روانشناس کودک خوب در تهران

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اکسیر به عنوان بزرگترین مرکز مشاوره کودک در غرب تهران با همراه داشتن نیروی متخصص و مشاوران کودک با تجربه، دانش به روز و تکنولوژی های برتر مغز و شناخت و همچنین ارائه خدمات متنوع و مراجع محور در زمینه خدمات روانشناختی، به بهبود و ارتقا سلامت روان کودکان شما می اندیشد. در همین راستا و ارائه خدمات مشاوره کودک و روانشناسی کودک، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اکسیر همواره با در دست داشتن نیروی متخصص و تجربه چندین و چند ساله به عنوان بزرگترین مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و سطح شهر تهران مطرح بوده است.

در ارائه خدمات روانشناسی کودکان رویکرد اکسیر بصورت مثبت در راستای پیدا کردن نقاط قوت توانایی های شناختی و روانی و همچنین تقویت این عملکردها می باشد. هدف عمده اکسیر علاوه بر بهبود اختلالات بالینی و مشکلات روانشناختی و همچنین مشاوره، ارتقا عملکرد های ذهنی و شناختی در کودکان آسیب دیده و نرمال است.

خدمات مشاوره کودک مرکز اکسیر

مشاور کودک خوب

ارزیابی و تشخیص

در دپارتمان ارزیابی و تشخیص اکسیر روانشناس متخصص با بررسی تاریخچه رشدی و خانوادگی، رفتاری، شناختی و هیجانی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف کودک و همچنین علائم موجود در فرد به کمک  مصاحبه سازمان یافته و آزمون های نوین روانشناختی نسبت به تشخیص مبنایی برای درمان اثر بخش مشکلات فرد و یا برنامه ریزی برای ارتقا توانمندی های فرد اقدام می نماید. مشاهده، مصاحبه بالینی و ارزیابی از طریق آزمون های روانشناختی

روان سنجی

به طور کلی روان سنجی عبارتست از بررسی و اندازه گیری ویژگی های روانشناختی انسان و تلاش برای تبدیل ویژگی های کیفی به داده های کمی و قابل مقایسه. نظر به اینکه ارزیابی روانشناختی گستره وسیعی از ابعاد و حیطه های فردی و بین فردی را در بر می گیرد، آزمونهای روانشناختی بر اساس حوزه مورد سنجش طبقه بندی می گردند. حوزه های اصلی مورد سنجش عبارتند از:

شناختی (هوش و استعداد)، روانشناختی، رفتاری، شخصیتی، استعداد یابی شغلی و تحصیلی، روابط بین فردی

دپارتمان روان سنجی مرکز مشاوره اکسیر مفتخر است که خدمات تشخیصی و ارزیابی خود را بر اساس جدید ترین متدهای ارزیابی جهان، در تمامی زمینه های ذکر شده ارائه دهد.

بازی درمانی ( در اتاق بازی درمانی چه می گذرد )

بازی درمانی یکی از روش های موثر در درمان مشکلات رفتاری و روانشناسی کودکان است. بطور کلی بازی نقش موثری در رشد کودک دارد و در خلال بازی می توان به بسیاری از ویژگی ها، مسائل رشدی و هیجانی کودک پی برد. درمانگر در واقع از موقعیت بازی برای ایجاد ارتباط با کودک استفاده کرده و به تخلیه هیجانی و حل و فصل مشکلات کودک در زندگی عادیش اقدام می نماید.

در دپارتمان بازی درمانی مشکلات زیر را می توان تشخیص و درمان کرد.

  • اختلالات اضطرابی کودکان (اضطراب جدایی، ترس (تاریکی، حیوانات، .و… ) ، اضطراب اجتماعی، اختلال اضطراب فراگیر)
  • اختلالات وسواسی و جبری
  • اختلالات تکانشی، رفتارهای ایذایی و سلوک
  • اختلالات رشدی عصبی (کم توانی های ذهنی، اختلالات ارتباطی، کم توجهی/بیش فعالی، یادگیری (دیکته، خواندن، ریاضی، نوشتن، تیک).

نوروفیبدک

روش نوروفیدبک توسط اداره غذا و داروی آمریکا جهت درمان اضطراب، استرس، افسردگی، بیش فعالی کم توجهی، سردرد (میگرن)، دردهای مزمن، اختلالات خواب، سوء مصرف مواد، وسواس، صرع (تشنج) و بازتوانی سکته مغزی مورد تایید قرار گرفته است. و همچنین در درمان اختلالات یادگیری و افزایش توجه و تمرکز تاثیر گذار است.

به نوروفیدبک دوپینگ اخلاقی می گویند، دلیلش این است که در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران در کشورهای پیشرفته و همچنین بسیاری از سازمان های معتبر جهانی از جمله ناسا (سازمان علوم فضایی آمریکا) جهت ارتقا مهارت های ذهنی و شناختی و بهینه سازی تصمیم گیری ،افزایش خلاقیت،تقویت حافظه و افزایش هماهنگی جسم و ذهن از این روش استفاده می کنند.

آموزش والدین

شعار بخش آموزش والدین بخش بسیار مهم روانشناسی کودکان است. « کودکان ما حاصل تربیت ما هستند» می باشد. طی فرایند رشد پدرها و مادرها سبک های فرزندپروری متفاوتی را برای تربیت برمی گزینند. آنها معمولا آنچه که از والدین خود و اطرافیان آموخته اند را به کار می گیرند. برخی شیوه های سخت گیرانه ای را انتخاب می کنند که در آن توقعات نابجا و انتظاراتی بیش از حد توان کودک دارند و در صورتی که انتظارات آنها برآورده نشود فرزند خود را با پیامدهای سنگین روبرو می کنند.

بسیاری از مشکلات رفتاری کودکان به نحوه برخورد والدین با آنها بستگی دارد. به صورتی که اگر والدین رفتارها و سبک فرزند پروری مناسبی را در پیش گیرند، ملاحظه خواهند کرد که اینگونه رفتارها در کودکان برطرف خواهد شد. شیوه های مناسب فرزند پروری نیازمند آموزش های لازم می باشد. این آموزش ها به طور کامل در دپارتمان آموزش والدین مرکز اکسیر به صورت فردی و گروهی آموزش داده می شود.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

ارتقاء شناختی در مجهزترین مرکز مشاوره کودک در غرب تهران

علوم و فناوری های شناختی به طور کلی به مطالعه مغز و فرایند های ذهنی می پردازد. رویکردی جدید، علمی و آزمایشگاهی که دیدی نو به رفتارها و اختلالات روانشناختی دارد. در بخش شناختی مرکز اکسیر به تشخیص نقص های شناختی توجه، حافظه، خلاقیت، اضطراب و افسردگی، استرس پس از ضربه، ترس، ارتقا مهارت های اجتماعی، درمان اتیسم و حرکت درمانی و ارتقا این موارد در افراد نرمال می پردازد. آنجا که انسانی وجود داشته باشد ناگزیر فرایند های شناختی نیز وجود دارد که باعث پاسخ دهی مناسب انسان در آن موقعیت می شود. لذا افزایش مهارت های شناختی می تواند از بدو تولد تا پیری را شامل شود. دپارتمان شناختی مرکز اکسیر با در اختیار داشتن متخصصین مجرب و دستگاه های تکنولوژیک نوروفیدبک و تی دی سی اس و تکالیف شناختی به درمان و ارتقا فرایند های می پردازد.

کاردرمانی و گفتاردرمانی

کاردرمانی عبارت است از استفاده درمانی از کارها و فعالیت‌های روزمره زندگی برای افراد و گروه‌ها با هدف تسهیل مشارکت آن‌ها در نقش‌های زندگی و موقعیت‌های منزل، مدرسه، محیط کار، اجتماع.

در دپارتمان کار درمانی مرکز اکسیر خدمات زیر ارائه می شود.

  • ارزیابی  تشخیص  ودرمان  اختلالات
  • تلفظ در کودکان
  • لکنت زبان و انواع ناروانیهای گفتاری
  • تاخیر رشدی گفتار و زبان
  • اختلالات یادگیری
  • اختلالات کمبود دقت و تمرکز
  • و هرگونه اختلالات مرتبط با گفتار و زبان و گفتاردرمانی
  • ارزیابی تشخیص ودرمان اختلالات
  • حرکتی و اصلاح آن در کودکان
  • بیش فعالی
  • کودکان مرزی
  • تقویت و اصلاح تعادل
  • تقویت حرکات دست کودکان
  • تاخیر رشدی حرکتی
  • و هرگونه اختلالات مرتبط با کاردرمانی در کودکان

فوربرین

فوربرین چیست؟

بین شنیدن و گوش کردن تفاوت های زیادی وجود دارد. مبنای کار دستگاه فوربرین ایجاد میانبر صوتی برای مغز است. دستگاه فوربرین با بهره گیری از امکان انتقال استخوانی و فیلتر محرک های مزاحم و ارائه فیدبک صوتی، افراد را در سه زمینه توجهی، گفتاری و حافظه یاری و ارتقا می دهد. به طور مشخص کاربرد دستگاه فوربرین به شرح زیر است:

بهبود توجه کودکان بیش فعال اختلالات یادگیری  سیالی کلام ارتقا تحصیلی اختلالات تکلمی ارتقاء حافظه

 

دریافت وقت مشاوره کودک

Loading...

مشاوره رایگان آنلاین