ثبات می­‌دهند و وقایع منفی کمتری را در زندگی تجربه می­‌کنند.

پژوهش‌هایی درباره بازداری فکر (یعنی سعی در فکر نکردن به بعضی مسائل، هیجانات و…) و تاثیر آن بر سلامت روان انجام شده است که نتایج آنها نشان می‌دهد بازداری، موجب افزایش فکر کردن درباره مسائل بازداری شده می‌شود. یک احساس یا هیجان بازداری شده بیشتر تحریک کننده است. از این دیدگاه بازداری افکار مهیـج می‌تواند باعث ادامه یافتن واکنش‌های هیجانی ناخواسته شود. بازداری هیجانی (چه خود آگاه و نا خودآگاه) در سلامت روانی موثر است.

اینستاگرام اکسیر

عوارض اختلالات روانی

  • افت کارکرد اجتماعی، خانوادگی، فردی، شغلی و تحصیلی
  • هزینه‌های بالای درمان‌های روان شناختی، روانپزشکی و بستری
  • کاهش نیروهای مولد جامعه
  • دور ماندن بیمار از اجتماع و کار و از دست دادن فرصت‌ها و موفقیت‌های شغلی و تحصیلی
  • برچسب اجتماعی بیمار روانی
  • عوارض داروهای روانپزشکی برای بیمار
  • آسیب دیدن روابط خانوادگی و ایجاد شرایط نامطلوب برای خانواده بیمار جهت مراقبت و تحمل بیماری وی
  • مزمن شدن اختلالات و مقاوم شدن آنها در برابر روش‌های درمانی به دلیل مراجعه، تشخیص و درمان نابهنگام
  • طولانی بودن دوره درمان اختلالات روانپزشکی

یکی از مراکز مشاوره تهران، مرکز مشاوره و روانشناختی اکسیر به عنوان بهترین مرکز مشاوره شمال تهران می‌باشد که با استفاده از متخصصان مجرب و روانشناسان، در زمینه بررسی سلامت روان، حفظ و بهبود آن به شما همشهریان عزیز کمک شایانی می‌کند.

 

رزرو وقت از مرکز مشاوره شمال تهران

Loading...

مشاوره رایگان آنلاین