افراد با همدلی بالا ، تنها ۲۵٪ از جمعیت را تشکیل می دهند. این افراد به انرژی های عاطفی دیگران، بسیار حساس هستند و به راحتی می توانند عواطف مثبت و منفی دیگران را احساس کنند. به عنوان مثال، اگر فردی را در حال گریه ببینند، آن ها نیز شروع به گریه می کنند، اگر دوست آن ها واقعا در مورد چیزی هیجان زده است، آن ها آن هیجان را به همان شدت، احساس می کنند، اگر کسی در اطراف آن ها احساس منفی داشته باشد و یا فرد منفی بافی باشد، باعث ناراحتی و ناخوشی آن ها می شود…

نکاتی مفید برای افراد با همدلی بالا

دانشمندان یک گروه تخصصی از سلول های مغز را که مسئول محبت می باشند، کشف کرده اند که “نورون های آینه” نامیده می شوند. اعتقاد بر این است که افراد با همدلی بالا ، دارای نورون های آینه ای هستند که به سرعت پاسخ می دهند؛ به این معنی که آن ها می توانند احساسات دیگران را به آسانی و سریع، منعکس کنند.

از آنجا که افراد با همدلی بالا ، احساساتشان بسیار شدید است، گاهی اوقات این موضوع می تواند به عنوان نقطه ضعف برایشان باشد. محل زندگی ما، مشاهدات دنیای اطراف ما، و آزمایشات و مصیبت های اجتناب ناپذیر زندگی، واقعا می تواند موجب برانگیختگی شود. 

افراد با همدلی بالا ، به راحتی تحت تأثیر قرار می گیرند و از هم گسیخته می شوند؛ بنابراین بسیار مهم است که مراقب خود باشند. در اینجا برخی از تکنیک های مراقبت از خود، که می تواند کمک به حفظ ثبات افراد با همدلی بالا در حالت روانی، عاطفی و معنوی بکند، آورده شده است. این نکات برای افراد مبتلا به اختلال اضطراب نیز مفید هستند…

آروماتراپی یا رایحه درمانی

نکاتی مفید برای افراد با همدلی بالا

آروماتراپی، یک فرم عالی برای مراقبت از خود، برای افراد با همدلی بسیار بالاست. ما تمایل به حساس بودن و قدردانی از رایحه های خوش بو مانند اسطوخدوس، نعناع، گل سرخ یا عطرهای متفاوت میوه داریم. در حقیقت روشن کردن یکی از شمع های مورد علاقه یا بخور دادن و زمان گذاشتن برای دم و بازدم در سکوت شگفت انگیز است.

مراقبه

مراقبه باید بخشی از زندگی همه باشد، و برای افراد با همدلی بالا بسیار مفید است. ما را تشویق می کند تا در حالت آرامش ذهن باقی بمانیم و خود را از استرس و مشکلات زندگی روزمره جدا سازیم. از آن جایی که یک فرد با همدلی بسیار بالا ، می تواند به راحتی از نظر احساسی تخلیه شود؛ برای ما مهم است که در درون خودمان زندگی کنیم و با روح و محیط طبیعی اطرافمان، ارتباط برقرار کنیم.

مطالعه

افراد با همدلی بالا ، بسیار کنجکاو هستند و به دانش و یادگیری معتاد هستند. یادگیری موضوع جدید مانند سفر است. بنابراین، یک کتاب خوب همراه با نوشیدنی های گرم مورد علاقه، خود زندگی است! مهم نیست که آیا این داستان علمی تخیلی یا جنایی، یا یک کتاب کمک آموزشی انگیزشی است؛ مهم این است که از آن لذت ببرید.

مشغول شدن با علایقتان

چه کاری را بیشتر از همه دوست دارید انجام دهید؟ چه چیزی باعث ایجاد خلاقیت در شما می شود؟ چه کاری را با خلق بسیار خوب انجام می دهید؟ صنایع دستی، بافندگی، نواختن یک ساز، یا هر چیزی که نیاز به توجه دارد، مطمئن شوید که آن را به صورت روزانه انجام می دهید، و یا حداقل به طور منظم آن را انجام دهید. ذهن خود را از زندگی چالش برانگیز، دور کنید و از اولویت های خود در زندگی لذت ببرید.

ارتباط با طبیعت در افراد با همدلی بالا

افراد با همدلی بالا ، معمولا مردم بسیار خاکی هستند و بسیار با روح طبیعت ارتباط برقرار می کنند. بسیاری از افراد با همدلی بالا ، دوست دارند گیاهان را در خانه خود و یا در اطراف خود نگه دارند، آن ها عاشق پیاده روی و هوای تازه هستند، آن ها از محیط صدای باران لذت می برند، آن ها عاشق خواندن در پارک یا رفتن به ساحل به صورت منظم هستند. بسیار مهم است که افراد با همدلی بالا ، با طبیعت ارتباط برقرار کند؛ چون باعث کاهش استرس و بالا رفتن خلق وی می شود.

قطع کردن تمام رسانه ها

تقریبا مثل مدیتیشن، قطع کردن همه رسانه ها، از تلویزیون و رادیو به صورت آنلاین، برای افراد با همدلی بالا ضروری است. رسانه ها از هر وضعیت شدید و آسیب پذیری که بتوانید تصور کنید، اشباع شده است. درست است که چیزهای مثبتی هم در رسانه ها وجود دارد، اما مغز ما تمایل به سمت مسائل منفی دارد. بنابراین، به راحتی می تواند ما را به سمت افسردگی، اضطراب، استرس، ترس و بیماری جسمانی هدایت کند…

نکاتی مفید برای افراد با همدلی بالا

تلویزیون را خاموش کنید، از تمام برنامه ها خارج شوید و یا خاموش کردن تلفن برای حداقل یک ساعت می تواند کار بزرگی باشد. اخبار را تماشا نکنید به رادیو گوش نکنید، مگر به منظور گوش دادن به موسیقی.

قطع ارتباط با رسانه های جمعی، یکی از بهترین شیوه های مراقبت شخصی است که هر کسی می تواند انجام دهد…

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب