میوه هایی برای زمان کاهش وزن 

قبل از اینکه به این بپردازیم که چه میوه هایی برای زمان کاهش وزن مفید هستند باید بدانیم یک جزء مهم در کاهش وزن هر کس غذا خوردن مناسب است. مصرف میوه یکی از راه های سالم برای کاهش وزن سریع است، اما بهترین میوه ها برای کاهش وزن کدام اند؟ در ادامه بهترین میوه ها برای کاهش وزن معرفی شده اند.

آناناس بهترین میوه برای زمان کاهش وزن

شماره اول در لیست بهترین میوه ها برای کاهش وزن آناناس است. آناناس، یکی از رایج ترین و محبوب ترین میوه های گرمسیری است. این میوه دارای تیامین، منیزیم، ویتامین B6، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین، مس و آهن است. آناناس علاوه بر کاهش وزن ممکن است برای بیماری هایی دیگری مانند آسم، دیابت و بیماری های قلبی مفید باشد.

همچنین طی آزمایشات انجام شده، مشخص شده است که این میوه باعث افزایش خلق، تقویت پوست و مو، افزایش سطح انرژی، تنظیم فشار خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص می شود. آناناس همچنین می تواند باروری، هضم غذا و التهابات پوستی را بهبود ببخشد.

موز دومین میوه برای زمان کاهش وزن

یکی دیگر از میوه ها برای کاهش وزن، موز است که منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین B6، منگنز، منیزیم، ویتامین C، فولات و پروتئین است. با تمام این ویتامین ها و مواد مغذی، موز برای سلامتی عمومی و بیماری های خاص مانند سرگیجه، دردهای عضلانی و سردرد مفید است. 

تنها با خوردن یک عدد موز، ۳۰ درصد از ویتامین B6 شما تأمین می‌شود! ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را از شما دور کند. موز همچنین برای چربی سوزی بسیار کاربرد دارد؛ زیرا در حالی که کالری کمی دارد، فیبر غذایی بالایی را داراست.

هندوانه سومین میوه برای زمان کاهش وزن

هنگامی که صحبت از میوه هندوانه می شود، برخی فکر می کنند که حاوی قند طبیعی زیادی است که می تواند برای کاهش وزن سریع مفید باشد، اما این تمام واقعیت درباره این میوه نیست. هندوانه دارای آب بسیار زیادی است. همچنین حاوی اسید آمینه، آنتی اکسیدان، لیکوپن، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین C است. هندوانه از بهترین میوه ها برای فصل تابستان است. یک لیوان آب هندوانه قبل از غذا در کم کردن اشتهای شما بسیار موثر است.

هندوانه برای کاهش وزن


مقاله مرتبط : افزایش میل جنسی با رژیم مناسب

مقاله مرتبط : راه های کاهش اشتها

مقاله مرتبط: زوج درمانگر در غرب تهران


گریپ فروت چهارمین میوه برای زمان کاهش وزن

به گفته محققان در دانشگاه وندربیلتل، گریپ فروت، یکی از مرکبات نیمه گرمسیری، شیرین و یکی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن در جهان است. افرادی که این مطالعه بر روی آن ها انجام شد، پس از مصرف گریپ فروت دارای سطوح بالاتری از مواد مغذی کلیدی، افزایش کلسترول خوب یا HDL و کاهش اشتها بودند. گریپ فروت به غیر از سوزاندن چربی، سطح ویتامین C، لیکوپن، پتاسیم، فیبر و کولین خون را افزایش می دهد.

به گفته کارشناسان تناسب اندام، کسانی که هر روز یک عدد گریپ فروت در برنامه غذایی شان است، هیچ موقع تناسب اندام خود را از دست نمی دهند. این میوه یک چربی سوز فوق العاده است و از آنجا که بدن تان انرژی بیشتری برای هضم این میوه لازم دارد، کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید.

گلابی پنجمین میوه برای زمان کاهش وزن

یکی دیگر از میوه ها برای کاهش وزن که ارزش بسیار زیادی نیز دارد، گلابی است. این میوه دارای پروتئین، فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین K و مقادیر کمی ریبوفلاوین، آهن، کلسیم، منیزیم، فولات، مس، آنتی اکسیدان ها و ویتامین B-6 است. این میوه برای از بین بردن رادیکال های آزاد، هضم غذا، سم زدایی بدن مفید است و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. تقریبا ۸۴% این میوه را آب تشکیل داده است و به بدن کمک می کند تا سموم مضر را دفع نماید. فیبر سرشار گلابی حس سیر بودن به شما می‌ دهد و این به کم کردن وزن شما کمک می‌ کند. از آنجا که این میوه حاوی پتاسیم است، کلسترول شما را هم پایین می‌ آورد و برای سلامت قلب‌ تان هم خوب است.

لیمو ششمین میوه برای زمان کاهش وزن

احتمالا یکی از پر مصرف ترین میوه ها برای کاهش وزن لیمو است. این یکی از مرکبات ترش حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C و مقادیر کمتری از تیامین، کلسیم، منیزیم، مس، فولات و پانتوتنیک اسید است. لیمو علاوه بر تقویت بدن و بهبود هضم و سم زدایی، می تواند به طور بالقوه از سلامت استخوان ها حمایت کند، جذب آهن را افزایش دهد، سنگ کلیه را از بین ببرد یا حتی آن را دفع کند، ایمنی و سلامت قلب را تقویت کند و پوست را روشن تر کند.

انار هفتمین میوه برای زمان کاهش وزن

محققان طی مطالعه‌ ای که اخیرا در دانشگاه کارولینا انجام داده‌ اند، متوجه شده‌ اند که آنتی‌اکسیدان‌ های پلی فنل موجود در انار، متابولیسم بدن را تقویت می‌ کنند. علاوه بر این، از ایجاد لیپیدها در عروق بدن جلوگیری کرده و اشتها را کم می‌ کنند. وقتی صحبت از وزن کم کردن به میان می‌ آید، انار حرف اول را می‌ زند. 

انار سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر، پروتئین، فولات، پتاسیم، فلاونوئیدها، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین K، پلی فنل ها و فسفر است. انار دشمن فشار خون بالا، قند خون، التهاب، کلسترول بالا، سرطان های خاص و استرس است. همچنین طی مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شد این میوه برای درمان عفونت، خونریزی و چاقی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

میوه در کاهش وزن

آووکادو هشتمین میوه برای زمان کاهش وزن

آووکادو یکی از میوه هایی است که خودش دارای محتوای چربی بسیار بالایی است، ولی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیادی از اسیدهای چرب امگا ۹ سوخت و ساز بدن تان را بالا می برد. آووکادو حاوی چربی های سالمی است که برای قلب مناسب هستند. این چربی های سالم، خود باعث چربی سوزی در بدن انسان می شود. اجازه ندهید که این تصور غلط که این میوه دارای چربی های ناسالم است، مانع مصرف نکردن این میوه بشود. 

توت فرنگی نهمین میوه برای زمان کاهش وزن

توت فرنگی برای کاهش وزن

کربوهیدرات ها و کالری کم، توت فرنگی را تبدیل به یکی از میوه های چربی سوز و فوق العاده سالم کرده است. این میوه قند خون را افزایش نمی دهد. توت فرنگی حاوی فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، پتاسیم، فولات، فلاونوئیدها و منگنز است. در حالی که کاهش وزن یکی از مزایای قوی توت فرنگی است، این میوه جریان خون را بهبود می بخشد، به مشکلات مختلف قلب و عروق کمک می کند، روند پیری را کند می کند و باعث کاهش فشار خون و کلسترول می شود. 

پرتقال دهمین میوه برای زمان کاهش وزن

پرتقال میوه‌ ای سرشار از ویتامین C، ویتامین B1 و اسید فولیک است و متابولیسم بدن را تقویت می‌کند. اما اشتباه نکنید! آب پرتقال مصنوعی جای پرتقال واقعی را نمی‌ گیرد، چون ارزش غذایی این دو یکسان نیست. پرتقال نسبت به آب پرتقال مصنوعی، کالری خیلی کمتری دارد و فیبر موجود در آن، در آب پرتقال مصنوعی پیدا نمی‌ شود. چه باور کنید چه نکنید، پرتقال فقط ۸۰ درصد کالری و ۵ گرم فیبر دارد. شما قطعا از خوردن این میوه‌ سالم سود خواهید برد.

سیب یازدهمین میوه برای زمان کاهش وزن

سیب ها به خصوص آن هایی که صورتی رنگ هستند، جزو بهترین میوه های چربی سوز محسوب می شوند، چرا که دارای فیبر بالا، کالری کم و آب فراوان هستند. این میوه سرشار از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها است. سیب به طور بالقوه خطر بیماری های قلبی، دیابت، سرطان ها و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

طی یک مطالعه نشان داده شد که افرادی که در روز سه عدد سیب مصرف می کنند، سطح قند خون و وزن شان کاهش پیدا می کند.

بلوبری دوازدهمین میوه برای زمان کاهش وزن

تمام میوه هایی که از خانواده توت هستند برای بدن بسیار مفید می باشند. این میوه کوچک دارای قدرت چربی سوزی فراوان است و برای سلامتی فواید بسیاری دارد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، ویتامین K، فیبر و منگنز است. این میوه علاوه بر فواید چربی سوزی و کمک به هضم غذا، برای قلب، پوست، استخوان و سلامت روان نیز مفید است و به فشار خون، دیابت و پیشگیری از سرطان کمک کند.

بلوبری در کاهش وزن

متخصصین روانشناس مرکز مشاوره اکسیر در زمینه تشخیص درست این اختلال در کودکان و بزرگسالان و بهبود و درمان آن در خدمت شما عزیزان هستند.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب