بازی درمانی چیست و چه اتفاقی در آن می افتد؟

مرکز مشاوره اکسیر به عنوان مجهزترین مرکز بازی درمانی در تهران با برخورداری از متخصصین کودک و نوجوان آماده ارائه خدمات چند بعدی بازی درمانی و درمان اختلالات کودک و نوجوان می‌باشد.

اتاق بازی درمانی را ببینیم

بازی درمانی تکنیکی است که با بهره گیری از بازی، به عنوان یک روش درمانی برای کمک به کودک در مقابله با استرس عاطفی یا تجارب آسیب زا استفاده می‌شود. این درمان قابل اجرا و موثر برای کودکانی است که سطح درک نرمال سه تا هشت سال هستند، که دارای مشکلاتی از قبیل: آشفتگی و پریشانی به علت مشکلات خانوادگی (به عنوان مثال طلاق والدین، رقابت خواهر و برادر)، ناخن جویدن، شب ادراری، پرخاشگری، و یا مهارت‌های اجتماعی رشد نیافته یا قربانیان کودک آزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم چنین برای کودکان استثنایی که به دلیل ناتوانی‌هایی که دارند دچار استرس و پریشانی عاطفی شده اند، می‌تواند مفید باشد.

اهمیت بازی درمانی

متخصصان بازی درمانی بر این باورند که این روش اجازه می‌دهد تا کودک به دستکاری جهان در مقیاس کوچکتر بپردازد، چیزی که نمی‌تواند در محیط روزمره کودک انجام شود. با بازی با اسباب بازی‌های خاص انتخاب شده و با هدایت شخصی که به شیوه‌ای مشخص واکنش نشان می۲دهد، کودک نقش احساسات خود را بازی کرده، احساسات پنهان خود را به سطح می‌آورد جایی که او می‌تواند با آنها روبرو شده و به مقابله با آنها بپردازد.

در این شکل از روان درمانی، مربی هرچه که کودک می‌گوید و انجام می‌دهد را بدون قید و شرط می‌پذیرد. مربی هرگز اظهار تعجب نمی‌کند، کودک را دست نمی‌اندازد و او را اذیت نمی‌کند، موعظه نمی‌کند و به کودک نمی‌گوید که برداشت درست یا نادرستی داشته است. فضایی ایجاد شود که در آن کودک می‌داند که او می‌تواند خود را در یک محیط غیر تنبیهی بیان کنند. با اینکه جو غیرتنبیهی است، محدودیت‌های خاصی از قبیل: خراب کردن اسباب بازی‌ها، حمله به مربی و یا فراتر رفتن از محدودیت زمانی تنظیم شده، اعمال می‌شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مقاله مرتبط : بیشتر در مورد بازی درمانی و اتاق آن بخوانیم 

مقاله مرتبط: چرا والدین از بازی درمانی غافلند!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

انجام بازی در مرکز بازی درمانی

خدمات مرکز بازی درمانی اکسیر

  • دمانس (زوال عقل)
  • سوگ و از دست دادن
  • استرس پس از سانحه
  • وسواس فکری و وسواس
  • بیش فعالی و کمبود توجه
  • مسائل خلق و خوی
  • اضطراب
  • افسردگی

اکسیر، بزرگترین مرکز بازی درمانی در تهران

مرکز مشاوره اکسیر به عنوان بزرگترین مرکز بازی درمانی در غرب تهران و یکی از مراکزی که در غرب تهران به ارائه خدمات درمانی پرداخته است با تخصصی چندین ساله آماده درمان اختلالات روانشناختی کودک و نوجوان می‌باشد. در این مرکز با بهره گیری از اتاق بازی و اسباب‌بازی‌های تخصصی و با رویکردی کاملا شناختی و رفتاری همراه با درمانگران توانمند در زمینه بازی درمانی آماده ارائه خدمات و درمان اختلالات اشاره شده می‌باشد.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب