کلینیک روانشناسی در شمال تهران

کلینیک روانشناسی در شمال تهران با متخصصین مجرب در اختیار شما عزیزان است و در دسترس همشهریان شمال تهران است. همه ما غالباً در معرض مشکلات و مسائلی قرار می گیریم که به دلیل محدود بودن دانش و تجربیات مان به همفکری با دیگران نیاز پیدا می کنیم. می دانید که حتی با ثبات ترین افراد نیز گاهی از بحرانهای عاطفی مصون نیستند. تحولات و تغییراتی که در زندگی رخ می دهد. مانند قبولی در دانشگاه، ازدواج، دور شدن از خانواده و دوستان، بیماری و از دست دادن آنهایی که دوستشان داریم. گاهی ما را دچار اضطراب، تردید، نگرانی، تعارض و حتی بحران می سازد.

لازم به ذکر است هنگام سازش با محیطی جدید و تجربه ای نو، داشتن احساسات فوق تا حدی طبیعی است اما اگر این احساسات منفی از حد طبیعی بیشتر شود، می تواند باعث کاهش تمرکز، آرامش و سلامت جسم و روان گردد.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که رفتار، شخصیت، روابط بین فردی، یادگیری و انگیزش را در انسان به شکل حرفه ای مورد بررسی قرار می دهد. روانشناس از یک طرف رابطه بین عملکرد مغز و رفتار و از سوی دیگر ارتباط بین محیط و رفتار را بررسی می کند. روانشناس رفتار، انگیزه ها، افکار و احساسات افراد را بررسی کرده و به آنها در کنترل و غلبه بر مشکلات شان کمک می کند.

ویژگی های روانشناس خوب

روانشناسی نیازمند صداقت و گشاده رویی است. همچنین داشتن مهارت های ارتباطی و شنونده خوب بودن برای این کار لازم است. روانشناس باید در کنار داشتن دانش، توان درک درست و به دور از هر گونه قضاوتی را داشته باشد. فرد مراجعه کننده باید بتواند به راحتی و به دور از هرگونه استرس و نگرانی به روانشناس اعتماد کرده و مشکلات خود را با او در میان بگذارد. در واقع روانشناس یک انسان شناس و جامعه شناس خوب نیز هست.

 آشنایی با انواع مشاوره در کلینیک روانشناسی در شمال تهران

وظایف روانشناس در هر یک از زمینه های تخصصی زیر عبارتند از :

روانشناس آموزشی

کمک به کودکان، نوجوانان و جوانان برای غلبه کردن بر مشکلات آموزشی و روانی خود و در نتیجه پیشرفت کردن در این زمینه ها است.

روانشناسی آموزشی در کلینیک روانشناسی در شمال تهران

روانشناس شغلی یا سازمانی

روان شناس سازمانی  به شرکت ها و سازمان ها در بهبود عملکرد و افزایش رضایت شغلی کارکنان کمک می کند.

روانشناس سلامت

روانشناس در حیطه سلامت به ترویج رفتار و نگرش سالم می پردازد و  به بیماران و خانواده های آنها برای غلبه بر بیماری ها کمک می کند.

روانشناس مشاوره ای

به افراد در حل مشکلات شان و تصمیم گیری ها به خصوص در زمان های پر استرس زندگی شان یای می رساند.

روانشناس جرم شناسی

استفاده از تئوری های روانشناسی در شناسایی جرائم، بازسازی و بهبود مجرمین است.


مقاله مرتبط: روانشناسی قاتلان سریالی


روانشناس بالینی

کمک به مراجعانی که در شرایطی سخت مانند نگرانی، اضطراب، افسردگی و بیماری های روانی قرار دارند.

اینستاگرام اکسیر

روانشناس ورزشی

کار با افراد، تیم ها و سازمان ها برای بهبود انگیزه و عملکرد در زمینه مربی گری، آموزش و رقابت و همچنین ترویج مشارکت ورزشی به صورت عمومی می باشد.


مقاله مرتبط: تاثیر روانشناسی ورزش


مشاوره چیست؟

مشاوره به معنی ارایه طریق و یا ارایه راه حل های مختلف با توجه به توانمندی ها و شرایط فرد مشاوره گیرنده در مورد یک مشکل خاص است و یا می توان گفت مشاوره به معنی راهنمایی یک فرد برای حل یک مشکل و یا چگونگی برخورد با آن مسئله.می باشد. برای مثال: راهنمایی یا مشاوره به یک مادر به منظور چگونگی برخورد با کودک لجباز و یا شوهری که پس از پایان کار روزانه اش دیر به منزل می رود. در مشاوره و یا به طور کلی در هر روش روانشناسی مسئولیتی متوجه مشاور و یا درمانگر نیست. بنابراین فرد مشاوره گیرنده با توجه به درک و استنباط خود باید از برداشتی که از مشاوره داشته بهره بگیرد؛ و البته مشاور و یا روانشناس باید فردی آگاه در علم خود و همچنین دارای وجدان اخلاقی و معتقد باشد و بر احساسات خود در هنگام مشاوره و یا درمان کنترل داشته باشد.

توانایی های مشاور در کلینیک روانشناسی در شمال تهران

  •  توانایی تجزیه و تحلیل و شناخت مسائل، مشکلات و استنتاج مطالب.
  • برخورداری از فکر خلاق و نوآور.
  • توانایی برای تجربه کردن یا احساس نمودن همه هیجانات آدمی نظیر غم، امید، احساس خوشبختی، صمیمیت.
  • توانایی سخن گفتن در جمع و ایراد سخنرانی در حضور دیگران.
  • توانایی تصمیم گیری در مواقع بحران.
  • توانایی تحمل انتقاد، تحقیر، خشم و بی اعتنایی مددجو.
  • توانایی ایجاد ارتباط مناسب با دیگران و بیان منظور و مطالب خود به طرف مقابل.

روانشناس در کلینیک روانشناسی در شمال تهران

ضرورت مشاوره

همواره از پیدایش نسل انسان و از زمانی که زندگی گروهی و اجتماعی شکل گرفت و تنوع فعالیت ها و ارتباطات انسان ها پیچیده تر شد، گاهاً بشر مرتکب خطا و اشتباهاتی می گشت که بعضاً جبران ناپذیر بود. تا اینکه انسان ها دریافتند که برای انجام بعضی امور نیاز است از فکر و اندیشه دیگران هم کمک بگیرند.

در زمان های گذشته صاحب این فکر و اندیشه معمولاً افراد پیر و ریش سفیدان بودند که با توجه به تجربیات خویش ارائه راهکار می نمودند و از آنجا که در دین اسلام توصیه به مشاوره شده، پس جایگاه مشاور تبیین و تثبیت شده است. لذا با توجه به دنیای متمدن امروز که انسان ها روابطی پیچیده دارند و برای رسیدن به اهداف خود ناگزیر از ارتباط با دنیای بیرون خود هستند، دریافته اند برای رسیدن بهتر به هدف و ارتباط مؤثرتر، باید بهتر اندیشید و مطمئن گام برداشت؛ آنجاست که مشاوره عینیت پیدا می کند.
در عمل، بین روان درمانی و مشاوره، مرز کاملا روشنی وجود ندارد. به این معنا شیوه و اصول کار در هر دو مورد تا مقدار بسیار زیادی شبیه به یکدیگر هستند.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

مشاوره روانشناسی، کاری تخصصی است که فقط در حیطه صلاحیت متخصص روانشناس است و با راهنمایی، نصیحت و پند و اندرز که هر کسی می تواند خود را در آن متخصص بداند تفاوت زیادی دارد. در مشاوره روانشناسی متخصص روانشناس همان الگوها، متدها و شیوه های آزمایش شده‌ علمی را بکار می برد که در مورد روان درمانی به تایید رسیده اند. تشخیص اینکه مراجعه کننده احتیاج به مشاوره و یا روان درمانی دارد همیشه احتیاج به دقت و بررسی کافی دارد.
بسیاری از مواقع موضوعی که مراجعه کننده بخاطر آن به روانشناس مراجعه می کند نه برای خود وی و نه برای روانشناس از اول به روشنی قابل تشخیص نیست. برای مشاوره درست لازم است که سوالات خاصی پاسخ بگیرند.

روان درمانی چیست؟

مشاوره بیشتر جنبه سطحی و چگونگی حل یک مشکل و یا برخورد با یک موضوع می باشد. اما روان درمانی  با چگونگی افکار و اندیشه ها و احساسات و رفتارهای یک فرد مرتبط است. در روان درمانی هدف ایجاد تغییراتی در افکار و احساسات و در نهایت تغییر در رفتار فرد می باشد. در روان درمانی بیشتر با شخصیت و نگرش فرد سرو کار داریم و هدف ایجاد تغییر در طرز نگرش فرد است.

 

روانکاوی چیست؟

روانکاوی از سوی زیگموند فروید در قرن بیستم پایه گذاری شد. در روانکاوی روانشناس با کمک مراجع به دنبال یافتن ریشه مشکلات فرد می باشد که بیشتر تلاش ها متمرکز بر دوران گذشته و یا کودکی فرد است.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

رزرو وقت در کلینیک روانشناسی در شمال تهران

Loading...

مشاوره رایگان آنلاین