دریافت وقت مشاوره از مشاوران اکسیر

02188078585 09356567329
  • نکاتی برای بهبود رابطه جنسی

نکاتی برای بهبود رابطه جنسی

اهمیت رابطه جنسی

رابطه جنسی یکی از بخش های مهم زندگی زناشویی است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در رابطه جنسی خود با همسرشان دچار مشکل هستند بیشتر در معرض طلاق و جدایی قرار دارند.

یک واقعیت وجود دارد و آن این که بسیاری از زوج ها پس از ازدواج گزارش داده اند، زندگی جنسی آن ها توسط خانواده‌ طرف مقابلشان و همچنین فرزندان، برنامه های زمانی فشرده، نگرانی های مالی و غیره دچار مشکل می شود.

این در حالی است که با رعایت چند نکته ساده و دانستن برخی از پیش پا افتاده ترین مسائل می توانید زندگی جنسی خود را بهبود ببخشید.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

نکاتی برای بهبود رابطه جنسی

    – زمان مناسب برای صحبت کردن پیدا کنید

دو نوع گفتگوهای جنسی وجود دارد: آن هایی که در اتاق خواب دارید و آن هایی که در جای دیگر اتفاق می افتد. این کاملا مناسب است که به شریک زندگی خود در وسط عشق بازی بگویید که احساس خوبی دارید، اما بهتر است منتظر بمانید زمانی که در موقعیتی خنثی تر قرار بگیرید تا درباره مسائل بزرگ تر مانند ناسازگاری درباره مسائل جنسی یا مشکلات ارگاسم صحبت کنید.

    – اجتناب از انتقاد کردن

به جای اینکه همدیگر را نقد کنید سعی کنید راه حلی برای مشکلتان پیدا کنید. رابطه جنسی یک فعالیت حساس است، در نتیجه افراد نگران عملکرد خود هستند و می خواهند همسرشان را راضی نگه دارند. بنابراین انتقاد از عملکرد همسرتان تنها می تواند شرایط را بدتر کند. دلیل اصلی عملکرد نادرست مردان نگرانی آن ها است؛ بنابراین با انتقاد تنها میزان نگرانی خود را افزایش می دهید. اگر احساس می کنید به حرف زدن نیاز دارید باید شیوه متفاوتی را انتخاب کنید.

    – در مورد تغییرات بدنی خود با شریک زندگی تان صحبت کنید

اگر گر گرفتگی به دلیل یائسگی شما را شب از خواب بیدار می کند، با شریک خود درباره این چیزها صحبت کنید. خیلی بهتر است که او بداند چه چیزی واقعا در حال اتفاق افتادن است تا اینکه این تغییرات فیزیکی را به عنوان عدم علاقه تفسیر کند.

    – صادق باشید

ممکن است که فکر کنید با یک ارگاسم الکی از احساسات شریک خود محافظت می کنید اما در واقع قدم در یک راه لغزنده گذاشته اید.

    – آموزش خود

بسیاری از موارد مفید برای کمک به خود برای هر نوع از مسائل جنسی موجود است. می توانید از اینترنت و کتاب های مفید در این زمینه استفاده کنید.

    – حالت روحی خود را بهبود ببخشید

مشکلات روحی نظیر افسردگی یا اضطراب بر زندگی شخصی، زندگی کاری و تصویر ذهنیتان از خود تأثیر می گذارد. برخی از داروهای ضد افسردگی میل جنسی و توانایی رسیدن به ارگاسم را کاهش می دهند، اما می توانید در کوتاه مدت از آن ها کمک گرفته و یا از مشاوره استفاده کنید.

    – از تمام حواس خود استفاده کنید

استفاده از یک موسیقی آرام بخش، یک رایحه لذت بخش، نور ملایم یک شمع و نوشیدن یک آبمیوه خوش طعم همگی به شما کمک می کند فضای عشق ورزی تان را به گونه ای ترتیب دهید که با تمام وجود از رابطه با همسرتان لذت ببرید.

    – به خودتان زمان بدهید

با افزایش سن، سرعت پاسخ های جنسیتان کم می شود. شما و شریک زندگیتان می توانید شانس موفقیت خود را با پیدا کردن یک موقعیت  آرام، راحت و بدون مداخله برای رابطه جنسی، بهبود بخشد.

حل مشکلات زناشویی

    – فانتزی های خود را بنویسید

این تمرین می تواند به شما کمک کند تا فعالیت های احتمالی را که فکر می کنید ممکن است برای شما یا شریک زندگیتان جذاب باشد را بررسی کنید. سعی کنید به تجربه ای که باعث تحریک شما شده است فکر کنید و سپس با شریک زندگی خود آن را به اشتراک بگذارید. این کار به خصوص برای افرادی که میل جنسی کمتری دارند مفید است.

    – آرامش

قبل از اینکه رابطه جنسی داشته باشید، سعی کنید کارهای آرامش بخش با هم انجام دهید؛ مانند بازی کردن یا رفتن به یک رستوران خوب. یا از تکنیک های آرام سازی مانند تمرینات تنفس عمیق یا یوگا استفاده کنید.

    – سیگار نکشید

سیگار کشیدن به ابتلا بیماری عروق محیطی کمک می کند که بر جریان خون به آلت تناسلی مرد و بافت های واژن تأثیر می گذارد. در ضمن زنانی که سیگار می کشند دو سال زودتر از زنانی که سیگار نمی کشند یائسه می شوند.

    – درست غذا بخورید

داشتن اضافه وزن می تواند کرختی و تصویر بدن ضعیف را تقویت کند. افزایش میل جنسی از مزایای کاهش اضافه وزن است.

    – ببینید چه چیزی مانع فعالیت تان می شود

به این فکر کنید که چه چیزی مانع انجام رابطه جنسی تان می شود؛ اگر دلیل آن استرس است سعی کنید موارد استرس زا را از زندگی خود حذف کنید. اگر دلیلش اضافه وزن است به باشگاه بروید و وزن خود را کاهش دهید. اگر دلیلش کودکان شما هستند یک شب برای کودکان خود پرستار گرفته یا آن ها را به خانه اقوام ببرید.

اختلافات کوچک و بزرگ رابطه زناشویی

    – تمرینات کگل انجام دهید

معمولاً اغلب پزشکان به زنان باردار توصیه می کنند که تمرینات کگل را انجام دهند تا ماهیچه های واژن شان قوی تر شود. طبق تحقیقات این تمرینات از بی اختیاری ادرار جلوگیری نموده، لذت رابطه جنسی را افزایش داده و پایین آمدن مثانه جلوگیری می کند. متأسفانه با اینکه این تمرینات بسیار آسان است و به باشگاه نیاز ندارد، اغلب یا نادیده گرفته می شود یا درست انجام نمی شود. برای کسب نتیجه باید روزانه سه بار سه ست ۱۵ تایی را انجام داد و عضلات لگن را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. طریقه درست این تمرین به این صورت است که حین ادرار آن را نگه دارید. اگرچه نباید در حین ادرار به طور مداوم آن را انجام داد اما برای یادگیری روش صحیح می توان در حین ادرار امتحان کرد.

    – ورزش کنید

ورزش کردن برای سلامت بدن مفید است زیرا میزان استقامت، که در حین رابطه جنسی بسیار مهم است، را افزایش می دهد.

طبق مطالعه ای که در یک ژورنال درمان جنسی چاپ شد، ورزش کردن اعتماد به ‌نفس فرد را نسبت به بدن افزایش داده، از لحاظ روحی حس بهتری داشته و عملکرد جنسی بهتری نشان خواهد داد. زیرا یک زن هر چقدر نسبت به بدنش حس بهتری داشته باشد، در حین رابطه جنسی موفق تر خواهد بود.

    – مصرف الکل را ترک کنید

مصرف الکل باعث افسردگی، خستگی و بی حسی می شود. در صورت مست بودن قادر نیستید کار خاصی انجام دهید، چه برسد به رابطه جنسی. بنابراین به جای اینکه هر شب الکل بنوشید آن را به مناسبت های خاص اختصاص دهید و به جای آن رابطه جنسی را به عادت هر شب تبدیل کنید.

رابطه جنسی و ۶ کاری که در آن نباید انجام داد

عشق ورزیدن به همسر تنها در رابطه جنسی خلاصه نمی شود، بلکه رفتار شما قبل و بعد از آن نیز اهمیت دارد. اعمال شما معانی مختلفی برای همسرتان دارد و رابطه آینده شما را شکل می دهد، بنابراین با احتیاط عمل کنید. ما در اینجا رفتارهایی را آورده ایم که پس از برقراری رابطه جنسی باید به شدت از آن ها پرهیز کنید.

با سرعت به دستشویی رفتن بعد از رابطه جنسی

بلند شدن و دویدن به سمت دستشویی یکی از بدترین کارهایی است که می توانید پس از برقراری رابطه زناشویی انجام دهید. بسیاری افراد پس از برقراری رابطه جنسی به سرعت به سرویس بهداشتی می روند تا به ظاهر خود رسیدگی کنند. آن ها موهایشان را درست می کنند، دندان هایشان را مسواک می زنند یا به زیر دوش آب می روند.

درست است که شما باید همیشه مرتب و پاکیزه باشید، اما گاهی دراز کشیدن در کنار همسرتان بهترین کاری است که می توانید برای صمیمیت تان انجام دهید؛ پس برای رسیدگی به ظاهر خود عجله نکنید.

اینستاگرام اکسیر

چک کردن موبایل

تقریبا تمام افراد پس از برقراری رابطه جنسی موبایل خود را چک می کنند، اما این کار باعث می شود که همسرتان تصور کند که او را نادیده گرفته اید.

می دانیم که وقت تنگ است و برای برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات با دیگران عجله دارید، اما هم نشینی با همسرتان هم ارزش و اهمیت خاص خود را دارد، بنابراین به آن احترام بگذارید.

پوشیدن لباس و ترک کردن اتاق

اگر پس از رابطه زناشویی با همسرتان سریع لباس به تن و اتاق را ترک کنید، این طور به نظر می رسد که تنها هدف شما از برقراری این رابطه، میل جنسی بوده است. شاید برای رفتن به سر کار دیرتان شده باشد، اما حتی یک دقیقه نگاه کردن در چشمان همسرتان می تواند تاثیری مثبت و فراموش نشدنی در رابطه شما داشته باشد.


مقاله مرتبط : ویژگی‌های رابطه جنسی سالم

مقاله مرتبط: رابطه جنسی مکرر برای زنان مفیدتر از مردان است!


تعریف کردن از خود

حتی اگر شما بهترین باشید، نباید از خودتان تعریف کنید زیرا این کار ارزش شما را پایین می آورد. پس بهتر است این کار را بر عهده همسرتان بگذارید. اگر او احساس کند که شما خوب بوده اید، حتما بیان خواهد کرد.

روشن کردن تلویزیون

شابد به نظر شما گوش دادن به اخبار جهان پس از برقراری رابطه عاطفی خیلی آرام بخش باشد اما در واقع اینطور نیست. حواستان باشد اگر هم این کار را انجام می دهید، برنامه ای باشد که هر دوی شما از آن لذت می برید.

نوازش نکردن

برخی افراد پس از برقراری رابطه جنسی، سریع به خواب می روند، اما بهتر است پس از آن کمی همسرتان را نوازش کنید تا به عشق  واقعی شما پی ببرد.

به چشم های او نگاه کنید و در آغوش اش آرام بگیرید. این لحظات بهترین زمان برای نشان دادن عشق و مکالمه های عاشقانه است، آن را از دست ندهید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

رابطه جنسی و عشق

تعدادی از زنان می گویند من فقط با مردی که عاشقش هستم می توانم رابطه جنسی داشته باشم. در مورد زنان روان رنجور این بدین معناست: به جای لذت بردن از احساسات طبیعی جسمم، من باید خود را قانع کنم که رابطه جنسی مفهومی بیش از این دارد. برای این که بتوانم احساس کنم، باید مرا دوست داشته باشند.

البته رابطه جنسی ضرورتا چیزی جدا از عشق نیست، ولی شخصی که در دوران کودکی از عشق و محبت بهره مند بوده، نیازی به تلاش برای بدست آوردن آن عشق در رابطه جنسی ندارد.

دریافت محبت کافی از والدین مهمترین پیشگیری

کودکی که هرگز عشقی از والدینش دریافت نکرده، ممکن است از دورنمای عشق به شدت به هیجان آید، چون احساس می کند در نهایت آنچه را که نیاز دارد به دست خواهد آورد. در نتیجه ممکن است دچار تکانش شود. او روی خود کنترلی ندارد و به دلیل اینکه تمام آن نیاز های انکار شده به یکباره ظاهر می شوند، شخص ممکن است قادر نباشد حتی از کاندوم استفاده کند.

دریافت محبت کافی از والدین در دوران اولیه زندگی تنها عامل پیشگیری از بی بند و باری های جنسی بعدی است. خیلی از دختران محروم از محبت، رابطه های جنسی خود را در نوجوانی به حساب عشق گذاشته و با این فکر خود را می فریبند که آنان را دوست داشته اند. آنان باید چنین باوری داشته باشند زیرا به آن نیاز دارند. بسیار غم انگیز است که رابطه جنسی معمولا اولین گرمی و محبت جسمی است که آنان در زندگی شان تجربه می کنند.

رابطه جنسی خوب

عشق واقعی

عشق حقیقی زمانی به وجود می آید که دختر و پسری یکدیگر را دوست دارند و یکدیگر را همان طور که هستند قبول دارند. روان رنجوران جسم دیگران را برای ارضای نیازهای قدیمی خود در اختیار می گیرند. برای جوان روان رنجور فقط قسمت هایی (اعضای جنسی) از وجود یک دختر مطرح است. او نمی تواند با آن دختر به عنوان یک انسان کامل برخورد کند. این عارضه به عقده ی زنای مدونا معروف است. پنداری که می گوید دخترهای خوب خالی از جسم هستند (غیر جنسی اند) و دختران بد سراپا کشش جنسی هستند.

زنان طبیعی نیاز ندارند با عبارات و جملات اغوا شوند. آنان هر زمان موقعیت اقتضا کند رابطه جنسی برقرار می سازند. مشاوران ازدواج، زنان بیشماری را می بینند که ادعا می کنند عاشق شوهرانشان هستند، در صورتی که در طول رابطه جنسی هیچ احساسی ندارند. یک زن سردمزاج نمی تواند ادعای عشق کند، زیرا او قادر نیست حضور خود را در عشق بازی به طور یکپارچه احساس نماید.

افراد روان رنجور از رابطه جنسی لذت زیادی نمی برند

ممکن است فکر کنید که افراد روان رنجور از رابطه جنسی لذت زیادی می برند. اما این طور نیست، این افراد تنش وحشتناکی دارند که از نظر روانی آن را با عشق ملبس کرده و برچسب رابطه به آن می زنند. رابطه برای این افراد، پوششی بر آن تنش است و محتوایی جز یک تخلیه ساده ندارد. اوج لذت جنسی برای یک مرد روان رنجور، فقط فوران سریع آلت است در صورتی که باید این احساس را در کل جسم تجربه کند.

زمانی جسم می تواند با این اوج همراه باشد که شخص هر ذره از انکارها (هر انکار خود) را بازسازی و حل کرده باشد. این انکارها ضرورتا جنسی نیستند، جسم بین انکارهای خود تفاوت نمی گذارد. انکار قسمتی از خود، انکار جنسیت نیز می باشد.

رزرو وقت برای مشاوره جنسی

 

Loading...

مشاوره رایگان آنلاین

ثبت ديدگاه

Go to Top