مشاوره قبل از ازدواج 

مشاوره قبل از ازدواج یکی از مهم ترین و اساسی ترین مشاوره هاست که حتما بایستی جدی گرفته شود و با وسواس و سخت گیری به شدت زیادی هم از طرف زوجین و هم از طرف خانواده ها شود .

مشاوره قبل از ازدواج به مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل ازدواج هم گفته می شود که همگی اشاره به آن دارند که صحبت در مورد مشاوره شدن قبل از ازدواج است .

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب، به صورت حضوری و غیر حضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین اکسیر

چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است ؟

بیایم در مورد این موضوع با مثال با هم صحبت کنیم :

در زندگی و فرهنگ کشور ما معمولا ازدواج ها به ۳ حالت اتفاق می افتد :

  • دوستی از زمان دانشگاه و رسیدن به ازدواج
  • دوستی در محل کار و رسیدن به ازدواج
  • معرفی آشنایان و اقوام (ازدواج سنتی)

نیاز هست که حتما با هم بررسی کنیم که در کدام یک از این نوع های ازدواج بایستی به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنیم.

مشاوره قبل از ازدواج و دوستی زمان دانشگاه

دوستی در زمان دانشگاه یکی از اتفاقاتی هست که اخیرا خیلی زیاد شده و خیلی از این افراد با خود تصور می کنند که وقتی در محیط دانشگاه دوست می شوند و چون یه سری از رفتارهای طرف مقابل خود را می پسندند ، پس این شخص همان آدمی است که باید با اون ازدواج کنند.

خانواده ها هم اکثرا با توجه به اینکه در گذشته خانواده ها، برای ازدواج به مشاوره اقدام نمی کردند برای همین در حال حاضر هم این کار  را متاسفانه لازم و کارآمد نمی دانند و خیلی راحت و با سرعت زیاد دو نفر با هم ازدواج می کنند.

چرا بعد از ازدواج اخلاق ها عوض می شوند؟

خیلی از مراجعین و افرادی که متاسفانه به مشاوره طلاق یا مشاوره خانواده اقدام می کنند ، اولین و شاید تعجب آور ترین سوال برای خودشان این است که طرف مقابل من بعد از ازدواج کاملا اخلاق و رفتاراش عوض شده ، چرا !!!

وقتی از این افراد می پرسیم که شما آیا مشاوره قبل از ازدواج داشتید یا خیر؟ عموما با ناراحتی جواب می دهند که خیر برای مشاوره قبل ازدواج اقدام نکرده بودند و فقط چون همدیگه رو می شناختیم برای ازدواج کردن جلو رفتیم و خانواده هامون هم هیچ چیزی بهمون نگفتند .

اینکه چرا افراد بعد از ازدواج رفتار و اخلاقیاتشون عوض می شود، اصلا اینطوری نیست که افراد رفتارشون عوض شود اتفاقا رفتاری که از خودشون نشان می دهند دقیقا رفتار همیشگی خود است که ما در زمان دوستی اصلا نمی دیدیمشون و توجهی به آنها نمی کردیم یا در زمان دوستی شرایطی نبود که این رفتار رو ازش اون شخص ببنییم و یا حتی در مورد اخلاقیات هم صحبت کنیم و همدیگه رو بیشتر بشناسیم.

وقتی زیر یک سقف می رویم تازه احساس می کنیم که طرف مقابلمون رفتارش عوض شده و مثل سابق نیست و رفتارها برامون قابل پذیرش نیستند اما اگر قبل از ازدواج کردن به مشاوره قبل از ازدواج اقدام کنیم و مشاور خانواده یا مشاور ازدواج دو طرف یک ارتباط را ببینه و با انجام تست های پیش از ازدواج و صحبت کردن با دو نفر کاملا می تواند راهنمایی کند که آیا دو نفر می توانند با هم زندگی مشترک را شروع کنند یا خیر؟

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات از جمله مشاوره جنسی و زناشویی، تشخیص و درمان اختلالات افسردگی، اضطراب، وسواس و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند؛ رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ترس از مشاوره قبل از ازدواج!!

چرا برخی از افراد از مشاوره قبل از ازدواج در زمان دوستی می ترسند ؟ مهم ترین دلیل این است که اون شخص ترس از دست دادن طرف مقابل رابطه خود را دارد.

یعنی می ترسد که مشاور قبل از ازدواج به آنها بگوید که شما اصلا صلاحیت با هم بودن را ندارید و خروجی مشاوره این است که شما نمی توانید با هم ازدواج کنید و اگر ازدواج کنید شکست خواهید خورد، به همین دلیل  ترجیح می دهند که اصلا پیش مشاوره قبل از ازدواج نروند و همه چیز را به صورت کاملا احساسی بپذیرند و وارد رابطه ای بشوند که شناخت کاملی ازش ندارند .

مشاوره قبل از ازدواج و آشنایی در محل کار 

دوستی و آشنایی در محیط کار نیز تقریبا مشابه با آشنایی در زمان دانشگاه می باشد و خیلی از رفتارهای افراد قبل از ازدواج مشخص نیست و بعد از ازدواج خیلی از رفتارها خود را پیدا خواهند کرد .

در نوع آشنایی در محل کار تا حدودی وابستگی ممکن است کمتر از آشنایی در زمان دوستی باشد، تجربه نشان داده است که افرادی که در محل کار با هم آشنا می شوند نسبت به کسانی که در دانشگاه آشنا می شوند مسیر همواری تری را برای ازدواج دارند و به همین دلیل زودتر برای ازدواج اقدام می کنند و وابستگی بینشان کمتر از زمان دانشگاه هست و گارد کمتری برای رفتن به مشاوره قبل از ازدواج دارند. اما این را در نظر داشته باشیم که در این مورد هم استثنا وجود دارد.

مشاوره قبل از ازدواج و آشنایی سنتی 

در این نوع از آشنایی ها برای ازدواج به دلیل نبودن احساسات بین دو طرفین قبل از آشنایی بهتر است حتما دو طرف به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنند، با توجه به اینکه هر دو نفر خیلی منطقی و عقلانی برای ازدواج خود تصمیم می گیرند و احساسات و دوست داشتن را دخالت نمی دهند، خیلی راحت تر می توانند با اینکه روانشناس و مشاور قبل از ازدواج بهشون بگه که صلاح نیستند با هم ازدواج کنند با موضوع کنار آمده و از هم دور می شوند.

اینستاگرام اکسیر

به کدام روش ازدواج کنیم؟!!!

توجه: نوشته های بالا به هیچ عنوان قرار نیست به ما بگویند که به کدام نوع و روش بایستی ازدواج کنیم یا مثلا بخواهیم بگیم که نباید دوست بشیم و با دوستی ازدواج کنیم یا حتما بایستی به صورت سنتی ازدواج کنیم.

این ها کاملا به افراد بر می گرده و ما در این نوشته فقط خواستیم انواع ازدواج ها و گارد افراد با توجه به تجربه را نسبت به مشاوره قبل از ازدواج بیان کنیم و هیچ مرجعی بر این نیست که بگه حتما اگه سنتی ازدواج کنیم خوبه و اگه به صورت دوستانه ازدواج کنیم حتما به مشکل می خوریم.

چه مشکلاتی در زندگی مشترک ممکن است رخ دهد ؟

مشکلات زناشویی 

خیانت مالی

خیانت جنسی

خیانت آنلاین

مشکل با خانواده همسر 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

مشاوره قبل از ازدواج و مشکلات زناشویی

خیلی از مشکلات زناشویی که در یک زندگی مشترک بوجود می آیند و حتی باعث جدایی افراد می شود می تواند نشات گرفته شده از عدم مشاوره قبل از ازدواج باشد !!! چرا؟

به این دلیل که در مشاوره قبل از ازدواج خیلی از تمایلات جنسی، خواسته ها و روحیات دو طرف مشخص می شود و با توجه به این موارد به افراد گفته می شود که اگر با این شرایط با هم ازدواج بکنند مشکلی از نظر زناشویی پیدا می کنند یا خیر.

مشاوره قبل از ازدواج و خیانت مالی 

خیانت مالی چیست؟ جمع کردن مقداری پول مسلما ازدواج را خراب نخواهد کرد. اما فهمیدن اینکه همسرتان به شما در مورد مسائل مالی دروغ می‌گوید می‌تواند باعث پایان یافتن ازدواج تان شود.

در شرایط امروزی، خیلی از زوجین هر ‎دو شاغل هستند و منابع درآمد مستقل دارند و به‎ همین‎ خاطر بیان می‌کنند که هر‎کسی اختیار پول خود را دارد و می‌تواند به هر ‎صورتی که تمایل دارد برای هر ‎چیزی که می‌خواهد به هر ‎میزان هزینه کند، که این مسئله یکی از مهم‌ترین دلایل برای بروز اختلافات و درگیری‌های بین زوجین و خیانت‎های مالی می‎باشد.

خیانت مالی در مشاوره قبل از ازدواج

علائم هشدار دهنده خیانت مالی

  • همسر شما در مورد مخارج یا درآمد به دیگران دروغ می‌گوید.
  • وقتی می‌خواهید با همسرتان در مورد پول صحبت کنید، وی حالت دفاعی پیدا می‌کند یا از بحث در مورد امور مالی امتناع می‌ورزد.
  • همسر شما تمام مسئولیت‌‌های مربوط به پرداخت قبوض را به عهده می‌‌گیرد و نمی‌خواهد که شما چیزی در مورد مسائل مالی خانواده بدانید.
  • متوجه شده‌اید که همسرتان بیش از توان مالی‌اش پول خرج می‌کند.
  • بیشتر اوقات در مورد پول با هم مشاجره می‌کنید.
  • متوجه حساب‌های بانکی مخفی یا بدهی‌های پنهانی‌اش می‌شوید.
  • عادات مالی همسرتان به طور ناگهانی تغییر می‌‌کند.
  • این احساس را دارید که همسرتان در مورد امور مالی چیزی را از شما پنهان کرده است.
  • همسرتان قبلاً درباره پول به شما دروغ گفته است.
  • به همسرتان اعتماد ندارید.

مشاوره قبل از ازدواج به ما کمک خواهد کرد تا این علائم و خصایص را در فرد مقابل خود بشناسیم و بهتر بتونیم تصمیم بگیریم که آیا ما می توانیم با این شخص زندگی کنیم یا خیر

مشاوره قبل از ازدواج و خیانت جنسی

خیانت جنسی

خیانت جنسی به عنوان بی وفایی از طریق اتکاناپذیربودن و پشت کردن به عهد به شریک رابطه به رغم تعهد و انحصار، تعریف شده است. خیانت جنسی توسط یکی از زوجین در ازدواج اغلب هرزگی و بی عفتی خوانده می‌شود. این که یک عمل خیانت آمیز شامل چه چیزی می‌شود درون فرهنگ‌ها تنوع دارد و به نوع رابطه موجود بین افراد وابسته است. حتی در یک رابطه باز، ممکن است خیانت اتفاق بیفتد، اگر یکی از زوجین رابطه خارج از مرزهای تفهیم شده رابطه عمل کند

خیانت آنلاین شکل امروزی خیانت

در گذشته خیانت شامل ملاقات‌های مخفیانه، دروغ درباره سفرهای کاری، عذر و بهانه درباره بوی عطر لباس بود. امروزه می‌توانید به صورت آنلاین درگیر رابطه با فردی غیر از شریک زندگی‌تان شوید؛ اما در عین حال که ممکن است به اندازه کافی بدون گناه به نظر برسد، شما تماس فیزیکی ندارید اما خیانت آنلاین واقعاً خیانت است.

حتی اگر بدنتان هرگز تماسی نداشته باشد، شما می‌توانید به طور جدی به رابطه‌تان آسیب برسانید.

Loading...

مشاوره رایگان آنلاین