برای بهبود زندگیتان، لازم نیست که حرکت بزرگی انجام دهید؛ در عوض می توانید بر روی کارهای کوچکی که در طول روز انجام می دهید، کار کنید. همان طور که ارسطو می گوید: “ما همان چیزی هستیم که بارها و بارها انجام می دهیم. موفقیت و شادی، عمدتا نتیجه تمرین عادت های خوب است.” در ادامه عاداتی برای زندگی بهتر گردآوری شده است…

عاداتی برای زندگی بهتر

    – استراحت مداوم:

کار کردن با ظرفیت بالا برای مدت زمان طولانی، می تواند هر کسی را از بین ببرد و اگر زمان مناسب برای استراحت نداشته باشید، بدن شما سقوط خواهد کرد و بر روی همه چیز تاثیر خواهد گذاشت. هدف شما باید پیدا کردن زمان مناسب، برای رفتن به رختخواب و زمان مناسب برای بیدار شدن باشد؛ بنابراین شما می توانید به اندازه کافی استراحت کنید، سالم بمانید و انرژی داشته باشید.

    – به دست آوردن مهارت های جدید:

بدانید که اهداف شما، چیزهایی را که شما باید یاد بگیرید، هدایت می کنند. شما هرگز نباید به طور تصادفی، مهارت هایی را به دست آورید. در عوض سعی کنید مهارت هایی را به دست آورید که باعث رسیدن به اهدافتان شود.

    – رژیم غذایی سالم و ورزش:

شیوه زندگی بی تحرک، به آرامی ما را می کشد و ما حتی متوجه آن نیستیم. شما باید برنامه غذایی سالمی برای خود داشته باشید که باعث می شود سلامتی را برای شما، به ارمغان آورد. قبل از اینکه درگیر مسائل دیگر شوید، بهتر است برنامه سالم برای زندگی خود بسازید.

فقط دو چیز وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

  • رژیم غذایی سالم
  • فعالیت بدنی

    – لذت از سکوت:

زندگی پرمشغله و شلوغ، امکان آرامش کمتری را به شما می دهد. اما اگر زمانی را به تفکر در آرامش صبحگاهی اختصاص دهید، وقت خود را تلف نکرده اید. تلاش کنید که شروع روزتان با اندکی تامل آغاز شود. در این زمان مدیتیشن کنید، به موفقیت های آینده خود بیاندیشید، عبادت کنید و از تمام چیزهایی که به شما داده شده، تشکر کنید. این کار سبب خواهد شد که در مابقی روز نیز، اندیشه های متعالی داشته باشید…

عاداتی برای زندگی بهتر

    – خودتان را بشناسید:

بهترین راه برای بهبود زندگی شما، یادگیری همه چیز در مورد نقاط قوت و ضعف خود و به دست آوردن بهترین خودتان است.

    – تمیز کردن محیط اطراف:

می توانید میز، دفتر، اتاق خوابتان، و یا حتی کابینت های آشپزخانه یا ظروف را تمیز کنید. تمیز کردن استرس را کاهش می دهد، و در واقع با توجه به برخی از مطالعات، یک نوع مراقبه ذهن است. بنابراین، با تنظیم مجدد فضای خود و تمرین کردن خودآگاهی مثبت، با یک تیر دو نشان بزنید.

    – بازنگری اهداف:

احتمالا ابتدای هر سال، برای خود اهداف مختلفی در نظر می گیرید؛ اما آیا از آن ها پیروی کرده اید؟ در هفته زمانی را برای بازنگری اهدافتان مشخص کنید. ببینید که تا چه حد پیش رفته اید و چقدر به آن هدف نزدیک شده اید. و قدم هایی که برای رسیدن به آن هدف لازم است را بنویسید.

    – صحبت با همسر:

احتمالا بعد از انجام کارهای روزانه، خسته هستید و این امکان وجود دارد ک نتوانید ارتباط موثری با همسر خود داشته باشید؛ به همین دلیل نیز توصیه می شود که صبح ها، که انرژی بیشتری نیز دارید، این کار را انجام دهید.
برخی از زوج های موفق، همچون مدیر اجرایی BlackRock و همسرش، صبح ها زمانی را به بررسی وضعیت زندگی و تهیه فهرست کارهایی را که باید در طول هفته انجام دهند، اختصاص می دهند.

    – خواندن یک کتاب در هر هفته:

خواندن، راه خوبی است برای فعال نگه داشتن مغزتان. تنها، خواندن ۳۰ دقیقه کتاب در روز، شما را قادر به خواندن یک کتاب در هر هفته می کند و ۵۰ کتاب در هر سال…

    – حل معما و پازل:

معماها، بازی کلمات و … همه راه های خوبی برای ورزش دادن مغزتان است.

    – مثبت فکر کنید:

شما همانی هستید که همیشه به آن فکر می کنید.

    – سریع تصمیم بگیرید:

به جای یک ساعت فکر کردن در خصوص تصمیم گیری، سرعت خود را تا آنجا که امکان دارد افزایش دهید. سرعت تصمیم گیری خود را به کمتر از ۱ دقیقه برسانید.

    – صبحانه خوب میل کنید:

مطالعات نشان می دهند که برای داشتن انرژی لازم برای طول روز، بهتر است که از خوردن برخی از مواد غذایی آماده و یا سریال های پر از کربوهیدرات پرهیز شود و به جای آن خوراکی های محتوی پروتئین بیشتر، همچون تخم مرغ، جایگزین شود. این کار سبب کم شدن اشتهای شما، در طول روز خواهد شد.

    – قبل از خرید صبر کنید:

برای انجام هر خریدی، ۴۸ ساعت روی آن مکث کنید. این فرصت گاهی باعث به دست آوردن فرصت های بی نظیر و نتایج فوق العاده ای می شود. امتحان کنید.

    – تن صدایتان را تغییر دهید:

 برای ۳۰ ثانیه سعی کنید نرم تر، آرام تر، و کمی خوشایندتر صحبت کنید. با نتایج شگفت انگیزی روبه رو خواهید شد. آیا می دانستید، وقتی با صدای نرم تر و آرام تر به بچه ها دستور بدهید، نسبت به اینکه سرشان داد بزنید، تأثیر بیشتری خواهد داشت؟ اگر در کار خسته شده اید، حتی فقط برای ۳۰ ثانیه سعی کنید لحن صدایتان را آرام تر کنید، شاید زودتر به نتیجه رسیدید!

    – بیرون بروید:

اگر خیلی وقت است که درون خانه یا شرکت هستید، بیرون بروید و اجازه بدهید که نور آفتاب روی صورتتان بنشیند. این کار حالتان را خیلی سریع بهبود خواهد داد.

    – حذف کارهای بی اهمیت:

مشغول بودن در طول روز، به این معنا نیست که هر کاری را باید انجام دهیم. گاهی حذف کارهای بی اهمیت، تمرکز ما را برای انجام کارهای با اهمیت افزایش می دهد.

    – استفاده از یک ابزار نوت برداری:

عادت به نوشتن و نگه داری و ردیابی ایده ها و چیز هایی که به ذهنتان می آید با استفاده از یک ابزار و یا نرم افزاری که این اطلاعات را برای شما نگه داری کند، بسیار با اهمیت می باشد.

    – اولویت بندی کنید:

اگر شما یک لیستی از کارهایی دارید که باید انجام دهید و به خود می گویید که از کجا شروع کنم، یک راه این است که لیست خود را اولویت بندی کنید. با این سوال از خود، شروع کنید: “اگر من امروز تنها یک کار می توانستم انجام دهم کدام را انجام می دادم؟” و بعد از یافتن پاسخ، دوباره برای بقیه لیست سوال را تکرار کنید…

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب