بزرگترین کلینیک روانشناسی در تهرانپارس

یکی از بزرگ‌ترین و بهترین کلینیک روانشناسی در تهرانپارس مرکز مشاوره و روانشناسی اکسیر است. هم اینک مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اکسیر با در اختیار داشتن فضای مناسب و بزرگ درمانی و مجهز به جدیدترین ابزارهای اندازه‌گیری، سنجش و درمان‌های تکنولوژیک و در اختیار داشتن نیروی خبره و متخصص، آماده ارائه خدمات روانشناختی در زمینه‌های سنجش و اندازه‌گیری روانی و روان سنجی، رواندرمانی و درمان‌های گروهی، درمان‌های تکنولوژیک نوروفیدبک و تی دی سی اس، آموزش والدین و ارتقا توانمندی‌های شناختی و همچنین بازی درمانی، کار درمانی و کلیه خدمات تشخیصی و درمانی کودک و نوجوان می‌باشد.


کلینیک روانشناسی در تهرانپارس تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج،مشاوره طلاق،مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتراینجا کلیک کنید.

مشاوره آنلاین اکسیر

تعریف روانشناسی

علمی است که رفتارها و فرآیندهای ذهن انسان را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد. علم روان‌شناسی موضوعاتی همچون عملکرد ذهن، احساسات، شناخت، عواطف، ادراک، تمرکز، روابط بین فردی و اجتماعی، روابط خانوادگی، شخصیت شناسی و رفتارهای فرد را نیز در بر می گیرد.


مقاله مرتبط: براستی، روانشناسی چیست؟

مقاله مرتبط: روانشناسی دقیقا چیست؟

مقاله مرتبط: مشاور و روان شناس بودن کار سختی است


خصوصیات روانشناس در کلینیک روانشناسی در تهرانپارس

عشق و علاقه شدید به یادگیری

عدم مطالعه و پژوهش برای روانشناس، و تکیه بر دانش دانشگاهی یعنی مرگ این حرفه حساس.

نشان دادن دلسوزی و همدردی

شما به عنوان مراجع و کسی که درخواست کمک دارید کاملا متوجه نحوه برخورد درمانگر خود خواهید شد. شما به این نکته مهم پی خواهید برد که آیا روانشناس شما عمیقا اظهار همدلی و همدردی با شما دارد؟ همدلی و همدردی چیزی ورای کلمات و جملات است و در این مورد شما باید با دل و جان خود همدردی را حس کنید.

یک روان‌شناس خوب علاوه بر دارا بودن دانش کافی در زمینه روان‌شناسی و توانایی بکارگیری آن معلومات تخصصی در روند درمان، می‌بایست دیدی خالی از قضاوت، پیش داوری و سرشار از درک و همدلی داشته باشد. این درک و همدلی باید به گونه‌ای باشد که مراجع به راحتی حرف‌ها و مشکلات خود را بیان کند و از مقاومت برای ابراز مشکلات خود بپرهیزد. در واقع یک متخصص روان‌شناسی می‌بایست رابطه‌ای عمیق اما سالم با افراد برقرار کند؛ تا آنها بستری مناسب برای بیان مشکلات‌شان فراهم ببینند و به او اعتماد کنند.

مهارت های ارتباطی قوی

حل شدن مشکلات بسیاری از مراجعین در گرو حل تعارض آنها با خانواده و افراد وابسته است که هرگز نتوانسته اند حرفشان را از طریقی درست به آنها بیان کنند. گاهی لازم است روانشناس، مداخلاتی در جهت برقرار شدن روابط صحیح میان افراد خانواده، انجام دهد. در این مورد روانشناس خود باید مهارت در برقرای ارتباط موثر را داشته باشد.

اینستاگرام اکسیر

شما را قضاوت نمی کند!

یک روانشناس خوب شما را قضاوت نمی کند. او به طور مکرر در مورد احساسات شما و یا رفتارتان، احساس گناه یا خجالت را ایجاد نمی کند. در واقع وقتی شما مورد قضاوت و یا سرزنش قرار بگیرید، سعی در مخفی کردن مشکل می کنید. همچنین ممکن است احساس اضطراب و ترس پیدا کنید. یک دکتر روانشناس خوب شما را درک می کند و پا به پای شما سعی در رفع مشکل دارد.

هنر گوش دادن عمیق

روانشناس باید بتواند با تمام وجود حرف های شما را گوش دهد که این گوش دادن در حرفه روان درمانی به صورت یک تکنیک آموزش داده می شود. هر روانشناسی قبل از شروع به کارهای درمانی باید این آموزش ها را دیده باشد.

کلینیک روانشناسی در تهرانپارس اکسیر

یک دکتر روانشناس خوب یا یک مشاور خوب، خود انسان کاملی نیست!

باورهای غلط زیادی در خصوص روانشناسان و مشاوران وجود دارد. این هم یکی دیگر از این باورهاست. اینکه یک دکتر روانشناس خوب و یا یک مشاور خوب، خود باید فردی کامل باشد. این موضوع صحیح نیست. مانند این است که بگوییم یک پزشک قلب، خود نباید دچار ناراحتی قلبی باشد و یا یک متخصص مغز و اعصاب، خود نباید اضطراب و استرس داشته باشد. بهتر است کمال گرایی را کنار بگذاریم و در نظر بگیریم که طرف مقابل ما هم یک انسان است.

البته قابل ذکر است که یک دکتر روانشناس خوب خود دارای مشاور و درمانگرانی قوی و زبده است و هر از چند گاهی برای تخلیه عاطفی و مشکلات خود به یک درمانگر مراجعه می کند.


مقاله مرتبط: زوج درمانگر در غرب تهران


پایبندی به باورها و ارزش های جامعه

یک روان‌شناس در هر جامعه‌ای که مشغول به ارائه خدمت به افراد جامعه است، نمی‌بایست باورها و اعتقاداتش با اعتقادات مورد قبول در جامعه‌اش بسیار فاصله داشته و کاملاً متفاوت باشد؛ چون ممکن است به جای اینکه کمک حال جامعه باشد، خود باعث اخلال و ایجاد مشکل در جامعه باشد.

همچنین می‌بایست از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، بومی، مذهبی و تربیتی جامعه خود را شناسایی کرده و به آیین و رسوم حاکم بر جامعه اشراف کامل داشته باشد. طبعاً در این حالت اگر روان‌شناس از فردی ایراد و یا اشکالی بگیرد، به غرض‌ورزی و تعصب تعبیر نخواهد شد. این موضوع خود یکی از خصایص روان‌شناس خوب است.

یک متخصص باید آگاه و پایبند بر بسیاری از اصول و معیار‌های ارزشی حاکم بر جامعه خود باشد. به همین دلیل متخصصی که این معیارها را نمی‌شناسد، نمی‌تواند متخصصی خوب و کارآمد برای جامعه خود باشد. البته گفتنی‌ست که این متخصص می‌تواند به برخی از رفتارهای جامعه اشکال و ایراد بگیرد. اما در مجموع می‌بایست ارزش ها و تفکرات حاکم بر جامعه خود را قبول داشته‌ باشد و بپذیرد.

بیمار یا مراجع انگیزه کافی برای ادامه درمان و مشاوره را در خلال امر مشاوره حاصل کند. باید توجه داشت که ادامه درمان رابطه مستقیم با انگیزه فرد دارد. یعنی فرد مراجعه‌کننده بنا به خواست خود و نه با اجبار دیگران اقدام به کمک و یاری از متخصص کرده باشد. همچنین وقتی فردی به متخصص اطمینان می‌کند، این موضوع خود زمینه ایجاد انگیزه برای مراجعه بعدی را فراهم می‌کند و فرد مراجعه‌کننده به این اعتقاد می‌رسد که روان‌شناس قادر به حل مشکل وی است.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

رازدار باشند و محرم اسرار

زمانی‌که در حال بررسی و حل مشکلات مراجع است، درگیر و دغدغه حل مشکلات شخصی و خانوادگی خود نباشند.
کرامت انسانی مراجعین را حفظ کند و نباید به مراجعین این نگرش را داشته باشد که آنها افرادی فاقد شعور و درک هستند، بلکه با این دید به آنها بنگرند که آنها بیمارند و نیازمند کمک ما هستند.

دکتر روانشناس خوب یا مشاور خوب، قضاوت اخلاقی نمی کند.

اگر برای مشکل وسواس یا خیانت خود نزد یک روانشناس رفتید و از مضرات اسراف آب و یا گناه خیانت برای تان صحبت کرد، بدانید که راه را اشتباه آمدید. در واقع یک روانشناس خوب، نقش یک روحانی و یا کشیش را ندارد. او در مورد گناه یا ثواب کارها نظری ندارد و مشکل شما را از نظر علمی و روانشناسی بررسی می کند.

جایگاه دین یک جایگاه شخصی و فردی است و یک مشاور خوب، در این موارد نظر مثبت و یا منفی ندارد. در واقع یک روانشناس خوب، شخصی است که در مواجهه با آن شخصیتی علمی را می بینید. هویت مستقلی از مسائل مذهبی دارد و ما بین یک فرد مذهبی و غیر مذهبی، تفاوتی قائل نمی شود. یک دکتر روانشناس یا مشاور خوب، به کارآمدی و ناکارآمدی رفتار یا افکار ت و  به ثواب و گناه توجه نمی کنند.

سایر ویژگی های متخصص در کلینیک روانشناسی در تهرانپارس

  • یک روانشناس و مشاور خوب آن است که مراجع با او احساس راحتی و احساس امنیت می کند.
  • روانشناس خوب با حوصله و بردبار است و برای درک مشکل شما عجول نبوده و کم حوصلگی نمی کند.
  • روانشناس و مشاور خوب از حرف های شما تعجب نمی کند. حتی اگر مرتکب قتل شده باشید.
  • روانشناس خوب شما را آن گونه که هستید می پذیرد. یعنی پذیرش بی قید و شرط دارد.
  • روانشناس خوب دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است و مجوز خود را در معرض دید دیگران در محل کارش قرار می دهد و درباره تحصیلات و گرایش خود دروغ نمی گوید.

 

رزرو وقت در کلینیک روانشناسی در تهرانپارس

Loading...

 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب