بهترین مرکز مشاوره شمال تهران

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد به دنبال روانشناس و مشاوره شمال تهران هستید حتما به مرکز مشاوره اکسیر مراجعه نمایید زیرا سلامت روان افراد برای متخصصین مجرب مرکز مشاوره اکسیر از اهمیت بالایی برخوردار است و به همه افراد کمک می کنند که سلامت روان خود را بازگردانند.

سلامت روان نقش مهمی در بالا بردن توانایی افراد برای مقابله با مشکلات روزمره زندگی و حفظ و بهبود روابط سالم و صمیمانه همنوعان بر عهده دارد. افراد در مسیر زندگی مانند دوران بلوغ، انتخاب همسر، تربیت فرزند، تعامل اجتماعی با افراد مختلف و همه این مراحلی که در زندگی شخص اهمیت دارد این طور نیست که بتواند همه راه و مسیرها را بدون اینکه مطالعه یا اطلاعاتی داشته باشد به درستی بدانند و انتخاب کنند، مثلا برای انتخاب همسر و تربیت فرزند حتما باید مشاوره قبلی داشته باشد.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

افراد در تمام مراحل زندگی مثل استعداد یابی و انتخاب شغل که متناسب با روحیات فرد باشد و بتواند به آرامش و آسایش نسبی برسد، نیاز به گرفتن مشاوره دارد. مشاوره می تواند از سوی روانپزشک یا روانشناس باشد. این گونه افراد بیمار نیستند و ممکن است به دلایل متفاوتی نیاز به روانپزشکی و روانشناسی داشته باشند. گروه دیگر، افرادی هستند که برای گرفتن تصمیم خاصی یا مدیریت مسائل معمولی زندگی خود برای مشاوره مراجعه می کنند. از طرفی زندگی پیچیده امروزی، امکانات و انتخابات متعددی که انسان ها دارند و از طرف دیگر میل به بهتر شدن و کمال طلبی انسان زمینه ای می شود تا افراد برای انتخاب برتر با فردی که در این زمینه تخصص دارد مشاوره کنند. مشاوره در زمینه چگونگی رفتار با فرزند نوجوان، مشاوره های ازدواج و… از جمله دلایل دیگری است که مردم به روانپزشک و یا روانشناس مراجعه می کنند.

روانشناسی بالینی

روانشناسی بالینی شاخه ای از روان شناسی است که به درک، پیش بینی و درمان نابهنجاری، ناتوانی و آشفتگی های شناختی، هیجانی، زیست شناختی، روان شناختی، اجتماعی و رفتاری کمک می کند. با وجود این که روان شناسان بالینی غالباً در مراکز درمانی و بهداشتی کار می کنند امّا پزشک نیستند و دارو تجویز نمی کنند. روانشناسی بالینی بزرگترین حوزه در بین حوزه های روان شناسی است که خود دارای چند رشته تخصصی است که از آن میان می توان به سلامت روانی کودکان، سلامت روانی بزرگسالان، اختلالات هیجانی، سوء مصرف دارو، ناتوانی های یادگیری و روان شناسی سلامت اشاره کرد.

نقش های تعریف شده برای روانشناسی بالینی را می توان ارزیابی و تشخیص، مداخله و درمان، مشاوره، آموزش و نظارت بر کار روان درمانگرها و همچنین پژوهش و مدیریت دانست.

یک روانشناس بالینی با توجه به علاقه و توانایی اش می تواند در هر یک از چهار زمینه زیر به فعالیت بپردازد: کشف ماهیت بیماری های روانی و روش درمان افراد مبتلا (در مواردی این کار با مشارکت روانپزشک انجام می شود چرا که در مواردی با تجویز دارو روند درمان بهتر پیش می رود و تجویز دارو بر عهده روانپزشک می باشد)، روانشناس بالینی برای روان درمانی از رویکردهای متفاوتی مانند رفتار درمانی، روانکاوی، شناخت درمانی و … استفاده می کند.

مقاله مرتبط: دکتر روانشناس خوب در تهران

اندازه گیری خصوصیات افراد بوسیله تست های روانشناسی، تحقیق و آزمایش خصوصیات بیماران روانی و تلاش تجربی برای کشف علل، علائم و طرق درمان بیماری ها. روانشناسان معتقدند که آگاهی از تمام این روش ها برای آماده ساختن روانشناسی بالینی ضروری است و روانشناس بدون آشنایی با آنها نمی تواند به نحو موثری انجام وظیفه نماید.

روانشناس بالینی ممکن است در بیمارستان های روانی، مراکز مشاوره و روان درمانی، زندان ها، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها، پرورشگاه ها، کودکستان ها، مراکز نگهداری از سالمندان، کارخانه ها و انواع دیگر موسسات انجام وظیفه کند و با دادگاه های کودکان یا سازمان های نظارت بر بزهکاران، درمانگاه های بهداشت روانی، نهادهای ویژه با روانپزشکی، ارتباط نزدیک داشته باشد.

در نهایت سر و کار روانشناسان بالینی در اکثر موارد با افراد یا رفتارهای نابهنجار بوده و از این رو یک روانشناس بالینی برای درمان این نابهنجار ها لازم است علاوه بر یک دید جامع نگر، دارای قدرت روحی بالایی باشد.

مرکز مشاوره شمال تهران

وظایف روانشناس خوب

روانشناس با به کارگیری روش های آموزشی و روان درمانی بیماری های روانی شامل اختلالات شخصیتی، وسواس، اضطراب، خشونت، پانیک، فوبیا را درمان می کند. یک روانشناس علاوه بر درمان قادر به مشاوره های تحصیلی، شغلی، ازدواج، کودک می باشد. روانشناس به تعلیم و تربیت و آموزش شیوه های صحیح تفکر و رفتار می پردازد.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

راهنمایی

راهنمایی در عرصه روانشناسی سه ویژگی مهم دارد : ۱) راهنمایی شغلی ۲) راهنمایی کودک ۳) راهنمایی آموزش.

در این روش معمولا مراجعه کننده پرسش هایی دارد که روانشناس به آنها جواب می دهد و در موارد ضروری توصیه هایی می کند که از سوی مراجعه کننده پذیرفته می شود، لذا برای حل مشکلات اساسی و پیچیده روانشناختی روش مناسبی نمی باشد.

مشاوره خوب در شمال تهران

مشاوره یک فرآیند کمکی و تعاملی یاورانه است که از طریق رابطه ای بین دو نفر که مشاور و مراجع می باشند انجام می گیرد. در این رابطه، روانشناس با داشتن مهارت ها و آگاهی های علمی و حرفه ای تلاش می کند مراجع را با روش هایی منطبق بر نیازمندی هایش یاری کند. تا هر چه بیشتر درباره ی خود بیاموزد و بینشی را که به این طریق درباره خود کسب می کند در رابطه با هدف های معین، واقع بینانه، ادراک شده به طور موثری مورد استفاده قرار دهد و در نتیجه فردی سعادتمند و عضوی سازنده برای جامعه باشد.

اینستاگرام اکسیر

روان درمانی در مرکز مشاوره شمال تهران

روان درمانی مهم ترین نوع مداخلات روانشناختی می باشد که در زمینه اختلالات و بیماری های روانی بکار گرفته می شود. روان درمانی فعالیتی هدفمند، تخصصی و بسیار حساس است که نیازمند آموزش، هنر درمان، مهارت و تسلط خاص می باشد. مانند روان درمانی وسواس یا افسردگی. نکته قابل ذکر این است که مداخلات روانشناختی و اثر بخشی آنها در یک جلسه امکان پذیر نیست و نیازمند تعداد جلسات متداول می باشد، حتی در بسیاری از موارد، جلسات پیگیری بعد از پایان دوره نیز ضروری و لازم است. لذا دیدگاه پزشکی به فعالیت روانشناسان بدین ترتیب است که پس از یک معاینه نسخه ای به صورت دستورات درمانی ارائه گردد و در یک یا دو جلسه پایان یابد، مسلما دیدگاهی غیر علمی و غیر روانشناختی می باشد.

اهداف روان درمانی عبارتند از 

  • تغییرالگوهای آسیب زای رفتاری
  • بهبود احساس ارزشمندی
  • حل و فصل تعارض ها

بهترین مشاوره شمال تهران

چه کسانی به روانشناس مراجعه می کنند؟

همه انسان ها حتی خود روانشناسان نیز در برخی از برهه های زندگی با چالش های خاصی مواجه می گردند که نیازمند مراجعه به متخصصین روانشناس می باشند. خوشبختانه امروزه دیدگاه غلطی که مبنی بر استفاده صرف دیوانگان از خدمات روانشناختی بوده تعدیل یافته است و نقش مشاوران و روانشناسان در عرصه تربیت، بهداشت، ازدواج، خانواده و زندگی اجتماعی انسانها غیر قابل انکار است.

مرکز مشاوره شمال تهران 

مشکلاتی همچون انتخاب رشته، انتخاب شغل، انتخاب همسر، افسردگی، وسواس، اضطراب، اعتیاد، مشکلات جنسی، شکست های عاطفی، استرس کار و حتی دردهای جسمانی می توانند دلایل موجهی برای مراجعه به روانشناسانی می باشد که حتما آموزش های لازم در زمینه مسائل مشاوره ای و یا روانشناسی بالینی را دیده اند و زیر نظر اساتید مجرب دوره کار ورزی را گذرانده و مهارت های لازم را کسب کرده اند.

رزرو وقت از مرکز مشاوره شمال تهران

Loading...

مشاوره رایگان آنلاین