یکی از مهم ترین ویژگی هایی که افراد در هنگام انتخاب یک مرکز مشاوره روانشناسی در نظر می گیرند، موقعیت جغرافیایی آن است. روانشناسی بحثی ادامه دار است یعنی احتمال وجود نیاز به مراجعه های بعدی بسیار بالاست. بنابراین شما باید مرکز مشاوره ای را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن متخصصان حاذق و با تجربه به محل زندگی تان نیز نزدیک است.

در این راستا و برای دسترسی بهتر شهروندان در شرق تهران به خدمات روانشناسی، اعضای مرکز مشاوره اکسیر، مرکز مشاوره تهرانپارس را افتتاح کرده اند.

مرکز مشاوره تهرانپارس با نام اکسیر، طرف قرارداد با بیمه بانک‌ها و ارگان‌های دولتی، آماده هر گونه خدمت‌رسانی در زمینه روانشناسی و شناختی به پرسنل سازمان‌های طرف قرارداد توسط بیمه می‌باشد. اگر شما هم به دنبال آدرس مرکز مشاوره تهرانپارس می‌گردید، حتما با ما در تماس باشید.

مشاوره آنلاین اکسیر

مرکز مشاوره و روانشناسی اکسیر تا کنون علاوه بر زمینه مشاوره، روانشناسی، روانپزشکی و روانسجی به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی (مهارت‌های زناشویی، مهارت‌های فرزند پروری، مهارت‌های زندگی، خلاقیت، و…) نیز پرداخته است. حیطه اصلی فعالیت‌های این مرکز شامل مشاوره فردی، مشاوره ازدواج، مشاوره گروهی، مشاوره کودک و نوجوان، خانواده درمانی، نوروفیدبک، درمان اضطراب، اختلالات خلقی و اختلالات جنسی می‌شود. علاوه بر این در این مرکز انواع آزمون های استعداد یابی و روانی نیز برگزار می‌شود.

متخصصان مرکز مشاوره اکسیر همه روزه پذیرای شما عزیزان می‌باشند. اهداف زیادی در مرکز مشاوره اکسیر، دنبال می‌شود که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

مشاوره خانواده اکسیر

اهداف پیشگیرانه در مرکز مشاوره تهرانپارس اکسیر

در این هدف سعی شده که با برگزاری کارگاه‌های مختلف روانشناسی نوجوانان و کودکان از جمله فرزند‌پروری، آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان، تربیت جنسی، شناخت و تنظیم هیجانات کودکان، بازی درمانی، قصه درمانی، پیشگیری از آسیب های روانی و اعتیاد، پیشگیری از بـروز اختلالات شخصیت در بزرگسالی، پیشگیری از بروز مشکلات جنسی و….. همچنین گـروه درمانی سلامت روان، گامـی بلنـد در جـهت پیشگیری از مشکلات سلامت روان در جامعه برداشته شود. معمولاً در هـر جامعه‌ای به دلیل هــزینه‌ها و مشکلاتی که درمان به بار می‌آورد از هدف پیشگیرانه که به نوعی کم هزینه و مقرون به صرفه است استفاده می‌شود.

روان درمانی مرکز مشاوره اکسیر

متخصصان ما در مرکز مشاوره اکسیر، در این هدف به دنبال درمان مشکلات اعم از افسردگی، اضطراب، مشکلات کودک (مشاور کودک)، وسواس (از جمله وسواس موکنی و..)، درمان اعتیاد، زوج درمانی (مشاوره ازدواج)، چاقی، پرخوری، بیش فعالی، مشکلات جنسی (سکس تراپی) و…. می‌باشند.

ارتقاء و بازتوانی در مرکز مشاوره اکسیر در شرق تهران

مرکز مشاوره اکسیر با استفاده از دستگاه‌های مجهز (از جمله نوروفیدبک ،TDCS و…)، به افزایش سطح ارتقاء عملکردهای شناختی (توجه، تمرکز، هوشیاری، حافظه و….) مراجع کمک می‌کند. همچنین در این هدف فرد در گروه درمانی و یا کارگاه‌های مختلف به وسیله توجه آگاهی (mindfulness)، ارتباط موثر با خویشتن و… سبک زندگی بهتر را یاد می‌گیرد.

روانشناس کیست؟

روانشناس شخصی است که پس از گذراندن دوره‌های تخصصی خود در رشته روانشناسی به بررسی دقیق عملکرد رفتار با مغز و از طرفی دیگر ارتباط بین رفتار و محیط انسان می‌پردازد. همچنین رفتار شغلی، رفتار تحصیلی، رفتار شخصی و رفتار اجتماعی افراد را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند و روی احساسات و افکار و انگیزه‌شان کار می‌کنند تا بتوانند آنها را کنترل کنند و در زندگی با سختی ها و مشکلات مقابله کنند.

دکتر روانشناس دارای تخصص های گوناگون و مهارت‌های متفاوتی از جمله متخصص زنان، مردان، خانواده، روانسنجی و ویژگی‌های آنها، دکتر روانشناس ازدواج، از قبل تا بعد از آن و همچنین متخصص تربیت و آسیب‌های کودکان می‌باشد که این مهارت‌ها کاملا متفاوت با رشته‌ها و تخصص‌های بالا می‌باشد! مزایای استفاده از یک مشاور با تخصص دکترا به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی و بصورت کاملا علمی با شما برخورد شود و مشکل شما بسادگی حل شود.

روانشناس با به کارگیری روش‌های آموزشی و روان درمانی بیماری‌های روانی شامل اختلالات شخصیتی، وسواس، اضطراب، خشونت و فوبیا را درمان می‌کند. یک روانشناس علاوه بر درمان قادر به مشاوره تحصیلی، شغلی، ازدواج و کودک می‌باشد. روانشناس به تعلیم و تربیت و آموزش شیوه‌های صحیح تفکر و رفتار می‌پردازد.

راهنمایی در عرصه روانشناسی سه وی‍ژگی مهم دارد: ۱) راهنمایی شغلی ۲) راهنمایی کودک ۳) راهنمایی آموزش.

در این روش معمولا مراجعه کننده پرسش هایی دارد که روانشناس به آنها جواب می دهد و در موارد ضروری توصیه‌هایی می‌کند که از سوی مراجعه کننده پذیرفته می‌شود، لذا برای حل مشکلات اساسی و پیچیده روانشناختی، روش مناسبی نمی‌باشد.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

وظایف روانشناس شامل مسائل زیر است:

    • ایجاد ارتباط: ارتباطی مبتنی بر اعتماد و احترام با مراجعان ایجاد می‌کند.
    • توافق: با مراجعان برای موضوع صحبت جلسات مشاوره توافق می‌کند.
    • تشویق: مراجعان را برای صحبت درباره احساسات‌شان تشویق می‌کند.
    • گوش دادن دقیق: برای درک شرایط و موقعیت مراجعان به منظور ارائه بهترین راهنمایی‌ها از آنها سوال می‌پرسد.
    • همدلی و همراهی کردن: با مراجعان همراهی و همدلی می‌کند و در صورت نیاز آنها را به چالش می‌کشد.
    • کمک به مراجعان در دیدن چیزها و اتفاقات به صورت واضح تر یا به شکلی متفاوت: زیرا روانشناسان با تئوری‌ها و علوم این حوزه آشنا هستند و قادر خواهند بود مسائل را از زوایای مختلف بررسی کرده و ذهن مراجعه کننده را نسبت به آن معطوف نمایند.
    • ارجاء مراجعان به منابع کمکی دیگر در صورت نیاز: ارجاع مراجعین به روانپزشکان، روانشناسان یا مشاوران تخصصی همچون مشاوران شغلی یا مشاوران ازدواج از جمله این اقدامات است.
    • حفظ اسناد محرمانه مراجعین: زیرا مراجعین برای یافتن راهکار مناسب بسیاری از اتفاقات خصوصی زندگی خود را برای مشاور تعریف می‌کنند و مشاور باید نسبت به آنها حس مسئولیت زیادی داشته باشد.

نحوه روان درمانی در مرکز مشاوره تهرانپارس

روان درمانی در مرکز مشاوره تهرانپارس

روان درمانی به شیوه هایی گفته می‌شود که در آن مشکلات روانی و عاطفی از طریق بیان مشکلات به یک درمانگر و گفتگو با او درمان می‌گردد. روان درمانگر به شناخت شما از خود و بهتر شدن توانایی مقابله به شما کمک می‌کند. در بعضی از موارد، شما یاد می‌گیرید که چگونه گذشته را درک کرده و با خود را با زمان حال تطبیق دهید. در موارد دیگر شما از آن دسته از پاسخ‌هایتان که مشکلاتی را در زندگی شما ایجاد می‌کنند آگاه شده و شیوه‌های تغییر آنها را یاد می‌گیرید.

تحقیقات زیادی در زمینه روان درمانی و اثرات آن انجام شده است. تحقیقات نشان داده است که بیشتر افرادی که این شیوه درمانی دریافت کرده‌اند از علایم بیماری رها شده‌اند و توانسته‌اند در زندگی خود عملکرد بهتری داشته باشند. روان‌درمانی نشان داده است که باعث بهبود هیجان‌ها و رفتارهای فرد می‌شود و با تغییرات مثبتی در مغز و بدن همراه است.

اینستاگرام اکسیر

اهداف روان درمانی در مرکز مشاوره تهرانپارس

  • برطرف شدن علایمی که منجر به پریشانی شده‌اند.
  • تغییر الگوهای رفتاری آشفته
  • بهبود روابط بین فردی
  • مقابله بهتر با استرس‌های زندگی
  • رشد شخصی و بالیدگی فردی

مقاله مرتبط: مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس

مقاله مرتبط: مرکز مشاوره خانواده خوب در تهرانپارس

مقاله مرتبط: مرکز مشاوره و روانشناسی شرق تهران


بزرگترین مرکز مشاوره تهرانپارس

ما در این مقاله سعی کردیم ضمن معرفی خدمات مرکز روانشناسی اکسیر، یک آدرس مرکز مشاوره تهرانپارس به نام مرکز مشاوره اکسیر را به شما معرفی کنیم.

مرکز مشاوره و روانشناسی اکسیر در شرق تهران، در زمینه مشاوره، روانشناسی، روانپزشکی و روانسجی به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی (مهارت های زناشویی، مهارت های فرزند پروری، مهارت های زندگی، خلاقیت، و…) فعالیت می‌کند. حیطه اصلی فعالیت‌های این مرکز شامل کودک، نوجوان، بزرگسال، شغلی، جنسی و … است.علاوه بر این در این مرکز انواع آزمون‌های استعداد یابی و روانی نیز برگزار می‌شود. کادر مجرب و متخصص ما همه روزه پذیرای شما عزیزان در شعبه غرب تهران و شرق تهران می‌باشند.

آدرس شعبه تهرانپارس

فلکه اول تهرانپارس – ابتدای خیابان امیری طائمه – جنب فروشگاه شیرین عسل – پلاک ۱۲ واحد ۱

تلفن های تماس شعبه فلکه اول تهرانپارس 

۷۷۸۸۲۸۱۷ – ۷۶۷۱۰۶۹۳
 

مشاوره رایگان آنلاین