جامعه ستیز

جامعه ستیز ها افراد عادی نیستند؛ در حالی که آنها ممکن است دارای خصوصیات عادی انسانی، مانند اشتیاق و عشق باشند، همچنین دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از سایر افراد متمایز می کند. ویژگی های یک جامعه ستیز یا ضد اجتماعی شامل دروغگویی مرضی، عدم همدلی و جذابیت سطحی است. به عنوان مثال، آدولف هیتلر را به عنوان یک جامعه ستیز تعریف می کنند. او به علت داشتن جذابیت، خودشیفتگی و دستکاری شخصیت، ویژگی های بسیاری از جامعه ستیزان را نشان می دهد. در ادامه نشانه های افراد جامعه ستیز را بررسی خواهیم کرد.


مقاله مرتبط: تست آنلاین اختلال ضد اجتماعی

مقاله مرتبط: زوج درمانگر در غرب تهران


مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین اکسیر

نشانه های رفتاری جامعه ستیز

۱- غرایز حیوانی

یکی ویژگی های افراد جامعه ستیز داشتن غرایز حیوانی است. افراد جامعه ستیز نیازهای اولیه شان (مانند پول، غذا و آب) در الویت قرار دارد. آنها ممکن است که به قدرت برتر و مسایل روحانی نیز اعتقاد داشته باشند اما نیازهای اولیه در درجه اول اهمیت برایشان قرار دارد.

۲- تمرکز بر خود

آنها بسیار بر خود تمرکز دارند و خود را در مرکز جهان می بینند. آنها بیشتر به این فکر می کنند که دیگران چگونه بر آنها تاثیر می گذارند تا اینکه فکر کنند که اعمال آنها چه تاثیری می تواند بر دیگران گذارد.

۳- خودشیفتگی

مجله Nature مقاله ای جالب در مورد عصب شناسی جامعه ستیزها بر اساس تحقیقات محققان هلندی، منتشر کرده است. نشانه های خودشیفتگی شدید در این افراد یافت شد که نشان دهنده توانایی دستکاری و اداره کردن هر موقعیتی به نفع خودشان بدون در نظر گرفتن رنجی که ممکن است برای دیگران به وجود آید.

علاوه بر این بسیاری از افراد جامعه ستیز، متظاهر و متکبر هستند و به شدت از دیگران انتقاد می کنند. که این نتیجه احساس خود ارزشمندی و خود بزرگ بینی در آنهاست.

۴- دوران کودکی سخت

طبق گفته The Globe and Mail، پزشکان به این نتیجه رسیده اند که نادیده گرفتن، سوء استفاده و آسیب های دوران کودکی، حساسیت آنها را نسبت به احساسات دیگران از بین می برد. اما این بدان معنی نیست که همه جامعه ستیزها کودکی وحشتناکی داشته اند و خیلی از افراد در دوران کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند اما جامعه ستیز نشده اند.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که کودکان دارای کودکی سخت بیشتر احتمال دارد تبدیل به فرد جامعه ستیز شوند. پزشکان دیگر دریافته اند که کودکانی که در سه سال اول زندگیشان از والدین خود جدا شده اند بیشتر احتمال دارد به فرد جامعه ستیز تبدیل شوند.

این نشان می دهد که فقدان یک پیوند یا اتصال می تواند توانایی کودک در احساس همدلی را تحت تأثیر قرار دهد، به طوری که آنها نشانه های جامعه ستیزی را توسعه می دهند.

۵- فریبنده و جذاب

فرد جامعه ستیز بسیار سرگرم کننده شوخ طبع و جذاب است. آنها در معرفی خود بسیار تاثیر گذار و دوست داشتنی و فریبنده هستند. بنابراین آنها از این توانایی خود نهایت استفاده را می برند و به راحتی وارد ذهن شما می شوند.

این افراد به راحتی توهم رابطه ای را که احساس می کنید را در شما ایجاد می کنند.

۶- تکانشگری

فرد جامعه ستیز از روی انگیزه آنی و بدون فکر عملی می کند. به همین دلیل آنها دائما در معرض خطر هستند، اغلب بدون توجه به عواقب آن. دلیل بیشتر در معرض افسردگی و خودکشی قرار می گیرند.

۷- دروغگویی مرضی

همه دروغ می گویند. با این حال، همه دروغ ها بیمار گونه نیستند. این یکی از عناصر تشخیصی جامعه ستیزهاست. این افراد نه تنها در مورد چیزهای کوچک، مانند آنچه که برای شام داشتند، دروغ می گویند، بلکه در مورد چیزهای بزرگ، مانند کالج هایی که حضور داشتند، نیز دروغ می گویند. محققان ادعا کرده اند که جامعه ستیزها به منظور کنترل دیگران یا دستکاری آنها دروغ می گویند.

۸- عدم همدلی

یکی از بزرگترین نشانه های این افراد، عدم همدلی است. یک مطالعه جالب نشان داد که زمانی که افراد جامعه ستیز درد دیگران را تصور می کنند، “مناطق مغز لازم برای احساس همدلی و نگرانی برای دیگران موفق به فعال شدن نمی شوند.” علاوه بر این، در هنگام تصور درد دیگران، باعث افزایش پاسخ در قسمتی از مغز، که منطقه لذت است، می شود.

۹- بی مسئولیتی

علاوه بر جذابیت، تکانشی بودن و خودشیفتگی، افرادی بی مسئولیت نیز هستند مخصوصا اگر پای مسایل مالی وسط باشد. حتی اگر آنها به عنوان فردی جذاب و قابل اعتماد شناخته شوند و برخی از آنها مشاغل و روابط دوستانه پایدار داشته باشند، باز هم تمایل به عدم مسئولیت پذیری و رفتار پرخطر دارند.

۱۰- غیر قابل پیش بینی

چندین عامل – که اکثر آنها در این لیست ذکر شده – باعث می شود که جامعه ستیزها غیر قابل پیش بینی باشند. برای مثال، دروغ گویی مرضی، یکی از این عوامل است. از آنجایی که آنها به ندرت به حقیقت می گویند، تعیین اینکه چه کاری بعدا انجام خواهد داد دشوار است. عدم همدلی این افراد نیز به غیر قابل پیش بینی بودن آنها کمک می کند. از آنجا که آنها قادر به درک دیگران نیستند، احساسات کم عمق را ایجاد می کنند که به راحتی باعث خستگی آنها می شود.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

شش وجه تاریک رفتاری زنان جامعه ستیز

زنان جامعه ستیز و خودشیفته دقیقا به این دلیل که اعمال فریبکارانه آنها آشکار نمی شود خطرناک هستند. اگرچه همواره درباره تعریف “جامعه ستیز” در برابر “خودشیفته” بحث هایی در جریان است، می توان با اطمینان گفت که هردو نوع موارد ذیل را بروز می دهند.

▪ فقدان همدلی
▪ گرایش به فریب دادن و گول زدن دیگران برای منفعت شخصی
▪ خودمحوری و داشتن حس حق به جانب بودن بیش از حد به همراه بی توجهی آشکار به حقوق، نیازها و احساسات دیگران.

شش وجه تاریک رفتاری زنان جامعه ستیز

افرادی که در طیف بالاتر جامعه ستیزی و خودشیفتگی قرار می گیرند حتی یک گام فراتر می نهند. افرادی که تمام معیارهای سه گانه خودشیفتگی، جامعه ستیزی و ماکیاولی بودن را دارا هستند، اغلب فاقد هر گونه احساس پشیمانی برای اعمال مخربشان هستند. آنها از همدلی شناختی برای ارزیابی آسیب پذیری های هدف خود استفاده می کنند، اما از همدردی عاطفی در توجه به رفاه دیگران ناتوانند. آنها اغلب به گونه ای سادیستیک در تحریک و فریب دادن دیگران رفتار می کنند، و از تماشای درد دیگران لذت می برند. مطالعات نشان می دهد که این گونه های سمی هنگام دیدن چهره های غمناک و ناراحت، احساسات مثبتی را تجربه می کنند.

عناد و کینه ورزی آنها با در نظر گرفتن این واقعیت که زنان برای سازگار شدن با اجتماع از سمت جامعه مجبور به پرخاشگری پنهانی و زیرزیرکی هستند رنگ تیره تری به خود می گیرد. در نتیجه، احتمال اینکه آنها با ترفندهایی مخفیانه دیگران را مورد زورگویی قرار دهند بیشتر است. مانند خشونت و سلطه جویی ارتباطی – سوء استفاده از کارشکنی افراد در روابط اجتماعی، سوء استفاده از آبروی افراد و سوء استفاده از شهرت آن ها – و تمام این ها را به صورت ماهرانه و با ظاهری فریبنده انجام می دهند. در اینجا شش نشانه از زنان جامعه ستیز و خودشیفته که در بالاترین طیف اختلال قرار می گیرند ذکر می شود.

 

 برای کسب اطلاعات در مورد شما آینه و عشق را بمباران می کنند

هنگامی که یک زن جامعه ستیز برای اولین بار با شما ملاقات می کند، ماموریت او جمع آوری اطلاعات از شما به هر میزان که ممکن است می باشد. سپس ارزیابی می کند که آیا شما می توانید هدف خوبی باشید یا نه. و بعد، توجه بیش از حدی به سمت شما، به عنوان قربانی از همه جا بی خبر خود، معطوف می کند. ظاهر گرم و صمیمی او راه دسیسه چینی پنهانش را هموار می کند. در ظاهر، او بسیار دوستانه و پذیرا به نظر می رسد، اما از درون، کینه توز، بی رحم و حیله گر است. با این حال، در ابتدا، به نظر می رسد که شما نقاط مشترک بسیاری دارید.

او با تظاهر به داشتن تجربیاتی مشابه شما در زندگی و برانگیختن حس همدردی و ترحم شما، با شما بازی خواهد کرد. وی ادعا می کند که در زندگی دارای علایق، سرگرمی ها، احساسات، اهداف و ارزش های مشابه با شماست. چنین فردی تمام تلاش و محاسبات خود را به کار می گیرد که تا آنجا که ممکن است نقاط قوت و ضعف شما را پیدا کند، و از هر دو به نفع خود استفاده کند. او به تدریج اعتماد شما را جلب کرده و اطلاعات شخصی شما را بیرون می کشد تا به موقع از آنها بر علیه شما استفاده کند.

در مرحله اول، او برای شما یک پایه و ستون زیبا خواهد ساخت به طوری که شما برای گرفتار شدن در دام او وسوسه می شوید. هنگامی که شما به اندازه کافی در ماسک دروغین او سرمایه گذاری کرده اید، او هیچ ابایی از استفاده از شما و ثروت شما به سود خود ندارد. خواه رابطه جنسی باشد خواه پول، خواه مکانی برای زندگی و خواه موقعیت و شهرت و و یا حتی لذت فریب دادن یک نفر، همه چیز مربوط به قدرت است.

آنها ظاهرا جذاب هستند جامعه ستیز

ظاهرا جذاب هستند

درست مشابه یک مرد جامعه ستیز، سوژه موردنظرِ این گونه زنان هم به ندرت با چشمان وی رو در رو می شوند. او خیلی موذیانه رفتار می کند و در زمان هایی که ماسک کنار می رود ممکن است برای یک لحظه آثار حسادت، خشم و حرص و طمعش را به چشم ببینید. در غیر این صورت، او به طرز غریبی آرام است و فاقد پاسخ های اضطرابی است، حتی در موقعیت هایی که ترس و اضطراب زیادی می طلبد. او ممکن است درسخنرانی هایش اغراق کند و اشتیاق و شعفی بیش از آنچه واقعا احساس می کند نشان دهد. هرچند ممکن است لغزش کند و تن صدای پر افاده و تحقیرآمیزش قصد واقعی او را آشکار سازد.

با این حال، جذابیت او، هرچند سطحی و توخالی است، می تواند به همان اندازه قانع کننده باشد. این به این علت است که در جامعه ما زنان به عنوان یک جنس لطیف و مهربان که عاری و ناتوان از خشونت هستند پذیرفته شده اند. با این حال، خشونت زنان می تواند به همان اندازه از لحاظ روانشناختی مخرب و خطرناک باشد که خشونت مردان.

اینستاگرام اکسیر

 مخفیانه خرابکاری می کنند

خشونت یک زن جامعه گریز بی سابقه است، و با دقت در زیر لایه های متعدد پنهان است که می تواند حتی با صداقت و صمیمیت اشتباه گرفته شود. به یاد داشته باشید که افراد جامعه ستیز و خودشیفته به راحتی برای انطباق و سازگاری با محیط رنگ عوض می کنند. بنابراین، آنها یک تصویر بسیار جذاب و بخشاینده، به ویژه برای کسانی که به آنها سود می رسانند، از خود ارائه می دهند.

با این حال، آنها در مقابل کسانی که برایشان استفاده ای ندارند و یا کسانی که خشم و حسادتشان را برانگیخته می کنند، خود واقعی شان را بیشتر آشکار می کنند. آن ها در قلمرو دوستی هایشان همیشه به دنبال محافظت از خود در مقابل تهدیدات بیرونی هستند.

به همین دلیل است که آنها قربانیان انتخابی خود را (به طور معمول کسانی که در طمع چیزی هستند) با فریبکاری از گروه های اجتماعی حذف می کنند، مردم را در مقابل آنها قرار می دهند، آنها را متهم به چیزهایی می کنند که انجام نداده اند، شایعه پراکنی می کننند، به آنها تهمت می زنند و همچنین بین آنها و مردم ایجاد رقابت می کنند. به این ترتیب، قربانیان آنها نمی توانند هیچ تصدیق و یا حمایتی در برابر سوءاستفاده ای که تجربه می کنند به دست آورند.

یک زن گریزی نهادینه شده از خود بروز می دهند

آنها نشان می دهد که هیچ تردیدی در آسیب رساندن به دیگران برای به دست آوردن آنچه که آنها می خواهند ندارند. آنها به ویژه توسط زنان دیگری که دارایی ویژگیهایی هستند که خودشان ندارند، تهدید می شوند و زنان دیگر را یک تهدید و سدی در برابر بلندپروازی های انحصار طلبانه شان می بینند.

با دیدن زن دیگری که قادر به انجام آن چه که خودشان قادر به انجامش نیستند اما حق خود می دانند، احساس تهدید شدن می کنند. به همین دلیل است که این زنان به بدرفتاری و تحقیر دوستان زن موفق تر و جذاب تر خود مشهورند، و به صورت مخفیانه به خرابکاری در مورد چیزهایی که در این زن ها به آن حسادت می کنند و یا ایجاد روابط عاشقانه با مردانی که با این زن ها ارتباط دارند می پردازند. شعار زندگی آن ها این است: ” همه چیز در مورد من است، و اگر نیست، باید همه چیز را معطوف به خود کنم”.

سادیستیک هستند و از درد و رنج لذت می برند

زن های جامعه ستیز و خوشیفته از دیدن افرادی که در معرض آزار و اذیت قرار می گیرند لذت می برند. برای آن ها چیزی لذت بخش تر از این نیست که یک فرد بیگناه و نیکوکار را که به اندازه کافی برای فریب خوردن ساده بوده است به پایین بکشانند. آن ها سناریوهایی می سازند که می دانند از طریق آن قربانیان خود را به شکست می رسانند.

آنها از طریق کسب توجه یک مرد رشد کرده وجامعه ستیز

از طریق کسب توجه یک مرد رشد کرده و موفق می شوند

زنان جامعه ستیز و خودشیفته از اینکه مرکز توجه باشند لذت می برند، زیرا به آنها قدرت و توانایی بی حد و مرزی می دهد که منبع ارضای خودشیفتگی آنها در قالب تحسین شدن، سکس و ثروت می باشد. این مسایل به دلیل اینکه به آنها قدرت و توانایی کنترل دیگران و بازی با آنها مثل یک عروسک را می دهد، برایشان بسیار لذت بخش است.


مقاله مرتبط: افراد خودشیفته از چه می ترسند؟

مقاله مرتبط: نشانه های ارتباط با شخص خودشیفته

مقاله مرتبط: کودکی افراد خودشیفته چگونه بوده است؟


شکارچیان زن مخالف استفاده از بدن خود برای رسیدن به آنچه می خواهند نیستند؛ آنها هیچ ابایی از استفاده از ظاهر و جنسیت خود برای صعود از نردبان مورد نظر، بهره بردن از یک دوست پسر خنگ، یا اغوای یک غریبه، تا زمانی که از آن بهره مند شوند، ندارند.

آنها می توانند دروغ بگویند، و با فریبکاری راه خود را به قلب و زندگی مردم باز کنند. با این حال، هنگامی که کار آنها با شما تمام می شوند و دیگر برایشان مفید نیستند، به ندرت به همان مقدار توجه، احترام و محبتی که به آن عادت کرده اید، به شما عرضه می کنند. آنها با یک چشم به هم زدن شما را دور خواهند زد. برای آنها، شما صرفا یک وسیله هستید برای رسیدن به هدفشان، و نه بیشتر.

اگر شما با یک فرد خودشیفته مواجه شدید قلبا این واقعیت را بپذیرید که رفتار آنها تقصیر شما نیست. افراد زیادی از همین طریق اغفال شده اند تنها به این دلیل که زود باور بوده اند. به جای مقصر دانستن خود، به بررسی روشهایی که از طریق آن ها دستکاری شده و فریب خورده اید بپردازید.

برای نجات یافتگان از دست افراد جامعه ستیز این شایع است که در خود و تجربیات خود دچار شک و تردید شوند. مهم این است که این شکاف را با مستند کردن آنچه تجربه کرده اید، به دست آوردن تأیید و حمایت حرفه ای و مشارکت در روش های مراقبت از خود پر کنید ، که شما را قادر به بالا رفتن و گذشتن از کینه ورزی آنها و حرکت به سمت آینده ای بدون زهر آنها خواهد کرد.

 

رزرو وقت مشاوره

Loading...

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب