بهترین مرکز مشاوره خانواده تهران

در زندگی زناشویی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. در مرکز روانشناسی اکسیر بعنوان بهترین کلینیک روانشناسی و مشاوره غرب تهران این موارد با دقت مورد بررسی مشاوران مجرب قرار می گیرد تا اگر مشکلی هم در خانواده وجود نداشته باشد بتوان مدیریت بهتر را در دستور کار قرار داد. مدیریت بهتر زندگی یکی از راهکارهای مدیریت و دستیابی به عشق در زندگی مشترک است. در این راستا مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی اکسیر به عنوان بهترین مراکز مشاور خانواده با کادری مجرب و روان‌درمانگران حرفه‌ای آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

عبور از طوفان بحران های خانواده با مشاوران اکسیر

مراجعه به یک مشاوره مجرب خانواده، به شما راه‌های همزیستی بهتر درون خانواده و توصیه‌هایی در زمینه تحکیم روابط خانواده می‌دهد. مشاوره خانواده راه‌حل‌هایی را پیش پای زوجین می‌گذارد تا از طریق آن‌ها بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، با تفاوت‌های خود کنار بیایند و زندگی سالم‌تری را در پیش بگیرند و اینکه در کنار هم به آرامش حقیقی دست پیدا کنید.

اگر بخواهیم در کنار خانواده زندی با آرامش را تجربه کنیم باید همیشه از یک متخصص و مشاوره خانواده خوب بهره‌مند شویم. بدون داشتن  مشاوره خوب، خانواده برای هدایت و راهنمایی اعضا خانواده در مواقع بحران و مشکلات، با مشکل مواجه می شود و منجر به تشدید مشاجرات فی‌مابین و تنش‌های فراوان گشته که اگر به‌خوبی و مشورت یا مشاوره خانواده کنترل و هدایت نشود متأسفانه عواقب بدی خواهد داشت.

مشاوره خانواده در قالب خدمات زیر قابل ارائه است که در صورت نیاز و تمایل می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید:

اهمیت مشاوره خانواده در کلینیک روانشناسی و مشاوره غرب تهران

مرکز مشاوره اکسیر به عنوان بهترین کلینیک روانشناسی و مشاوره غرب تهران کمک میکند زمانی که افراد از زندگی در کنار هم لذت می‌برند و سعی دارند اختلافات حتی کمرنگ‌تر تا پررنگ‌تر را نیز حل کنند، خطاهای رفتاری و فکری یکدیگر را برجسته می‌کنند و بابت آن‌ها اعتراض می‌کنند. بسیاری از مسائل هستند که از دید شخص اصلاً مطرح نمی‌شوند و هیچ عذابی از آن بابت نمی‌کشد اما اطرافیان و عزیزان فرد از بابت آن‌ها رنج می‌برند که دوره درمانی خاص خودش را دارد و لازم است در وهله اول نیاز به تغییر رفتار و افکار را در فرد ایجاد کرد. در این موقعیت بسیاری از مسائل نیاز به بازنگری و ایجاد تعهد و قراردادها و یا تجدید آن‌ها دارد.

مرکز مشاوره خانواده خوب اکسیر

گاهی به دنبال شکایت خانوادگی که ناگهان بهانه‌ای می شود، برخی ترس‌ها، اضطراب‌ها و نگرانی‌هایی از فرد شاکی بیان می‌شود که ریشه مسائل به بعد فردی انکار شده خودش بازمی‌گردد و روانشناس ماهر این روی انکار شده را به محور آگاهی می‌رساند.

با مراجعه فردی که متوجه رفتارهای خودش نیست، نمی‌تواند رفتارش را کنترل کند، نسبت به عواقب رفتارش بی‌احتیاط است، ممکن است به دیگران آسیب بزند، ممکن است به خودش آسیب جسمی بزند و حتی ممکن است بابت سادگی، بی‌احتیاطی و هیجانی بودنش خودش را درگیر ارتباط‌ ها، مشاغل و برنامه‌هایی کند که آسیب ببیند.

مزایای مشاوره در کلینیک روانشناسی و مشاوره اکسیر

اگر بخواهیم به یکی ا نکات مهم مرکز اکسیر بعنوان بهترین کلینیک روانشناسی و مشاوره غرب تهران اشاره کنیم، میتوان اینطور گفت که معمولاً در جامعه رجوع کردن به مشاوره و دریافت کردن مشاوره، بعد از پیدا شدن اختلالات روان‌شناختی است. این بدین معنی است که جامعه، شأنی برای رجوع کردن اشخاص سالم پیش از مبتلا شدن به اختلالات قائل نیست.

مشاوره بر اساس یک نگاه پیشگیرانه، در مشاوره فردی سطح دانش و توانایی‌های شخص، در مشاوره گروهی توانایی‌های گروهی  به خاطر جلوگیری از مبتلا شدن به طیفی از اختلالات روانی و عاطفی را بررسی می‌کند. پیشگیری پذیری در اشخاص سالمی که هنوز به این‌گونه اختلالات روانی گرفتار نشده‌اند نیز موردبررسی قرار می‌گیرد.

مشاوره، سلامت روان را از راه به وجود آوردن این‌گونه سازه‌های نافعال در افراد مبتلا، به جلوگیری می‌پردازد. با گسترش پیدا کردن مرکزهای مشاوره در جامعه و تشویق شدن شهروندان سالم به بهره بردن ازاین‌گونه خدمات زمینه آشکار شدن و همین‌طور به وجود آمدن بسیاری از اختلالات در شهروندان کاهش می‌یابد.

زوج‌ها چگونه می‌توانند از نظرات یک مشاور خانواده خوب استفاده کنند؟

زوج‌ها از روش‌های مختلفی می‌توانند از مزایای مشاوره خانواده بهره‌مند شوند. به عقیده روانشناسی، عامل اصلی مشکلات خانوادگی و اختلافات زناشویی به دوست داشتن همسر یا توجه کردن زن و شوهر به هم مربوط نیست. به نظر روانشناسان، ریشه اصلی مشکلات زناشویی به عدم مهارت ارتباطی کافی زوج در بیان خواسته‌ها و نیازهای خود به همسر است. از مزایای زوج‌درمانی و بهره‌مندی از راهنمایی‌های یک مشاور خانواده خوب می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • یادگیری نحوه روابط خانوادگی و ارتباط با خانواده همسر را مدیریت کنیم.
  • آموزش روابط زناشویی ( برقراری رابطه جنسی و رابطه عاطفی با همسر).
  • یادگیری شیوه برخورد در هنگام مشاجره و دعوا با همسر بی‌آنکه شخصیت همسر را تخریب کنیم.
  • آموزش درک صحیح مشکلات، چالش‌ها، ترس‌ها و نگرانی‌های همسر در زندگی مشترک.
  • آموزش مهارت برقراری ارتباط مناسب با همسر و یادگیری نحوه گوش دادن به همسر بدون نتیجه‌گیری سریع و دعوا.
  • آموزش دانستن حدومرزهای شخصی همسر و نحوه برخورد با زندگی گذشته همسر که قبلاً از آن بی ‌خبر بوده‌ایم.
  • دانستن اینکه روابط زناشویی زوج آن‌قدر خوب است که زندگی و ازدواج آن‌ها همیشه پایدار بماند.
  • آموزش میانجیگری و وساطت در زمانی که زوج در حال جدایی‌اند یا همسر شما تصمیم به طلاق گرفته است.

اینستاگرام اکسیر


مقاله مرتبط: مرکز مشاوره خانواده

مقاله مرتبط: بهترین مرکز مشاوره خانواده در تهران

مقاله مرتبط: کارهایی که زوج های خوشبخت انجام می دهند

مقاله مرتبط: مرکز مشاوره خوب

مقاله مرتبط: مرکز مشاوره خانواده


چطور با جنجال در خانه برخورد کنیم؟

مراحل:

۱.در رویکرد خود ثابت قدم باشید.

۲.وقتی به جنجال نگاه میکنید، به دنبال حرف های نزده بگردید.

  • در این زمان، حرف های گفته نشده اهمیت بیشتری پیدا میکنند. پس بدون قضاوت کردن گوش دهید.

۳.خودتان را جای دیگران قرار دهید و به خاطر داشته باشید که در ذهن شخص مقابل ممکن است اتفاقات بیشتری از آنچیزی که دیده میشود درحال رخ دادن باشد.

۴.هنگام گوش دادن، با برقراری تماس چشمی و تکان دادن سر، تمرکز خود نسبت به بحث را به او نشان دهید.

۵.زمانی را برای استراحت و سپس بیان احساسات لحاظ کنید.

۶.به خودتان یادآوری کنید که جنجال اغلب از احساس شنیده نشدن، بی اعتمادی، دوست داشته نشدن و درک نشدن نشأت میگیرد.

۷.هنگامی که به دنبال یک راه حل هستید، در نقش خود در این جنجال کاوش کنید و به دنبال راهی برای خنثی کردن این وضعیت بگردید.

۸.به یاد داشته باشید شما فقط میتوانید شخص خود و نقش خودتان در جنجال را تغییر دهید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره کودک، مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

۹.اغلب هنگامی که ما تغییری در خود انجام میدهیم- مثل رفتن قدم زدن یا عدم درگیری با افکار دیگران- جنجال به سادگی متوقف میشود.

۱۰.معمولا هنگامی که احساس میکنیم باید نظرات و دیدگاه های خود را بیان کنیم، جنجال افزایش میابد.

۱۱.به یاد داشته باشید زمانی که جنجالی در جریان است، نظرات شما شنیده نمی شود.

۱۲.هنگامی که جنجال تمام می شود و خانه به آرامش باز میگردد. .. وقت آن است که راجع به آنچه اتفاق افتاده است صحبت کنید و مشکل را برای آینده حل کنید.

۱۳.حتما مثبت باشید .. سعی کنید در بیان منظور خود از عبارات و جملات مثبت استفاده کنید.

۱۴.اجازه ندهید کارهای دیگران قدرتتان را از شما بگیرد.

۱۵.برای خودتان ببخشید و برای حفظ قدرت خود حرکت کنید.

۱۶.این نکته را بدانید که بخشیدن به معنای تایید کردن عمل نیست. فقط به این معنی است که شما نمیخواهید با دیگران درگیر شوید.

۱۷.زندگی خیلی کوتاه است، در لحظه زندگی کنید و از تمامی لحظات عمرتان استفاده کنید.

نکات

  • در رابطه با دیگران صبور باشید، بگذارید آنها بدانند شخصیت جدید شما ثابت قدم است.

هشدارها

  • اغلب هنگامی که رویکرد خود را عوض می کنید، کنار آمدن با آن برای دیگران زمان خواهد برد.
  • اغلب هنگامی که رفتار خود را تغییر می دهید، افراد ناکارآمد از بودن در طرف شما انصراف میدهند.

مشاوره رایگان آنلاین