کاهش سرعت پیری

تغییراتی که می توانید بر روی شیوه زندگی خود انجام دهید، به شما کمک می کند که طول زندگیتان را افزایش دهید و کیفیت “سال های طلایی” خود را بهبود ببخشید. در ادامه راه هایی برای کاهش سرعت پیری و زندگی طولانی تر آورده شده است.

راه های کاهش سرعت پیری

دیدگاه جدیدی در مورد بالا رفتن سن به دست آورید

به جای این که به آن، به شکل زوال اجتناب ناپذیر نگاه کنید، آن را به عنوان خرد و دانش ببینید. مطالعات نشان داده است، کسانی که به افزایش سن دیدگاه مثبتی دارند، جوان تر از افراد هم سن که به افزایش سن به دیدگاه منفی می نگرند، به نظر می رسند.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین اکسیر

از راه هایی برای کاهش سرعت پیری خوردن ماست کم چرب یونانی

اگر در رژیم غذایی خود کلسیم کافی نداشته باشید، بدن کمبود کلسیم را از استخوان هایتان جبران می کند. این امر قدرت استخوان ها را کاهش داده و منجر به پوکی استخوان می شود. پزشکان توصیه می کنند که بزرگسالان ۱۹ سال به بالا، باید ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز دریافت کنند. یک فنجان ماست یونانی، حاوی ۴۱۵ میلی گرم کلسیم است که تقریبا نیمی از مقدار توصیه شده روزانه را برای بدن شما فراهم می کند.

از راه هایی برای کاهش سرعت پیری می توان به مدیتیشن اشاره کرد 

استرس مزمن، می تواند زندگی شما را ۹ تا ۱۷ سال کاهش دهد؛ اما با یافتن راه های موثر برای رهایی از استرس، آسیب ناشی از استرس می تواند تغییر کند. علاوه بر این، یکی از بهترین راه ها برای رهایی از استرس، از طریق مراقبه یا مدیتیشن است.

راه های کاهش سرعت پیری

از دیگر راه هایی برای کاهش سرعت پیری استفاده از کرم ضد آفتاب

دکتر وندی رابرتز، متخصص پوست، توضیح می دهد که استفاده از کرم های ضد آفتاب، مانع افزایش چروک های پوست و پیری زودرس پوست می شود. در حقیقت، ۹۰ درصد از پیری از طریق عوامل خارجی ایجاد می شود، که بزرگ ترین آن ها، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

راه کاهش سرعت پیری و استفاده از عینک آفتابی

علاوه بر محافظت از پوست از اثرات مضر خورشید، شما همچنین باید از چشم خود محافظت کنید. در طولانی مدت، اشعه ماوراء بنفش بیش از حد، می تواند موجب مشکلات مختلف چشم شود، از جمله آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مربوط به سن، علت اصلی از بین رفتن بینایی در افراد بالای ۵۰ سال است. اطمینان حاصل کنید، عینک آفتابی که انتخاب می کنید، ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه های UVA و UVB محافظت می کند.

راه کاهش سرعت پیری و تحریک مغز

یک مطالعه منتشر شده در مجله نورووژی، تایید می کند، افرادی که به طور منظم مطالعه می کنند، می نویسند و یا اطلاعات را پردازش می کنند، احتمال تجربه زوال عقل در سنین پیری را نخواهند داشت. تحریک ذهنی در کاهش زوال شناختی بسیار ارزشمند است.

راه کاهش سرعت پیری و ورزش منظم ایروبیک

افرادی که فعال هستند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، برخی از سرطان ها، افسردگی و زوال عقل را کاهش می دهند. ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش هوازی داشته باشید.

راه کاهش سرعت پیری و افزایش قدرت جسمانی

یکی از جنبه های ناامید کننده پیری، از دست دادن بافت عضلانی و نیرو است. با این حال، با افزایش قدرت، می توانید روند پیر شدن را کاهش دهید. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که افزایش قدرت و نیرو، همچنین ژن های شما را جوان تر می کند.

راه کاهش سرعت پیری گذراندن وقت با دوستان و خانواده

روابط، نقش مهمی در سلامت و امید به زندگی ایفا می کنند. روابط اجتماعی نه تنها کیفیت زندگی ما را بهبود می بخشند، بلکه طول آن را نیز افزایش خواهند داد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای زندگی طولانی تر انجام دهید این است که روابط خود را با دیگران تقویت کنید.

ازدواج کنید

یکی از راه های کاهش سرعت پیری ازدواج کنید

ازدواج، سلامت ذهنی و جسمی را به ارمغان می آورد و احتمال مرگ زودرس را ۱۵٪ کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که افراد متاهل، شیوه زندگی سالم تری دارند. علاوه بر این، ازدواج اضطراب و خطر افسردگی را کاهش می دهد. البته، باید ازدواج عاشقانه و حمایت کننده داشته باشید تا بتواند به سلامتی و عمر مفید شما کمک کند.

برای کاهش سرعت پیری کارهای داوطلبانه انجام دهید 

محققان، مزایای روانی و اجتماعی کارهای داوطلبانه را مطالعه کرده اند. آن ها دریافتند که داوطلبان طولانی تر از غیر داوطلبان زندگی می کنند. در حقیقت، داوطلب شدن به نظر می رسد، خطر مرگ را ۲۵ درصد کاهش دهد که می تواند به دلیل ایجاد احساس مفید بودن، شایستگی و افزایش حمایت اجتماعی باشد.

علاوه بر این، هنگامی که به دیگران کمک می کنید، هورمون هایی مانند اکسی توسین و پروژسترون آزاد می شوند. این هورمون ها استرس را تنظیم می کنند.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای کاهش سرعت پیری شکلات تلخ بخورید 

شکلات سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی یا حتی ویتامین ها، به ویژه ویتامین های گروه ب است. شکلات تلخ می تواند گردش خون در مغزتان را افزایش داده، فشار خون را پایین بیاورد و باعث مهار آسیب سکته مغزی شود.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب 

شکلات تلخ یکی از ده ماده غذایی برای کاهش سرعت پیری است. کاکائو در واقع یکی از مواد غذایی سرشار از فلاونوئید و به ویژه آنتی اکسیدان کاتچین است. این آنتی اکسیدان، به داشتن بدنی جوان تر و پویاتر کمک می کند. البته باید توجه کرد که فلاونوئید موجود در شکلات شیری یا شکلات سفید که مقدار کاکائوی آن کم است، بسیار کم یا حتی نزدیک به صفر است.

یکی از راه ها برای کاهش سرعت پیری داشتن هدف در زندگی است 

تحقیقات منتشر شده در علوم روانشناختی، نشان می دهد که در هر سنی، داشتن هدف می تواند طول عمر شما را افزایش دهید. در واقع، هدفمند بودن یکی از قوی ترین عوامل پیش بینی کننده طول عمر است. بنابراین، اگر می خواهید زندگی طولانی تری داشته باشید، اهداف معنی دار را تنظیم کنید. به طور خاص، اهداف کلیدی را برای آنچه که می خواهید در طول عمر خود به دست آورید، تعیین کنید.

یکی از راه ها برای کاهش سرعت پیری با وجدان باشید

پژوهش هایی رابطه بین وجدان و کاهش فشار خون، نرخ پایین تر ابتلا به دیابت و سکته مغزی، و مشکلات مفصلی کمتر را نشان داده است. افرادی که دارای شخصیت های باوجدان هستند، کمتر احتمال دارد درگیر رفتارهای مضر و خطرناک شوند ــ مانند سیگار کشیدن و رانندگی خطرناک ــ و بیشتر احتمال دارد که به سلامت خود پایبند باشند.

اینستاگرام اکسیر

یکی از راه های کاهش سرعت پیری این است که هفت ساعت خواب داشته باشید 

تحقیقات نشان داده است برای خواب، ۷ عدد جادویی است. مطالعه بر روی بیش از ۳۰،۰۰۰ بزرگسال نشان داده است که حملات قلبی و سکته مغزی، دو برابر در افرادی که کمتر از پنج ساعت در روز خواب می خوابند در مقایسه با کسانی که هفت ساعت می خوابند، بیشتر است.

متخصصین روانشناس مرکز مشاوره اکسیر، در زمینه تشخیص درست این اختلال در کودکان و بزرگسالان و بهبود و درمان آن، در خدمت شما عزیزان هستند.

ترفندهای شگفت انگیز زندگی

این دستورالعمل های کوتاه و شگفت انگیز، به معنای واقعی می تواند کیفیت زندگی تان را بهبود بخشند. لطفا با دقت این متن زیبا را بخوانید !!

  • مهم نیست چند ساله هستید، هنگام سلام کردن، مادرتان را در آغوش بگیرید.
  • همیشه به مردم بیش از انتظاراتشان ببخشید و این کار را با روی خوش انجام دهید.
  • شعر مورد علاقه تان را از بر کنید.
  • هر آنچه می شنوید را باور نکنید، همه دارایی تان را خرج نکنید و هر چقدر که می خواهید نخوابید.
  • وقتی به کسی میگویید ” دوستت دارم ” واقعا دوستش داشته باشید.
  • وقتی به کسی می گویید ” متاسفم ” در چشم های طرف مقابلتان نگاه کنید.
  • پیش از ازدواج، حداقل شش ماه نامزد باشید.
  • به عشق در نگاه اول اعتقاد داشته باشید.
  • هیچ گاه به رویاهای دیگران نخندید.
  • هرگز موفقیت را پیش از موقع، عیان و بیان نکنید.
  • در اختلافات منصفانه مبارزه کنید، بدون صدا زدن اسامی افراد.
  • مردم را از روی خانواده و خویشاوندانشان مورد قضاوت قرار ندهید.
  • هیچ وقت به یک مرد نگویید موهایش در حال ریختن است، خودش این را می داند.
  • هیچ وقت به کسی که غم سنگینی دارد نگویید ” می دانم چه حالی داری ” چون در واقع نمی دانید!!!
  • آرام صحبت کنید، سریع فکر کنید.
  • وقتی کسی از شما سوالی می پرسد که تمایلی به پاسخ دادن آن ندارید، لبخند بزنید و بپرسید ” چرا می خواهی بدانی ؟ “
  • به یاد داشته باشید که عشقز بزرگ و کامیابی های بزرگ، ریسک های بزرگ می طلبند.
  • همیشه با مادرتان در تماس باشید.
  • وقتی کسی عطسه میکند، به او بگویید” عافیت باشد ” .
  • وقتی شکست می خورید، درسی که از آن شکست می آموزید را فراموش نکنید.
  • سه چیز را به یاد داشته باشید : احترام به خود ، احترام به دیگران و پذیرفتن مسئولیت همه کارهایتان.
  • اجازه ندهید یک مشاجره کوچک، یک دوستی بزرگ را خراب کند.
  • زمانی را در تنهایی سپری کنید.
  • به یاد داشته باشید که گاهی سکوت بهترین پاسخ است.
  • هیچوقت پایان فیلم ها و کتاب های خوب را برای دیگران تعریف نکنید.
  • با محیط زیست مهربان باشید.
  • به کسی که زمان بوسیدن شما چشمانش را نمی بندد، اعتماد نکنید!
  • یکبار در سال به جایی بروید که تا به حال نرفته اید.
  • راحتی و خوشبختی را با هم اشتباه نکنید.
  • یادتان باشد که گاهی اوقات بدست نیاوردن آنچه می خواهید، نوعی شانس و اقبال است.

مشاوره رایگان آنلاین