مشاوره آنلاین کودک اکسیر

مشاوره آنلاین کودک امروزه به شما والدین کمک بسیار زیادی می‌تواند بکند. در این شرایط که به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کودکانمان را نمی‌توانیم به مراکز تفریحی، مهد کودک، مهمانی و … ببریم و باید آنها را در منزل سرگرم کنیم؛ ممکن است کودکان در این شرایط سخت و به دلیل کمتر بودن ظرفیت روانی آنها نسبت به بزرگسالان، دچار مشکلات رفتاری شوند که احتیاج به هدایت و درمان دارند.

اگر درمان کودک شما به دلیل شرایط موجود ناقص مانده است یا در این دوران در زمینه تربیت کودک خود دچار سردرگمی شده‌اید و یا متوجه مشکلات رفتاری در کودک خود شده‌اید بهتر است هر چه زودتر از خدمات مشاوره آنلاین کودک مرکز روانشناسی اکسیر استفاده نمایید. در یک جلسه مشاوره آنلاین کودک با رواننشناس متخصص کودک، درباره نگرانی های خود صحبت کنید و جویای راهکار متناسب با مشکل خود شوید.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره کودک، مشاوره خانواده، مشاوره جنسی، مشاوره فردی و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین اکسیر

فواید مشاوره آنلاین کودک

همه والدین تلاش می‌کنند تا برخورد صحیح و درستی با فرزند خود داشته باشند و به عبارتی روش تربیتی درستی را در پیش بگیرند ولی بعضی از والدین به دلیل عدم آگاهی درست از روانشناسی کودک، روش‌های نادرستی را به کار می‌گیرند که نتیجه عکس دارد و سلامت روان کودک را به خطر می‌اندازند.

لجبازی، جلب توجه بیش از حد، داد و فریاد کردن، کتک کاری با خواهر و برادر، بهانه گیری مکرر، استرس زیاد، ترس شدید از بیماری کرونا، بیش فعالی و غیره از جمله مشکلات کودکان هستند که والدین در این دوران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و دغدغه مهم والدین است. در این دوران به دلیل فاصله گذاری اجتماعی که امکان استفاده حضوری از روانشناس کودک وجود ندارد؛ مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناسی کودک خود را به صورت مشاوره آنلاین کودک در اختیار شما والدین گرامی قرار می دهد تا بتواند به شما عزیزان کمک کند تا آرامش خود و خانواده خود را حفظ کنید و بالا ببرید.

ترس شدید کودکان از بیماری کرونا، لجبازی کردن کودکان با والدین و اعضای خانواده، گریه و پافشاری کردن بر خواسته خود، استرس شدید درباره بیماری، وسواس گرفتن کودکان، جلب توجه بیش از حد کودکان، عدم تمایل به درس، نحوه سرگرم کردن کودکان و غیره از جمله مشکلات والدین در این روزهای قرنطینه‌ای است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اختلالات و مشکلات رفتاری کودکان می‌توانید اینجا کلیک کنید.

روانشناسی کودک چیست؟

روانشناسی کودک شاخه‌ای از روانشناسی است که رشد ذهنی، اجتماعی و عاطفی کودکان را مورد مطالعه قرار می‌دهد. به طور معمول، حیطه کاری روانشناسان کودک از دوره پیش از تولد می‌باشد. از جمله مباحث مهم در روانشناسی کودک، ژنتیک، رشد زبان، شخصیت، نقش‌های جنسیتی، رشد شناختی، رشد جنسی و رشد اجتماعی است.

روانشناسان کودک نوزادان، کودکان نوپا و کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهند. تمرکز آنها بر کمک به درک، پیشگیری، تشخیص و درمان موضوعات رشدی، شناختی، اجتماعی و عاطفی کودکان است.

متخصصین روانشناس کودک اکسیر به وسیله مشاوره آنلاین کودک، به شما والدین در جهت تشخیص درست مشکلات رفتاری، نحوه برخورد صحیح با کودکان، روش اصلاح رفتارهای نامناسب و غیره به شما والدین گرامی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

روانشناسی که به امور کودک مسلط باشد، تکنیک‌هایی را به والدین آموزش می‌دهد که به افزایش رفتار مطلوب کودک، کاهش رفتار نامطلوب یا شکل دهی رفتار خاص در کودک منجر می‌شود.

مسائل مورد بررسی در مشاوره آنلاین کودک

مسائل مختلفی از جمله لجبازی کودکان، اضطراب جدایی در کودکان، افسردگی در کودکان، بیش فعالی و کمبود توجه در کودکان، عصبانیت و پرخاشگری و … در مشاوره آنلاین کودک می توان مورد بررسی و درمان قرار داد.

در ادامه به علائم برخی از مشکلات در دروان کودکی می پردازیم.

افسردگی کودکان

از جمله مسائل مورد بررسی در مشاوره آنلاین کودک، افسردگی کودکان است. به خصوص که در این دوران فعالیت کودکان بسیار محدود شده است. حدود ۲۵ درصد کودکان آمریکایی از افسردگی رنج می‌برند.

افسردگی در پسران زیر ده سال بسیار شایع است؛ اما تا ۱۶ سالگی، دختران بیشتر دچار افسردگی می‌شوند. همچنین در کودکان مبتلابه اختلال تمرکزی و بیش فعالی، اختلال وسواس فکری ـ عملی و نیز اختلال رفتاری، ابتلا به افسردگی افزایش می‌یابد.

علائم افسردگی کودکان

در زیر نشانه های افسردگی کودکان که در مشاوره آنلاین کودک مورد بررسی قرار می گیرد به صورت تیتروار آورده شده است.

  • زودرنجی و عصبانیت
  • احساس مداوم ناراحتی و ناامیدی
  • انزوای اجتماعی
  • حساسیت بیش‌ازحد نسبت به نه شنیدن
  • تغییر در اشتها – افزایش یا کاهش
  • تغییر در خواب – بی‌خوابی و یا خواب بیش‌ازحد
  • جیغ‌وداد و یا گریه کردن
  • اختلال در تمرکز
  • خستگی مفرط و کمبود انرژی
  • ناراحتی‌های فیزیکی (مثل دل‌درد و سردرد) که به روش‌های درمانی معمول پاسخ نمی‌دهند
  • کاهش توانایی‌های عملکردی در فعالیت‌های خانگی، مدرسه، خارج از برنامه، تفریحات و علایق.
  • احساس بی‌ارزش بودن و گناه
  • اختلال در تفکر و تمرکز

دکتر حانیه صالحیان در ارتباط با موضوع افسردگی در کودکان سنین ۴ تا ۸ سال توضیحاتی را ارائه داده اند.

 

همه‌ کودکان تمامی این علائم و نشانه های افسردگی کودکان را بروز نخواهند داد. درواقع، اکثر افراد علائم متفاوتی را در زمان‌ها و شرایط متفاوت بروز می‌دهند. البته برخی از کودکان زمانی که در محیط مناسب قرار می‌گیرند عملکرد خوبی خواهند داشت ولی اکثر کودکان مبتلابه افسردگی شدید در فعالیت‌های اجتماعی خود دچار تغییرات شدیدی شده و علاقه‌ آن‌ها به مدرسه و عملکرد آن‌ها افت خواهد کرد، همچنین ممکن است تغییراتی در ظاهر آن‌ها مشاهده شود.

اگر هرکدام از نشانه های افسردگی در کودکان بیش از دو هفته طول کشید، باید حتماً کودک توسط یک متخصص روانشناس کودک موردبررسی قرار بگیرد، متخصص باید ابتدا بعد از معاینات ساده و روتین پزشکی وجود بیماری‌های بالینی را در کودک رد کند سپس به بررسی بیشتر علائم افسردگی بپردازد.

در صورت دیده شدن علائم افسردگی، کودک باید به یک روانشناس متخصص کودکان اطفال ارجاع شود. و بهتر است در این شرایط خاص از مشاوره آنلاین کودک استفاده کنید. بررسی سلامت روانی با تست‌ها و مصاحبه‌های مختلف و همچنین گفتگو با والدین و معلمان کودک انجام می‌شود. متخصص ممکن است از معلمان یا افراد دیگری غیر از والدین کودک که با کودک در ارتباط هستند بخواهد در مورد هرگونه تغییر رفتار خاص در کودک به او اطلاعات بدهند.

چه چیزی باعث افسردگی کودکان می‌شود

مانند این بیماری در بزرگ‌سالی، افسردگی دوران کودکی می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از تغییرات شدید در زندگی یا مشکلات خانوادگی و اجتماعی گرفته تا مشکلات مربوط سلامت بدنی، مستعد بودن ازنظر ژنتیک یا اختلالات بیوشیمیایی در بدن، همه می‌توانند در یک بیماری افسردگی نقش داشته باشند.

تغییر شرایط زندگی، مانند به دنیا آمدن فرزند دیگر، یا مشکلات با همسالان در مدرسه شایع‌ترین علل افسردگی کودکان هستند. کودکانی که والدین افسرده دارند یا روابط بین والدینشان دچار مشکل شده است، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. احساس گناه به خاطر اشتباهی ناخواسته، مصرف مواد یا رفتار پرخطر دیگر هم ممکن است باعث افسردگی کودک شود. متخصص در مشاوره آنلاین کودک در تشخیص خود تمام عوامل و شرایط را در نظر می گیرد.

گرفتن وقت مشاوره از اکسیر

۸۸۰۷۸۵۸۵

۸۸۳۷۸۷۵۳

توصیه‌هایی جهت پیشگیری از بروز افسردگی کودکان

برای کودکان در سال‌های بین نوزادی و نوجوانی، رابطه‌ محکم و سالم بین آن‌ها و والدین می‌تواند از ایجاد افسردگی جلوگیری کند. ازجمله رفتارهایی از طرف والدین که می‌توانند رابطه‌ سالم با فرزندان را تقویت کنند می‌توان به مهر و محبت و توجه به نیازهای کودک مثل برداشتن قدم‌هایی در جهت استقلال بیشتر کودک با توجه به سن او اشاره کرد.

۱) در برخورد و رفتار با کودک و نوجوان، والدین باید با توجه به جنسیت فرزندشان با آن‌ها ارتباط داشته باشند، زیرا نیازها و واکنش‌های فردی در دختران و پسران دارای تفاوت‌هایی است که در صورت عدم توجه به آن‌ها عوارضی همچون افسردگی را ممکن است در درازمدت به دنبال داشته باشد.

۲) ارتباط نسبی در مورد خصوصیات فیزیولوژیک و تغییرات مربوط به آن به‌ویژه در دوران بلوغ فرزندان و برخورد و واکنش‌های مناسب.

۳) توجه والدین به ارتباطات خود و سالم ساختن محیط خانواده جهت رشد طبیعی (جسمی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی) فرزندان و پیشگیری از مشاجرات خانوادگی جهت حفظ امنیت عاطفی اعضای خانواده‌ها از طریق ارتباط.

۴) تقویت نقاط مثبت رفتار و عملکرد فرزندان از طریق دادن پاداش مادی، کلامی و غیرکلامی و تشویق آنان.

۵) توجه به نیازها و علایق فرزندان و ارائه پاسخ مناسب با جنس و سن آن‌ها

۶) داشتن برنامه‌ریزی منظم برای فرزندان جهت استفاده مناسب از وقت و هدفمند بودن هر مرحله از زندگی.

۷) توجه به موفقیت تحصیلی فرزندان و تلاش برای شکوفایی توانایی‌های ذهنی، جسمی استعداد آن‌ها و برخورد منطقی در مواجهه با مشکلات تحصیلی.

۸) تشویق به شرکت در فعالیت‌های ورزشی، علمی، هنری و استفاده صحیح از اوقات فراغت.

اینستاگرام اکسیر

درمان افسردگی کودکان

افسردگی در کودکان نیز مانند بزرگ‌سالان به دلیل ترکیبی از عوامل مرتبط با سلامت بدنی، اتفاقات زندگی، تاریخچه خانواده، محیط، عوامل ژنتیکی و نوسانات زیستی شیمیایی ایجاد می‌شود. افسردگی یک حالت گذرا نیست و معمولاً بدون درمان‌های مناسب درمان‌پذیر نیست.

در صورت تشخیص افسردگی در کودک، متخصصین در مشاوره آنلاین کودک، احتمالاً روش‌های درمانی را پیشنهاد می‌کنند. در این روش‌های درمانی بر روی از بین بردن هرگونه عارضه‌ پزشکی که ممکن است باعث افسردگی شده و یا آن را تشدید کرده باشد تمرکز می‌شود.

برای مثال فردی که با عارضه‌ کمبود هورمون‌های تیروئیدی ممکن است تحت هورمون درمانی با لووتیروکسین قرار گیرد. دیگر بخش‌های یک برنامه‌ درمانی ممکن است شامل تغییر در سبک زندگی و رفتارها، روان‌درمانی، روش‌های درمانی مکمل و احتمالاً داروهایی برای افسردگی متوسط تا شدید باشد. اگر علائم بیماری تا حدی شدید باشند که درمان با دارو مناسب به نظر برسد، استفاده از دارو به همراه جلسات روان‌درمانی باعث می‌شود تا علائم بیماری با سرعت بیشتر و برای مدت‌زمان طولانی‌تری بهبود یابند.

اکثر متخصصین، درمان افسردگی شدید را به مدت ۶ ماه تا یک سال ادامه می‌دهند تا از بروز دوباره‌ علائم جلوگیری شود. درمان کودکان مبتلابه افسردگی می‌تواند اثر بسیار خوبی بر روی عملکرد او با همسالان خود، افراد خانواده و فعالیت‌های مدرسه داشته باشد.

بدون درمان، علائم این بیماری برای مدت‌زمان بسیار طولانی‌تری باقی خواهند ماند. همچنین ممکن است این علائم بهبود پیدا نکرده و یا حتی بدتر شوند. با انجام درمان، شانس بهبودی تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

بیش فعالی کودکان

یکی دیگر از مشکلاتی که در مشاوره آنلاین کودک مورد تشخیص و درمان قرار می گیرد بیش فعالی است. بیش فعالی کودکان امروزه به دلیل تغییرات زیاد در سبک زندگی در بین کودکان بیشتر شده است و این امر باعث شده است که جامعه روانشناسی بیشتر به ارزیابی جامع اختلال بیش فعالی کودکان ترغیب شوند. بیش فعالی کودکان باکمبود توجه، بیش­ فعالی و تکانشگری به عنوان نشانه­‌های اصلی و با مشکلات ثانویه مانند عدم پذیرش، مشکلات تحصیلی و اجتماعی همراه است.

تشخیص بیش فعالی کودکان از طرف معلم مدرسه

فرزند من از طرف معلم مدرسه تشخیص بیش فعالی گرفته است آیا می‌توانم از ریتالین استفاده کنم؟

به جز روانشناسان متخصص در زمینه  بیش فعالی کودکان و روان‌پزشک هیچ فرد دیگری نمی‌تواند این اختلال را شناسایی کند. اگر فرزند شما علائم بیش فعالی را دارد و به تازگی در زندگی شما بحران خاصی مثل فوت یا تولد فرزند جدید اتفاق نیفتاده است حتماً به متخصص مراجعه کنید تا با انجام تست‌های تشخیصی مناسب و شرح‌حال گیری دقیق بتواند در روند تشخیص و درمان به شما کمک کند. میزان و طریقه مصرف ریتالین باید حتماً زیر نظر روان‌پزشک باشد.

بازی‌های مناسب بیش فعالی کودکان

از جمله بازی‌های مناسب برای بیش فعالی کودکان ماروپله، منچ، موسیقی، شطرنج، نقاشی کردن، نوشتن و داستان تعریف کردن انجام تمرین‌های ساده ریاضی، نرمش و فوتبال، دوچرخه‌سواری، ماساژ و تمرینات آرام‌بخش، دوش گرفتن و شنا، یادگیری زبان جدید، معما، شباهت و تفاوت عکس‌هایی که نیاز است ترتیب آن را پیدا کنید و غیره.

آموزش‌های نوین مغز و اعصاب کودکان

من معلم هستم و با کودکان بیش‌فعال ارتباط زیادی دارم چگونه می‌توانم به آن‌ها کمک کنم؟

بسیاری از مشکلات این کودکان در این مکان رخ می‌دهد (شکست تحصیلی، طرد شدن توسط همسالان نارسایی شناختی و اختلال رفتار ارتباطی)، پس مداخله در این سطح بسیار مهم است.

مداخله از قبیل:

  • در نظر گرفتن انواع پاداش
  • دادن استراحت‌های مکرر
  • متمرکز کردن برنامه‌های درسی در ساعت‌های صبح
  • نشاندن آن‌ها در کنار شاگردان دیگر
  • آموزش در روابط مناسب با همسالان که در این قسمت باید آموزش حل مسئله اجتماعی داده شود برای اتخاذ راهبردهایی برای جلوگیری از بروز مشکل در شروع یک رابطه یا حفظ یک تعامل اجتماعی با هم‌کلاسی‌ها مناسب است.

مقاله مرتبط: تست آنلاین بیش فعالی

مقاله مرتبط: مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران


آیا درمان نوروفیدبک در کاهش علائم بیش فعالی کودکان مفید است؟

امروزه بیش از هر زمان دیگری، برای درمان بیش فعالی کودکان از نوروفیدبک استفاده می‌شود. بیش از ۷۵ درصد کودکان مبتلا به بیش فعالی و کم توجهی به وسیلۀ نوروفیدبک بهبودی می‌یابند.

باید به خاطر داشت که نوروفیدبک در واقع نوعی یادگیری است و مغز یاد می‌گیرد که چطور به تنظیم خود پرداخته و نقایص عملکرد خود را برطرف کند؛ مانند هر درمانی کامل کردن دوره درمان با نوروفیدبک بسیار مهم است و ناقص گذاشتن درمان سبب عود علائم می‌گردد. همچنان که رانندگی را یاد می‌گیریم و آن را فراموش نمی‌کنیم این یادگیری هم فراموش نمی‌شود.

توضیحات کامل درباره درمان نوروفیدبک و نوروتراپی توسط درمانگر اکسیر

 

در حقیقت مغز مهارت جدیدی به دست آورده است.البته برای داشتن یک درمان کامل علاوه بر رعایت ترتیب جلسات و کامل کردن آن‌ها، همکاری خانواده و عمل به کلیه دستورات و راهنمایی درمانگر ضروری است.در نوروفیدبک به مغز آموزش خودتنظیمی داده می‌شود، لذا هیچ‌گونه عوارض و خطری به دنبال ندارد.

اضطراب جدایی کودکان

جدا نشدن کودکان از والدین باعث بروز مشکلات زیادی می شود که بهتر است شما برای درمان در این دوران از مشاوره آنلاین کودک استفاده کنید.

اضطراب جدایی اولین اضطرابی است که هر کودکی آن را پشت سر می گذارد. اضطراب جدایی کودکان معمولاً از سن هشت تا دوازده ماهگی شروع و تا پانزده تا هجده ماهگی به اوج خود می رسد و بعد از آن کاهش می یابد. کودکان معمولا ً درجاتی از اضطراب را در طول رشد از خود نشان می دهند که جزیی از رشد بهنجار آنها محسوب می شود, مانند جدایی از مادر یا پرستار یا هر شخصی که کودک به آن دلبسته است. کودک زمانی که از والد خود جدا می شود نگران و سراسیمه شده و شروع به گریه کردن می کند این علائم، علائم اضطراب جدایی است که نگران کننده نیست.

اضطراب جدایی در سنین هشت تا هجده ماهگی جزء دسته اضطراباتی است که طبیعی محسوب می شود و اگر در کودک مشاهده نشود نشانه اختلالات جدی روان شناختی مانند اختلال سلوک می باشد که نیازمند درمان می باشد.

چه زمانی اضطراب جدایی به اختلال تبدیل می شود؟

اضطراب جدایی زمانی اختلال محسوب می شود که اضطراب بیش از حد و فراتر از حد مورد انتظار جدایی از خانه یا کسانی که کودک دلبسته آنان است باشد. از خصوصیات اساسی این اختلال می توان به هراس بیش از اندازه در هنگام جدایی از والدین اشاره کرد. این اختلال اضطرابی ناشی از احساس جدایی در کودک می باشد. این اختلال با کودک رو به رشد، رشد کرده و بزرگ تر می شود.

نحوه بروز اضطراب جدایی متناسب با سن کودک تغییر می کند. نشانه های کودکان کم سن مبتلا به اضطراب جدایی از نشانه های کودکان بزرگتر بیشتر است. کودکان زیر دو سال از جدایی از والد و تنهایی می ترسند و مبتلا به اضطراب می شوند. کودکان پنج تا هشت ساله بیش از بچه های دیگر نگران صدمه دیدین کسانی که به آنها دلبستگی دارند هستند و بیشتر از مدرسه رفتن امتناع می کنند.

سایه به سایه راه رفتن پشت سر والدین یکی از ویژگی های خردسالان مبتلا به اضطراب جدایی می باشد. این کودکان در موقع خواب به تنهایی نمی خوابند و از والدین یا خواهر و برادر های بزرگ تر می خواهند که آنها را در به خواب رفتن همراهی کنند. کودکان سنین مدرسـۀ مبتلا به اضطراب جدایی از مدرسه رفتن در قالب مریض بودن امتناع می کنند و یا در صورت رفتن به مدرسه به دلیل بیماری مدرسه را ترک می کنند.

اگر چه اضطراب جدایی در جوانی هم دیده می شود ولی عمدتاً در کودکان تقریباً هشت ساله تشخیص داده می شود.

با توجه به این موضوع که اضطراب جدایی در سنین نه تا هجده ماهگی بهنجار است، احتمالاً اختلال اضطراب جدایی به این دلیل ایجاد می شود که کودک نتوانسته این مرحله رشد را با موفقبت پشت سر بگذارد یا بر اساس یک استرس شدید , به مراحل قبلی رشد بازگشته است.

از چه روش های درمانی می توان استفاده کرد؟

در درمان اختلال اضطراب جدایی یک رویکرد چند وجهی شامل رواندرمانی فردی، آموزش خانواده، خانواده درمانی و دارو درمانی پیشنهاد می شود. برای درمان این اختلال توصیه می شود ابتدا به یک روان شناس متخصص کودک مراجعه کرده و در صورت تشخیص روان شناس به درمان دارویی به روان پزشک مراجعه فرمایید.

به والدین توصیه می شود که تمام مراحل درمان را با حوصله و شکیبایی ادامه دهند و درمان را نیمه کاره رها نکنند تا فرزندشان هر چه زود تر درمان شود.

عصبانیت کودکان

آیا تا به حال عصبانیت کودکان برای شما مشکل درست کرده است؟ در مشاوره کودک و مشاوره خانواده توجه به عصبی بودن فرد، خصوصاً کودک از درجات بالایی برخوردار است. عصبانیت کودکان و پرخاشگری تا حدی عادی است، ولی به تدریج کودک به علت رشد شخصیتی بر خود مسلط می‌شود.

تست آنلاین تشخیص اتیسم

علت عصبانیت کودکان

احتمال دارد عصبانیت کودکان اولین علامت یک افسردگی باشد ولی اغلب واکنشی است انفجاری و آتشین نسبت به محرومیت و ناکامی، چون کودک نمی‌تواند خواسته‌های خود را به تعویق بیندازد.

پرخاشگری شدید یا غیظ و خشم ممکن است با علت احساس رنجش عمیق کودک بر اثر بی‌عدالتی یا تبعیض اولیا باشد، ولی غالباً علت آن تضادها و کشمکش‌های درونی کودک در مقابل عوامل آزاردهنده یا احساس عجز و ناتوانی است.

علائم عصبانیت کودکان

عصبانیت کودکان به‌طور مختلف مانند فریاد کشیدن، گریه کردن، خود را به زمین زدن و به خاک مالیدن، گاز گرفتن، دشنام دادن شکستن اشیاء و حتی کتک زدن والدین تظاهر می‌کند. این حالات اغلب از دو یا سه سالگی به بعد یعنی در یک دوره منفی گری یا مقاومت دیده می‌شود و در پسران شایع‌تر از دختران است.

این حالات معمولاً زیانی به کودک نمی‌رساند اما اگر ادامه یابد باعث عدم رشد اجتماعی و وجدان اخلاقی می‌شود و در نتیجه در مراحل بعدی زندگی ممکن است به اختلالات شخصیتی و سایکوتیک منجر شود. در کودکان بزرگ‌تر اگر این حالات بروز کند ممکن است نوعی بازگشت به کودکی تعبیر و توجیه شود.

دزدی، دروغ‌گویی، فرار از مدرسه می‌توانند جزء پرخاشگری‌های انفرادی یا حتی گروهی باشند. مصرف سیگار، مشروبات الکلی، تجاوز جنسی و اقدام و یا ژست به خودکشی در نوجوانان پرخاشگر خیلی زود به چشم می‌خورند.

درمان عصبانیت کودکان

روانشناس در مشاوره آنلاین کودک علت پرخاشگری کودکان را در خانواده جستجو می کند. اغلب پدران یا حتی مادران الکلیک، سایکوپات و مادران حساس و هیجانی هستند و در پرورش کودک خود جانب اعتدال را رعایت نکرده‌اند. یا در پرورش کودک کوتاهی کرده یا بلعکس در مراقبت از کودک افراط شدید داشته‌اند.

جهت تعیین نوع سبک فرزندپروری خود اینجا کلیک کنید.

متخصص در مشاوره آنلاین کودک توصیه می کند که بهترین طریقه آرام کردن کودک، مبارزه با علت ناکامی، برخورد منطقی و اطمینان بخشیدن به کودک است. غالباً بهتر است کودک و والدین توأماً درمان شوند.

درمان‌های روان‌درمانی فردی، گروهی، خانوادگی، مشاوره روانشناسی، در صورت لزوم انتقال کودک به منزل دیگر یا بستری در بیمارستان، درمان‌های دارویی در صورتی که علت ضایعات مغزی باشد و همچنین سن شروع درمان و ادامه آن هر کدام به نوبه خود قدم مؤثری در بهبودی این بیماران است.

رزرو وقت مشاوره 

Loading...

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب