علت شنیدن صدا در سر

علت شنیدن صدا در سر چیست؟ فردی در دانشگاه دورهام انگلستان می گفت: “من حدود بیش از ۱۳ صدا در ذهنم می شنوم.” هریک از آنها متفاوت هستند بعضی از آنها اسم دارند،‌ سنین مختلفی دارند و به نظر می رسد افراد متفاوتی هستند. بعضی از آنها بسیار عصبانی و خشن هستند و برخی ترسیده به نظر می رسد و بعضی حتی گول زننده هستند.”

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین اکسیر

وادینگهام، یکی از متولیان شبکه ی ملی صدای شنوایی در انگلستان و انجمن بین المللی روانشناسی و روانشناسی اجتماعی می گفت: “درواقع برای من کلمه ی صدا کافی نیست.” او گفت درحالی که ما از کلمه ی “صدا” برای انتقال چنین تجربه ای استفاده می کنیم، این کلمه بخش هایی ناگفتنی از تجربه ی ما را پنهان می کند.

در حال حاضر، یک مطالعه جدید از دانشگاه دورهام پیچیدگی و تنوع “صدای های شنیده شده” در برخی از بیماران روانپزشکی و دیگران را بررسی می کند.

تحقیقاتی در رابطه با شنیدن صدا در سر

مطالعاتی درباره شنیدن صدا در سر

همچنین یک مطالعه توسط آنجلا وودز از مرکز پزشکی علوم پزشکی دورهام درباره شنیدن صدا در سر انجام گرفت. این آزمایش شامل ۱۲۷ نفر بود که با یک اختلال روانپزشکی تشخیص داده شده بودند و ۲۶ نفر دیگر بدون سابقه بیماری روانی بودند. شرکت کنندگان یک پرسشنامه آنلاین را تکمیل کردند که از آنها خواسته بودند تا تجربیات خود را در مورد شنیدن صدا در سر خود توضیح دهند.

بسیاری از آنها (۸۱ درصد) گفتند که صداهای متعدد و متمایزی می شنوند. دو سوم از آنها گفتند که احساسات فیزیکی را از صداها نیز تجربه می کنند، مانند احساس گرما و یا سوزش در دست و پا. پاسخ دهندگان گفتند که صداها بدن را تحت تاثیر قرار می دهند، بیشتر به نوعی سوءاستفاده گر یا خشونت آمیز هستند و در بعضی موارد با تجربیات تروماتیک ارتباط دارند. همچنین طبق مطالعه منتشر شده، ترس، اضطراب، افسردگی و استرس اغلب با صدای سر در ارتباط بود، اما ۳۱ درصد از شرکت کنندگان احساسات مثبتی نیز داشتند.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

محققان گفتند که این یافته چالش برانگیز بر این اعتقاد است که صداهای دردناک سر، همیشه شنوایی هستند و ممکن است در مطالعات آینده در مورد آنچه که در مغز، وقتی مردم صدایی می شنوند اتفاق می افتد، مهم باشد.

نویسندگان همچنین گزارش دادند که مطالعات تایید می کند که هر دو افراد مبتلا به و بدون بیماری روحی، صداها را می شنوند.

وودز گفت: “مطالعه سلامت روان و تجربه های انسانی مانند شنیدن صدا از دیدگاه های مختلف بسیار مهم است تا واقعا آنچه را تجربه می کنیم درک کنیم.” او گفت: “ما امیدواریم که این رویکرد بتواند به پیشرفت مداخلات بالینی آینده کمک کند.”

 

گرفتن وقت مشاوره از اکسیر

۸۸۰۷۸۵۸۵

۸۸۳۷۸۷۵۳

دکتر مانیویتس، یک روانپزشک بالینی در بیمارستان لینوکس هیل در شهر نیویورک، اضافه کرد که توهم شنیداری نشانه بسیاری از بیماری های روانپزشکی است. وی گفت: “درمان و حل این علامت، راه و روش درمان پزشکی و روانپزشکی است.”

مانیویتس تأکید کرد که مطالعه جدید دارای چندین محدودیت بود، از جمله این که این نظرسنجی تحت شرایط کمتر کنترل شده آنلاین ارائه شد، تعداد زنان در مقایسه با مردان بیش از دو برابر بود و به اندازه کافی جمعیت اقلیتی را نشان نمی دادند که در مقایسه با سفید پوستان این نوع نشانه های روان در آنها شایع تر است.

اینستاگرام اکسیر

با این حال، مانیویتس گفت تحقیقات، جزئیات جدیدی را در ماهیت صداهای موجود نشان می دهد. به عنوان مثال، مانیویتس گفت: “صدای” فرمان” -نوعی که به نظر می رسد بیشترین ارتباط را با پتانسیل آسیب فیزیکی دارد- نسبتا نادر بود”، و  تنها در ۵ درصد از شرکت کنندگان شایع است.

علاوه بر این، چهار پنجم از پاسخ دهندگان “صداهای متعدد با کیفیت شخصیت های مختلف” را گزارش کرده اند. به این معنی که آنها از سن، جنسیت و هویت های متمایز برخوردار بودند. “دو سوم آنها همچنین احساسات بدنی را که در کنار صداها اتفاق می افتاد، گزارش دادند.”

این یافته ها در تجربه شخصی وادینگهام نیز مورد تأیید قرار گرفته است. او گفت: “گاهی اوقات من کودکی را می شنوم که خیلی ترسناک است. وقتی او ترسو است، گاهی اوقات ممکن است در بدنم احساس درد و سوزش کنم. اگر بتوانم به صدا کمک کنم آرامش به دست بیاورد، با انجام برخی از استراتژی های پایه، درد های سوزان متوقف می شود.”

وادینگهام تحقیقات جدید را “یک قدم فراتر” نامید و گفت، اگر ما می خواهیم بیشتر در مورد شنیدن صدا اطلاعات کسب کنیم، لازم است پاسخ های بیشتری از افراد و مبتلایان براساس تجربیات آنها دریافت کنیم.”

 

رزرو وقت مشاوره

Loading...

 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب