کنار آمدن با طلاق

حتی زمانی که یک رابطه دیگر خوب نیست، طلاق یا جدایی می تواند بسیار دردناک باشد و کنار آمدن با طلاق سخت است؛ زیرا این نشان دهنده از دست دادن است، نه فقط از دست دادن شریک، بلکه همچنین از دست دادن رویاها و تعهداتی است که به اشتراک گذاشته اید.

روابط رمانتیک با توجه به هیجان و امید به آینده شروع می شود. هنگامی که یک رابطه شکست می خورد، ما شاهد ناامیدی عمیق، استرس و غم و اندوه هستیم. طلاق شما را به سرزمین ناشناخته هدایت می کند. همه چیز مختل می شود: مسئولیت های شما، خانه شما، روابط شما با خانواده ها و دوستان و حتی هویت شما. جدایی عدم اطمینان در مورد آینده را به ارمغان می آورد.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

زندگی بدون شریک زندگی تان چگونه خواهد بود؟ آیا فرد دیگری را پیدا خواهید کرد؟ آیا تنها می مانید؟ این ناشناخته ها به نظر می رسد بدتر از بودن در یک رابطه بد است. این درد، اختلال و عدم اطمینان بدان معنی است که بهبودی از جدایی یا طلاق می تواند دشوار باشد و زمان ببرد.

اجازه سوگواری به خود در کنار آمدن با طلاق

غم و اندوه واکنش طبیعی در کنار آمدن با طلاق است و جدایی یا طلاق شامل زیان های متعددی می شود.

  • از دست دادن پشتیبانی که شامل حمایت مالی، فکری، اجتماعی یا عاطفی است.
  • از دست دادن امید، برنامه ها و رویاها
  • از دست دادن همدم و تجربیات مشترک

اجازه دادن به خود برای احساس این درد، به دلیل چیزهایی که از دست داده اید، می تواند بسیار ترسناک باشد. شما ممکن است از این بترسید که شدت احساسات تان قابل تحمل نباشد و یا برای همیشه در این حالت باقی بمانید. فقط به یاد داشته باشید که سوگواری برای فرایند بهبود ضروری است. درد غم و اندوه دقیقا همان چیزی است که به شما اجازه می دهد از رابطه قدیمی گذر کنید و به سوی جلو حرکت کنید.

راهکار کنار آمدن با طلاق

نکات سوگواری بعد از طلاق

  • با احساسات خود مبارزه نکنید. زندگی پر از فراز و نشیب هاست و احساسات مختلفی از جمله خشم، ناراحتی، غم، ترس و سردرگمی تجربه خواهید کرد. مهم است که این احساسات را شناسایی و تصدیق کنید. در حالی که این احساسات اغلب دردناک هستند، تلاش برای سرکوب و یا نادیده گرفتن آنها، تنها فرآیند سوگواری را طولانی تر می کند.
  • صحبت درباره اینکه چه احساسی دارید. دانستن اینکه دیگران از احساسات شما آگاه هستند، باعث می شود احساس درد کمتری داشته باشید و به شما کمک خواهد کرد که بهبود یابید. نوشتن خاطرات همچنین می تواند یک راه مفید برای برون ریزی احساسات شما باشد.
  • به خودتان یادآوری کنید که هنوز هم آینده ای دارید. هنگامی که شما به شخص دیگری متعهد می شوید، امیدها و آرزوهای زیادی برای زندگی با هم ایجاد می کنید. پس از جدایی، سخت است که بگذاریم این آرزوها بروند. از دست دادن آینده ای که پیش بینی کرده بودید سخت است، اما با این حقیقت که آرزوها و امیدهای جدید وجود دارند خود را تشویق کنید.
  • دانستن تفاوت بین واکنش طبیعی به جدایی و افسردگی. سوگواری می تواند فلج کننده باشد اما بعد از مدتی غم و اندوه از بین می روند. اما اگر شما حرکت رو به جلویی در خود نبینید، ممکن است به افسردگی مبتلا شده باشید.

مقاله مرتبط: جدایی و اختلال استرس پس از سانحه

مقاله مرتبط: کمک! همسرم طلاق می‌خواهد


دسترسی به حمایت دیگران

  • با دوستان مورد اعتماد و اعضای خانواده ارتباط برقرار کنید.
  • گذراندن وقت با افرادی که شما را حمایت می کنند، برای شما ارزش قائلند، و به شما انرژی می بخشد.
  • کمک گرفتن از یک متخصص و گروه های پشتیبانی
  • دوستی های جدید ایجاد کنید.

اینستاگرام اکسیر

نکات مراقبت از خود در کنار آمدن با طلاق

طلاق، رویدادی استرس زا در زندگی است. فشار و ناراحتی یک شکست بزرگ می تواند شما را به لحاظ روحی و جسمی آسیب پذیر سازد. بنابراین مراقبت از خود بیشتر از همیشه اهمیت دارد. یادگیری برای مراقبت از خود می تواند یکی از ارزشمند ترین درس هایی باشد که شما در پی شکوفایی یاد می گیرید.

اجتناب از مصرف الکل، مواد مخدر یا مواد غذایی برای مقابله با آن. شما ممکن است وسوسه شوید که هر کاری را انجام دهید تا احساس درد و تنهایی را از بین ببرید. اما استفاده از الکل، مواد مخدر یا غذا به عنوان یک راه فرار، در نهایت ناسالم و مخرب است. پیدا کردن راه های سالم تر برای مقابله با احساسات دردناک، ضروری است.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

ایجاد وقفه. سعی کنید تصمیمات مهم در چند ماه اول پس از جدایی یا طلاق، مانند شروع یک شغل جدید یا رفتن به یک شهر جدید  را نداشته باشید. تا زمانی که کمتر هیجانی تصمیم بگیرید و بتوانید تصمیمات منطقی و بهتری اتخاذ کنید.

پیدا کردن علائق جدید. جدایی انتهای یک راه و شروع یک مسیر جدید است، پس سعی کنید برای خود فعالیت‌های جدیدی پیدا کنید. فعالیت های جدید به شما فرصتی برای لذت بردن از زندگی در اینجا و حال می دهد.

داشتن برنامه روزانه. طلاق یا جدایی می تواند تقریبا در هر نقطه از زندگی شما اختلال ایجاد کند، بازگشت به یک روال منظم می تواند احساس راحتی را به ارمغان بیاورد.

پرورش خود. در طول روز زمانی را برای پرورش خود داشته باشید. زمانی را برای فعالیت های آرامش بخش داشته باشید. مانند گذراندن وقت با دوستان خوب، قدم زدن در طبیعت، گوش دادن به موسیقی، لذت بردن از حمام گرم، ماساژ درمانی، خواندن کتاب مورد علاقه، کلاس یوگا، یا نوشیدن یک فنجان چای گرم.

به نیازهای تان توجه کنید. سعی کنید به خواسته های خودتان توجه کنید. ممکن است بعضی از خواسته های شما از نظر همسر قبلی تان ناموجه بوده باشد. احساس گناهکار بودن برای خواسته های منطقی خود را کنار بگذارید. برای فکر و نیازهای تان ارزش قائل باشید.

انتخاب های سالم

هنگامی که شما در معرض استرس طلاق و یا جدایی هستید، عادت های سالم به راحتی از بین می روند. شما ممکن است چیزی نخورید یا در خوردن غذاهای ناسالم افراط کنید. ورزش برای تان سخت شود و خواب خوب نداشته باشید. اگر انتخاب های سالم زندگی خود انجام ندهید، تمام کارهایی که برای حرکت به جلو به روش مثبت انجام می دهید، بی معنی خواهد بود.

حل مشکلات زناشویی

از طلاق درس بگیرید

بعد از پشت سر گذاشتن چند ماه و بهبود وضعیت روحی سعی کنید رفتار زندگی گذشته تان را نقد کنید و از اشتباهات تان درس بگیرید. خودتان و دیگران را بهتر بشناسید و سپس سعی کنید دانه های امید را در زندگی تان بکارید و سعی کنید نقایص و روحیات و رفتار بد خود را تغییر دهید.

سوالاتی که باید از خود بپرسید:

  •  از دور به زندگی قبلی خود نگاه کنید. شما چه نقشی در مشکلات به وجود آمده داشته اید و چگونه سعی در حل آنها داشته اید؟
  • آیا ممکن است در آینده نیز دچار اشتباهات مشابه شوید؟ آیا ممکن است دوباره با فردی نامناسب ازدواج کنید؟
  •  چگونه با استرس و مشکلات کنار آمدید؟ آیا می توانستید راحت تر و بهتر از پس مشکلات بر بیایید؟
  • درمورد احساسات منفی تان فکر کنید و بفهمید چگونه آنها راتغییر دادید. آیا مقهور احساسات خود شدید یا توانستید آنها را کنترل کنید؟

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط  متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله  مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

رزرو وقت برای مشاوره طلاق

Loading...

مشاوره رایگان آنلاین