همسر خیانت کار

یکی از سخت‌ترین تصمیماتی که در زندگی ممکن است مجبور به گرفتن آن شوید این است که آیا به همسر خیانت کار تان شانس دوباره بدهید یا نه. این تصمیم زمانی دشوارتر می‌شود که همسرتان به شما دروغ گفته باشد، شما را بازی داده باشد، شما را احمق فرض کرده و یا سعی کرده خیانت خود را پنهان کند؛ اما اگر همسرتان همیشه قابل اعتماد بوده، از بی وفایی‌اش پشیمان باشد و قول وفاداری دهد و باور دارید که یکدیگر را دوست دارید در این شرایط چه باید کنید؟

هر کسی خط قرمزی در زندگی‌اش دارد و برای برخی این خط قرمز شکستن عهد است. فقط خودتان می‌دانید که خط قرمز شما چیست.


مقاله مرتبط: حقایقی درباره خیانت آنلاین


پنج دلیلی که نباید به فرد خیانت‌ کار شانس دوباره بدهید:

  • به شریک سابق خود خیانت کرده است.
  • خیانت همه جانبه و طولانی مدت بوده است.
  • فرد خیانت‌کار هیچ پشیمانی را نشان نمی‌دهد یا عذرخواهی نمی‌کند.
  • خیانت در اوایل رابطه رخ داده است.
  • خیانت الگویی از رفتار است.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره کودک، مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین اکسیر

سؤالاتی که باید قبل از دادن شانس دوباره به فردی که خیانت کرده است، از خود بپرسید.

  • آیا این اولین باری است که همسرتان به شما خیانت کرده‌ است؟
  • آیا همسرتان دردی که باعث آن شده است را درک می‌کند؟
  • آیا همسر شما خیانت را به عنوان یک مشکل می‌شناسد؟
  • آیا همسر شما مسئولیت عدم وفاداری را پذیرفته ‌است؟
  • صرف ‌نظر از دلایل خیانت، آیا همسر شما قبول خواهد کرد که تغییراتی در رفتار وی لازم است؟
  • آیا همسر شما معذرت ‌خواهی کرده‌ است؟
  • آیا باور دارید که همسر شما پشیمان است و واقعاً از بی ‌وفایی پشیمان شده است؟
  • آیا همسر شما در مشاوره زناشویی و فردی شرکت خواهد کرد؟
  • آیا تمام روابط او با فردی که با او در ارتباط بوده است قطع شده است؟
  • اگر فردی که با او ارتباط داشته کسی است که همسر شما با او کار می‌کند، آیا شما در مورد این که چگونه همسر شما می‌تواند رابطه را تنها بر روی کار بگذارد، صحبت کرده‌اید؟
  • آیا فکر می‌کنید که شما و همسرتان می‌توانید یک ازدواج موفق، شاد و طولانی ‌مدت داشته باشید؟
  • آیا فکر می‌کنید می‌توانید دوباره به همسر خود اعتماد کنید؟
  • فکر می‌کنید ازدواج شما ارزش نجات دادن را دارد؟ اگر بله چرا؟
  • آیا فکر می‌کنید که بی ‌وفایی همسرتان تا ابد ذهن و قلب شما را گرفتار خواهد کرد؟
  • آیا می‌توانید همسرتان را ببخشید؟
  • آیا هر دو تمایل دارید که روی ازدواج خود کار کنید و یاد بگیرید چطور مسائل اساسی خود را به نحوی سازنده حل کنید؟

شانس دوباره به همسر خیانت کار

اگر تصمیم دارید که به همسر خیانت کار خود فرصت دوباره بدهید، مطمئن شوید همسرتان می‌داند که این یک فرصت فقط یک بار است. فقط یک بار. بارها و بارها نمی‌بخشید. این را واضح بگویید که دیگر شانسی وجود نخواهد داشت. تأکید بر این نکته مهم است که بخشش و تمایل شما برای دادن فرصت دوباره، چشم‌پوشی از خیانت وی نیست.

برخی از افراد می گویند آیا بعد از خیانت دیدن از طرف مقابل خود باید ببخشم و برگردم یا نبخشم و جدا بشم .روانشناس زوج درمانگر مرکز مشاوره اکسیر در این ویدئو بیشتر با ما صحبت خواهند کرد

برای افرادی که به آن‌ها شانس دوباره داده می‌شود

اگر شما یکی از افراد خوشبختی هستید که همسرتان مایل است در نظر داشته باشد که به شما فرصتی دوباره دهد، باید توضیح دهید که چرا خیانت کرده‌اید و عذرخواهی کنید، صادق باشید و روی قول خود بمانید. قبول کنید که سؤالاتی در مورد تعهد شما به وجود خواهد آمد و اینکه اگر باز چشمتان به کسی افتاد که فکر کردید بهتر است آیا باز هم خواهید رفت.

اینستاگرام اکسیر

فردی که در رابطه قبلی خود خیانت کرده، باز هم خیانت می‌کند؟

اگر با کسی در رابطه هستید که می‌دانید در رابطه قبلی خود خیانت کرده بوده، نباید تصور کنید که به شما هم خیانت خواهد کرد.

دکتر کوپر می‌گوید، «خیلی از کسانی که خیانت می‌کنند، بعد از خیانت احساس شرم و پشیمانی شدیدی پیدا می‌کنند تا حدی که از خودشان متنفر می‌شوند.» دکتر کوپر توصیه می‌کند که این فرد خیانت‌کار باید حتماً مشکل خود را با یک متخصص مطرح کند. متخصص به او کمک خواهد کرد و راه‌های جلوگیری از تکرار این رفتار را در رابطه کنونی‌اش به او نشان خواهد داد.

دکتر اورباخ اعتقاد دارد که آدم‌ها می‌توانند تغییر کنند. او می‌گوید، «من فکر می‌کنم که بهترین پیش‌بینی کننده رفتارهای آینده‌ یک فرد رفتارهای گذشته‌ او هستند ولی این به آن معنا نیست کسی که یک بار خیانت کرده است باز هم خیانت خواهد کرد.»

آدم‌ها می‌توانند الگوهای رفتاری جدیدی یاد بگیرند، می‌توانند یاد بگیرند با طرفشان حرف بزنند و ارتباط برقرار کنند، نیازها و انتظارات خود را از رابطه مطرح کنند و پیش روند. او اضافه می‌کند، «اگر یک بار از خط قرمز عبور کنید به این معنی نیست که باز هم این کار را خواهید کرد.» اگر این خیانت سال‌های قبل اتفاق افتاده است و الان دلیلی ندارید که بگویید همسرتان باز هم به شما خیانت می‌کند، باید این‌طور فکر کنید که همسرتان بالغ شده و از اشتباهش درس گرفته است و برای جبران گذشته تلاش می‌کند.

چه کار کنیم که خیانت اتفاق نیفتد؟

دکتر نیدل اعتقاد دارد که تلاش برای محکم کردن رابطه و برطرف کردن دلیل خیانت همسرتان ممکن است کار سختی باشد. او توصیه می‌کند که چند وقت ‌یک بار در این رابطه با همسرتان صحبت کنید و از نیازها و انتظاراتتان برای هم بگویید. هر روز باید حواستان به رابطه‌تان باشد و ارتباط و گفتگو را به اولویت برای خودتان تبدیل کنید. این یعنی برای با هم بودن و برنامه‌های دونفره برنامه‌ریزی کنید و از زمانی که کنار هم هستید برای حرف زدن، گوش دادن به همدیگر و افزایش صمیمیت بهره ببرید.

حفظ صمیمیت فیزیکی و احساسی شاید به نظر ساده برسد ولی ممکن است به ‌خاطر سنگینی کار و مسئولیت‌ها کمرنگ شود و به ‌مرور رابطه‌ جنسی بینتان اشتیاق اولیه را از دست بدهد. باید سعی کنید حداقل ماهی یک‌بار کاری هیجان ‌انگیز و جدید انجام دهید تا شعله‌ رابطه همیشه روشن بماند؛ و در آخر دکتر نیدل به این موضوع اشاره می‌کند که ما معمولاً به سلامت روانی خودمان توجهی نداریم، از این رو مراقبت از سلامت روانی خودمان بسیار ضروری است. به احساسات و امیال خودتان توجه کنید. اگر پر از خشم و بی ‌اعتمادی هستید یا غریزه‌تان می‌گوید هنوز اوضاع رابطه‌تان مرتب نشده، شاید بد نباشد که رابطه‌تان را از نو ارزیابی کنید و ببینید آیا ارزش ادامه دادن دارد یا نه. مراجعه به روانشناس می‌تواند برایتان مفید باشد.

چه کارهایی خیانت محسوب می شود؟

باز سازی خود پس از خیانت

وقتی که شما متوجه می شوید که همسرتان به شما خیانت کرده می تواند بسیار مخرب و ویرانگر باشد. ضربه بسیار شدیدی خواهد بود که با وجود اعتماد تمام و کمالی که به شریکتان داشتید متوجه بشوید که با  تمام مدت با دروغ زندگی می کردید. اعتماد به اندازه عشق و تعهد، به خطر می افتد.

این که چگونه با خیانت شریک زندگی خود کنار بیایید، تحت تاثیر شرایط پیرامونی خیانت و توافقاتی است که از  از قبل با هم داشته اید. وقتی که برای اولین بار متوجه اتفاقی که افتاده، می شوید، ممکن است نقش قربانی را اتخاذ کنید. اینکه خانواده، ‌دوستان و همکارانتان وقتی متوجه خیانت شوند، چه فکری راجع به این موضوع خواهند کرد،  باعث ایجاد احساس شرم و خجالت و آسیب به غرورتان خواهد شد. کاملا طبیعی است که اگر بخواهید با شرایط پیش آمده کنار آمده و  سازگار شوید. اگرچه، بسیار حائز اهمیت است که به خودتان یادآوری کنید که چه انتخاب های دیگری دارید وچه کاری باید انجام دهید.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

می توانید به عنوان فرصتی برای کار روی رابطه خود نگاه کنید. در صورت لزوم به فکر جدایی قانونی بیفتید یا به خوبی به همه چیز پایان دهید. مهم است که تصمیم در رابطه با اثرات و عواقب جدایی خود بگیرید. تصمیمات بد همیشه در مواقع ناراحتی یا در هیجانات بالا گرفته می شود.

عواقب جدایی به شما اجازه می دهد عکس العمل معقول به جای واکنش فوری نشان دهید. احساسات خام و ناپخته شما نیاز به پردازش از طریق کار بر روی احساساتتان دارد. تصمیم گیری بهتر وقتی گرفته می شود که شما شبکه حمایتی از دوستان و خانواده خود داشته باشید که درک کنند شما در رابطه با این واقعه چه احساسی دارید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

اندوه عمیقی رخ خواهد داد وقتی که شما متوجه می شوید کسی که فکر می کردید قرار است در کنارش تا پایان عمرتان زندگی کنید و در کنار هم پیر شوید، کسی است که دیگر نمی توانید به او اعتماد کنید. این احساسات خسته کننده و طاقت فرسا  می توانند راه انداز یک دوره افسردگی باشند. وقتی که شما منافع مالی، کاری و هم زندگی خود را با همسرتان به اشتراک گذاشته اید، فکر جدایی می تواند بسیار ملال آور و تلخ باشد.

بسیار مهم است که بدانید که می توانید این بحران عاطفی را پشت سر گذاشته و بهبود یابید. برای بالابردن میل به زندگی و بهتر کردن زندگی خود می توانید خودتان را درگیر روابط اجتماعی و یادگیری بهبود زخم هایتان از طریق همدردی و دلسوزی با خود بکنید. یادگیری ساختن رابطه معنادار با خود از جنبه های مهم نجات پیدا کردن از این جدایی است. با تفکر مثبت و تایید خود می توانید این فرایند را آغاز کنید.

مشاوره و روان درمانی می تواند به پویایی روابطتان – الگوی روابط و اینکه چگونه با این موضوع کنار بیایید- کمک کند. پایان یک رابطه می تواند بسیاری از احساسات اولیه زندگی از جمله ترس از آینده را بازگرداند. درمان به شما کمک می کند معنای زندگی خود و چگونگی روابط آینده خود را کشف کنید. درمان می تواند برای درک درسی که از رابطه خود گرفته اید و گسترش خرد درونی و آگاهی از خطرات احتمالی در روابط بعدی شما، کمک کننده باشد.

منبع: سایت verywellmind و متخصصین اکسیر

 

دریافت وقت مشاوره خیانت 

Loading...

 

مشاوره رایگان آنلاین