محدودیت های زیر ۱۳ سال

از جمله محدودیت های زیر ۱۳ سال این است که شما حتی نمی‌توانید از فیس بوک استفاده کنید. تا وقتی سن شما بالاتر برود. از این مقاله استفاده کنید تا بتوانید با سن خود و محدودیت‌های آن کنار بیایید.


مقاله مرتبط: تأثیرات فضای مجازی بر نوجوانان


مراحل کنار آمدن با محدودیت های زیر ۱۳ سال

یک سرگرمی پیدا کنید که از آن لذت ببرید 

مثلا ساز، ورزش، آواز، رقص، نقاشی یا هر چیز دیگری. با انجام فعالیت های لذت بخش ذهن شما از محدودیت های زیر ۱۳ سال دور می‌شود و درنتیجه احساس بهتری را تجربه می‌کنید. این سرگرمی‌ها چیزهایی هستند که هرکس در هر سنی میتواند به انجام آنها بپردازد. در صورت امکان، می‌توانید در گروه های دوستی عضو شده و به صورت گروهی از این سرگرمی ها لذت ببرید.

درس بخوانید

بله، درس. هنگامی که به رده های سنی بالاتر میروید، میخواهید نمرات بهتری کسب کنید و این کار فقط در شرایطی محقق می‌شود که از اکنون شروع به مطالعه کنید. مطالعه همچنین باعث بهبود حافظه می‌شود و در نتیجه در سرگرمی‌های خود نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت. مثلا  می‌توانید با مطالعه درباره ی تاثیر کشش بر گیتار و صدای تولید شده، دانش خود نسبت به گیتار را بالاتر ببرید که باعث می‌شود نوازنده‌ی بهتری باشید.

سالم بمانید

حفظ تناسب اندام به شما کمک می کند تا یک زندگی طولانی تر و شادتر داشته باشید. پس یک دوچرخه بخرید و با آن به گشت و گذار بروید. ورزش کنید و یا مرتب پیاده روی کنید. البته آنقدر در قضیه ی کاهش وزن غرق نشوید که از درس عقب بمانید. در صورت امکان درباره ی سلامت تحقیق کنید. بررسی کنید که چگونه سیگار و مواد مخدر باعث تاثیر مخرب بر بدن میشوند و چطور تناسب اندام باعث بهبود کارایی و قدرت قلب خواهد شد.

  • مسواک بزنیداگر مسواک بزنید ظاهر دندان های شما بهتر خواهد شد و نفس شما نیز بوی بهتری خواهد داشت. پس فراموش نکنید هرروز مسواک بزنید.
  • هر روزدوش بگیرید و موهای خود را بشویید. این باعث میشود بدن شما بوی بدی ندهد. اگر بوی خوبی بدهید احتمال بیشتری وجود دارد که افراد با شما معاشرت کنند. فکر نکنید چون کودک هستید نیاز به رعایت نظافت ندارید.

مقاله مرتبط: آشنایی با تغییرات دوران نوجوانی


از خطرات دوری کنید

 نه، مواد مخدر و الکل شما را باحال نمیکند. سیگار شما را بدبو میکند و کاری غیرقانونی برای افراد زیر ۱۸ سال است. این قانون به دلایلی وضع شده است پس سعی نکنید با شکستن آن خود را باحال جلوه دهید و یا شبیه افراد بزرگتر رفتار کنید.افرادی که برای باحال بودن نیاز به الکل دارند افراد مشکل داری هستند که نیاز به کمک و درمان دارند. پس سعی نکنید شبیه آنها باشید.

نکات 

  • با دوستان همفکر خود ملاقات کنید.
  • به خاطر داشته باشید که چیزهای زیادی وجود دارد که شما میتوانید انجام دهید و افراد بالای ۱۳ سال نمیتوانند! دوران کودکی را قدر بدانید که زیاد دوام نخواهد داشت

هشدارها درباره محدودیت های زیر ۱۳ سال

  • دلیل اینکه برای استفاده از خیلی چیزها در اینترنت باید بالای ۱۳ سال باشید این است که کسی خانه ی شما را پیدا نکند. قانون برای همین مواقع ساخته شده است.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب