بهترین روانشناس شرق تهران

مرکز رواشناسی اکسیر به بهبودی شما کمک خواهد کرد.در ادامه بهترین روانشناس شرق تهران برای شما لیست خواهد شد که با کلیک بر روی هرکدام میتوانید مشخصات و رزومه روانشناسان را مطالعه کنید:

اگر شما به دنبال روانشناسان دیگری هستید، میتوانید با ورود به صفحه “متخصصین سایت اکسیر” تمامی متخصصین، مشاورین و روانشناسان سایت اکسیر را که در حوزه های مختلف فعالیت میکنند مشاهده کنید.

روانشناس کودک در شرق تهران

همه روزه شاهد مراجعه حضوری و یا تماس های تلفنی والدین به روانشناس کودک در شرق تهران به نام کیمیا و مرکز مشاوره اکسیر هستیم که از دغدغه‌های ذهنی‌شان و یا مشکلاتی که در برخورد با فرزندشان دارند صحبت می‌کنند و خواستار راهکارهایی برای حل مشکل و برخورد مناسب با فرزندشان هستند.

مسائلی مانند زورگویی کودک در محیط خانواده و مدرسه، ترس کودکان، لجبازی، گریه و پافشاری بر خواسته خود، عدم تمرکز کودک، بیش فعالی، خجالتی بودن، پرخاشگری کودک، اضطراب جدایی، آموزش مهارت‌های ارتباطی به کودکان، انتخاب بازی و اسباب‌بازی‌های مناسب هر سن، پاسخ به سؤالات جنسی کودکان و … ازجمله مواردی هستند که اکثر والدین با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و دغدغه بسیاری از والدین است.

روانشناسان کودک می‌توانند آگاهی و شناخت لازم و کافی را درزمینه مسائل تربیتی کودک، شیوه‌های تربیتی، برخورد مناسب با رفتارها و مشکلات کودکان و همچنین اطلاعات لازم را درباره نیازهای رشدی کودکان در سنین مختلف در اختیار والدین بگذارند تا والدین بتوانند بهترین و مناسب ترین برخورد را در برابر رفتارهای مشکل‌آفرین فرزندانشان داشته باشند.

مشاوره کودک می‌تواند سهم بزرگی در کمک به تربیت کودکان و مواجهه با مشکلات و معضلات حال و آینده و رفع آن داشته باشد. توصیه ما برای والدینی که بسیار نگران آینده فرزند خود هستند و به او اهمیت می دهند، در مواقعی که نیاز به داشتن یک مشاور خوب کودک را احساس می‌کنند مشورت گرفتن از روانشناسان با تجربه کودک در مرکز مشاوره کودک در شرق تهران می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های شما والدین عزیز را برطرف کند.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

روانشناس کودک شرق تهران

روانشناس کودک با تخصص و تجربه ویژه خود در آسیب‌ شناسی رنج‌‌های اولیه کودک می‌‌تواند کودک را در مراحل مختلف رشد از بسیاری از آسیب‌ها محافظت کند و سیر طبیعی رشد روحی، روانی و جسمی کودک را کنترل کند.

  • چه زمانی کودک نیاز به روانشناس و مشاوره کودک دارد؟
  • آیا روانشناس، اختلالاتی مانند مکیدن شست در نوزدان را درمان می‌‌کند؟
  • آیا وابستگی کودک به پستانک یا شیشه شیر می‌‌تواند به او آسیبی بزند؟

مقاله مرتبط: بهترین روانشناس کودک در تهران

مقاله مرتبط: روانشناس کودک


مشاوره کودک در چه زمینه‌هایی انجام می‌شود؟

مراجعان هنگام مراجعه به روانشناس کودک در شرق تهران موضوعات و مشکلات متفاوتی در مورد کودکان خود بیان می‌کنند که گاه دلیل اصلی آن مشکل از نظر پدر و مادر پنهان است و نیاز به ریشه‌یابی توسط مشاور کودک دارد؛ ولی به صورت کلی مشکلات مربوط به کودکان موارد زیر است:

    • اصرار بر خواسته خود
    • بیش فعالی
    • پرخاشگری
    • سوالات جنسی کودکان
    • دروغ گویی
    • زور گویی در محیط خانواده یا مدرسه
    • ترس
    • گریه و لجبازی
    • عدم تمرکز
    • خجالتی بودن
    • استرس و اضطراب
    • مشکلات ارتباطی با سایرین

یکی از مهم‌ترین روش‌های تربیت کودک درک شخصیت کودک است

شما وقتی به درکی از شخصیت کودک خود می‌رسید راحت تر می‌توانید استعدادها و تمایلات آن را برآورده کنید. گاهی بسیاری از رفتارها از دید والدین غیر عادی به نظر می‌رسند در صورتی که کاملا نرمال و از ویژگی‌های سن کودک است و عکس این قضیه هم وجود دارد. گاهی بسیاری از رفتارها عادی نیست و چشم پوشی از آنها فقط شرایط را سخت تر می‌کند.
پیشنهاد ویژه ما به شما والدین گرامی در رابطه با تربیت و شیوه‌های تربیت سالم این است که سطح اطلاعات خود را بالا برده و یا از یک مشاور کودک خوب کمک بگیرید.

راهکارهای عملی محبت به کودک از دیدگاه مشاوران و روانشناس کودک در شرق تهران

  1. ″دوستت دارم″. این جمله باید اولین چیزی باشد که کودکتان صبح‌ها، پس از بیدار شدن از خواب می‌شنود و نیز آخرین جمله‌ای باشد که پس ازشنیدن آن به خواب می‌رود. موقع دعوا و مشاجره و هر زمانی که انتظارش را ندارند بگویید که ″دوستت دارم″.
  2. کودک را در آغوش بگیرید. هیچ مانعی برای در آغوش گرفتن کودک‌تان وجود ندارد. زندگی کوتاه است. کودک شما فقط و فقط یک بار چهار ساله است.
  3. کودک را لمسش کنید. آرام به پشت او بزنید. بازوهای‌تان را دور شانه‌هایش حلقه کنید، موهایش را بهم بریزید.
  4. در بازی کودک شریک شوید. توپ بزنید، برای پرندگان دانه بریزید و بادبادک هوا کنید و با کودک مسابقه بدهید.
  5. به حرف‌های کودک گوش دهید. واقعا در حین گوش دادن جملاتی به زبان بیاورید که نهایت توجه‌تان را به صحبت‌های کودک نشان دهید. وقتی با کودک صحبت می‌کنید از جمله‌هایی مثل وای چه جالب، من اصلا نمی دانستم، بیشتر در این مورد توضیح بده استفاده کنید.
  6. بدون به زبان آوردن کلمه‌ای با او حرف بزنید. به تماشای بازی کودک در مدرسه یا زمین بازی بنشینید. لحظه‌هایی که کودک به شما نگاه می‌کند یا نگاه تان تلاقی می‌کند، به او لبخند بزنید. علائم خاصی برای رابطه تعریف کنید که فقط خودتان دو نفر معنی آن را بدانید.

موضوعات مورد مطالعه در روان شناسی کودک

۱- مطالعه در مورد جنبه‌های مختلف رشد کودک

رشد یک فرایند چند بعدی است. این رشد شامل رشد جسمی، رشد زبانی، رشد عاطفی، رشد شناختی، رشد اجتماعی، رشد اخلاقی و رشد شخصیتی است و مطالعه در مورد تمام این جنبه‌ها یکی از اهداف روان شناسی رشد است. توجه به تمام ابعاد رشدی باعث آگاهی و شناختی متعادل و چند بعدی در مورد کودک می‌شود و والدین و سایر افراد مرتبط با کودک را در درک و رفتار صحیح با کودک یاری می‌نماید.

۲- مطالعه در مورد نیازهای کودک در سنین مختلف

کودکان دارای نیازهای متعددی هستند و در سنین مختلف برخی نیازها در مقایسه با سایر نیازها در اولویت می‌باشد. برای مثال، در مرحله نوزادی (صفر تا دو سالگی) نیازهای جسمانی در اولویت قرار دارد. در حالی که در دوران نوجوانی (سنین بعد از ۱۲ سالگی) نیاز به استقلال فردی در اولویت می‌باشد.

سیک فرزندپروری براساس روانشناس کودک در شرق تهران

۳- مطالعه در مورد شیوه‌های صحیح فرزند پروری

شیوه‌های صحیح فرزند پروری، نحوه تعامل و روابط مناسب با فرزندان از مهم‌ترین موضوعات برای روان شناسان کودک می‌باشد. فرزند پروری نیاز به آگاهی و آشنایی با نحوه عملکرد و اصول آن دارد و تحقیقات حوزه روان‌شناسی کودک اصول و روش‌های متعددی را متناسب با سنین مختلف یافته است.


مقاله مرتبط: سبک های فرزندپروری از دیدگاه یونگ

مقاله مرتبط: تربیت فرزندان به شیوه مدبرانه


۴- مطالعه در مورد مقابله با برخی مشکلات رفتاری _ روانی دوران کودکی

کودکان نیز همچون بزرگسالان دچار آشفتگی‌های روانی _ رفتاری می‌شوند و این مسئله باعث تحقیقات و مطالعات دامنه داری در زمینه انواع این آشفتگی‌ها و تفاوت آن‌ها با آشفتگی‌های رفتاری _ روانی بزرگسالان و همچنین شیوه‌های درمانی این آشفتگی‌ها شده است. برخی از این مشکلات و آشفتگی‌های رفتاری _ روانی کودکان عبارتند از: اوتیسم، اختلالات یادگیری، اختلالات توجه، اختلالات دفعی، ناخن جویدن و … .


مقاله مرتبط: روانشناسی اضطراب کودکان


فرزندان شما از آن شما نیستند، آنها دختران و پسران زندگی‌اند. آنها از طریق شما به دنیا گام نهاده‌اند، نه از شما. و هر چند با شما هستند، به شما تعلق ندارند. شما شاید بتوانید عشق‌تان را به آنها بدهید، ولی فکرتان را نمی‌توانید. زیرا آنها افکار خودشان را دارند. شما شاید بتوانید برای جسم‌های آنها مسکن فراهم آورید، ولی نه برای روح آنها. زیرا روح آنها در خانه فردا مسکن دارد، فردایی که شما قادر نیستید آن را ببینید.

حتی در رویاهای تان. شاید شما تلاش کنید که مثل آنها شوید، ولی از آنها نخواهید که مثل شما شوند. زیرا زندگی به عقب باز نمی‌گردد و با دیروز سرو کار ندارد. شما کمان هستید و فرزندان‌تان تیرهای زندگی‌اند، که از این کمان پرتاب می‌شوند.

آن که کمان را آفریده است مسیر را به نیکی می‌شناسد و با مشیت خود شما را تا آنجا خم می‌کند که تیرها در کمال آرامش، اما تا حد نهایت خود بپرند. بگذارید سازنده کمان شما را در مسیر شادی و شادمانی خم کند. بگذارید تیرها رو به جانبی که او می‌پسندد پرواز کنند و بدانید که او کمان را نیز استوار و محکم می‌پسندد.

جبران خلیل جبران