متخصص زوج درمانی مرکز مشاوره اکسیر

متخصص زوج درمانی مرکز مشاوره اکسیر برای بهبود زندگی زوجین و افزایش کیفیت زنگی زوج ها راهکار هایی با توجه به مشکلات و سختی های زندگی زوجین ارائه میدهد. آسیب دیدن روابط زوجی تحت تاثیر فشارها و مشکلات زندگی روزمره، چندان هم غیرطبیعی نیست. عشق ممکن است ناپدید شده و با رنجش و خشم جایگزین شود. هریک از زوجین بسته به تجربه ای که از زندگی در خانواده اولیه شان کسب کرده اند دیدگاه خودشان از این مساله را دارند، این در حالی است که یکی از زوجین ممکن است سرخورده شده باشد، دیگری ممکن است مشکل را تنها یک شکل مقطعی و موقتی ببیند.

زمانی که یک زوج تنها به دلیل یک احساس زودگذر، بچه دار بودن یا سایر نیازهایی از این قبیل کنار هم قرارگرفته یا به زندگی با یکدیگر ادامه می دهند، ناامیدی به وجود می آید و احساسات و هیجان ها از رابطه رخت بر می بندد. یلی از اختلاف نظرهای رایج میان زوج ها قابل حل و رفع هستند و معمولاً با کمی تلاش تمام می شوند اما برای بعضی از تنش ها و اختلافاتی که عمیق و ریشه دار هستند یک درمانگر یا مشاور برای فهم اختلافات و ارائه راهکار مؤثر لازم است‎.

حل و فصل مشکلات در کنار یک روان شناس که با مهارت و تخصص لازم به بازسازی مجدد یک ارتباط عمیق و واقعی تر می پردازد کمک به سزایی می کند. مرکز مشاوره و روانشناسی اکسیر با کادری مجرب آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

چه زمانی نیاز به روان درمانی رابطه بین همسران می باشد؟

تنش و سوتفاهم بین همسران امری طبیعی هست و در بیشتر موارد خود طرفین مشکلات شان را حل می کنند. ولی گاه مشکلات و بحران های زندگی زناشویی آنقدر بزرگ می شوند که افراد دیگر خود به تنهایی قادر به بیرون آمدن از بحران و یا حل مشکلات نیستند و در مرحله ای از زندگی زناشویی قرار می گیرند که جدایی را تنها راه حل می بینند. در این مرحله با کمک گرفتن از یک روان درمانگر رابطه زناشویی که به او اعتماد دارید می توانید یک شانس دوباره به زندگی زناشویی خود بدهید. حتی اگر در ضمن تراپی به این نتیجه رسیدید که جدایی بهترین راه حل می باشد، باز هم یک متخصص رابطه درمانی می تواند به شما کمک کند که یا به شکل موقت از هم جدا شوید یا اینکه به صورتی جدا شوید که کمترین آسیب به خودتان و فرزندانتان وارد شود.

زوج درمانی

رابطه درمانی همسران تنها محدود به حل مشکلات نمی شود. شما می توانید از تخصص و تجربه یک روان درمانگر رابطه زوجینی به منظور بالا بردن کیفیت رابطه زناشویی تان و عمیق تر کردن علاقه تان به همدیگر بهره بگیرید. علاوه بر آن می توانید در موارد مختلف دیگری از یک متخصص رابطه درمانی کمک بگیرید.
از جمله موارد زیر…

  • چطور می توانیم با هم بهتر گفت و گو کنیم و همدیگر را بهتر درک کنیم؟
  • احساس می کنم که من و همسرم به مرور از هم دور می شویم. چکار می توانیم برای بهبود رابطه مان بکنیم؟
  • همسر من به من خیانت کرده و من تردید دارم به زندگی مشترک ادامه بدهم؟
  • من و همسرم مرتب با هم جنگ و دعوا داریم. چطور میتوانیم از این دایره بیرون بیاییم؟
  • من می خواهم از همسرم جدا بشوم. ولی می ترسم که این تصمیم اشتباه باشد، چکار کنم؟
  • من تمام تلاشم را می کنم که رابطه زناشویی مان بهتر شود. ولی مطمئن نیستم که کار درستی می کنم. خودم را در زندگی زناشویی خیلی تنها احساس می کنم. چطور می توانم همسرم را کمک کنم که احساسم را درک کند؟
  • زندگی زناشویی با همسرم برایم ناخوشایند است. اما به خاطر حفظ کانون خانواده و بچه ها تحمل می کنم. آیا کار درستی می کنم؟

تا جایی که ترس یا خشونت خانگی وجود ندارد، بهتر است که زوجین با هم به درمان بیایند. اما در غیر این صورت مشاوره با یکی از زوجین پیش می رود. توانایی مدیریت کردن تعارض، مجادله و مشکلات سنگ بنای حفظ یک رابطه خوب است. البته شایان ذکر است که نباید انتظار داشت در رابطه ایی مشکل وجود نداشته باشد. چرا که وقوع مشکل اجتناب ناپذیر است. هر یک از زوجین با باورها و ارزش های خودشان وارد زندگی مشترک می شوند و هم اتاق درمان، بنابراین لازم است که هر دوی آنها احساس کنند که شنیده شده اند. زوج درمانی به ما کمک می کند پیامی که در پس تعارض و اختلاف زوجین نهفته است را دریابیم.

گاهی اوقات زن و مرد یک تصویر مشترک از مشکلات ندارند و هر کدام مشکل را دیگری و یا چیزی دیگر می بینند. در جلسات تراپی کمک می شود که همسران به یک تصویر مشترک از مشکلات برسند و مواردی را که می خواهند در برخورد با همدیگر تغییر بدهند، تعیین کنند. سپس همراه با شما به جستجوی راه حل های ممکن برای تغییر و بهبود رابطه می پردازند.
با ارائه یک فضای قابل اعتماد و استفاده از تکنیک های تخصصی به شما این امکان داده می شود که به همدیگر واقعا گوش بدهید و تمرین کنید با هم و به شکل دوستانه گفت و گو کنید تا به دنبال آن بتوانید همدیگر را بهتر درک کنید. به این ترتیب هر کدام آگاهی به رفتار دیگری پیدا می کنید و درک می کنید چرا فرد یک رفتار خاصی را تکرار می کند.
یک متخصص بی طرف برای شما و همسرتان این امکان را فراهم می کند که به مشکلات در رابطه تان و ریشه آنها پی ببرید. ببینید این مشکلات چگونه بوجود آمده اند و نقش هر کدام از شما در ایجاد آنها و کمک به تداوم آنها تا چه میزان است. آگاهی به مشکلات و ریشه آنها همیشه گام اول تراپی هست.

زوج درمانی
مرحله بعدی تغییر می باشد. در این مرحله کمک می شود که ببینید چگونه می توانید به گونه دیگری با یکدیگر رفتار کنید: مثلا بهتر و بیشتر با هم مکالمه داشته باشید، یا دایره عمل و عکس العمل بین رابطه را از تخریبی به تصحیحی تبدیل کنید.
رابطه درمانی بین همسران مستلزم شرکت هر دو نفر در جلسات تراپی می باشد. ولی اگر همسر شما مایل به همکاری نباشد. شما می توانید خودتان به صورت فردی کمک بگیرید. در این صورت می توان کمک کرد که شما با تغییر در شیوه فکر و رفتار خود تاثیر مثبتی در بهتر شدن رابطه تان داشته باشید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب