دریافت وقت مشاوره از مشاوران اکسیر

02188078585 09356567329
  • بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی، بخش مهمی از جامعه مدرن را تشکیل می دهند. شبکه های اجتماعی، نقش پر رنگی در دنیای امروز دارند که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. تاثیر شبکه های اجتماعی بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد و در سطح کشورها و حتی بین الملل، قابل مشاهده است و به همین دلیل، در حال گسترش هستند و در آینده، به مراتب نقش بیشتر و مهم تری را در زندگی بازی خواهند کرد.

در ادامه به تاثیر شبکه های اجتماعی، بر رفتارمان پرداخته ایم.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر رفتار

 شبکه های اجتماعی می توانند اعتیاد آور باشند

برخی از چیزها در زندگی مثل کافئین، سیگار، الکل، شکلات و غیره، مخصوصا برای برخی افراد، نسبتا اعتیاد آور هستند. از دیگر اختراعات اعتیاد آور، شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی واقعا اعتیاد آور هستند. میانگین دقیقه های صرف شده در شبکه های اجتماعی در طول روز، حدود ۱۳۵ دقیقه است.

برای بسیاری از افراد، این مقدار حتی بالاتر است. در ایالات متحده، ۶۳ درصد از جمعیت، روزانه در شبکه های اجتماعی ثبت نام می کنند، و حدود ۴۰ درصد از این کاربران چندین بار در طول روز وارد آن می شوند. در حالی که برخی برای اهداف تجاری از آن ها استفاده می کنند، به طور کلی صرفا به عنوان راهی برای کاهش خستگی و گذر زمان استفاده می شود.

برای اینکه متوجه شوید به اینترنت اعتیاد دارید یا خیر، تست آنلاین اعتیاد به اینترنت را تکمیل نمایید.

شبکه های اجتماعی می توانند احساس حسادت را تحریک کنند

یکی از دیگر از تاثیر شبکه های اجتماعی ، ایجاد حسادت در افراد است. گرچه حسادت یک احساس است، نه یک رفتار، احساسات حسادت و خشم گاهی می تواند افراد براساس این احساسات منفی عمل کنند. رفتار حسادت و رنجش، می تواند به طرق مختلفی نشان داده شود. گاهی اوقات مردم به سادگی دیگران هستند، در حالی که در موارد دیگر آن ها ممکن است نظرات نیش دار، کنایه آمیز و یا نظرات منفعلانه / پرخاشگرانه ای را بیان کنند، زیرا که آن ها به فرد مورد نظر حسادت می ورزند.

چرا حسودی می کنند؟ به این دلیل که آن ها ممکن است زندگی خود را با دیگران مقایسه کنند. ما نباید میزان موفقیت یا شادی خود را با دیگران اندازه گیری کنیم، زیرا همیشه افرادی هستند که بر روی کاغذ بهتر از ما هستند؛ در عین حال که افرادی هستند که وضعیت بسیار بدتری از ما دارند.

نقض حریم خصوصی افراد

معمولاً شبکه های اجتماعی ابزارها و امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند تا آن ها بتوانند تصاویر و ویدئوهای خودشان را در صفحه شخصی خویش، قرار دهند. همین طور، کاربران می توانند اطلاعات شخصی خود را نیز در این شبکه ها قرار دهند. در اغلب شبکه های اجتماعی، برای حفظ حریم خصوصی افراد راه کارهایی ارائه شده است؛ برای مثال، دسترسی به تصاویر و اطلاعات را با توجه به درخواست کاربر محدود می نمایند و یا اجازه مشاهده پروفایل کاربر را به هر کسی نمی دهند؛ ولی این راه ها کافی نیستند.

مشکلاتی از قبیل ساخت پروفایل های تقلبی در شبکه های اجتماعی و عدم امکان کنترل آن ها، به دلیل حجم بالای این هرزنامه ها، باعث می شود که افرادی با پروفایل های تقلبی، به شبکه های اجتماعی وارد شوند و با ورود به حریم های خصوصی افراد مورد نظر، تصاویر و اطلاعات آن ها را به سرقت برده و شروع به پخش تصاویر در اینترنت کنند.

گرفتن وقت مشاوره از اکسیر

۸۸۰۷۸۵۸۵

۸۸۳۷۸۷۵۳

 استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی خلاقیت افراد را نابود می‌ کند

شبکه های اجتماعی، آسان ترین راه برای توقف رشد یا کشتن فرآیند خلاقیت در انسان است. تأثیرات منفی گشت و گذارهای بی هدف در شبکه های اجتماعی، مانند زمانی است که شما از روی بی‌ فکری و بدون برنامه خاصی به تماشای تلویزیون و برنامه های این جعبه جادویی بپردازید. اگر تصمیم گرفته اید که بهره وری خود را افزایش دهید و از وقت خود استفاده ای بهینه کنید، تمام اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی را از همین امروز خاموش کنید.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

شبکه های اجتماعی به ما دیدگاهی متزلزل از جهان می دهند

دلیل این امر این است که رسانه های اجتماعی به مردم اجازه می دهند اطلاعات و عکس هایی را که ارسال می کنند فیلتر کنند. در اغلب موارد، مردم فقط به خوبی تمرکز می کنند و بنابراین بدی را حذف می کنند. اگر به برخی از پروفایل های شبکه های اجتماعی سر بزنید، این تصور را می کنید که آن ها زندگی شاد و خوشبختی دارند؛ اما حقیقت می تواند کاملا مخالف آن باشد. در نظر گرفتن چنین هجومی از محتوای ظاهرا مثبت، موفقیت بسیار بزرگی در مردم و پنهان کردن نقاط ضعف آن ها می تواند دیدگاه آن ها را متزلزل کند.

در دنیای رسانه های اجتماعی، اکثریت قریب به اتفاق مردم خوشحال، موفق، و به ظاهر کامل زندگی می کنند. واقعیت این است که گاهی اوقات دقیقا قطب مخالف است. خوب است که شکست بخوریم، ضعف یا ضعف های مان را اعتراف کنیم، با این وجود رسانه های اجتماعی عموما در تناقض با این اطلاعات هستند و به ما می گویند دقیقا مخالف با آن چیزی که هستیم باشیم.

 


مقاله مرتبط: راه های افزایش عزت نفس 


انزوا و دور ماندن از محیط های واقعی اجتماع

جامعه مجازی، هیچ وقت جایگزین جامعه واقعی نخواهد گردید؛ بلکه به عنوان تسهیل کننده تجارب اجتماعی عمل خواهد کرد. تسهیلات ارتباطی به ما امکان می دهد تا در سطح جهانی و از راه دور، به شیوه ای جدید با اجتماعاتی که منافع مشترکی داریم، بپیوندیم. در نتیجه، با پیوستن به این «اجتماعات از راه دور» قادر خواهیم بود تا در دنیای واقعی نیز روابط اجتماعی بهتری با همسایگان، همکاران و سایر شهروندان جامعه واقعی برقرار سازیم.

تحقیقاتی که چند سال قبل انجام شده بود، نشان می دهد که تعداد بیشتر دوست ها در شبکه های اجتماعی،‌ لزوما به این معنا نیست که زندگی اجتماعی بهتری دارید. این‌ طور که به‌ نظر می رسد، مغز ما می تواند تعداد مشخصی از افراد را به‌ عنوان دوست بشناسد. علاوه بر این، افراد باید تعاملات واقعی اجتماعی داشته باشند تا یک رابطه‌ ی دوستی شکل بگیرد؛ صرفا داشتن رابطه‌ مجازی کافی نیست.

بنابراین، با فعالیت در شبکه های اجتماعی به یک فرد اجتماعی تبدیل نمی شوید. بررسی های مختلف نشان داده اند که احساس تنهایی، با شمار زیادی از بیماری های جسمی و روحی در ارتباط است؛ به‌ همین دلیل نیز برقراری روابط اجتماعی واقعی نقش بسیار مهمی در سلامتی افراد دارد.

اوقاتی که با دوستان مجازی خود سپری می کنید، به‌ اندازه‌‌ دوستان واقعی تأثیر درمانی و آرامش بخشی ندارد.

خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌ دهد

مهمترین تاثیر شبکه های اجتماعی ، ایجاد افسردگی در افراد است. با توجه به مطالعات اخیر، افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده ای اعتیاد گونه دارند، نسبت به افراد عادی، احساسات منفی بیشتری از جمله افسردگی را تجربه می کنند. افرادی که قبلاً سابقه ابتلا به افسردگی داشته اند، بیش از دیگران در معرض خطر هستند. اگر فکر می کنید که غمگین شده اید یا کمی احساس افسردگی می کنید، بهتر است به خود استراحتی بدهید و چند روز از شبکه های اجتماعی و دوستان مجازی خود فاصله بگیرید.

چرا شبکه های اجتماعی می توانند باعث افسردگی شوند

در مطالعه ای که در مورد افسردگی و اضطراب انجام گرفت و منتشر شد، عنوان شد که کاربران شبکه های اجتماعی بیشتر احتمال دارد دچار افسردگی شوند. این فقط یکی از مطالعات بی شماری است که در مورد رسانه های اجتماعی و افسردگی انجام شده است. اما چرا دقیقا همان سیستم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام باعث غمگینی مردم می شود؟ خوب، ما هنوز کاملا مطمئن نیستیم، اما برخی توضیحات وجود دارد.

تست درمان افسردگی

افسردگی یک بیماری جدی پزشکی است که بر تفکر، احساسات و رفتار شما تاثیر می گذارد. شبکه های اجتماعی ممکن است در افراد مستعد ابتلا به افسردگی منجر شوند یا علائم موجود افسردگی را تشدید کند. دکتر برایان پیرماک در این باره توضیح می دهد که مشکل در خودِ رسانه های اجتماعی نیست، بلکه در چگونگی استفاده ما از آن است.

علایمی که نشان می دهد از “افسردگی شبکه های اجتماعی” رنج می برید

اگر احساس می کنید که شبکه های اجتماعی تاثیری منفی روی خلق و خوی شما دارند، ممکن است از “افسردگی شبکه های اجتماعی” رنج ببرید. به دنبال علائم ذیل باشید مانند:

  • عزت نفس پایین
  • گفتار منفی
  • خلق و خوی پایین
  • تحریک پذیری
  • کمبود علاقه به فعالیت هایی که یک بار از آن لذت برده اید
  • و کناره گیری از اجتماع و انزوای اجتماعی

اگر این علائم را بیش از دو هفته داشته اید و اگر بیشتر مواقع همچین احساسی دارید، احتمالا افسرده هستید. اگرچه “افسردگی رسانه های اجتماعی” اصطلاح شناخته شده در محیط پزشکی نیست، اما  این نوع افسردگی به عنوان یک پدیده واقعی است که حدود ۵۰ درصد از کاربران رسانه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد. همانطور که در یک مطالعه مروری منتشر شده در مجله سایبرسایکولوژی، آمده است که اگر فرد دارای استعداد خاصی برای افسردگی و سایر اختلالات روانی باشد، استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند سلامت روان فرد را بدتر کند.

شبکه های اجتماعی می توانند اعتماد به نفس شما را خرد کنند

می دانیم که شبکه های اجتماعی و افسردگی به نحوی با هم در ارتباطند، اما چرا اینطور است؟ خوب، رسانه های اجتماعی درک شما در مورد زندگی و خصیصه های دیگران را تحریف می کنند. توضیح بیشتر، اینکه، اکثر مردم دوست دارند تصویری ایده آل از زندگی، ویژگی های شخصی و ظاهر خود در سایت هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام به نمایش بگذارند. اگر این تصویر آرمانی را با واقعیت اشتباه بگیرید، ممکن است تحت تاثیر این تصور اشتباه قرار بگیرید که همه از شما بهترند و این میتواند اعتماد به نفس شما را له کرده و منجر به افسردگی شود. این امر مخصوصا برای نوجوانان و جوانان صادق است چرا که احتمال بیشتریدارد که خودشان را با دیگران مقایسه کنند. اگر شما از عزت نفس پایین رنج می برید،  این توهم که همه از شما بهترند، فقط احساس شما را بدتر خواهد کرد.

تست آنلاین اعتماد به نفس

منزوی کردن اجتماعی و سایر احساسات منفی

یکی دیگر از دلایل منفی تاثیر رسانه های اجتماعی بر سلامت روان، ارتباط آن با انزوای اجتماعی است. در مورد افراد افسرده احتمال بسیار زیادی وجود دارد که خود را از جامعه واقعی جدا کرده و تصمیم می گیرند که به طور غیر مستقیم و از طریق شبکه های مجازی تعامل برقرار کنند. اما ارتباطات آنلاین، در مقایسه با تعاملات واقعی، بسیار سطحی و دچار کمبود است. این بدان معنی نیست که رسانه های اجتماعی منجر به انزوا می شوند، اما در عوض ممکن است توضیح دهد که چرا ما بسیاری از افراد افسرده را در این سایت ها پیدا می کنیم.

در نهایت، استفاده از رسانه های اجتماعی ممکن است در شما احساساتی منفی مانند حسادت، غبطه خوردن، ناتوانی، تنهایی و بسیاری احساست منفی دیگر ایجاد کند که ممکن است نشانه های افسردگی شما را بدتر کند.

چرا باید این را جدی بگیریم

هم افسردگی و هم استفاده از رسانه های اجتماعی با توجه به مطالعات اپیدمیولوژیک رو به افزایش است. از آنجایی که هر یک بر دیگری تأثیر می گذارد، باید به راه های سالم تر برای استفاده از رسانه های اجتماعی فکر کنیم. نوجوانان و جوانان به خصوص مستعد آسیب در مقابل تاثیرات منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روانشان هستند.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره کودک، مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره درباره استفاده از رسانه های اجتماعی

با وجودی که این یافته ها هیچ توضیحی در مورد رابطه علت و معلولی بین فیس بوک و افسردگی نشان نداده اند، اما همچنان اثبات می کنند که استفاده از رسانه های اجتماعی ممکن است راه حلی مناسب برای مقابله با افسردگی نباشد. به همین دلیل، نویسندگان برجسته این مطالعات پیشنهادات متعددی درباره چگونگی استفاده متخصصین بالینی و افراد دیگر از این یافته ها ارائه کرده اند.

یکی از پیشنهادات این است که متخصصین بالینی باید ازعادات های استفاده مراجعین و بیمارها از رسانه های اجتماعی سوال  بپرسند. سپس می توانند در مورد چگونگی تغییر چشم انداز آن ها در استفاده از رسانه های اجتماعی یا حتی محدود کردن زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی توصیه هایی به آنها ارائه نمایند.

برخی از کاربران رسانه های اجتماعی ممکن است رفتاری اعتیادآمیز در این مورد نشان دهند؛ آنها ممکن است به دلیل الزامات اجباری زمان زیادی صرف کنند. هر رفتار اجباری ناگزیر منجر به احساس گناه می شود که می تواند علائم افسردگی را بدتر کند.

داشتن رابطه ناسالم با رسانه های اجتماعی

اگر احساس می کنید که رابطه شما با شبکه های اجتماعی ناسالم است، این توصیه های ارائه شده توسط کارشناسان روانشناسی در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی سالم  را در نظر بگیرید:

اجتناب از مقایسه اجتماعی منفی – همیشه در ذهن داشته باشید که آنچه مردم از خود و زندگی خود در رسانه های اجتماعی به تصویر می کشند، یک تصویر واقعی نیست، بلکه یک اایده آل گری است. پس از مقایسه خود با آنها بپرهیزید.

اینستاگرام اکسیر

به یاد داشته باشید که رسانه های اجتماعی جایگزین زندگی واقعی نیستند – رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط و لذت بردن عالی هستند، اما هرگز نباید جایگزین تعاملات واقعی در جهان شوند.

اجتناب از انتشار اطلاعات شخصی – برای ایمنی و حفظ حریم خصوصی خود، در مورد آنچه آنلاین ارسال می کنید، مراقب باشید.

کاربرانی که شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهند را ریپورت کنید – خیلی راحت است که کسی در دنیای دوردست رسانه های اجتماعی به صورت ناشناس مزاحم دیگران شود. شخصا چنین آزاری را نپذیرید و کسانی را که دررسانه های اجتماعی، دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می دهند، به پلیس گزارش می دهند.

مشاوره ذکر شده در بالا می تواند به شما در برقراری ارتباط سالم با رسانه های اجتماعی کمک کند. همیشه این چیزها را در نظر داشته باشید که آنچه در رسانه های اجتماعی و زندگی واقعی متفاوت است را نادیده بگیرید. اگر در حال حاضر از افسردگی رنج می برید، با پزشک خود در مورد آنچه که شما را ناراحت می کند صحبت کنید، به طوری که بتوانید درمان هایی را که نیاز دارید دریافت کنید. در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی به پزشک خود بگویید و ببینید آیا آنها می توانند به شما در مورد این موضوع مشاوره بدهند یا خیر.

۴ تاثیر خوب و بد شبکه های اجتماعی بر خانواده

شبکه های اجتماعی بر روابط زن و شوهر تاثیر دارد. این تاثیر می تواند مثبت و منفی باشد و همچنین همه جوانب زندگی زن و مرد و زندگی مشترک آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

۱- این شبکه ها اطلاعاتی از سبک زندگی دیگران بخصوص دوستانتان در اختیارتان می گذارد. خبر از اوضاع و احوال دوستتان خوب است اما دقیق شدن در زندگی دیگران ممکن است شما را نسبت به خودتان و دیگران حساس کند و مقایسه رابطه ها تاثیر بدی در ارتباط شما دارد. اگر حاصل این مقایسه این باشد که شما در شرایط بدتری هستید، اثرش را در رابطه شما می گذارد.

۲- بازی های اینترنتی در عین اینکه سرگرم کننده و جالب هستند، اعتیادآور هم هستند و زمانی که شما می بایست بعد از یک روز کاری با خانواده خود باشید به این بازی ها می پردازید که این روابط خانوادگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

۳- خاصیت شبکه های اجتماعی این است که شما با دوستانتان روابط صمیمی  و مداوم دارید اما خطر این وجود دارد که به فردی که در کنار شما زندگی می کند توجهی نکنید به علت اینکه درگیر جواب دادن به کامنت ها یا نوشتن یک پست یا هم رسان کردن این موضوع یا پیام هستید. تداوم این حالت حتی تا نیمه شب برای برخی افراد ادامه پیدا می کند.

۴- گاهی زن و شوهرها هم در فضای مجازی با هم مراوده می کنند. حتی برای دادن لیست خرید، برنامه ریزی امور زندگی و…..

و افراد حتی برای این امور زندگی هم مکالمه رودرو ندارند.

حتی دعوا و حل و فصل اختلاف نظرها در انواع و اقسام پیام ها ی مجازی رد و بدل می شود؛ چه برسد به ابراز عشق و علاقه و یادآوری روزهای خوش و اوقات خوش و ادامه این ها باعث می گردد تجربه یک مکالمه واقعی را از دست بدهید و خیلی حرف ها و موضوعات، احساسات و عواطف در این می ان از بین می رود.

یادتان باشد شما زن و شوهرید؛ دو آدمی که باید بسیار به هم نزدیک باشید و اجازه ندهید دنیای مجازی روی روابط زناشویی شما تاثیر بدی بگذارد.

آسیب شناسی روانی تاثیر شبکه های اجتماعی از بعدی دیگر

تلگرام، اینستا گرام ،فیس بوک، توییتر، مای اسپیس، دلیشز، اواتار، یاهو ، لینک ها و… همگی نام های آشنایی برای شما هستند که امکانات قوی و قدرتمندی در اختیار شما قرار داده اند و هر کدام قوانین خاص خود را دارند. ولی ویژگی مشترک همه ی آنها این است که دنیای به این بزرگی و متنوع را برای ارتباط آنقدر کوچک کرده اند که با هر فرهنگی می توانند با هم ارتباط برقرار کنند.

اعتیاد های مختلفی وجو دارد که اعتیاد به اینترنت از پورنوگرافی گرفته تا سرچ خیلی سطی در اینترنت یکی از آنها می باشد. به عبارت دیگر فرد با جست و جو در اینترنت دنبال آرامش و تسکین می باشد که این از مشخصه های اعتیاد است. مانند هر اعتیاد دیگری ما در اینجا با هزینه هایی مواجهه می شویم و آن این است که روابط ما تحت تاثیر قرار می گیرد. مشکل از جایی آغاز می شود که هنوز محققان نتوانستند درک کنند که چرا ما از اینگونه ارتباطات که واقعی نیستند لذت می بریم و این باعث می شود که اینگونه روابط جایگزین روابط واقعی ما شود و مسلما اجتماع را به انزوا خواهد کشاند و مردم با حس هر چه بیشتر اجتماعی شدن در واقع گوشه گیرتر می شوند.

برخی ابهامات :

ساخت واژه ها بسیار چالش برانگیز است، برای مثال کلمه ی لول برای توصیف خنده ی ما کافی است؟؟ آیا واقعا جایگزینی برای خنده ی افراد که عاملی برای شور و شعف مردم است و برانگیزاننده است می باشد؟

آیا پیامهایی که در شبکات اجتماعی تایپ می شود احساسات و درک واقعی ماست. برای همه پیش آمده است که معمولا کامنتها و پیامهایی متناقض با ادراک خود می نویسیم. حتی در عین انزجار از تصویری مجبور به لایک کردن آن شده ایم. آیا این به سردرگمی خود ما نیز منجر خواهد شد؟ این گونه ابراز کردنها که فقط جنبه ی نوشتاری دارند باعث بوجود آمدن احساسات متناقض حتی درون خودمان می شود و بتعث می شود که ما خود از ارزشهای خود درک صحیحی نداشته باشیم.

استفاده از شبکات اجتماعی برای سلام و احوال پرسی خوب است ولی نه برای موضعات حساس. تصور کنید که با همسرتان دعوا کرده اید. قطعا شما برای صحبت کردن با هم باید پشت یک میز نشته و رو در رو صحبت کنید نه اینکه از اینگونه شبکات برای رفع دعوای خود استفاده کنید. نتیجه استفاده از این گونه شبکه ها فقط بدتر شدن اوضاع است.

حتی زمانی که از شبکات اجتماعی برای تبادل اطلاعات استفاده می کنید باز هم مشکلاتی وجود خواهد داشت. اگر سوالی از فردی بپرسید وآن شخص پاسخ شما را ندهد و یا لزومی نبیند که پاسخ شما را دهد. تصور شما این خواهد بود که او نمی داند یا حمل بر بی ادبی کرده و واکنش شما خصومت باشد. آیا این باعث سرخورگی بی دلیل برای شما نیست؟

همچنین چون در ابراز نظرات خود در شبکات اجتماعی تصویر مخاطب را نمی بینیم در نتیجه تصوری از واکنش او نخواخیم داشت و لذل این باعث می شود که نظراتی بدون تفکر و بدون در نظر گرفتن عواقب آن بدهیم. کلماتی که در زمان ارتباطات ولقعی طوری دیگر و با توجه به بافت زمینه به گونه ای ماثر عمل می کنند در فضای مجازی مطمئن باشید طوری که شما می نویسید ، خوانده نمی شوند.

نتیجه گیری اینکه اگرچه اینترنت فضای خوبی برای نشر اطلاعات است ولی در کاربرد آن در روابط اجتماعی باید احتیاط نمود و مراقب گوشه گیری های ناشی از آن بود. و عامل اصلی تناقضات بوجود آمده ناشی از کاربرد زبان و استفاده از کنایات و ابهامات در دنیای واقعی که جای آنها در شبکات اجتماعی نیست می باشد.

رزرو وقت مشاوره

Loading...

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

ثبت ديدگاه

Go to Top