مشاوره خانواده برای داشتن خانواده ای خوب و با تفاهم به شما کمک فراوانی می کند. اگر شما و همسر تان در رابطه زناشویی خود دچار مشکل شده ‌اید و دوست دارید ارتباط عاطفی بهتری بین شما و همسرتان ایجاد شود؛ می‌توانید از یک روانشناس، زوج درمانگر و مشاور خانواده خوب کمک بگیرید. مرکز مشاوره و روانشناختی اکسیر با کادری مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

در ادامه مطالبی درباره روند و حیطه کاری مشاوره خانواده، اتفاقات در طی جلسات مشاوره خانواده، تست های سنجش میزان خوشبختی و طلاق در خانواده و …. ارائه شده است.

مشاوره خانواده

امروزه داشتن یک مشاوره خانواده خبره یک ضرورت است. مشاور خانواده درتمام امور می تواند برای یک خانواده که هسته اصلی و مرکز رشد و بالندگی یک انسان است سفیر آرامش و اطمینان خاطر باشد؛ چرا که یک مشاور خانواده خوب و با دانش و تجربه می تواند انسان را از افکار و اندیشه های پراکنده دور بدارد و با ایجاد انگیزش مثبت و القای انرژی های سازنده، ایجاد پویایی نماید و انسان را در جریان اتخاذ تصمیمات مهم زندگی، دریک مسیر صحیح و دقیق رهنمون گردد، مشاوره خانواده یعنی همراه هر آن کس که برای خود، زمان خود، سرمایه های خود و امروز و فردای خود ارزش قایل است.

روند کاری مشاوره خانواده

  • مشاوره خانواده با مراجع خود همدلی می ‌کند.
  • تحمل و صبوری آن ها را تقویت می‌ کند.
  • با تکنیک های خودتنظیمی به افراد کمک می ‌کند حساسیت های یکدیگر را درک کنند.
  • احتمال برخورد و جروبحث های ناکارآمد را کاهش می‌ دهد.
  • اعضای خانواده طی صحبت با مشاور به احتمال کمتری با فامیل یا دوستان درد و دل می ‌کنند و کمتر مسائل خصوصی ‌شان را افشا می‌ کنند.
  • مشاور در هر موقعیتی عواقب ممکن و احتمال آن‌ ها را می ‌سنجد و با آینده نگری وسیع تری مقابله های مناسب را پیشنهاد می‌کند.

مشاور خانواده نحوه برخورد افراد حین مشاجره و ایفای نقش را بررسی می ‌کند؛ بنابراین شناخت از شخصیت افراد فعال یا منفعل بودن آن‌ ها طی موقعیت های خوب و بد زندگی را تعیین می‌ کند و برنامه های رفتاری لازم را تنظیم می ‌کنند.

مشاوره خانواده شامل چه مواردی می شود؟

مشاوره خانواده شامل راهکارهای ارتقاء زندگی زناشویی توسط مجرب ترین مشاور خانواده، بیان اختلافات زناشویی، اختلافات خانوادگی خانواده همسر یا شوهر می باشد. همچنین حل تضاد ها و اختلافات، خسته شدن یا نا امید شدن در زندگی، اعتیاد همسر یا فرزند، مشکلات جنسی خانواده، مشاوره زناشویی، روانشناسی ازدواج، خیانت شوهر، بیماری همسر و مشاوره طلاق می باشد.

روانشناس، اعضای خانواده را که با هم زندگی می‌کنند به‌عنوان یک سیستم در نظر می‌گیرد که افکار، رفتار و گفتگوهای آن‌ها بر یکدیگر اثر می‌گذارد. مشاوره خانواده در مرکز مشاوره خانواده علاوه بر حل مشکلات فردی اعضا، الگوهای روابط بین فردی آن‌ها را نیز بررسی و اصلاح می‌کند تا اعضا پس از درمان، کشمکش‌های ارتباطی سابق را ادامه ندهند.

مشاوره زناشویی در مرکز مشاوره خانواده

مشاوره زناشویی به برطرف کردن تمام مشکلات بین زن و شوهرها می پردازد. همه افراد با یکدیگر تفاوت و اختلاف نظر دارند اینکه افراد بتوانند با وجود این اختلافات با هم همکاری و همدلی داشته باشند و مشکلات زندگی خود را برطرف کنند؛ جز اصلی رضایت از زندگی است. یعنی رابطه زناشویی وقتی مجهز به همکاری و همدردی باشد، سخت ترین اختلاف نظرها هم قابل حل است.

ما به نوعی با یاد گرفتن بعضی راهکارها از مشاوره زناشویی در مرکز مشاوره خانواده ، خود می توانیم زندگی خود را در مقابل مشکلات واکسینه کنیم. خود کلمه زناشویی در بر گیرنده معنی های زیادی است چون زناشویی به زمان بعد از عقد رسمی زوجین تا آخر عمر گفته می شود.

اگر به دنبال مشاوره زناشویی خوب می گردید، مرکز مشاوره و روانشناسی اکسیر با کادری مجرب و حرفه ای آماده ارائه کمک به شما عزیزان می باشد. خدمات مشاوره زناشویی به صورت حضوری و مشاوره زناشویی آنلاین ارائه می شود.

مشاوره زناشویی آنلاین مانند مشاوره حضوری است. همان متخصصی که به شما به صورت حضوری مشاوره می دهد در مشاوره زناشویی آنلاین هم خدمات مشاوره ای ارائه می دهد.

روانشناسی ازدواج در مشاوره خانواده

روانشناسی ازدواج مبحث بسیار مهمی است که بسیار از موارد را قبل و بعد از ازدواج برای ما مشخص می کند. کیفیت ازدواج (ازدواج موفق یا نا موفق) بر سلامت شناختی و جسمانی افراد بسیار موثر است.

روانشناسی ازدواج به عوامل موثر در ازدواج موفق از جمله: عوامل مادی، فرهنگی، شخصیتی و روانی می پردازد و به افراد در انتخاب فرد مناسب کمک می کند. به طورکلی شرایط کیفی ازدواج و زندگی بعد از ازدواج را بالا می برد.

متخصصین مشاوره خانواده برای انتخاب درست قبل از ازدواج و داشتن زندگی سالم و رضایت بخش بعد از انتخاب و ازدواج به شما عزیزان کمک شایانی می توانند بکنند.

حیطه مشاوره خانواده

  • مشاوره خانواده شامل مشاوره در زمینه کودک و نوجوان است از جمله مسائل تربیتی، رشدی، فردی، شخصیتی و روانشناسی کودک یا نوجوان شماست که در سنین مختلف رخ می دهد.
  • نحوه مواجه با مشکلات آنها نظیر بیش فعالی، کم خوابی، پرخاشگری، چاقی بیش از حد، لاغری، فحش و ناسزا گفتن وافسردگی است.
  • کلیه مسائل مربوط به تربیت کودک و نوجوان و یا اسباب بازی های متناسب با سن کودک.
  • مسائل مرتبط با پدران و مادران.
  • مسائل دوران حاملگی و مراحل آن، بایدها و نبایدهای دوران بارداری و سایر سوالات مادران می باشد.

مشاوره خانواده اکسیر

روانشناس در مرکز مشاوره خانواده چگونه کمک می ‌کند؟

وقتی مسئله‌ ای از جانب یک فرد باشد و فقط خودش از مشاوره فردی استفاده می ‌کند، راهبردهای روانشناسی نیز براساس اهداف فردی تنظیم می‌ شود. چنانچه در یک جلسه مسئله ‌ای خانوادگی مطرح شود و اهداف خانوادگی مورد انتظار باشند، لازم است که مقابله‌ های آموزشی و راهبردهای درمانی به نفع خانواده باشند.

روانشناس، خواسته‌ های ناگفته اعضای خانواده را فهرست و تعریف می ‌کند، علاوه بر آن خواسته هایی که به صورت کلامی نمودی ندارند اما درعمل نیاز به آن ‌ها ظاهر می‌ شوند را برای افراد ترجمه می ‌کند و با اهمیت دادن به آن نیاز، برنامه‌ رفتاری سایرین را تطبیق می‌ دهد.

همان‌طور که برای کنترل یا تعمیر هر سیستم و مجموعه‌ای مثل سیستم یک تلویزیون یا یک اتومبیل، اجزای آن را از هم جدا نمی‌کنیم؛ لازم است که برای کمک و حل برخی مشکلات خانوادگی که همه اعضا را درگیر کرده است نیز به مرکز مشاوره خانواده مراجعه کنیم تا یک بررسی یکپارچه از آن خانواده به عمل‌آوریم.

در جلسه اول مشاوره خانواده چه موضوعاتی مطرح می ‌شود؟

اصولاً در جلسه اول مشاوره خانواده قوانین و اصولی کلی مشاوره مطرح می شود. در طول اولین جلسه مشاوره، از مشاور خانواده انتظار می ‌رود در مورد رازداری مشاور، تعداد جلسات لازم برای مشاوره و تکنیک ‌هایی که مشاور در طول زوج درمانی استفاده می‌ کند صحبت کند. همچنین در جلسه اول مشاور از زوج می‌ خواهد در صورت داشتن مشکلات روحی و روانی آن را با مشاور در میان بگذارند.

مرکز مشاوره خانواده بزرگ اکسیر

پس از بحث در مورد شرایط کار، مشاور خانواده یا روانشناس توضیحاتی در مورد گذشته زندگی مشترک شما و مشکلات زناشویی که شما را به مرکز مشاوره ترغیب نموده ثبت می ‌کند. برخی از سوالات مشاوره خانواده که ممکن است در کلینیک از شما پرسیده شود بدین ‌صورت است:

  • در دوران ازدواج و زندگی مشترک خود با چه مشکلات زناشویی روبرو شده ‌اید؟
  • چه مدت است در زندگی زناشویی خود با این مشکلات روبرو هستید؟
  • آیا پیش از این به مرکز مشاوره خانواده مراجعه کرده‌ اید؟
  • چه اقداماتی برای حل مشکلات زناشویی خود تاکنون انجام داده ‌اید؟
  • برای حل این مشکلات چه انتظاری از مشاور خانواده دارید؟

در این شیوه، مشاور ممکن است در اولین جلسه مشاوره گامی فراتر از ثبت شرح‌ حال و گذشته رابطه زناشویی مراجع بگذارد و مسائل واقعی و مهم زن و شوهر نیز موردبحث و بررسی قرار دهد. وظیفه اصلی مشاور خانواده عملاً از جلسه دوم آغاز می‌شود. در دومین جلسه، مشاور یا روانشناس دید روشنی نسبت به مشکل زناشویی زوج پیداکرده و در ادامه جلسات، مشاور خانواده یا روانشناس باید بر اساس این ایده به زوج راهکار ارائه دهد.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

تست های آنلاین ازدواج و طلاق

همچنین ممکن است در طول جلسات مشاوره خانواده از زوج درخواست شود تکالیف و تمرین هایی را انجام دهند (مثل تست شخصیت شناسی) و یا اینکه از زوج خواسته شود احساسات و موضوعات مشاجره و دعوا با همسر خود را در طول روز و قبل از جلسه بعدی مشاوره ثبت کنند و در جلسه بعدی با مشاور در میان بگذارند.

از جمله تست هایی که در جلسات روانشناسی ازدواج مرکز مشاوره خانواده استفاده می شود شامل موارد زیر است.

تست آنلاین سنجش احتمال طلاق

این تست شامل ۱۴ سوال است که برای اندازه گیری عدم ثبات زناشویی و خصوصاً مستعد طلاق بودن تدوین شده است. این ابزار متکی به این نظر است که برای ارزیابی بی ثباتی و خطر بالقوۀ طلاق زن و شوهر باید هم شناخت و هم رفتار به حساب آورده شود.

تست آنلاین باور به ازدواج

باورهای منطقی و غیرمنطقی در ازدواج موفق و تدام آن بسیار موثر است. متخصصین روانشناس ازدواج در طی جلسات مشاوره تمام باورهای طرفین را مورد بررسی قرار می دهند. جهت سنجش باورهای منطقی و غیرمنطقی خود میتوانید تست آنلاین باور به ازدواج را تکمیل نمایید.

تست آنلاین نگرش به ازدواج

نگرش شما نسبت به ازدواج در انتخاب فرد مناسب و تداوم ازدواج بسیار موثر است. آیا نگرش شما به ازدواج مثبت است؟ برای آگاهی از نگرش خود نسبت به ازدواج اینجا کلیک کنید.

تست آنلاین هیجان پیش از ازدواج

یکی از مهم ترین مواردی در زندگی مشترک مهم است اینکه بتوانیم در هر موقعیت و شرایطی بر اعصاب خود مسلط بوده و شرایط را کنترل کنیم. در زندگی همه افراد انواع اضطراب ها ، انواع احساسات و افکارات وجود داره که ممکن است این موارد را فرد با خود از دوران مجردی خوب به زندگی متاهلی خود وارد کند که بایستی حتما این موارد توسط روانشناس و مشاور پیش از ازدواج بررسی گردد تا از طریق این موارد مشکلی در زندگی مشترک افراد بوجود نیاید.

 

اینستاگرام اکسیر

تست آنلاین تمایلات جنسی

رضایت جنسی در زندگی مشترک بسیار مهم است و اکثر طلاقها به خاطر عدم رضایت جنسی صورت می گیرد. زن و مرد باید از نظر تمایلات جنس به هم نزدیک باشند و از همـان روزهـای آغـازین رابطـه زناشویی، عدم توافق هـای جـدی و مکـرری بـه وجـود می آیند که اگر حل نگردند، می تواننـد رضـایت و ثبـات زناشویی را با تهدیدی جدی مواجه کنند. اگرچـه هنگـام تعریـف و توصـیف رضایت زناشویی به نظر می رسد که مسأله ساده اسـت، اما هنگام توجه به اهمیت و پیامدهای وجود یـا فقـدان رضایت زناشویی، تصور سـادگی رخـت بـر مـی بنـدد و پیچیدگی جای آن را می گیرد. تست روانشناسی رضایت زناشویی می تواند میزان رضایت شما از روابطتتان را بسنجد.

برای تعدادی افراد صحبت کردن درباره مشکلات جنسی بسیار سخت است به ویژه برای خانم ها. ویدئو زیر تاثیر مشکلات جنسی بر روابط زناشویی را برای شما بازتر می کند.

انواع خدمات مشاوره خانواده

خدمات مشاوره خانواده به طرق مختلفی به شما عزیزان ارائه می شود. به صورت حضوری و غیرحضوری یا آنلاین. انواع خدمات آنلاین از جمله مشاوره زناشویی آنلاین، مشاوره آنلاین ازدواج، مشاوره روانشناسی آنلاین، مشاوره خانواده آنلاین، مشاوره خانواده تلفنی و … هستند.

امروزه به دلیل مشکلاتی از جمله مسافت بین منزل و مرکز مشاوره خانواده، سخت شدن رفت و آمد و ترافیک زیاد، مشغله کاری زیاد و وقت نداشتن برای مشاوره حضوری، صرف شدن هزینه های زیاد برای رفت و آمد افراد یا در دسترس نبودن وسایل نقلیه مناسب و … خدمات مشاوره آنلاین مثل مشاوره آنلاین خانواده، مشاوره آنلاین ازدواج، مشاوره آنلاین زناشویی و … طرفدار زیادی پیدا کرده است. برای آَشنایی با مزایای بیشتر می توانید مقاله مزایای مشاوره آنلاین را مطالعه نمایید.

برای به صرفه تر شدن جلسات مشاوره حضوری و غیرحضوری، مرکز روانشناسی اکسیر با تحت پوشش قرار دادن بیمه‌‎های مختلف درمانی، خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین در زمینه های مختلف کودک، نوجوان، بزرگسال، خانواده، مشکلات فردی، مشکلات جنسی، ازدواج و غیره را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

قبل از مراجعه به روانشناس چه کار کنیم ؟

به ‌طورکلی، بهتر است زوج با هم دیگر برای حل اختلافات زناشویی به مشاوره خانواده مراجعه کنند. در این صورت مشاور با حضور زن و شوهر بهتر می ‌تواند نوع مشکلات در روابط زناشویی زن و مرد را تشخیص دهد و بهبود دهد. البته گاهی ممکن است مشاور روانشناس و یا مراجع ترجیح دهند به‌ صورت انفرادی جلسه مشاوره برگزار شود. اگر شما در شرایطی هستید که یک مشکل شخصی، زندگی زناشویی شما را تحت تأثیر قرار داده است، مانند افسردگی، اعتیاد، مشکلات روابط جنسی و غیره، ممکن است مشاور خانواده از شما بخواهد از یک متخصص بالینی یا کلینیک ترک اعتیاد و یا مشاور جنسی کمک بگیرید.

جلسات مشاوره خانواده چگونه است؟ 

معمولاً جلسات مشاوره خانواده شامل چند مرحله و بخش می‌ شود. اولین وظیفه مشاوره خانواده این است که شما و همسرتان را به آرامش دعوت کند و احساس راحتی را در شما ایجاد کند. مهم‌ ترین بخش مشاوره خانواده یا زوج درمانی ایجاد حس اعتماد شما به مشاور است به‌ طوری‌ که شما در بیان مسائل خیلی شخصی زندگی زناشویی خود احساس امنیت و راحتی داشته باشید. یک مشاور خانواده خوب تلاش زیادی می‌ کند تا هر یک از زوج به‌ راحتی و از دیدگاه خود به توصیف مشکلات خانوادگی و اختلافات در روابط زناشویی خود بپردازند.

پیش روانشناس خانواده راحت تر صحبت می کنم!

یک مشاور خانواده خوب فرصتی را فراهم می‌آورد تا زوج به ‌راحتی و آشکارا در مورد موضوعات و مشکلات زناشویی خود صحبت کنند:

  • یک مشاور خانواده خوب به زوج اجازه می ‌دهد احساسات خود را با او به اشتراک بگذارند.
  • یک مشاور خانواده خوب الگوی رفتاری و شیوه برقراری ارتباط با همسرتان را بررسی و تحلیل می‌ کند.
  • یک مشاور خانواده خوب مهارت هایی را برای بهبود برقراری رابطه زناشویی سالم به زوج می‌آموزد.
  • یک مشاور خوب از زوج در مورد گذشته، دوران کودکی و تاریخچه خانوادگی شان سؤال می ‌پرسد.
  • یک مشاور خانواده با تجربه از اختلافات در رفتار شما و شریک زندگی تان صحبت می ‌کند.

 

دریافت وقت مشاوره خانواده

Loading...

 

مشاوره رایگان آنلاین