مدرک کارشناسی روانشناسی و موقعیت شغلی

درست است که در بسیاری از زمینه های شغلی روانشناسی، حداقل مدرک مورد نیاز برای فعالیت، کارشناسی ارشد است؛ ولی با کمی مطالعه و جست و جو می توانید شغل مورد نظرتان را به راحتی با مدرک کارشناسی پیدا کنید. در یک مطالعه مشخص گردید که فقط ۲۵ درصد افراد با مدرک کارشناسی، به ادامه ی تحصیل می پردازند و بقیه با همان مدرک کارشناسی به تحصیلات خود پایان می دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم به ۱۰ موقعیت شغلی با مدرک کارشناسی روانشناسی بپردازیم.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

۱۰ موقعیت شغلی با مدرک کارشناسی روانشناسی

لذا این خیلی مهم است که شما شغلی متناسب با خلقیات و اطلاعات و تحصیلات خود پیدا کنید. در زیر، چندین موقعیت را که می توان در آن مشغول به کار شد، نام می بریم. شما دوستان خلاق، با خلاقیت خود می توانید به آن ها بیافزایید و خود را محدود به این ها نکنید.

موقعیت شغلی با مدرک کارشناسی روانشناسی

  ۱- نماینده ی فروش و بازاریابی

روانشناسان از روابط بین فردی بالایی نسبت به افراد دیگر برخوردار هستند و می توانند ارتباطات موثرتری در این زمینه با دیگران بر قرار کنند. لذا دانشجویان روانشناسی، با گذراندن چندین کارگاه در این زمینه، مانند روابط ماثر یا ارتباطات هوشمند، می توانند در این زمینه موفق باشند.

  ۲- نمایندگان تبلیغ

در حالی که مورد اول بر ارتباط تاکید داشت، مورد دوم به قدرت اقناع روانشناسان تاکید دارد و اعتقاد دارد که روانشناسان از قدرت اقناع خوبی برای تبلیغ محصولات برخوردارند و می توانند اجناس و محصولات کمپانی ها را بصورت ایده آل تبلیغ کنند. با کمی تجربه و کارآموزی در این زمینه، می توانید نمایندگان تبلیغ خوبی باشید.

  ۳- تکنسین روانپزشکی

افرادی که علاقه به کار درمانی در مراکز و کلینیک ها را دارند با مدرک کارشناسی می توانند زیر نظر یک روانشناس متخصص یا یک روانپزشک به فعالیت بپردازند. اگرچه کارهای آنان تخصصی نیست، ولی حس روانشناس بودن آن ها را تا حدی راضی می کند. وظایف آن ها می تواند موارد زیر باشد:

  • کمک به بیماران با کمک های اساسی
  • آموزش مهارت های زندگی
  • کمک به مرتب کردن پرونده های بیماران باشد

  ۴- مشاوران شغلی

اگر شما از کمک کردن به افراد برای شناخت توانایی هایشان لذت می برید، مورد چهارم موردی ایده آل برای شما است. بعضی افراد با معلولیت های محدود، به دنبال توانایی های خود برای یافتن شغل و توانبخشی خود هستند که ما روانشناسان می توانیم به آن ها کمک کنیم.

گرفتن وقت مشاوره از اکسیر

۷۷۸۸۲۸۱۷ 

۷۶۷۱۰۶۹۳

  ۵- آزادی های مشروط

این مورد که بازار کار آن در ایران کمی طول می کشد تا جا بیافتد، به این اشاره دارد که روانشناسان می توانند در دادگاه عدالت کیفری مشغول به کار شوند. اگر فردی مجرم یا تبهکار به صورت مشروط آزاد شود، کار روانشناسان این خواهد بود که بر مجرم در منزل، محل کار و مدارس نظارت داشته باشند و توصیه ها و گزارش هایی برای دادگاه فراهم آورند.

  ۶- نویسنده

روانشناسان می توانند نویسندگان خوبی باشند. بعضی از موقعیت های خوب نویسندگی می تواند نویسندگی تبلیغات، نویسندگی روزنامه ها و نویسندگی فنی باشد. چرا که این ها، نیازمند مهارت های ارتباطی خوب می باشند.

  ۷- محققان در بازار

موقعیت بعدی می تواند در شرکت ها، کارخانه ها و بازارهای تجاری باشد. شما می توانید اطلاعات خود را در زمینه انجام مصاحبات شغلی و انجام نظر سنجی و تفسیر نتایج آن ها و انجام تست های سنجش برای استخدام در اختیار مدیران شرکت ها قرار دهید و زمینه های همکاری خوبی با آن ها برقرار کنید.

  ۸- مراقبت از کودکان

شما می توانید با مدرک روانشناسی در مراکز بهداشت روانی مرتبط با کودکان کار کنید. معمولا این موقعیت به مراقبت از کودکان اشاره دارد. مثلا می توانید در مهدهای کودکان به کار مشغول شوید و حتی می توانید خود مراکز مراقبت خود را تاسیس نمایید.

اینستاگرام اکسیر

  ۹- دستیاری در آزمایشگاه

اگر شما علاقه به کارهای آزمایشی و روانشناسی تجربی دارید، می توانید با ثبت نام در قسمت آزمایشگاه های روانشناسی موسسات یا دانشگاه ها، علاقه ی خود را دنبال کنید. این مراکز عمدتا با قرار دادهای خود با ادارات و شرکت ها، رفتارهای انسان ها را مورد آزمایش قرار می دهند و تحقیقات خود را انجام می دهند.

  ۱۰- معلم حرفه ای

شما می توانید با یک گواهی آموزش یا سابقه ی آموزش به همراه مدرک کارشناسی روانشناسی ، به کار آموزشی و معلمی بپردازید؛ و یا می توانید به عنوان مشاوره در مدارس یا معلم پرورشی مشغول به کار شوید.

در پایان باید خاطر نشان شود که موقعیت های شغلی روانشناسی بسیار گسترده تر از این موارد است و شما عزیزان با کمی تفکر و با شناخت محدودیت های و توانمندی های خود، می توانید کار مورد علاقه ی خود را پیدا کنید.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط  متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله  مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

رزرو وقت برای مشاوره

Loading...

 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب