دریافت وقت مشاوره از مشاوران اکسیر

02188078585 09356567329
  • متخصص ترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران

مرکز مشاوره ازدواج در تهران

مرکز مشاوره ازدواج در تهران

اگر به دنبال مرکز مشاوره ازدواج در تهران هستید، مرکز مشاوره و روانشناسی اکسیر با متخصصان مجرب آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. مشاوره پیش از ازدواج، کنترل و پیشگیری از طلاق، مسائل جنسی و زناشویی و درمان اختلالات بالینی مانند افسردگی، اضطراب و آموزش مهارت های زندگی از مهم ترین فعالیت های این مرکز است.

 اهمیت مراجعه به مرکز مشاوره ازدواج در تهران

در دوره مدرن، با توجه به پیچیدگی روابط و حذف تدریجی ازدواج های سنتی، روز به‌ روز نیاز به مشاوره ازدواج یا در واقع مشاوره پیش از ازدواج بیشتر احساس می شود.

مشاوره ازدواج به دو صورت وجود دارد: مشاوره های آموزشی یا آموزش پیش از ازدواج.

مشاور ازدواج چه کار می کند؟

  • روشن ساختن ملاک هایی که برای داشتن یک انتخاب مناسب در ازدواج ضروری هستند.
  • بررسی آمادگی طرفین برای ازدواج.
  • بررسی تطابق و تناسب شخصیتی طرفین در ازدواج.
  • در مشاوره های پیش از ازدواج معمولاً خلق و خو و شخصیت دو طرف مورد بررسی قرار می گیرد و مشخص می شود این دو نفر تا چه اندازه از این نظر با هم هماهنگ و همسان هستند.
  • تفاوت در سن، تحصیل و فرهنگ با آموزش، مدیریت می شود اما تفاوت های شخصیتی و خلقی معنادار با هیچ آموزشی مدیریت نمی شود.
  • از طرفی مشاور ازدواج بررسی می کند که دو طرف به رشد عقلی و جسمی ازدواج است رسیده اند یا نه.
  • بررسی انتظارات طرفین از یکدیگر در ازدواج.

مرکز مشاوره طلاق

سوالات متداولی که در مشاوره های ازدواج و طلاق پرسیده می شود:

اگر همسرم راضی به شرکت در جلسات مشاوره نشود چه کار باید بکنم؟

پاسخ: شما می توانید از جلسات فردی نیز نهایت استفاده را داشته باشید. جلسات مشاوره به شما کمک می کند تا رفتار و پاسخ خود را نسبت به همسرتان تغییر دهید،‌ که به تنهایی می تواند تقویت کننده رابطه باشد. در شماری از زوج ها،‌ همسر بعد از مدتی وارد جلسات شده است.

اگر ما قبل از جلسات تصمیم به جدایی گرفته باشیم چه؟

پاسخ: هر دو باید موافقت کنید که هیج اقدام قانونی در مورد طلاق انجام ندهید تا حداقل در هشت جلسه مشاوره شرکت کنید. کسانی که در جلسات زوج درمانی شرکت می کنند معمولا به سرعت روند بهبود را طی می کنند . پس بهتر از به خودتان زمان بدهید با تاثیرش را ببینید.

همسر من معمولا به مکالمات مسلط می شود و بیشتر از من صحبت می کند،‌ در این صورت آیا مشاور به صحبت های من هم گوش خواهد داد؟

پاسخ: مشاوران در زمینه هنر گوش دادن،‌ میانجی گری، توضیح دادن و شفاف سازی و فعال کردن جلسات مشاوره آموزش دیده اند. در بسیاری از زوج ها، یک زوج بیشتر از دیگری صحبت می کند. یک مشاور خوب در مواقع لزوم مداخله کرده و اجازه صحبت به دو طرف می دهد.

مرکز روانشناسی اکسیر به عنوان بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران تمام خدمات روانشناختی خود از جمله مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره فردی، مشاوره مشکلات جنسی و … را به صورت حضوری و غیرحضوری (تلفنی یا تصویری) به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین اکسیر

تعیین همسران پر خطر در مرکز مشاوره ازدواج در تهران

همسران شکاک

این افراد خطرناک مدام احساس می کند که فردی می خواهد به او صدمه بزند، از او استفاده کند و یا فریبش دهد. همیشه به این فکر می کند که آیا همسرش به او وفادار است؟ همیشه احساس می کند که مورد حمله واقع شده است و به سرعت با خشم و پرخاشگری با دیگران برخورد می کند.

همسران منزوی

این افراد به ظاهر آرام، کنار آمدن با تنهایی را از همان دوران اولیه کودکی آموخته اند و بیشتر اوقات در داخل خانه و به دور از تعامل با بچه های هم سن و سال شان زندگی کرده اند و به همین دلیل در بزرگسالی هم به روابط نزدیک با دیگران علاقه ندارند و از آن هیچ لذتی نمی برند و به غیر از اعضای خانواده هیچ کس به آنها نزدیک و صمیمی نیست.

همسران عجیب و غریب

این دسته از افراد در ابتدای آشنایی فردی جالب و منحصر به فرد به نظر می آیند، اما با گذشت زمان متوجه می شوید که با فردی کاملا عجیب و غیرعادی رابطه عاطفی برقرار کرده اید. حوادث و اتفاقات برای او معنای خاصی پیدا می کند. غالبا ظاهر عجیب و غریبی دارد. دوستان صمیمی و معدودی دارد و در موقعیت های اجتماعی به شدت احساس ناراحتی می کنند، چون دیگران با رفتار عجیب و غریب آنها رفتار مناسبی نمی کنند.

همسران‎ ضد اجتماعی

فرد ضد اجتماعی، فردی خودخواه و فاقد توانایی همدلی با دیگران است و معمولا به نیازهای دیگران از جمله همسر و فرزندان خود بی اعتنا است. این افراد سوءاستفاده گر، دروغ گو و فریب کار هستند که برای رسیدن به خواسته خود هر کاری انجام می دهند. این افراد معمولا سابقه بازداشت و مشکلات قانونی دارند چون از درک عواقب کارهایی که انجام می دهند ناتوان هستند.

همسران طوفانی (مرزی)

اگر فرد مورد علاقه شما دارای رفتارهای انفجاری و غیر قابل پیش بینی است، اگر رابطه شما با او بارها دستخوش آشوب و آشفتگی و قطع و وصل بسیار می گردد و شما همواره به این فکر می کنید که چگونه بحران های هیجانی محبوب خود را مهار کنید، باید گفت شما با یک فرد طوفانی یا به اصطلاح شخصیت مرزی ارتباط دارید.

همسران نمایشی

باید اعتراف کرد که یک شخصیت نمایشی به دلیل ویژگی های سرگرم کننده ای که دارد برای همه جذاب است. کیفیت اوائل آشنایی با یک فرد نمایشی هر چه که باشد، در نهایت توجه طلبی بی پایان، هیجانات شدید، ناگهانی و قابل پیش‌بینی نبودن او شما را به ستوه خواهد آورد و در زندگی با او همیشه احساس تنهایی خواهید کرد.

همسران خودشیفته

یک فرد خودشیفته واقعی آنقدر ذهنش به خودش مشغول است که به سختی می تواند جایی را در دنیای خودش به فرد دیگری از جمله شما اختصاص دهد. در ارتباط با یک فرد خودشیفته به طور مداوم باید احساس خود بزرگ بینی او را تحسین و تمجید کنید. معمولا فاقد حس همدلی با دیگران هستند و به احساسات و نیازهای دیگران توجهی ندارند.

همسران هراسان

اگرچه افراد اختلال شخصیت اجتنابی یا همان هراسان افراد بدجنس و خطرناکی نیستند، اما زندگی با آنها بسیار خسته کننده است. از آنجایی که یک فرد اجتنابی، کمرو، کم حرف و دارای احساس بی ارزشی و عدم کفایت و هراسان از طرد شدن توسط دیگران است، قبل از کسب احساس اعتماد و اطمینان لازم از تایید شدن توسط شما، از ورود به یک رابطه صمیمانه با شما اجتناب می کنند.


مقاله مرتبط: با این افراد ازدواج نکنید!

مقاله مرتبط: مرکز مشاوره خوب در تهران


همسران وابسته

چنین فردی به شریک زندگی خود بسیار وابسته می شود و تقاضاهای فراوانی در جهت حمایت و مراقبت از خویش خواهد داشت. رابطه عاطفی با فرد وابسته پس از مدتی از حالت معمول خارج شده و به حالت والد-فرزندی در خواهد آمد و درنهایت رابطه ای که روزی خوشایند به نظر می رسید، حالت خسته کننده و توان فرسایی به خود خواهد گرفت.

اینستاگرام اکسیر

همسران وسواسی

ذهن این افراد چنان مشغول جزئیات، قوانین و مقررات می شود که اجازه هرگونه تفریحی را بر خود می بندد. آن چنان کمال گرا هستند که به گونه ای افراطی خود را وقف کار می کنند و فرصتی برای استراحت و بودن با خانواده پیدا نمی کنند. بسیار با وجدان هستند و در زمینه عمل به موازین اخلاقی انعطاف ناپذیر هستند.

برای مشاهده ویدئوهای آقای دکتر دمیرچی به عنوان یکی از بهترین مشاوران مرکز مشاوره اکسیر در زمینه خانواده (ازدواج، طلاق، روابط زوجین و …) می توانید به سایت مرکز مشاوره اکسیر مراجعه نمایید.

زمان مراجعه به مرکز مشاوره ازدواج در تهران

طبق گفته مشاوران بسیاری از زوج ها به جای کمک گرفتن از افراد متخصص، بیش از حد صبر می کنند و این باعث بدترشدن اوضاع می شود. خیلی کم پیش می آید که ازدواجی دچار بحث و ناراحتی نشود. گاهی جروبحث ها آنقدر طولانی هستند که برای جلوگیری از فروپاشی به کمک یک مشاور حرفه ای نیاز است. در ادامه نشانه هایی که نشان می دهد شما به مشاور ازدواج نیاز دارید، آورده شده است.

دلایل مراجعه به مرکز مشاوره ازدواج در تهران

زمانی که با هم صحبت نمی کنید

بسیاری از چالش های رابطه به سادگی ارتباط را به چالش می کشد. درمانگر در مرکز مشاور ازدواج در تهران می تواند به تسهیل راه های جدید برای برقراری ارتباط با یکدیگر کمک کند. هنگامی که ارتباط خراب می شود، اغلب سخت است که برگردید و در مسیر درست قرار بگیرید.

زمانی که صحبت می کنید اما همیشه منفی است

ارتباطات منفی می تواند شامل مواردی باشد که یک شریک احساس می کند که مورد قضاوت قرار گرفته است، دچار خجالت زدگی، بی توجهی، عدم امنیت و یا تمایل به خروج از گفتگو داشته باشد. ارتباط منفی شامل لحن گفتگو نیز می شود، زیرا همیشه لحن صحبت بسیار مهم است.

زمانی که می ترسید صحبت کنید

زمانی که قادر نیستید مسائلی را با شریک خود در میان بگذارید. ممکن است اتاق مشاوره تبدیل به مکان امن برای شما گردد تا با غلبه بر ترس خود، آنچه را که قادر به گفتنش نیستید، بیان کنید.

محبت نکردن به عنوان مجازات

اگر یکی زوج ها به عنوان “پدر و مادر” یا “تنبیه کننده” رفتار کند، عدم تعادل در رابطه وجود دارد.

هنگامی که شریک زندگی خود را به عنوان یک دشمن می بینید

شما و شریک زندگی تان دشمن هم نیستید. شما در یک تیم قرار دارید. اگر احساس کردید که به نظر می رسد که شما در طرف های مختلف هستید، وقت آن است که به دنبال کمک باشید.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود را از جمله مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

پنهان کردن راز

هر فردی در یک رابطه حق برخورداری از حریم خصوصی دارد، اما زمانی که رازی را از هم پنهان می کنید، چیزی درست نیست.

دلیل مراجعه به مرکز مشاوره ازدواج در تهران

هنگامی که شما به فکر خیانت هستید یا خیانت کرده اید

فانتازی در مورد خیانت سیگنالی است که نشان می دهد شما چیزی متفاوت از آنچه شما در حال حاضر دارید را می خواهید. قبل از اینکه خیانت رخ دهد، ممکن است بتوان رابطه را نجات داد؛ پس عاقلانه است قبل از آنکه اتفاق بیفتد به فکر کمک باشید. اگر هر دوی شما به فرایند درمان متعهد و صادق باشید، ازدواج ممکن است نجات یابد.

کاهش ارتباط جنسی زوجین

این هم یکی دیگر از عواملی است که در صورت بروز، در شرایط حاد و کاملا غیر معمول، ممکن است نیاز باشد که به مشاور مراجعه کنید.

وقتی احساس می کنید که یک چیزی قطعا اشتباه است اما نمی دانید آن مسئله چیست و چرا!

مشاوره زوجین، نه تنها به حل مشکلات کمک می کند بلکه می تواند در تشخیص مشکلات هم مفید باشد. درست زمانی که احساس می کنید شادابی و پویایی ازدواج تان تغییر کرده و دیگر مانند سابق با شریک زندگی تان احساس راحتی نمی کنید و یا به شکل مستمر و مداوم از چیزی مضطرب هستید؛ این روند همراه با مشکلات فوق در زندگی مشترک، نشانه های اولیه تعاملات ناسالم و یا ناکارآمد است.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

پیروی از الگوهای بد

مانند این که نتوانید کارهای خانه و خانه داری را به درستی تقسیم کنید و فقط یکی از زوجین تمام مسئولیت را برعهده بگیرد. تعامل نادرست با خانواده های زوجین، زمان خواب نامناسب و ناکافی یا اینکه نمی دانید چه میزان زمان با هم و چه میزان جدا از هم زمان صرف کنید. این مسائل به نظر ساده، می تواند مشکل ساز شود، دقیقا زمانی که نتوانید به خوبی از پس انجام شان برآیید.

هنگامی که احساس می کنید همه چیز درست خواهد شد، اگر او فقط تغییر کند

تنها فردی که می توانید تغییر دهید، خودتان است؛ بنابراین اگر منتظر تغییر او هستید، مدت زیادی انتظار خواهید کشید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا بهتر درک کنید چه کسی هستید و چه چیزی می خواهید. سپس، اگر چالش ها همچنان ادامه یابد، به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید تا ابزارهای بهتر برای ارتباط با یکدیگر را بیاموزید.

کاهش و یا عدم صمیمیت عاطفی و احساسی

این تقریبا کلیشه است که گفته می شود بعد از گذراندن یک دهه یا کمتر، رابطه عاطفی بین زوجین کاهش می یابد و کم می شود و بیشتر زوجین تبدیل به هم اتاقی می شوند. البته این اتفاق ممکن است به دلیل فشار زندگی رومزه و عدم توانایی زوجین در مدیریت حل مشکلات به وجود آمده نیز رخ دهد.

زمانی که در بحث ها و مشاجرات ناکارآمد می شوید

براساس تحقیق “جان گوتمن”، مهارت کنترل مشاجرات از سوی زوجین می تواند نشان دهد که آیا ارتباط آنها در آینده دچار شکنندگی می شود یا خیر. شاید این ناکارآمدی در زمان مشاجره و دعوا، شما یا شریک تان را ساکت کند، یا احساسات را خدشه دار کند و زوج را به فردی کینه ای و انتقام گیر تبدیل کند. متاسفانه عدم آگاهی از این وضعیت و ناکارآمدی در مشاجرات، مشکلات را بزرگ تر می کند.

زمانی که زندگی های جداگانه ای دارید

وقتی که زوج ها بیشتر شبیه هم اتاقی هستند تا یک زن و شوهر، در این حالت ممکن است نیازمند به مشاوره داشته باشند. این بدان معنا نیست که زن و شوهر در معرض مشکل هستند، زیرا آنها همه چیز را با هم انجام نمی دهند. در عوض، اگر عدم ارتباط، گفتگو، صمیمیت و یا احساس اینکه تنها با هم در یک خانه زندگی می کنند، وجود داشته باشد، ممکن است نشان دهنده این باشد که وقت آن رسیده است تا یک متخصص ماهر مراجعه کنند که می تواند به حل کردن آنچه که از دست رفته است به آنها کمک کند.

بررسی بحران های روحی و جسمی در مرکز مشاوره ازدواج در تهران

 وقتی وارد بحران های روحی یا جسمی شوید و دید شما را نسبت به زندگی مشترک و همسرتان تغییر کند. به عنوان مثال مرگ بچه، مشکلات و بیماری ها، بیکاری طولانی مدت، این ها همه بحران هایی هستند که دیدگاه افراد را می تواند تغییر دهد و بنیان خانواده را متزلزل کند.

رزرو وقت از مرکز مشاوره ازدواج در تهران

Loading...

 

مشاوره رایگان آنلاین

ثبت ديدگاه

Go to Top