نشانه های واضح عشق

برخی از نشانه های عشق واقعی واضح و روشن اند. آیا شما با نشانه های واضح عشق آشناییت دارید؟ به هر حال هیچ وقت این موضوع را فراموش نکنید که هر انسانی روش منحصر به فردی برای ابراز علاقه دارد و نمی توان توقع داشت که مردها هم مانند زنان احساسات شان به راحتی روی زبا‌ن شان بچرخد.

آقایان بیشتر با رفتارهای شان به شما نشان می دهند که چقدر به شما اهمیت می دهند و چقدر شما را دوست دارند. در اینجا در مورد نشانه های دوست داشتن آقایان و نشانه های واضح عشق بحث شده است.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

نشانه های واضح عشق در آقایان

◊ درباره مسائل خاص با شما صحبت می کند

مردان عاشق، در مورد مسائلی که صحبت در مورد آنها برایشان سخت است، با شما صحبت می کنند. به خصوص اگر شریک زندگی تان کم حرف و خجالتی باشد، این امر صادق است.

◊ توجه به جزئیات در مورد شما

این مورد برای افرادی که در وهله اول می خواهند طرف مقابل شان را تحت تاثیر قرار دهند بسیار رایج است. وقتی که آنها عاشق می شوند این مورد عمیق تر می شود. مردان عاشق، به جزییات، چه کوچک چه بزرگ، توجه می کنند. زیرا آنها حقیقتاً به دنبال پیدا کردن چیزهایی هستند که شما به آنها علاقه دارید و از اینکه چیزهای زیادی در مورد شما یاد بگیرند لذت می برند.

◊ مراقب شما است

یکی از نشانه های واضح عشق مراقبت از شماست. او از شما مراقبت می کند و به شما کمک می کند تا روزهای بد را پشت سر بگذارید. بسیار آسان است که کسی را در بهترین حالت اش دوست بدارید، اما آزمون نهایی در عشق ورزیدن، توانایی پذیرفتن یکدیگر در بدترین حالت است. در روابط، شما به چالش کشیده می شوید تا به فردی بهتر تبدیل شوید. وقتی کسی حاضر به کمک به شما در روزهای بد می شود، نه تنها این نشانه بلوغ است، بلکه نشان می دهد که شما یک رابطه پایدار بر پایه اعتماد، محبت و درک دارید.

◊ دوست دارد کنار شما باشد

او به راحتی در اطراف شما است و احساس فشار برای تغییر ندارد. وقتی که شما عاشق می شوید قرارهای تان دیگر مانند نمایش و اجرا نیست بلکه حسی شبیه خانه دارد.

◊ ارتباط چشمی

مدت زمان ارتباط چشمی با طرف مقابل دارای اهمیت زیادی است. اگر طرف مقابل تان هنگام صحبت کردن به چهره یا چشمان شما تمرکز می کند و اجازه نمی دهد هیچ موردی مانع این تمرکز شود، به احتمال زیاد به آینده ای جدی با شما فکر می کند.

اینستاگرام اکسیر

شما را غافلگیر می کند

مردها به راحتی می توانند همسرشان را غافلگیر ‌کنند اما رایج ترین و البته دوست‌داشتنی ترین روش غافلگیری خرید هدیه است به خصوص اگر این هدیه مناسبت خاصی هم نداشته باشد اما همین قدر که نشان می دهند دوست دارند بی بهانه شما را شاد کنند، نشان عشق و علاقه آنها به شما و به زندگی با شماست.

این ویژگی در خیلی از آقایان وجود دارد؛ گاهی با خریدن یک شاخه گل و گاهی با خریدن شیئی که گمان می کنند همسرشان به آن احتیاج دارد و گاهی هم با خریدن چیزی که شما را به یاد او می اندازد. به هر حال او سعی دارد به شما بگوید که دوست تان دارد.


مقاله مرتبط: نشانه های عشق واقعی

مقاله مرتبط: ایجاد یک قرار فراموش نشدنی برای خانم ها


نشانه های واضح عشق

◊ بالا رفتن ابروها

افراد تمایل دارند از این حالت نیمه آگاه استفاده کنند و به باز کردن چشمان شان در زمانی که چیزی را که می بینند دوست دارند، کمک کنند. اگر وقتی که شما حرف می ‌زنید، ابروانش را بالا می ‌برد، معنی ‌اش این است که به آنچه می گویید، علاقه‌ مند است.

◊ نگران شماست

اگر مردی به شما علاقه داشته باشد بیش از دیگران نگران شما خواهد بود. یکی از ویژگی های آقایان حس احساس مسئولیت در قبال عزیزان شان است. اگر او به شما علاقه داشته باشد سعی خواهد کرد از شما حمایت کند و در هر حالتی نگران شما خواهد بود و نمی تواند این نگرانی را مخفی کند.

◊ حسود می شود

حسادت از نشانه های واضح عشق است. اگر یک مرد به شما علاقه مند باشد می توانید این مورد را از حسادت او نیز لمس کنید. مردها معمولا در این مورد از اول حسود هستند و در صورتی که ببینند با مرد های دیگر می خندید یا رفتار صمیمانه ای دارید به نحوی عکس العمل نشان خواهند داد.

◊ سعی می کند آراسته باشد

وقتی قرار است شما را ببیند به خودش می رسد و دوست ندارد شما او را خسته و نامرتب ببینید. همان طور که خودش هم دوست ندارد شما خسته و نامرتب باشید. مردی که سعی می کند در کنار شما بی عیب و نقص به نظر بیاید حتما شما را خیلی دوست دارد و برای شما ارزش قائل است و همیشه بهترین ها را برای تان فراهم خواهد کرد. چون آرامش و آسایش شما برایش مهم است به‌خصوص در مواقعی که قرار است به دیدار دوستان یا اقوامش بروید، او سعی می کند طوری لباس بپوشد که شما راضی باشید. این ها همه از نشانه های دوست داشتن به روش مردانه است.

بزرگ شدن مردمک چشم

اتساع مردمک چشم یا به دلیل این است که در یک مکان خیلی تاریک هستید و یا این سیگنال ظریف نشانه علاقه طرف مقابل به شماست. وود معتقد است: “اتساع مردمک یک واکنش مغزی است که زمانی رخ می ‌دهد که چیزی را دوست دارید و یا به چیزی جذب می‌ شوید”.

به شما نزدیک تر می شود

اگر او تلاش آگاهانه ای برای نشستن در کنار شما و یا نزدیک تر به شما بکند، می توانید شرط ببندید که توجه اش را جلب کرده اید. نزدیک تر شدن به شما برای صحبت، و یا تمرکز تمام توجه اش تنها به شما و مکالمه تان نیز نشانه خوبی از این است که به شما علاقه مند شده است.

با شما شوخی می کند

زنان به مردان بامزه جلب می شوند و به نظر می رسد مردان به طور ذاتی می دانند که این یکی از سلاح های قوی ای ست که مردان در مقابل زنان به کار می برند. اگر یک مرد با شما، و تنها با شما شوخی کند، می توانید نتیجه بگیرید که به تعامل بیشتر با شما علاقه دارد. اگر او با همه افراد دیگر در گروه نیز شوخی کند، ممکن است تنها در حال لذت بردن از بودن در مرکز توجه است.

تغییر ناگهانی منافع و علائق

فرد عاشق به طور ناگهانی می تواند به همان چیزهایی که معشوقش علاقه دارد، علاقه مند شود. در عین حال او علاقه مند به ورزش می شود و یا شروع به خواندن ادبیات می کند که هرگز قبلا این کار را نکرده است.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره کودک، مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

عشق شما چگونه عشقی است؟

از نظر استرنبرگ عشق مانند یک مثلث است و بهترین عشق به مثلث متساوی الاضلاع شباهت دارد. منظور این است که عشق سه عنصر دارد: صمیمیت، هوس، تعهد. عشق زمانی بهترین حالت را دارد که هر یک از این سه عنصر را تقریباً به طور یکسان شامل شود. چگونه فرد دیگری را دوست داریم؟ پاسخ استرنبرگ به این سوال چنین است؛ هشت نوع شیوه دوست داشتن وجود دارد، او این عدد را از ترکیب عناصر عشق بدست آورده است.

♥ فقدان عشق

در این نوع رابطه هیچ یک از عناصر عشق حضور ندارد. این رابطه را در زندگی روزانه با افراد عادی داریم. اگر احساستان نسبت به شریک زندگی تان اینگونه باشد می توان گفت که رابطه شما در معرض خطر است.

همدلی

این احساس زمانی دست می دهد که هوس و تعهد به مقدار کم حضور داشته باشند اما صمیمیت در حد بالایی باشد. این احساس را معمولاً در در مورد دوستان صمیمی داریم.

وسوسه یا شور و شوق

چیزی است که ما را در جهت برقراری رابطه بر می انگیزد. شور و شوق از ویژگی های روابطی است که در آن ها هوس شدید است اما صمیمیت و تعهد در سطح ضعیفی قرار دارند.

عشق خالی

این عشق زمانی احساس می شود که تعهد قوی باشد اما هس و صمیمیت در سطح پایینی قرار گیرند یا اصلاً وجود پیدا نکنند. این ویژگی اغلب در زوج هایی دیده می شود که مدت زیادی از ازدواج آن ها می گذرد، به خاطر بچه ها در کنار یکدیگر زندگی می کنند و می خواهند رابطه را، حتی اگر از نظر روانی و جسمی یکدیگر را ارضا نکنند، نگه دارند.

عشق رمانتیک

این عشق در بین زوج هایی مشاهده می شود که رابطه آن ها تا اندازه ای تازه است. هوس و صمیمیت شدید است اما زوج به اندازه کافی زندگی مشترک یا تجربه های مشترک ندارند تا متقابلاً احساس تعهد کنند.

عشق عاطفی

در این عشق، صمیمیت و تعهد شدید است اما هوس ضعیف است. این عشق بین زوج هایی دیده می شود که به مدت طولانی با هم هستند و از یکدیگر رضایت دارند، اما جاذبه جنسی آن ها از بین رفته است.

عشق ساده لوحانه

در این عشق، هوس و تعهد بالاست اما صمیمیت ضعیف است. عشق ساده لوحانه در زوج هایی دیده می شود که یک عنصر مشترک قوی دارند و به همین دلیل تصمیم می گیرند ازدواج کنند، حتی اگر یکدیگر را نشناسند. آن ها پس از آنکه نسبت به هم متعهد می شمون، احساس صمیمیت می کنند و گاهی هم احساس می کنند که یکدیگر را دوست ندارند.

عشق آرمانی

این عشق کامل، سه عنصر را به طور سخاوتمندانه د رخود جای می دهد. همانطور که استرنبرگ می کوید، رسیدن به این مرحله خیلی آسانتر از نگه داشتن آن است.

راهی برای نشان دادن عشق و نشانه های واضح عشق

یکی از راههایی که می توان از طریق آن عشق و محبت خود را به دیگران نشان داد لمس کردن است.

چگونه لمس کردن عشق را نشان می دهد؟

♦ شناخت حساسیت های فردی و تفاوت ها

افراد با سرشت های مختلفی به این دنیا پا می گذارند و یکی از وجوه اصلی آن آستانه حسی است. به بیان ساده، مردم در انواع و مقدار تحریک متفاوت هستند. یک آغوش گرم و پایدار باعث احساس اطمینان و پیروزی در فرد می شود واکنش در آغوش گیرنده نشانه توجه، احترام و توانای دیدن او به عنوان فردی منحصر به فرد است.

ارتباطات

در بهترین حالت، لمس کردن باعث ایجاد ارتباط بین انسانها می شود. این نشان دهنده شناخت نیازها، خواسته های دیگری و پاسخ به آن است. اجازه می دهد به افراد به ایجاد زبان خصوصی و ارسال پیامی که محتاطانه و شخصی است. برای مثال به سخنان این زن توجه کنید”وقتی می خواستیم از خیابان عبور کنیم همسرم دست مرا گرفت و من احساس امنیت کردم” یا ” درحال تماشای فیلم بودیم که همسرم در لحظه هیجان انگیز فیلم دست مرا فشار داد و احساسش را با من به اشتراک گذاشت”. ما یاد گرفته ایم که چگونه این سخنان بدون کلام را درک کنیم.

درک معانی فرهنگی

فرهنگ معنای بسیاری برای لمس کردن دارد. برخی فرهنگ ها نوازش کردن و آهسته لمس کردن کودک را روشی برای اینکه کودک آروغ بزند تجویز می کند و فرهنگ دیگر محکم زدن به پشت کودک را بهترین روش بداند. فرهنگی قنداق کردن و نوازش کردن کودک را راهی برای انتقال گرما و محبت بداند.

چرا لمس کردن نشان دهنده عشق است؟

◊ ابزار اصلی رابطه

ابزار اصلی ما در رابطه لمس کردن است. یک جنین در رحم مادر، ‌احاطه شده و در تماس با مادر، رشد می کند. اولین حس در هنگام تولد است. و بعد از تولد بلافاصله کودک را در آغوش می گیرند. اطمینان خاطر از تماس و لمس شدن باعث آرام کردن پریشانی کودک می شود.

روش جهانی برای تنظیم نزدیکی

نظریه پردازان خانواده بر این باورند که چالش مهم برای افرادی که در یک رابطه نزدیک هستند  تنظیم فاصله؛ چگونگی ارتباط و چگونگی جدا شدن است. هیچ روشی به اندازه لمس کردن صادقانه نیست. این نشان دهنده تفاوت اساسی بین روابط مجازی و روابط واقعی است. و نبود آن در روابط از راه دور باعث مشکل می شود.

◊ انتقال پیام

دستی دور بازو نشان دهنده اطمینان و پشتیبانی است. فشردن آن به معنای درک مشارکت و ‌توجه است. در مطالعه انجام شده توسط کلی رابینسون و همکاران، حتی لمس تسلی دهنده از سوی یک دوست که درخواست نشده و نا آگاهانه باشد باعث آرامش شده و سودهای زیادی به همراه دارد.

آزادسازی اکسی توسین

لمس کردن باعث آزادسازی اکسی توسین در بدن می شود. باعث آرامش،‌صداقت احساسی و التیام می شود.

احساس امنیت و آرامش

تحقیق انجام شده توسط بروک فینی و همکارانش نشان داده است که حتی تصور لمس یک دوست می تواند اثرات منفی استرس را تعدیل و کمک به افراد در مقابله با چالش ها کند. لمس کردن از کلمات قوی تر است و به افراد کمک می کند با مشکلات با اعتماد به نفس بیشتری مواجه شوند.

به طور خلاصه، لمس یک راه اساسی برای نشان دادن عشق است.

 

رزرو وقت مشاوره ازدواج و آشنایی

Loading...

 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب