لبخند زدن در طول زندگی بسیار مهم است. گاهی اوقات (کی گفت همیشه؟) زندگی مانند یک نمایش شگفت انگیز و پر احساس یا یک کمدی است. اما آیا هرگز تصور کرده اید چه چیز آن شبیه به بازی کردن در یک نمایش جالب یا کمدی است؟

بازیگران برای اینکه خنده دار بنظر آیند خود را در موقعیت ها و حالت های اسف باری قرار می دهند. آن ها مجبورند این کار را بارها و بارها تکرار کنند تا زمانی که آن را درست ایفا نمایند. آن ها خسته، بد اخلاق و از کار زده می شوند. اما بعدا می توانند در میان تماشاچیان بنشینند و نمایش را تماشا کنند و بخندند.

شاید این کار در زمان انجام، خسته کننده و دشوار باشد اما کاری است که در گذشته انجام شده و اکنون آن ها جزء بینندگان تلقی می شوند و می توانند بخندند.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

حال ممکن است ما آنقدر در زندگی در گیر شده باشیم که فراموش کنیم به عنوان تماشاچی صندلی را بگیریم و سوی دیگر ماجرا یعنی قسمت طنز آمیز آن را ببینیم. شاید شما الآن نخندید اما ارزشش را دارد که به عقب برگردید، بازی خود و دیگران را در این نمایش خنده دار تماشا کنید. به یاد داشته باشید این نمایش کمدی، بسیار جدی است!

لبخند زدن

لبخند! لبخند یک عطیه الهی است. اگر تا کنون از آن استفاده کرده باشید، به خوبی می دانید که یک لبخند گرم، چه سلاح نیرمندی است. مردم زمانی می خندند که از چیزی خوششان بیاید، و یا احساس خوبی نسبت به چیزی داشته باشند. بنابراین می توانیم با یک لبخند کارهای بسیار زیادی را انجام دهیم و دیگران را به راحتی خوشحال کنیم.

لبخند زدن

حالا اجازه دهید نگاهی به تاثیرات لبخند داشته باشیم:

ابتدا باید بدانیم که لبخند به همه احساس آرامش می دهد. زمانیکه فردی به شما لبخند می زند، کمتر اتفاق می افتد که شما هم در پاسخ به او لبخند نزنید. این امر، یک واکنش کاملاً ناخودآگاه است. این روزها به نظر می رسد که انسان ها تمایل کمتری به لبخند زدن دارند. مشکلات جوامع بشری آنقدر زیاد شده که به آن ها اجازه لبخند زدن نمی دهد.

گاهی اوقات هم برخی افراد برای اینکه در نظر دیگران آسیب پذیر، و احساساتی جلوه نکنند، از لبخند زدن خودداری می کنند. یکی از دلایلی که لبخند را اینقدر تاثیر گذار کرده این است که شما با انجام این کار خوبی و مهربانی را به طرف مقابل القا می کنید. آیا زمانی را که فردی به شما لبخند زده به یاد می آورید؟ در آن موقع چه احساسی به شما دست داده بود؟ حداقل احساسی که در این زمان به خود من دست داده، چیزی نیست جز “خوبی.” لبخند باعث می شود که شما کمی آرامتر شوید، اعتماد به نفستان افزایش پیدا کند، جذاب تر جلوه کنید، و …

لبخند زدن باعث آزاد شدن اندروفین در بدن می شود

زمانیکه فردی به شما لبخند می زند، احساس خوبی در مورد خودتان پیدا می کنید، بالطبع شما نیز در پاسخ باید جواب او را با یک لبخند بدهید. این امر سبب ارتقای احساسی هر دو نفر می شود.

از این گذشته لبخند زدن باعث آزاد شدن اندروفین در بدن می شود. در چندین پژوهش مختلف ثابت شده است که این هورمون سبب ایجاد آرامش در تمامی ارگان های بدن شده و فرد را خوشحال تر می کند.

لبخند با چشم آغاز می شود. به بارقه و احساس خوشی در چشمانتان توجه کنید توجه داشته باشید که چگونه با آمدن لبخند به چشمانتان ، آن ها بطور طبیعی حرکت می کنند. به لبخند با دهانتان اکتفا نکنید چرا که تنها نوعی تظاهر است. هنگامی که با چشمانتان لبخند می زنید ، این حالت گسترش می یابد و طبیعتا یک لبخند واقعی بر دهانتان نقش می بندد.

اینستاگرام اکسیر

پرتو لبخند را باچشمانتان ساتع کنید و بقیه صورت را بدون حرکت نگه دارید تا آنگاه که یک لبخند گرم و دوستانه بر آن بنشیند. این روش را بیاموزید و تمرین کنید تا دریابید که چگونه شما را در نظر دیگران محبوب تر می سازد.

زیبائی را جذب کنید! و با چشمانتان لبخند بزنید!

با چشمانتان لبخند بزنید

لبخند زدن، خود ما و دیگران را دلگرم می کند. با فراگیری نشاندن یک لبخند دوستانه و گرم که باعث احساس بهتر در وجود ما می شود کسانی را که ما را می بینند شاد می کند ، قادر خواهیم بود بر شادمانی جهان بیفزائیم. جایگزینی یک ظاهر تلخ با لبخند به نفع همه است. پس این تکنیک را بکار ببندید و بطور طبیعی لبخند بزنید. اما چگونه باید این کار را انجام دهید:

  • لبخند با چشم آغاز می شود. به بارقه و احساس خوشی در چشمانتان توجه کنید.
  • توجه داشته باشید که چگونه با آمدن لبخند به چشمانتان ، آن ها بطور طبیعی حرکت می کنند.
  • به لبخند با دهانتان اکتفا نکنید چرا که تنها نوعی تظاهر است.
  • هنگامی که با چشمانتان لبخند می زنید ، این حالت گسترش می یابد و طبیعتا یک لبخند واقعی بر دهانتان نقش می بندد.
  • پرتو لبخند را باچشمانتان ساتع کنید و بقیه صورت را بدون حرکت نگه دارید تا آنگاه که یک لبخند گرم و دوستانه بر آن بنشیند.

این روش را بیاموزید و تمرین کنید تا دریابید که چگونه شما را در نظر دیگران محبوب تر می سازد.

فواید لبخند زدن

۱- تشویق دیگران برای اعتماد به شما

۲- جلب ملایمت و ارفاق دیگران

۳- رهایی از خطاهای اجتماعی

۴- چون درغیراینصورت احساس بدی پیدا خواهم کرد

۵- خندیدن از ته قلب

۶- برای درک و بینش بهتر

۷- برای جذابیت

۸- پنهان کردن فکر

۹- برای پول درآوردن

۱۰- لبخند بزنید تا دنیا به شما لبخند بزند

چرا باید لبخند زد؟

۱-لبخند جذابتان می‌ کند.

۲- لبخند حال و هوایتان را تغییر می‌ دهد.

۳- لبخند مسری است.

۴- لبخند زدن استرس را از بین می‌ برد.

۵- لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌ کند.

۶- لبخند زدن فشارخونتان را پایین می‌ آورد.

۷- لبخند زدن اندورفین، سروتونین و مسکن های طبیعی بدن را آزاد می‌‌ کند.

۸- لبخند زدن چهره تان را جوانتر نشان می‌ دهد.

۹- لبخند زدن باعث می‌ شود موفق به نظر برسید.

۱۰- لبخند زدن کمک می‌ کند مثبت اندیش باشید.

لبخند بزنید و از دیگران هم لبخند بخواهید. چیزی جز تاثیر مثبت نصیبتان نخواهد شد. همین امروز امتحان کنید.

تشخیص لبخند واقعی از مصنوعی

باید در مورد لبخند طبیعی این نکته را بدانید که وقتی می خندید، عضلات صورتتان یک نرمش درست و حسابی می کنند که تاثیر بسیار خوبی روی چهره تان می گذارد. ظهور شادی در حرکات بدن شما نشان از شادی و آرامش از موضوعی است که بدنتان آن را به خوبی نشان می دهد.

بدن کمی به یک سمت خم می شود ولی نباید آن را با خم شدن ناشی از استرس یا تنش اشتباه بگیرید بلکه فقط آرامش درونی و احساس شادی فرم بدن را به جای اینکه خشک و رسمی باشد کمی انعطاف پذیرتر می کند. در این حالت بدن وضعیت خود را به شکلی متعادل حفظ می کند. شانه ها بسیار راحت هستند، نه خیلی افتاده که نشان دهنده غمگینی است و نه خیلی خشک و رسمی.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره کودک، مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

حرکت دست ها زمان نشاط

دستان شما ممکن است پرجنب و جوش به نظر برسند، اما این نشانه تهدیدآمیزی نخواهدبود زیرا شادی تمام وجود فرد را تسخیر می کند. بازوها معمولا به بدن می چسبد یا در فاصله ای نزدیک قرار دارد. البته حرکات بازو خشک و مانند یک آدم آهنی نخواهدبود و آزادانه حرکت می کنند. در حالی که وقتی شما مضطرب هستید معمولا دست هایتان برای اینکه خود را آرام تر نشان دهند با چیزی بازی می کنند اما در مورد شادی باید بگوییم حرکت دست به شکل کاملا هارمونیک با کلام و احساس شما هماهنگ می شود و منظورتان را به خوبی به طرف مقابل منتقل می کند. دست ها مدل های محافظی مانند دست به سینه به خود نمی گیرند و خود را باز و پذیرا نشان می دهند، انگار که می خواهند با در آغوش گرفتن طرف مقابل احساس خود را با او شریک شوند.

پاهایی با ریتم خوشحال

زمانی که نشسته اید پاهای شما ممکن است آرام روی زمین قرار بگیرد یا یک پا را روی دیگری بیندازید. در حالت کالی پاها تنش یا اضطراب را نشان نمی دهند و در مدل راحت قرار می گیرند. فقط ممکن است فرد نوک انگشتان پای خود را به صورت آهنگین تکان دهد که انگار مشغول گوش دادن به یک موسیقی زیباست. اگر بخواهم حالت کلی بدن را هنگامی که فرد احساس شادی را تجربه می کند برایتان توصیف کنم، باید بگویم مهم ترین ویژگی بدن در این حالت آرامش است.

شما هیچ گونه انقباض عضلانی را در هیچ کدام از ماهیچه های فرد نمی بینید و رنگ پوست هم حالت طبیعی خود را حفظ می کند و سرخ نمی شود که دلیل آن نبود آدرنالین است. نفس کشیدن فرد نیز بسیار ملایم و آرام است. البته به غیر از زمانی که از خوشحالی می خواهد منفجر شود و بسیار هیجان زده است.

چگونه لبخندی جذاب تر داشته باشیم

معمولا لبخند نشان می دهد فرد مثبت، گرم و دوست داشتنی است. اما آیا همه لبخند ها این اثر را دارند؟ آیا لبخند ساده جذابیت شما را افزایش می دهد؟ خب، بستگی دارد. نوع لبخند شما و وضعیتی که در آن قرار دارید می تواند تفسیرهای متفاوتی داشته باشد.

لبخند می تواند شما را غیرقابل اعتماد نشان دهد

بله، تحقیقات نشان داده است که افرادی که بیشتر لبخند می زنند جذاب تر و دوست داشتنی در نظر گرفته می شوند. در حالی که کسانی در ظاهر غمگین هستند، قابل دسترس به نظر نمی رسند.

اما لبخند زدن زیاد هم می تواند مشکل ساز شود. اگر شما در جلسات رسمی و کاری بیش از حد لبخند بزنید شما غیرقابل اعتماد به نظر خواهید رسید.

چگونه لبخندی جذاب تر داشته باشیم

پس چگونه می توانیم درست و در زمان مناسب لبخند بزنیم تا بهترین نتیجه را بدست آوریم؟

مردان لبخند زنان را به عنوان حس شوخ طبعی وی برداشت می کنند

به عنوان یک زن، لبخند و خنده شما در روند جذب کردن بسیار قدرتمند است. البته این امر به هر دو جنس مربوط می شود، اما به مردان، به نحوی خاص به ماهیت مثبت لبخند و خنده پاسخ می دهد. در ذهن مردان، شوخ طبعی در جذب یک زن ضروری است. اگر مردی بتواند زنی را بخنداند احساس می کند که موفق شده است. اگر پسری را دوست دارید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. اگر می خواهید او را بیشتر جذب خود کنید به جک هایش کمی بیشتر بخندید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

انواع لبخند و اثرات آن

همه ما می خواهیم در موقعیت های مختلف دوست داشته شویم و لبخند ما یک سلاح ساده برای رسیدن به این هدف است.

پس راه های مختلفی که می توانیم از لبخند برای به دست آوردن نتایج مطلوب استفاده کنیم چیست؟

لبخندی با دهان کج: هم مردان و هم زنان شما را دوست دارم

این نوع لبخند از نظر مردان و زنان جذاب ترین لبخند محسوب می شود. این نوع لبخند باعث ایجاد حالت حفاظت کنندگی در مردان و گرمی در زنان می شود. این مردان دوست دارند از شما مراقبت کنند و پایه جذابیت بین زوج های بالقوه را ایجاد می کند. این نوع لبخند بسیار به دل ها می نشیند و به همین دلیل است که شاهزاده دایانا، که به طور طبیعی از این نوع لبخند استفاده می کرد، توانست دل های مردم را تسخیر کند.

اجتناب از لبخند با لبان بسته

اجتناب از لبخند با لبان بسته

به موقعیت هایی فکر کنید که لبخند کسی احساس ناامیدی را به همراه داشته است. اغلب اوقات لب های آنها محکم بسته شده است و به این ترتیب در سراسر صورت یک خط مستقیم را می توان مشاهده کرد که در آن دندان ها پنهان هستند. بسته به اینکه شما مرد یا زن هستید، این نوع لبخند تفاسیر متفاوتی می تواند داشته باشد.

زنان تمایل بیشتری به استفاده از این لبخند دارند و معمولا نشانه ای هستند که سعی دارند احساسات واقعی، مخصوصا منفی خود را نشان ندهند. و برخی از زنان از آن به عنوان رد کردن و یا محتاط بودن استفاده می کنند.فردی که اینگونه لبخند می زند، رازی دارد که نمی خواهد دیگران آن را بفهمند شاید دوست ندارد آن را بیان کند و شاید اعتماد نمی کند. اگر قصد دارید که مرموز باقی بمانید و حس کنجکاوی را در دیگران برانگیزید، این نوع لبخند کمک تان می کند اما با احتیاط از آن استفاده کنید.

مردان لبخند زنان را به عنوان حس شوخ طبعی وی برداشت می کنند

خنده با دهان گشوده

در این حالت دندان های بالا نمایان شده و به شخصی که با شما گفت و گو می کند، می فهماند که مایل هستید بیشتر با او آشنا شوید. با این نوع لبخند بازیگوش و سرزنده به نظر خواهید رسید.

 لبخندی با فک افتاده

این لبخند هم جعلی است. این مدل لبخند بیشتر حاصل تمرین برای داشتن چنین لبخندی است تا یک لبخند غریزی. در این حالت فک کمتر از حالت طبیعی می افتد؛ عملی که لبخند ایجاد می کند.

لبخندی با لب پایین جلو آمده

مانند مالیدن چشم که نشانه گریه کردن است، جلو آوردن لب پایین هم یکی از نشانه های گریه است. به یاد داشته باشید مردم به دلایل واقعی گریه می کنند و ناراحت می شوند یا به دنبال همدردی و درمان این کار را می کنند.

فکش نیفتاده است

در یک لبخند طبیعی، فک هم دچار افتادگی می شود اما افرادی که با کمترین افتادگی فک می خندند، به جای اینکه با این واکنش احساسات واقعی شان را نشان دهند، لبخندی ساختگی را به شما تحویل می دهند. این آدم ها برای اینکه همیشه در چهره شان یک لبخند ثابت داشته باشند تلاش زیادی می کنند و حتی گاهی بدون آنکه نیاز باشد یک لبخند را به شما تحویل می دهند.

گاز گرفتن لب

گاز گرفتن لب

گاز گرفتن لب نشانه تنش است. یکی از بارزترین پیام های گاز گرفتن لب، استرس و تنش است که می تواند نشانه تمرکز بالا نیز باشد اما به احتمال زیاد نشان می دهد، فرد اضطراب دارد.

شما را گیج می کند؟

لبخند بعضی از افراد، نمی تواند شخصیت شان را نشان دهد. آنها زمانی که لبخند می زنند در هر گوشه از چهره شان احساسات متناقضی را نشان می دهند و نمی گذارند طرف مقابلشان از احساساتشان سر در بیاورد. یادتان نرود لبخند واقعی تمام چهره را درگیر می کند.

مشاوره رایگان آنلاین