مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس اکسیر

همسر گزینی مرد و زن مقدمه‌ای برای تشکیل خانواده است. اظهار علاقه زن و مرد به یکدیگر نهایتا به پیوند سیستم‌های ارزشی آنها، ویژگی‌های شخصی، و ظرفیت آنها در عشق ورزیدن و ورود به یک رابطه مشترک می‌انجامد.جهت انجام انتخاب درست، مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس آماده ارائه خدمات مشاوره پیش از ازدواج است.

هر طرف احتیاجاتی دارد و برای برآوردن آنها معمولا بدون آگاهی هشیارانه از این نیازها به دیگری چشم دارد. افراد جوان اغلب بر پایه احساسات و تمایلات جنسی متقابل به همسر گزینی دست می‌زنند. لیکن همیشه اینطور نیست چون بعضی روابط اساسا خارج از رفاقت و علاقه متقابل رشد می‌کند. هرچند عنصر عشق رمانتیک و احساسی اغلب قوی است.

اغلب طرح خصوصیاتی از سوی یکی از دو طرف نسبت به دیگری که به نظر می‌رسد نیازهای عاطفی عضو دیگر را برآورده خواهد ساخت نیز به همه این‌ها اضافه می‌شود. این حالت همان عاشق بودن است که در آن محبوب به طور واقعی نگریسته نمی‌شود. اما در عوض به چشم طرف مقابل دارای همه خصوصیاتی است که شخص از او می‌خواهد.


مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بررسی عوامل ازدواج ناموفق در مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس

ازدواج اولین تعهد عاطفی و حقوقی است که ما در بزرگسالی قبول می‌کنیم بعلاوه انتخاب همسر و انعقاد پیمان زناشویی هم نقطه عطفی در رشد و هم پیشرفت شخصی تلقی می‌شود. یکی از عوامل ازدواج های ناموفق نحوه نگرش نادرست افراد نسبت به فرآیند ازدواج و انتخاب همسر است. عقاید غیر واقع بینانه درباره ازدواج باعث نارضایتی شدیدی از زندگی زناشویی می‌شود و این نارضایتی به نرخ بالای طلاق می‌انجامد.

بدیهی است ازدواج همچون هر پدیده اجتماعی دیگری هنجارهایی دارد که این هنجارها نسبت به هر جامعه و نیز هر مقطع زمانی متفاوت است. در دوران کنونی مسائل ازدواج در کشور ما نیز دارای ویژگی‌های خاص خود است. کشور ایران همچون سایر کشورهای جهان سوم در مرحله گذار از سنت به مدرنیته است که با تغییرات اجتماعی وسیعی در همه پدیده‌های اجتماعی از جمله ازدواج و همسر گزینی روبه روست. تغییراتی که موجب شده مردان و زنان نگرش نوینی از پیوند زناشویی و ازدواج داشته باشند و آن را نه فقط به عنوان یک رابطه جنسی و تولید فرزند بلکه برای به وجود آوردن یک زندگی کمال گرا توام با عشق و همدلی بدانند.

این روزها با توجه به آمار رو به افزایش طلاق در کشور لزوم استفاده از مشاوره ازدواج بیش از پیش احساس می‌شود. زوج های بسیاری که در همان سال های آغازین ازدواج جدا می‌شوند؛ شاید اگر پیش از ازدواج به شناخت کافی از یکدیگر دست پیدا می‌کردند و با بهره مندی از مشاوره ازدواج و انجام تست‌های روانشناسی تصمیم درست تری درباره آینده خود می‌گرفتند.

در این راستا مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس با نام اکسیر با کادری مجرب به صورت تخصصی در زمینه مشاوره ازدواج آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

مشاوره قبل از ازدواج

همسران موفق از نظر متخصصین مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس

تحقیقات روی هزاران زوج نشان داده که همسران موفق چندین گام اصلی را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم:

  • همسران موفق حتما آشنایی قبل از ازدواج را در شرایطی صحیح آغاز کرده‌اند.
  • افراد موفق می دانند که صرفا دیدن یکدیگر در خیابان یا اینترنت و آشنایی‌هایی از این دست زمینه مناسبی برای ازدواج نیست.
  • آنها در صحبت‌های قبل از ازدواج نیز به گفتگوهای جدی می پردازند. مسائلی از قبیل این‌که چه مواردی برای طرف مقابل ارزش حیاتی دارد. چه مواردی او را بشدت تحت تاثیر قرار داده یا خشمگین می کند.
  • نظر او راجع به امور مالی یا فعالیت‌های اجتماعی چیست و… نه این‌که او متولد چه ماهی است؟ چه رنگی را می پسندد و چقدر در روز تلویزیون می بیند و…

مقاله مرتبط: مرکز مشاوره ازدواج در تهران

مقاله مرتبط: بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران


در زمینه ارتباط همسران موفق چه می‌کنند؟

ارتباط موفق نیاز به ادبیات خاصی در گفتگو دارد. همسرانی که سعی می‌کنند در گفتگو با یکدیگر هرگز صدای خود را بلند نکنند، تماس چشمی برقرار کنند، بخوبی به حرف‌های طرف مقابل گوش کنند و اگر نکته‌ای را متوجه نشدند به جای قضاوت منفی در مورد آن محترمانه سوال کنند موفق‌ترند.

ضرورت مشاوره قبل از ازدواج از نظر متخصص مرکز مشاوره اکسیر

تا چه حد می‌توان به مشاوره پیش از ازدواج اعتماد کرد؟

در واقع مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند به ما راهکارهایی بدهد تا انتخابی درست داشته باشیم. مشاور در مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس چند کار را انجام می‌دهد؛ یکی این که فرد را به خودش می‌شناساند. گام دوم این است که طرفین را به هم می‌شناساند و سپس اگر تشخیص می‌دهد فردی مبتلا به اختلال یا مشکلی است، تشخیص خودش را اعلام می‌کند تا به طرفین در تصمیم گیری کمک کند.


مقاله مرتبط: مشاوره ازدواج موفق


فواید مشاوره پیش از ازدواج در مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس

از این رو گاهی لازم است آزمون شخصیتی از افراد بگیرند و اختلالات گوناگون تشخیص داده شود؛ مثلا ممکن است یک نفر پارانوئید داشته باشد یا مبتلا به افسردگی باشد که این اختلالات برای افراد معمولی قابل تشخیص نباشد. ممکن است از دید یک فرد معمولی، یک نفر غیرت زیاد داشته باشد ولی از نظر مشاور این فرد دچار نوعی بیماری و اختلال پارانوئید است. یا مثلا مشاور می‌تواند بفهمد که یک شخص وسواس دارد یا نه؟ در حالی که یک فرد ممکن است نتواند با فرد وسواسی زندگی خوبی داشته باشد و زندگی آن ها به طلاق بینجامد.

نکته بعد این که مشاور در مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس می‌تواند راه‌های تحقیق را به طرفین یاد بدهد یا به آن ها چگونگی شناخت خانواده طرف مقابل را بیاموزد یا معیارها و جایگاه آن ها را مطرح و کمک کند تا فرد در برخورد با مسائل عامیانه روشن بینانه رفتار کند؛ مثلا در جامعه ما مرسوم است که می‌گویند شما ازدواج کنید، بعد از خطبه عقد مهرتان به دل هم می‌افتد، اما می بینید که پس از ازدواج هم محبتی ایجاد نمی‌شود.

بنابراین مشاور می‌تواند به آن ها بگوید که در حین گفت وگوها باید علاقه به ازدواج پیدا شود. یا بعضی می‌گویند که قیافه و ظاهر مهم نیست و بعد از مدتی عادی می‌شود؛ در حالی که ممکن است فردی با این نیت با فردی که از نظر زیبایی در سطح دلخواهش نیست، ازدواج کند اما بعد از مدتی دچار چشم چرانی شود.

متخصصین مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس تمام نکات بالا را رعایت می‌کنند و شما را در جهت انتخاب درست یاری می‌رسانند.

اینستاگرام اکسیر

ازدواج از نظر اریکسون

در صورت بندی اریکسون از مراحل زندگی مرحله ششم مرحله دیگرآمیزی در برابر مردم گریزی است. در این مرحله فرد برای صمیمیت و سرمایه گذار ی در این راه آماده است بدون اینکه خطر مستحیل شدن در دیگری در کار باشد. در این مرحله فرد ظرفیت عشق واقعی را دارد. بنابراین ازدواج در مرحله‌ای اتفاق می‌افتد که چالش اساسی فرد بین صمیمیت و انزوا است.

صمیمیت به طور طبیعی و خود به خودی به وجود نمی‌آید و شامل علاقه، ارتباط متقابل، خطر پذیری، اعتماد و مبادله عقاید و عواطف، و نه صرفا مجاورت جسمانی و روابط جنسی است؛ که همه نیازهای اساسی و عمیق بیشتر انسان‌هاست. در همان زمان که فرد چنین رابطه‌ای را جست و جو می‌کند نیاز دارد تا احساس ثابت و پایداری از هویت خویش داشته باشد و بداند که در درون و نیز در جهان بیرونی که در آن در حال کنش وری است کیست.

گسترش صمیمیت بین زن و شوهر منجر به هم آمیزی می‌شود که به معنی آمیختن هویت خود با هویت شخص دیگر است بدون ترس از اینکه چیزی از خود از دست برود. اریکسون همچنین معتقد است که حس حقیقی صمیمیت به دست نمی‌آید مگر آنکه فرد هویت توجیه یافته خود را به دست آورده باشد.

نظریه استرنبرگ در مورد عشق

استرنبرگ معتقد است یک عشق کامل سه بعد دارد: وفاداری، صمیمیت و هوس. از نظر او کسی عاشق است که هر ۳ مؤلفه عشق را به اندازه کافی در وجودش پرورش داده باشد. او همچنین ۸ نوع عشق را در روابط دو نفر تعریف می‌کند. او سعی کرده است با در نظر گرفتن این ۳ مؤلفه، عشق را از زوایای گوناگون نگاه کند.

مشاور در مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس

صمیمیت

صمیمیت، بعد عاطفی و هیجانی عشق است؛ اینکه ما نسبت به دیگران احساسات نزدیک و مشترک داشته باشیم. صمیمیت بیش از هر چیز یک احساس دوطرفه است. نمی‌توانید بگویید فلانی دوست صمیمی من است ولی او با من صمیمی نیست!

هوس

هوس یا شاید بهتر است بگوییم شور، موتور محرکه عشق است. غیر از احساسات جنسی که کاملا در کلمه هوس مستتر است، یک چیز دیگر هم در این بعد از عشق وجود دارد؛ چیزی غیرجنسی که بین عامه به احساسات رمانتیک مشهور است؛ احساس دل‌انگیز عاشق شدن.

وفاداری

وفاداری یا تعهد، نیت فرد را برای تداوم رابطه نشان می‌دهد؛ اینکه ما بخواهیم تا آخر عمر، معشوق مان را حفظ کنیم و برای این پایداری تلاش کنیم.

برای بررسی سبک عشقی خود می‌توانید تست آنلاین سبک‌های عشقی را پاسخ دهید تا ببینید عشق شما از کدام نوع است.

همان‌طور که گفتیم، استرنبرگ عشقی را کامل می‌داند که دارای هر ۳ بعد باشد وگرنه انواع دیگری از احساسات وجود دارند که دو یا تنها یک بعد پررنگ عشق را دارند. استربرگ هشت عشق رامطرح می کند:


مقاله مرتبط: انواع مختلف عشق و درک بهتر شریک زندگی


فقدان عشق

در این رابطه هیچ کدام از عناصرعشق حضورندارند. این رابطه را در زندگی روزانه با مردم عادی می‌بینیم.

عشق دوستانه

این احساس زمانی دست می‌دهد میل و تعهد به مقدار کم وجود داشته باشد یا اصلا وجود نداشته باشد، اما صمیمیت در حد بالایی حضور دارد. این احساس را معمولا در رابطه با دوستان صمیمی داریم.

عشق شهوانی

میل در این عشق بیشتر حضور دارد. هیجانات و میل زیادی دراین رابطه وجود دارد، اما صمیمیت و تعهد در سطح ضعیفی قرار دارد.

عشق پوچ

این عشق زمانی احساس می‌شود که تعهد قوی باشد، اما میل و صمیمیت در سطح پایینی قرار داشته باشد یا اصلا وجود نداشته باشد. این ویژگی اغلب در زوج‌هایی دیده می‌شود، که مدت زیادی از ازدواج آنها می‌گذرد وبه خاطر بچه‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و سعی دارند رابطه را، حتی اگر از نظر روانی و جسمی یکدیگر را ارضا نکنند، حفظ کنند.

عشق خیال انگیز

این عشق در بیین زوج‌هایی مشاهده می‌شود که رابطه آنها تا اندازه‌ای تازه است. میل و صمیمیت شدید است، اما زوج‌ها به اندازه کافی، زندگی مشترک یا تجربه۲های مشترک ندارند که متقابلا احساس تعهد کنند.


مقاله مرتبط: روانشناسی عشق رمانتیک


عشق مشفقانه

در این عشق صمیمیت و تعهد شدید است اما میل ضعیف است. عشق مشفقانه در بین زوج‌هایی دیده می‌شود که به مدت تقریبا طولانی با هم هستند واز یکدیگر رضایت دارند، اما جاذبه جنسی آنها از بین رفته است.

عشق ابلهانه

در این عشق میل و تعهد بالاست. اما صمیمیت ضعیف است عشق ابلهانه در زوج‌هایی دیده می‌شود که یک عنصر مشترک قوی دارند و همین دلیل تصمیم می‌گیرند ازدواج کنند، حتی اگر یکدیگر را اصلا نشناسند.

عشق کامل

این عشق سه عنصر را به طور سخاوتمند در خود جای داده است. عشقی است که همه ما آن را آرزو داریم. همانطور که استرنبرگ می‌گوید، رسیدن به این مرحله خیلی آسان تر از نگهداشتن آن است.

         انواع عشق، میل، صمیمیت، تعهد

  • فقدان عشق، ضعیف، ضعیف، ضعیف
  • عشق دوستانه، ضعیف، قوی، ضعیف
  • عشق شهوانی، قوی، ضعیف، ضعیف
  • عشق پوچ، ضعیف، ضعیف، قوی
  • عشق خیال انگیز، قوی، قوی، ضعیف
  • عشق مشفقانه، ضعیف، قوی، قوی
  • عشق ابلهانه، قوی، ضعیف، قوی
  • عشق کامل، قوی، قوی، قوی

متخصصین در مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس تمام نکات بالا را درنظر می‌گیرند و آموزش‌های لازم را برای انتخاب درست و عقلانی به شما عزیزان می‌دهند.

گرفتن وقت مشاوره در مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس

Loading...

 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب