همه ما این لحظه شرم آور را داشتیم؛ وقتی که متوجه شدیم کل روز روی کاناپه نشستیم و فقط چیپس خوردیم. برای بعضی از ما، ممکن است سرگرمی مکرر باشد. اگر احساس می کنید غمگین، ناراحت یا خسته اید، در اینجا غذاهایی که باید بخورید تا احساس خوب و انرژی داشته باشید را به شما معرفی می کنیم…

غم

پرتقال و پاپایا سرشار از ویتامین B6 و اسید فولیک است، که افراد داری افسردگی از کمبود آن دو رنج می برند.

احساس خوب و انرژی

مطالعات نشان داده است که شکلات، دارای مواد شیمیایی سنتونین و دوپامین است. منیزیم همچنین انرژی شما را افزایش می دهد، به طوری که تنقلاتی مانند دانه های کدو تنبل، دانه های آفتابگردان، بادام زمینی، بادام و بادام زمینی نیز، باعث افزایش انرژی می شوند.

بیماری

برای صدها سال، سوپ مرغ به عنوان یک راه حل برای سرماخوردگی توصیه شده است. این امر در پاک کردن مخاط بینی موثر است.

سوپ برای درمان بیماری ها

سیر نیز برای قرن ها به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. مطالعات متعدد نشان داده است که مکمل های عصاره سیر، می توانند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشیده و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند.
اگر احساس تهوع دارید، زنجبیل مصرف کنید. مطالعات نشان داده است زنجبیل برای از بین بردن حالت تهوع ناشی از بارداری و درمان سرطان، بسیار موثر است.
آووکادو یک منبع عالی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است؛ این ها غذای عالی برای زمان بیماری شما هستند، زیرا ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم می کنند. همچنین التهاب را کاهش داده و به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.


مقالات مرتبط : همش دلم یه چیز شیرین می خواد 

مقالات مرتبط : غذاهایی برای بهبود حافظه


ناراحتی

اسفناج غنی از سروتونین است، که باعث ایجاد حس خوب در فرد می شود. و همچنین مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را تامین و باعث بازگشت انرژی شما می شود.

اسفناج برای ایجاد حس خوب

با داشتن ویتامین های پتاسیم و ب کمپلکس، موز به شما در خلق و خوی بهتر کمک می کند. و باعث ثبات خلق بعد از ناراحتی می شود.

توت فرنگی با داشتن ویتامین C، به تولید اندورفین کمک می کند. آن ها همچنین دارای آنتی اکسیدان های قوی هستند که در حذف سموم مضر از بدن شما موثر هستند.

یک بشقاب ماکارونی و پنیر می تواند حال شما را خوب کند. کربوهیدرات ها باعث افزایش سرتونین می شوند.

خستگی

مطالعات نشان داده است، افرادی که تخم مرغ را در وعده صبحانه خود مصرف می کنند، در طول روز میزان انرژی پایدار خود را حفظ می کنند.

احساس خوب و انرژی

تخم مرغ حاوی ویتامین های مهم است که می تواند حافظه شما را بهبود بخشد!

شکلات تلخ حاوی کافئین است که قطعا می تواند شما را بیدار نگاه دارد و عملکرد شناختی شما را بهبود بخشد.

سیب زمینی شیرین، سرشار از پتاسیم است که باعث تعادل الکترولیت ها می شود. آن ها همچنین بدن را تسکین داده و فشار خون پایین را کاهش می دهند و باعث کاهش استرس که علت خستگی می شوند.
باکتری “خوب” در ماست برای تنظیم هضم عالی هستند، که باعث دوام بیشتر انرژی می شوند.

توصیه هایی برای افراد در حال تحصیل

تخم مرغ حاوی بسیاری از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها، و پروتئین است، که به شما مقدار زیادی انرژی و تحمل در مطالعه میدهد.

بسیاری از مردم فکر می کنند کره بادام زمینی ناسالم است، اما در واقع پروتئین های سالم و پروتئین زیادی دارد! این باعث می شود تبدیل به “غذای مغزی” عالی شده و شما را برای مدت طولانی پر انرژی نگه دارد.

دانه کدو تنبل به دلیل داشتن زینک، باعث افزایش حافظه می شود. و البته هیچ چیز جای کمی میوه و سبزیجات را نمی گیرد…

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب