اصلاح موهای بدن نوجوانان

زمان اصلاح موهای بدن نوجوانان چه زمانی است؟ آیا باید به دختر نوجوانم اجازه اصلاح موهای بدن را بدهم؟ این سؤال متداولی است که والدین دختران نوجوان دارند. زود نیست؟ موهای بدنش ضخیم تر نمی‌شود؟ دانستن این وقعیات می‌تواند در تصمیم گیری مناسب به شما و نوجوان تان کمک کند.


مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

افسانه‌هایی در مورد اصلاح موهای بدن نوجوانان

مشاوره نوجوان

ضخیم شدن موها

اگر این نگرانی شماست که موها بعد از اصلاح ضخیم تر می‌شوند، نترسید. موها در هنگام تراشیدن ضخیم تر نمی‌شوند، اگرچه این یک تصور غلط رایج است که والدین و نوجوانان نیز ممکن است داشته باشند.

وقتی موهای بدن تان را با تیغ می‌زنید، نوک ‌موها کاملا تیز و صاف می‌شوند و پوست بدن هم پس از شیو ‌کردن موهای آن، زیباتر و روشن‌ تر به نظر می‌‌رسد، به همین دلیل وقتی موها دوباره رشد می‌کنند، احساس می‌کنید ضخیم ‌تر و تیره ‌ترشده ‌اند.

نگرانی های پزشکی

در مورد شیو کردن نوجوانان یک نگرانی پزشکی رایج وجود دارد، این که ممکن است نوجوان خودش را با تیغ ببرد. زخم ها و خراش‌های کوچک موضوع مهمی نیستند اما اگر به درستی درمان نشوند می‌توانند عفونت کنند. اطمینان حاصل کنید که او هر خراشی را خوب تمیز کرده و آن را با باند و پماد بپوشانید.

اگر بریدگی شدید باشد، جای زخم بسیار قابل ‌توجه باقی خواهد گذاشت. بنابراین اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما می‌داند که باید مراقب باشد. هرگز به نوجوان خود اجازه ندهید که از تیغ شخص دیگری استفاده کند، چون بیماری‌ های عفونی می‌تواند به این شکل منتقل شوند.

موی بدن و فشار اجتماعی

در ایالات متحده، زنان اغلب موهای پا، موهای زیر بغل و یا موهای ناحیه تناسلی خود را اصلاح می‌کنند و در بسیاری از کشورها این هنجار اجتماعی محسوب می‌شود. این وظیفه والدین است که تعیین کنند چه زمانی این امر قابل قبول است، اما پذیرای خواسته نوجوان تان باشید.

بسیار مهم است که نوجوان احساس کند با دیگران مطابقت دارد مخصوصا با دوستانش. از آنجا که خطرات شیو کردن نسبتاً کم است، به عنوان والدین، می‌توانید در مورد این موضوع انعطاف پذیر باشید. بسیار مهم است که به نوجوانان اجازه دهید این نوع تصمیمات جزئی را خودش بگیرد، اما به عنوان والدین در مورد مسائلی مانند خالکوبی و مصرف الکل باید مداخله کنید.

اینستاگرام اکسیر

روش های اصلاح موهای زائد

استفاده از ژیلت 

ژیلت دارای ژل در دو طرف می باشد که باعث روانکاری می شود. ژیلت برای کوتاه کردن مو راحت تر نیست اما امنیت بالاتری دارد.

یک عدد ژیلت مخصوص موهای زائد ناحیه تناسلی داشته باشید و پس از مصرف آن را به خوبی تمیز کنید. ژیلت را خیس نگذارید. رطوبت باعث خوردگی تیغه های ژیلت می شود.

مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران

اگر پوست شل باشد بدنتان بریده می شود. ژیلت فقط روی سطح صاف به خوبی عمل می کند. با دست آزاد خود، پوست را محکم بکشید و آن را محکم نگه دارید. از زیر ناف پوست را بکشید.

دو چیز را به خاطر داشته باشید: اصلاح در جهت رشد موها از ناراحتی جلوگیری کرده و در خلاف جهت رشد مو باعث سوزش می شود. بنابراین بهتر است موها را در جهت رشد اصلاح کنید.

 به جهت رشد موها در هنگام اصلاح توجه کنید. اگر موها به سمت پایین رشد کرده اند به سمت راست یا چپ اصلاح کنید. سعی کنید به حس خود در خصوص موها توجه کنید و به چشم ها اعتماد نکنید.

بیش از حد اصلاح نکنید. به قدری ژیلت را روی پوست بکشید که مو را جدا کند. اگر بیش از حد یک جا را اصلاح کنید متورم می شود.

در اوایل اصلاح، هنگامی که دو روز پشت سر هم موها را اصلاح می کنید باعث خارش و قرمزی پوست می شود. بنابراین بعد از اصلاح بگذارید چند روز بگذرد تا پوست به تغییرات عادت کند.

موهای زائد پشت را فراموش نکنید: سعی کنید موهای پشت را در آینه بزنید.

در این ویدئو دکتر حانیه صالحیان درباره رشد جسم و روان در دوران نوجوانی نکاتی را ارائه می دهند.

استفاده از مو چین

موچین ها ابزاری بودند که در گذشته بیشتر رواج داشتند و از آن ها بیشتر برای اصلاح ابروها استفاده می شد که همچنان نیز این ابزار استفاده مانند گذشته را دارد اما خیلی کمتر شده چون تحمل درد برای خیلی از افراد ساده نبوده است اما درد آن هم چند ثانیه بیشتر طول نخواهد کشید و فرد آرام می شود .

درمان لیزری

لیزر یکی از بهترین راه های حذف موهای زائد در افراد است. البته اگر با هزینه نسبتا بالای آن مشکلی نداشته باشیم خیلی راه مطمئن، بدون درد و سریعی است . امروزه لیزر یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای از بین بردن موها است. این شیوه می‌تواند کمی خطرناک باشد پس توصیه می‌شود ابتدا از آن برای از بین بردن موهای دست‌های‌تان استفاده کنید و در صورت نبود هیچ‌گونه عارضه جانبی برای قسمت‌های حساس بدن‌تان استفاده کنید.


مقاله مرتبط: دوره تین کلاب اکسیر

مقاله مرتبط: آشنایی با تغییرات دوران نوجوانی


کرم‌های مو بر

کرم ‌های مو بر مخصوصی برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی وجود دارد که استفاده از آن‌ها بسیار مفید و بدون درد‌سر است. نکته مهم در استفاده از این نوع کرم‌ها، امکان بوجود آمدن حساسیت برای هم‌خوانی و تطبیق آن با نوع پوست شما است.

مصرف این دسته از کرم‌ها می‌تواند باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی مثل خارش و احساس سوزش خواهد بود. پس در انتخاب و استفاده از آن‌ها دقت لازم را به عمل آورید.

کوتاه کردن موها

سعی کنید همواره با پیرایش یا کوتاه کردن به موقع موها بدن خود را تمیز نگه دارید. توجه داشته باشید از قیچی‌های تیز استفاده نکنید تا باعث آسیب ناخواسته به بدن‌تان شوید. همیشه در حین پیرایش دقت لازم را به عمل آورید.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط  متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله  مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

 

منبع: سایت verywellfamily و متخصصین اکسیر

 

دریافت وقت مشاوره نوجوان

Loading...

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب