افراد درونگرا

بسیار مهم است که وقت خود را با شخص خاصی بگذرانید، اما قابل درک هم هست که اگر همیشه برای رو به رو شدن با استرس جمعیت زیاد و تعاملات اجتماعی آماده نباشید. هر کسی نیاز به گذراندن وقت با دیگران دارد، اما برای درونگرا ها بسیار مهم است که بدانید آنها انرژی خود را در تنهایی خود باز می یابند. افراد درونگرا افرادی هستند که همیشه غرق در تفکر هستند و به محیط بیرون توجه نمی ‌کنند. آن ‌ها مانند حوضی هستند به عمق یک اقیانوس. یعنی ارتباط پیرامونی ‌شان زیاد نیست ولی ارتباط درونی ‌شان عمیق است.

در واقع این افراد تمایل بسیار کمی به حضور در جمع دارند و بیشتر دقت خود را به مطالعه و فعالیت های ذهنی و انفرادی می گذرانند. اگر آنها یک شریک درونگرا داشته باشند چالش بیشتری دارند برای پیدا کردن جایی که هر دو آنها احساس آرامش کنند و لذت ببرند. اگر تعداد زیادی آدم در اطراف آنها وجود داشته باشد، ممکن است برای آنها دشوار باشد که به فردی که با او بیرون آمده اند، تمرکز کنند. وقتی در جایی هستند که احساس راحتی نمی کنند می تواند برای شان اضطراب آور باشد.

خوشبختانه، بعضی از مکان ها احتمالا خیلی شلوغ نیستند و جمعیت کمی در آن مکان ها وجود دارد، بنابراین هنوز هم گزینه های زیادی برای زوج های درونگرا وجود دارد که می خواهند در مکانی با آرامش به سر ببرند.

این که آیا می خواهید در خانه بمانید و یا در یک ماجراجویی بمانید، شما مسئله ای برای پیدا کردن مکان یا فعالیتی که برای شما کار می کند، نخواهید داشت. در اینجا چند ایده ای برای معرفی زوج ها در نظر گرفته شده است. در ادامه نکاتی برای زوج های درونگرا آورده شده است.

خصوصیات افراد درونگرا

  • علاقه مند به احساسات و افکار خودشان، نیازمند به داشتن قلمرو شخصی، کم‌حرف، ساکت و متفکر.
  • دوستان زیادی ندارند. در ارتباط برقرار کردن با افراد جدید مشکل دارند. علاقه مند به سکوت و تمرکز. از دید و بازدید‌های غیرمنتظره و ناگهانی بیزارند.
  • کارایی آنها در تنهایی بیشتر است و ترس آنها این است که فردیت خود را از دست بدهند. از فعالیت‌های انفرادی انرژی می گیرند.
  • در بین انبوه مردم بودن آنها را خسته می کند. معمولاً کم‌رو هستند. درک‌شان مشکل است. اهل ایده و عقاید نو هستند.
  • شخصیتی متمایز در خلوت خود و در حضور دیگران دارند. مشتاق و احساساتی هستند. معمولاً احساسات‌شان را بیان نمی کنند. در جمع ناآشنا ساکت اما در جمع دوستان خود راحت هستند. تمرکزشان زیاد است. برای تصمیم گیری به زمان نیاز دارند. پیش از حرف زدن می اندیشند.
  • از در میان گذاشتن اطلاعات شخصی خود با دیگران خودداری می کنند. از قوانین خشک بیزارند و خواهان آزادی هستند. مایل به رویکردی آهسته اما دقیق‌اند. اهل عبرت گرفتن از دیگرانند و پس از آموختن روش زندگی، دیگر گونه زندگی می کنند.
  • حدود ۶۵ درصد نوابغ را درون‌گرایان تشکیل می دهند.
    * البته این خصوصیات هیچ ارتباطی با کمرویی و عدم اعتماد به نفس درون‌گرایان ندارد. ممکن است آنها خیلی هم با اعتماد به نفس باشند.

مقاله مرتبط: درونگرا هستید؟ این گونه ابراز احساسات کنید

مقاله مرتبط: درونگرایی در مقابل اضطراب اجتماعی


درونگرا

نکاتی برای زوج های درونگرا

امتحان کردن محل جدید

وقتی که می خواهید برای خوردن قهوه یا غذا با هم بیرون بروید سعی کنید رستوران ها و کافه های معروف را امتحان نکنید چون معمولا این مکان ها بدلیل محبوبیت زیاد جمعیت زیادی را نیز به خود جذب می کنند. سعی کنید به مکان های جدید و رستوران ها و کافه هایی کوچک تر را امتحان کنید. و به محل های جدیدتر بروید. در نتیجه تجربه جدیدی را با هم امتحان می کنید که خیلی معنادارتر از مکان هایی است که بارها و بارها به آنجا رفته اید.

خرید کتاب

اگر هر دوی شما به کتاب خواندن علاقه داشته باشید، سفر به کتابخانه یا کتاب فروشی می تواند همانند یک روز در یک پارک تفریحی بسیار سرگرم کننده باشد (فقط بدون جمعیت و فریاد بچه ها). شما می توانید قفسه های خود را با هم فهرست کنید و یا کتاب های تان را با هم به اشتراک بگذارید. مقایسه گنجینه های ادبی شما می تواند منافع زیادی داشته باشد، حتی اگر سلیقه متفاوتی در کتاب داشته باشید. چه کسی می داند، ممکن است یک کتاب مورد علاقه جدید پیدا کنید.

با هم شام درست کنید

پختن غذا با کسی که دوستش دارید می تواند بسیار سرگرم کننده و لذت بخش باشد. می توانید با هم به خرید بروید و مواد غذایی مورد نیاز را تهیه کنید. اگر احساس رقابت می کنید، می توانید هر کدام یک غذا آماده کنید و شخص سومی برنده را اعلام کند. دسر را فراموش نکنید!

بازدید از آکواریوم

زندگی درون اقیانوس همان طور که شگفت انگیز است، آرامش بخش نیز هست. چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد پس زمان کافی را برای این بازدید اختصاص دهید. جوی که در آکواریوم برقرار است خنک و آرام است، مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

دیدن ستاره ها

اگر مشکلی ندارید که شب را بیرون باشید، آسمان آرام شب می تواند فضای رمانتیکی برای شما فراهم کند. کتاب ها و برنامه های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توانید صور فلکی را شناسایی کنید و یا می توانید منتظر بارش شهاب سنگ بعدی باشید و به دیدن آن بروید.

موسیقی

می توانید بدون رفتن به کنسرت های پر جمعیت و پر سر و صدا، ویدئوهای آن را در خانه گذاشته و با یکدیگر از دیدن خواننده محبوب تان و شنیدن موسیقی مورد علاقه تان لذت ببرید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب