مشاوره خانواده تلفنی

آیا مشکلات خانوادگی دارید؟ آیا برای حل کردن مشکلات دورن خانوادگیتون احتیاج به کمک دارید؟ مشاوره خانواده تلفنی اکسیر در سراسر کشور به شما عزیزان کمک می کند تا مشکلات خود را به صورت اصولی و ریشه ای برطرف کنید.

هر خانواده ای در هر مقطعی از زندگی دچار مشکلات می شوند؛ برای جلوگیری از بروز هرگونه بحران در زندگی بسیار مهم است که به صورت اصولی و جامع به آنها رسیدگی شود. موارد بسیاری وجود دارد که افراد مشکلات خانوادگی کوچک خود را برطرف نکردند و این مشکلات به معضل تبدیل شده و باعث فروپاشی خانواده شده است. این واقعیت که خانواده از افراد مختلف با دیدگاههای مختلف تشکیل شده است بعضی اوقات می تواند این مسئله را سخت کند، اما در صورت پیروی از راه صحیح به راحتی میتوان این مورد را به درستی کنترل کرد.

مشاوره خانواده تلفنی می تواند تمام مشکلات خانوادگی شما را به طور کامل برطرف کند و این اطمینان را به شما می دهد که هرگونه نگرانی به شیوه صحیح رسیدگی و برطرف شود. در کنار مشاوره تلفنی خانواده، شما همچنین می توانید از خدمات مشاور خانواده واتساپ ما استفاده کنید. برای این کار با شماره ۰۹۳۵۶۵۶۷۳۲۹ تماس بگیرید.

مشاوره خانواده تلفنی اکسیر

مشاوره خانواده تلفنی (واتساپی) نوعی مشاوره روانشناختی (روان درمانی) است که می تواند به اعضای خانواده در بهبود ارتباط و رفع تعارض کمک کند. مشاوره خانواده در مرکز روانشناسی اکسیر توسط روانشناس متخصص و مجرب در زمینه خانواده ارائه می شود.

خانواده درمانی اغلب کوتاه مدت است. جلسات مشاوره این ممکن است شامل تمام اعضای خانواده و یا فقط افراد توانا یا مایل به مشارکت باشد. برنامه درمانی خاص شما به وضعیت خانواده شما بستگی دارد. جلسات خانواده درمانی مهارت هایی را برای تعمیق ارتباطات خانوادگی و  نحوه مدیریت اوقات استرس زا را به شما یاد می دهد همچنین به شما در بهبود روابط آشفته با شریک زندگی، فرزندان یا سایر اعضای خانواده کمک می کند.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات مشاوره خانواده و خانواده درمانی خود را به صورت حضوری و غیرحضوری (تلفنی یا تصویری) از طریق واتساپ به شما عزیزان ارائه می دهد.

فواید مشاوره خانواده تلفنی (واتساپی)

مشاوره خانواده تلفنی خدماتی است که در دسترس هر کسی است که برای مقابله و حل کردن هرگونه مشکل خانوادگی تلاش می کند. بسیاری از افراد برای مشاوره در مورد مشکلات روزمره، درگیری یا بحران در خانواده با خدمات مشاوره خانواده تماس می گیرند. مشاوره خانواده تلفنی مانند مشاوره حضوری است و متخصص به شما مشاوره می دهد و درمانگر وظیفه محرمانه نگه داشتن مشکلات شما را دارد.

شما هر زمانی که بخواهید می توانید به خدمات مشاوره خانواده و مشاوره زناشویی دسترسی داشته باشید. خانواده درمانی فقط برای حل کردن معضل یا مشکل در خانواده نیست زمانی که شما بخواهید که درک خود را درباره یکی از اعضای خاواده بهبود دهید یا نقاط قوت خود با شریک زندگی خود را بیشتر کنید می توانید از خدمات مشاوره خانواده تلفنی استفاده کنید. مشاوره خانواده فواید زیادی دارد که در ادامه به رایج ترین آنها اشاره می کنیم.

مشاوره خانواده تلفنی

بهبود ارتباط در خانواده

درگیری بین اعضای خانواده امری طبیعی است. مشکلات و اختلاف نظر در هر خانواده ای وجود دارد که گاهی اوقات باعث ایجاد فاصله بین اعضای خانواده می شود. بعضی مواقع حتی مشکلات کوچک و ناچیز نقطه پرورش مشکلات بزرگتر در آینده است. با کمک گرفتن از مشاوره خانواده شما می توانید درک روشنی از علت اصلی مشکلات به دست بیاورید و این علل را به درستی کنترل کنید و ارتباط بین اعضای خانواده را بهبود دهید. اگر هر یک از اعضای خانواده مشکلی داشته باشند بر روی سایر اعضا نیز تاثیر می گذارد و به راحتی کل خانواده را درگیر می کند.

ایجاد عزت نفس

عزت نفس برای مقابله با هرگونه چالش مهم زندگی لازم است و برای داشتن کارایی و عملکرد خوب در جامعه امری مهم است. افرادی که با عزت نفس پایین رشد می کنند و زندگی می کنند، معمولاً در معرض فشار همسالان قرار دارند و به راحتی می توانند متقاعد شوند که کارهایی را بر خلاف میل خود است انجام دهند. آنها نمی خواهند بعنوان افراد عجیب و غریب دیده شوند بنابراین هرکاری را انجام می دهند تا عضو گروه مورد نظر خود شوند.

اگر والدین انگیزه نداشته باشند و از عزت نفس پایینی برخوردار باشند، احتمال زیادی وجود دارد که فرزندانشان نیز همان مشکل را داشته باشند. یک خانواده درمانگر به شما کمک می کند تا این امر را احیا کنید و به فرزندان و والدین کمک می کند تا یکدیگر را به خوبی بشناسند، درک کنند و احساس بهتری نسبت به خود و ارزش خود در جامعه داشته باشند. عزت نفس برای موفقیت بسیار مهم است و مشاوره خانواده تلفنی در رسیدن به آن به شما کمک خواهد کرد.

جلوگیری از طلاق

طلاق از جمله زمان های پر استرس برای کل اعضای خانواده است و کل اعضا را درگیر و تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی مواقع بعضی از افراد دلایل منطقی برای طلاق دارند ولی بیشتر افرادی که طلاق می گیرند به دلیل عدم درک مناسب یکدیگر است و اینکه رابطه آنها به مدت طولانی قطع شده است.

مرکز مشاوره طلاق

مراجعه به مشاوره خانواده یا مشاوره ازدواج می تواند زندگی شما را نجات دهد. یک مشاور قادر است دلایلی را که باعث سوء تفاهم و درگیری در خانواده شده است را شناسایی کند و راهی برای مقابله با آنها بیابد که باعث نجات زندگی شود.

قبل از تصمیم گیری برای طلاق، برای اینکه تصمیم درست و منطقی بگیرید حتما به مرکز مشاوره طلاق مراجعه کنید تا با سنجیدن جوانب مختلف از تصمیم خود پشیمان نشوید.

افزایش آرامش خانواده

داشتن آرامش در زندگی برای سلامتی جسمی و روحی هر فردی لازم و ضروری است. صلح و آرامش زمانی برقرار می شود که افراد درک درستی از یکدیگر در چهارچوب خانواده داشته باشند و تمایل داشته باشند که کارها را به صورت گروهی و با مشارکت یکدیگر انجام دهند. مشاوره خانواده تلفنی به افراد خانواده کمک می کند تا درک درستی از یکدیگر داشته باشند و در زمان مشکلات یکدیگر را حمایت کنند تا آرامش خانواده حفظ شود.

مشاوره خانواده تلفنی و غیر حضوری

آموزش مهارت های مقابله ای

در هر خانواده ای تغییرات و اتفاقاتی می افتد ولی امر مهم این است که اعضای خانواده بدانند چگونه با این تغییرات کنار بیایند و آن را مدیریت کنند. اگر این تغییرات و اتفاقات نادیده گرفته شود باعث ایجاد مشکلات عمیق در خانواده می شود. به طور مثال اگر یکی از اعضای خانواده فوت کرد؛ باقی اعضا باید مهارت های جدیدی را برای نحوه مدیریت خانواده بدون یکی از اعضا را یاد بگیرند که در این شرایط شما باید از خانواده درمانگر حرفه ای و مجرب کمک بگیرید.

ارتباط بهتر والدین با فرزندان

برقراری ارتباط مناسب بین کودک و والدین بخش مهمی از یک خانواده موفق است. والدین می خواهند احساس کنند که کودکان به آنها احترام می گذارند و بچه ها می خواهند احساس کنند که شنیده می شوند. والدین و فرزندان با داشتن مشاور خانواده، شانس یادگیری ارتباط مناسب را پیدا می کنند و قادر به برقراری ارتباط بهتر و مقابله با هر مشکلی می باشند. کیفیت ارتباط در دروان کودکی پایه و اساس کیفیت ارتباط در دوران نوجوانی فرزندان است؛ بنابراین ارتباط خوبی با فرزندان خود در دوران کودکی برقرار کنید.

جهت برطرف کردن مشکلات خانوادگی خود به صورت علمی و اصولی به مشاوران مجرب مرکز روانشناسی اکسیر مراجعه نمایید. شما می توانید در مرکز اکسیر خدمات مشاوره خانواده تلفنی از طریق واتساپ دریافت کنید.

مشاور خانواده تلفنی رایگان اکسیر

مشاور خانواده تلفنی در واتساپ یکی دیگر از خدمات مرکز روانشناسی اکسیر است تا شما عزیزان در این دوران شیوع بیماری بتوانید با متخصصین مشاوره خانواده در ارتباط باشید و مشکلات خود را هر چه سریع تر برطرف کنید. خانواده بر تمام جنبه های زندگی ما تاثیر می گذارد زیرا همه ما زندگی خود را در یک خانواده آغاز می کنیم. خانواده ای که در آن به دنیا می آییم؛ بر همه جنبه های زندگی ما تأثیر می گذارد، از اولین لحظات تا آخرین لحظه. خانواده ما بر روی اینکه فرد خوب یا بدی باشیم بسیار موثر است همچنین از اولین رابطه ها در خانواده ها یاد می گیریم که چگونه دیگران را دوست داشته باشیم و چگونه با دیگران تعامل داشته باشیم.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین اکسیر

مزایای مشاوره خانواده در واتساپ

مشاور خانواده در واتساپ، نوعی خدمات درمانی است که برای پرداختن به موضوعات خاص موثر بر سلامت و عملکرد یک خانواده طراحی شده است. متخصصین خانواده درمانی در مشاوره خانواده تلفنی، به خانواده ها کمک می کنند تا بتوانند مشکلات روحی یا روانی که در خانواده آنها ایجاد شده است را به خوبی کنترل کنند و تاثیرات این مشکلات را به حداقل ممکن برسانند.

متخصصین خانواده درمانی مشکلات افراد را در چارچوب واحد بزرگتر یعنی خانواده مورد بررسی علمی قرار می دهند و متخصصین معتقدند که بدون درک پویایی گروه نمی توان مشکلات را با موفقیت حل کرد. نحوه عملکرد خانواده بر چگونگی شکل گیری مشکلات افراد، درمان و شدت گرفتن آنها توسط سایر اعضای خانواده آنها تأثیر می گذارد.

متخصصین خانواده درمانی در مشاوره خانواده تلفنی از تکنیک ها و تمرینات شناختی درمانی، رفتار درمانی، درمان بین فردی یا انواع دیگر درمان فردی استفاده می کنند. مانند سایر روش های درمانی، روش های استفاده شده به مشکلات خاصی که مراجعان با آن روبرو هستند بستگی خواهد داشت.

در مشاوره خانواده تلفنی مرکز روانشناسی اکسیر، متخصصین خانواده درمانی و مشاوره خانواده به شما خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.

هدف مشاوره خانواده تلفنی

هدف مشاوره خانواده تلفنی بستگی به مشکلات مطرح شده توسط مراجع دارد. به عنوان مثال، اهداف ممکن است بر اساس سناریوهای زیر متفاوت باشند:

  • یکی از اعضای خانواده از اسکیزوفرنی یا روان پریشی شدید رنج می برد: هدف کمک به سایر اعضای خانواده در درک این اختلال و سازگاری با تغییرات روانی است که بیمار ممکن است متحمل شود.
  • مشکلات ناشی از مرزهای بین نسلی، مانند زمانی که خانواده با مادر بزرگ و پدر بزرگ زندگی می کنند، یا فرزندان توسط پدربزرگ و مادربزرگ تربیت می شوند: هدف این است که ارتباطات را بهبود بخشید و به اعضای خانواده کمک شود تا مرزهای سالم را تعیین کنند.
  • خانواده هایی که از هنجارهای اجتماعی خارج می شوند (والدین مجرد، زوج های همجنسگرایان که فرزندانشان را تربیت می کنند و غیره): اهداف اینجا همیشه رفع مشکلات داخلی خاصی نیست، اما ممکن است اعضای خانواده برای کنار آمدن با عوامل بیرونی مانند نگرش های اجتماعی به کمک احتیاج داشته باشند.
  • اعضای خانواده که مشکلات تفاوت فرهنگی، مذهبی یا نژادی دارند: هدف این است که به اعضای خانواده در درک بیشتر از یکدیگر و ایجاد روابط سالم کمک کنیم.

اگر احساس می کنید که در روابط خانوادگی خود دچار مشکل شده اید هر چه سریعتر به دنبال برطرف کردن آن باشید و از خدمات مشاوره خانواده تلفنی استفاده کنید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

فواید مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره خانواده تلفنی روشی برای درمان مشکلات درون خانواده است. شما در مشاور خانواده تلفنی می توانید با راهنمایی یک متخصص خانواده درمانی و بهداشت روان در یک محیط امن و کنترل شده، مشکلات خود را مطرح و حل کنید.

از مزایای خانواده درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درک بهتر الگوهای خانوادگی
  • بهبود ارتباطات خانوادگی
  • آموزش حل مسئله در خانواده
  • همدلی عمیق تر
  • کاهش درگیری خانوادگی
  • آموزش مهارت های مختلف از جمله مدیریت خشم
  • درک بهتر مشکلات فرزندان
  • کنار آمدن با وضعیت های جدید مانند طلاق یا سوگ
  • ایجاد اعتماد به اعضای خانواده
  • ایجاد یک فضای حمایتی خانوادگی
  • کاهش منابع تنش و استرس در خانواده
  • کمک به اعضای خانواده برای بخشش یکدیگر

به طور کلی خانواده درمانی مهارت های مورد نیاز برای عملکرد سالم خانواده، از جمله برقراری ارتباط، حل تعارض و حل مشکلات را افزایش می دهد. همچنین بهبود این مهارت ها احتمال موفقیت در غلبه بر مشکلات خانوادگی را افزایش می دهد.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره کودک، مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

پیاده سازی انواع روش های علمی در مشاوره خانواده تلفنی

متخصصین خانواده درمانی در مشاوره خانواده تلفنی از روش های مختلف درمانی استفاده می کنند که عبارتند از:

خانواده درمانی کارکردی

این روش درمانی معمولاً برای خانواده هایی که کودک یا نوجوان، مشکلات عاطفی یا رفتاری پیچیده دارند استفاده می شود. کودک و والدین آنها ممکن است ۸ تا ۳۰ جلسه هفتگی با هم شرکت کنند. این جلسات به خانواده ها کمک خواهد کرد تا استراتژی هایی را برای مقابله با رفتار کودک و بهبود عملکرد خانواده بیاموزند.

درمان چند سیستمی

هدف از این روش درمانی رفع هرگونه مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان یا نوجوانان است. درمان چند سیستمی همچنین بر روی موضوعات گسترده تر با رفتار کودک متمرکز است.

تراریخته

این روش خانواده درمانی شامل یک درمانگر است که تعاملات بین نسل ها، مانند بین والدین و فرزندان را بررسی می کند. هدف این است که درک کنیم چگونه این ارتباطات در خانواده مشکل ایجاد می کند.

درمان تراریخته زمانی مفید است که مسائل و الگوهای رفتاری در طول نسل ها ادامه داشته باشد. همچنین ممکن است به پیش بینی چگونگی بروز مشکلات در آینده کمک کند.

اینستاگرام اکسیر

خانواده درمانی استراتژیک

هدف از این روش درمانی تغییر الگوی تعامل بین اعضای خانواده است. این یک مداخله محدود است که مشکلات خانوادگی را هدف قرار می دهد.

ساختار درمانی

ساختار درمانی مشکلاتی را که به دلیل ساختار خانواده بوجود می آیند را مدیریت می کند. هدف آن دستیابی به یک سلسله مراتب خانوادگی کارا و متعادل، با مرزهای مناسب بین اعضا است.

به طور کلی هدف از مشاور خانواده تلفنی رسیدگی به مشکلات اساسی است که باعث مسائل خانوادگی می شود. خانواده درمانی اشکال مختلفی دارد. مشکلات مختلف خانوادگی ممکن است به انواع خاصی از مشاوره نیاز داشته باشد.

 

رزرو وقت آنلاین برای مشاوره خانواده تلفنی

Loading...

مشاوره رایگان آنلاین