مرکز مشاوره سعادت آباد

مرکز مشاوره سعادت آباد به نام مرکز روانشناسی اکسیر با متخصصین با تجربه در زمینه‌های مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره و روانشناسی کودک، مشاوره و روانشناسی بزرگسال، زوج درمانی، مشاوره جنسی و … در خدمت شما شهروندان گرامی می‌باشد.

مراجعه به مشاور و روانشناس و مشورت با وی امری عادی تلقی می‌شود. همه مردم و به خصوص کسانی که دارای دغدغه‌ی روزانه هستند لازم است هر چند وقت یک بار با مراجعه به یک مشاور از دل مشغولی خود کاسته و درباره مسائل روزانه خود سخن بگویند. مشاوران می‌توانند پس از شنیدن صحبت فرد او را در امور روزانه راهنمایی کنند.

فرد در مسیر زندگی مانند دوران بلوغ، انتخاب همسر، تربیت فرزند، تعامل اجتماعی با افراد مختلف و همه این مراحلی که در زندگی شخص اهمیت دارد نمی‌تواند همه راه و مسیرها را بدون اینکه مطالعه یا اطلاعاتی داشته باشد به درستی بداند و انتخاب کند، مثلاً برای انتخاب همسر و تربیت فرزند حتماً باید مشاوره قبلی داشته باشد.

مرکز مشاوره سعادت آباد با نام مرکز مشاوره و روانشناختی اکسیر با داشتن روانشناسان و مشاوران مجرب و حرفه ای آماده خدمت رسانی به صورت حضوری و غیر حضوری به مراجعین محترم می‌باشد.

 

مشاوره آنلاین اکسیر

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که رفتار، شخصیت، روابط بین فردی، یادگیری و انگیزش را در انسان به شکل حرفه‌ای مورد بررسی قرار می‌دهد. روانشناس از یک طرف رابطه بین عملکرد مغز و رفتار را بررسی می‌کند و از سوی دیگر ارتباط بین محیط و رفتار را بررسی می‌کند. روانشناس رفتار، انگیزه‌ها، افکار و احساسات افراد را بررسی کرده و به آن‌ها در کنترل و غلبه بر مشکلاتشان کمک می‌کند.

ساعت و محل کار روانشناس در مرکز مشاوره سعادت آباد

محل کار و ساعت کاری روانشناس بسته به نوع تخصص و نوع کار او متفاوت است. روانشناسی که در سازمان و شرکت‌ها مانند آموزش‌وپرورش، بهزیستی و… استخدام می‌شود، مطابق با ساعات کاری استاندارد فعالیت می‌کند؛ اما ساعات کار برای روانشناسی که به صورت مستقل و شخصی کار می‌کند، متفاوت و متغیر است.

ویژگی‌های روانشناس در مرکز مشاوره سعادت آباد

روانشناسی نیازمند صداقت و گشاده رویی است. همچنین داشتن مهارت‌های ارتباطی و شنونده خوب بودن برای این کار لازم است. روانشناس باید در کنار داشتن دانش، توان درک درست و به دور از هر گونه قضاوتی را داشته باشد. فرد مراجعه‌کننده باید بتواند به راحتی و به دور از هرگونه استرس و نگرانی به روانشناس اعتماد کرده و مشکلات خود را با او در میان بگذارد. در واقع روانشناس یک انسان شناس و جامعه‌شناس خوب نیز هست.

وظایف روانشناس

وظایف روانشناس در هر یک از زمینه‌های تخصصی زیر عبارت‌اند از:

روانشناس آموزشی

هدف روانشناسی آموزشی کمک به کودکان، نوجوانان و جوانان برای غلبه کردن بر مشکلات آموزشی و روانی خود و در نتیجه پیشرفت کردن در این زمینه‌ها است.

روانشناس شغلی (روانشناس سازمانی)

کمک به شرکت‌ها و سازمان‌ها در بهبود عملکرد و افزایش رضایت شغلی کارکنان مورد هدف روانشناسان شغلی است.

روانشناس سلامت

روانشناسی سلامت به ترویج رفتار و نگرش سالم و کمک به بیماران و خانواده‌های آن‌ها برای غلبه بر بیماری‌ها می‌پردازد.

روانشناس مشاوره‌ای

شاخه روانشناسی مشاوره‌ای در زمینه کمک به افراد در حل مشکلاتشان و تصمیم‌گیری‌ها به خصوص در زمان‌های پراسترس زندگی‌شان می‌پردازد.

روانشناس جرم شناسی

استفاده از تئوری‌های روانشناسی در شناسایی جرائم، بازسازی و بهبود مجرمین است.

روانشناسی جنایی مرکز مشاوره سعادت آباد

روانشناس بالینی

کمک به مراجعانی که در شرایطی سخت مانند نگرانی، اضطراب، افسردگی و بیماری‌های روانی قرار دارند.

روانشناس ورزشی در مرکز مشاوره سعادت آباد

روانشناسی ورزش در زمینه کار با افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها برای بهبود انگیزه و عملکرد در زمینه مربی‌گری، آموزش و رقابت و همچنین ترویج مشارکت ورزشی به صورت عمومی می‌پردازد.

اینستاگرام اکسیر

چه زمانی نیازمند کمک روان‌شناختی هستیم؟

همگی ما ممکن است دچار اختلال روانی و یا فشار روانی شویم اما ضرورت درمانی یک تصمیم پیچیده است که تنها محدود به تشخیص یک اختلال یا داشتن یک مشکل نیست و باید ملاحظات دیگری را همچون شدت علائم، اهمیت آن‌ها، میزان ناراحتی (رنج روانی) ناشی از علائم، نقص در کارکرد اجتماعی شغلی را در نظر بگیریم؛ بنابراین پیش نیاز شما برای شروع درمان و دریافت کمک شناخت خود و مشکلاتتان است. این حیطه بسیار وسیع است مثلاً ممکن است:

  • از اختلالاتی مانند افسردگی، وسواس و… رنج می‌برید؟
  • از اضطراب‌های قطعی مثل اضطراب امتحان رنج می‌برید و می‌خواهید تا زمان حاضر شدن در جلسه آرامش بیشتری داشته باشید؟
  • مدت‌هاست که احساس غم و اندوه شدید می‌کنید و حتی با تغییر شرایط حال شما بهتر نمی‌شود؟
  • می‌خواهید فرزندتان را با کمترین درصد اشتباهات پرورش دهید و پیچ‌وخم‌های رفتار و هیجان‌هایش را بشناسید؟
  • در آستانه ازدواج قرار دارید و می‌خواهید از درست بودن تصمیمتان با خبر شوید؟
  • موقعیت‌هایی که از پس کنترل خشم بر نمی‌آیید؟
  • حضور در اجتماع باعث اضطراب به شما می‌شود و با آدم‌ها و موقعیت‌هایی تازه کنار نمی‌آیید؟

مقاله مرتبط: مشاوره ازدواج موفق

مقاله مرتبط: چه زمانی به مشاور ازدواج مراجعه کنیم؟


تشخیص اختلالات روانی در مرکز مشاوره سعادت آباد

اکثر ما مردم در دوره‌هایی از زندگی گرفتار احساس اضطراب، افسردگی و… شده‌ایم. خشنود زیستن و داشتن زندگی با معنا در زمانه‌ای که تغییرات سریع اجتماعی و تکنولوژی به وقوع می‌پیوند کار آسانی نیست. نزدیک به نیمی از مردم امریکا در سراسر زندگی خود لااقل یک‌بار دچار نابسامانی و آشفتگی روانی یا هیجانی می‌شوند که اگر کار به تشخیص توسط متخصص کشیده شود عنوان اختلال روانی مطرح خواهد گردید.

اختلال روانی مجموعه نشانه‌هایی است که ویژگی بارز آن برهم خوردن قابل توجه بالینی شناخت، تنظیم هیجانی یا رفتاری فرد است و خود بازتابی از بد کاری فرآیندهای زیستی روانی یا رشدی زمینه ساز عملکرد روانی است. اختلالات روانی معمولاً با ناراحتی قابل‌توجه یا نقص کارکرد در فعالیت‌های اجتماعی شغلی و یا سایر فعالیت‌های مهم زندگی فرد همراه هستند. به علاوه این الگو صرفاً یک پاسخ قابل‌انتظار و تائید شده فرهنگی در مقابل رویدادی خاص مثلاً برگ یک شخص مورد علاقه نباید باشد.

تست درمان افسردگی

جهت انجام تست های آنلاین رابگان تشخیصی دیگر مانند اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی، اختلال وسواس، اختلال اضطراب، اختلال بیش فعالی و … اینجا کلیک کنید.

رفتارهای بسیاری به عنوان رفتار نابهنجار طبقه بندی شده‌اند. بعضی از این رفتارها خصلتی حاد و گذرا دارند و از رویدادهای فشار ناشی می‌شوند و برخی نیز مزمن، دائمی و پایدار هستند. الگوهای رفتاری و اختلال‌های عاطفی و روانی هر انسانی منحصربه‌فرد است با این هم در این زمینه شباهت‌ها آن‌قدر است که متخصصان بهداشت روانی بتوانند بر مبنای آن‌ها موارد گوناگون را در چند مقوله طبقه‌بندی کنند.

راهنمایی تشخیصی و آماری

یکی از مهم‌ترین این نوع طبقه‌بندی‌ها را راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی انجام داده است که در آن اختلال‌ها را به مقوله‌های عمده‌ای مانند اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات وسواسی-جبری و اختلالات مرتبط، اختلال دو قطبی و اختلالات مرتبط، اختلالات شخصیت و… تقسیم کرده است.

در بررسی علل مربوط به بروز اختلالات روانی از دیدگاه‌های مختلف به این مسئله پرداخته‌شده است که دیدگاه‌های زیست‌شناختی، روانکاوی، یادگیری و شناختی از آن جمله‌اند. در هر یک از این رویکردها نکات نقش‌آفرین در اختلال‌های روانی وجود دارد؛ اما هیچ یک از آن‌ها پاسخ کاملی به شمار نمی‌روند از این رو دانش روانشناسی امروزه انسان را موجودی چند وجهی یا زیستی، روانی، اجتماعی، معنوی در نظر می‌گیرد.

مرکز مشاوره اکسیر، به عنوان مرکز مشاوره سعادت آباد خدمات روانشناختی خود را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر باشد رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای قرن‌ها با بیمارانی که از اختلالات روانی رنج می‌برند به شیوه‌های کاملاً وحشیانه و بدون برخورد می‌شد. این باور که علت این اختلالات شیاطین و نیروهای متافیزیکی هستند یک باور رایج بود از این نیرو برای درمان بیمار را با آب جوش غسل می‌دادند. او را شلاق می‌زدند به او گرسنگی می‌دادند و یا شکنجه می‌کردند امروزه نیاز به شیوه‌های درمانی انسانی و ارائه یک رویکرد جامع و علمی حس شده و این اختلالات به کمک تدابیر روان‌شناختی (روان‌درمانی) درمان می‌شوند. روان‌درمانی شیوه‌های درمانی گوناگونی را در برمی‌گیرد که همه معطوف یاری‌رساندن به بیمار روانی است و در این چارچوب که بتواند رفتار و اندیشه‌ها و هیجان‌ها را طوری تغییر دهد که برای کنار آمدن با فشار روانی و مردم شیوه‌های کارسازتری به کار ببرد.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب