سرگرمی دوران قرنطینه برای سنین مختلف کودکان

در این زمان، کودکان باید در منزل بمانند و والدین باید با سرگرمی دوران قرنطینه آشنا باشند. وقتی مجبورید در خانه کار کنید، پیدا کردن فعالیتی که سر بچه ها را گرم کند خیلی سخت است. اغلب کودکان نمی دانند که چگونه خود را سرگرم کنند. در این مطلب چند پیشنهاد برای فعالیت هایی که کودکان می توانند در خانه انجام دهند آورده شده است.

۷ سرگرمی دوران قرنطینه

هنر

سنین: پیش دبستانی و بالاتر

یکی از سرگرمی دوران قرنطینه ، کارهای هنری است. کارهای هنری می ‌توانند بعضی بچه‌ ها را ساعت‌ ها مشغول نگه دارند. اگر بخواهند به تنهایی این کار را انجام دهند، کودک باید بتوانند خودش برش ها یا وصل کردن ها را انجام دهد. پس برای کودکان خردسال کارهای هنری را انتخاب کنید که ساده باشد و یا نیاز به بریدن نداشته باشد و یا بتوانید برش ها را خودتان از قبل انجام دهید. برای بچه های کوچک تر کارهای ساده تر مثل رنگ آمیزی انتخاب کنید.


مقاله مرتبط: مشاوره آنلاین کودک

مقاله مرتبط: مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین


کتاب خواندن

 سنین: ۸ سال به بالا

اگرچه بسیاری از کودکان زیر ۸ سال می توانند بخوانند، اما چون کتاب خواندن یک فعالیت مستقل است باید در این کار مهارت کافی داشته باشند. برخی کتاب های تصویری و یا با کلمات کم تر وجود دارد که کودکان را در هر سنی جذب می کند. برای اینکه کودک تان تشویق به کتاب خواندن شود به او اجازه دهید چندین کتاب از کتابخانه انتخاب کند. چند کتاب هم خودتان برای کودک تان انتخاب کنید چون ممکن است بعدا از انتخابش پشیمان شود.

کتاب های صوتی

سنین: پیش دبستانی و بالاتر

کتاب صوتی از جمله سرگرمی دوران قرنطینه است. کتاب های صوتی به کودکان کمک می کند تا هنر قصه گویی را درک کنند و بچه هایی که می توانند بخوانند، می توانند افق دید خود را گسترش دهند. کودکانی که نمی توانند کتاب بخوانند می توانند از یک کتاب خوب لذت ببرند. آن ها باید مطالعه واقعی هم داشته باشند ولی زمانی که کودکان تان قادر به خواندن نیست و شما مجبورید که در خانه کار کنید زمان مناسبی برای خواندن کتاب به تنهایی نیست.

«فرزندان خود را از حمایت کنید، انتظار این را داشته باشید که به‌خاطر از دست دادن زندگی عادی و روزمره‌شان خیلی غمگین و خسته شوند، و سعی کنید شرایط را برای آنها عادی کنید.»

سرگرمی دوران قرنطینه

بازی های آموزشی

سنین: پیش دبستانی و بالاتر

زمانی که شما در حال کار در خانه هستید اگر کامپیوتر و یا تبلتی داشته باشید و بتوانید در اختیار بچه ها قرار دهید، کودکان شما می توانند از بازی های آموزشی بهره ببرند. این بازی ها هم سرگرم کننده است و هم باعث یادگیری می شود. حتما در نظر داشته باشید برای بازی های الکترونیکی، حتی برنامه های آموزشی، محدودیت زمانی در نظر بگیرید، زیرا می تواند جدا شدن از آن ها برای کودک تان سخت شود. صادقانه بگویم، به عنوان والد، آسان است که اجازه دهید این زمان آرام برای شما بیشتر از آنچه لازم است ادامه یابد اما بچه ها به فعالیت های گسترده ای نیاز دارند تا واقعاً یاد بگیرند که به طور مستقل بازی کنند، و صرف زمان زیاد با تبلت و کامپیوتر باعث این اتفاق نمی شود.

اسباب بازی

سنین: کودک نو پا و بالاتر

همه پدر و مادرها می دانند که بچه ها به سرعت علاقه شان را به اسباب بازی های شان از دست می دهند. چند اسباب بازی را برای مدتی کنار بگذارید. وقتی آن ها را دوباره وارد بازی بچه ها کنید برای شان جدید خواهد بود.

تخیل

سنین: کودکان نو پا و بالاتر

تخیل چیزی نیست که بتوانید آن را اجباری کنید یا بر روی آن حساب کنید، اما وقتی اتفاق می ‌افتد، چیز زیبایی است. بچه های کوچک تر این کار را به طور طبیعی انجام می دهند، تخیلات زیادی راجع به حیوانات و شخصیت های اکشن دارند. برای بچه های بزرگ تر می توانید آن ها را تشویق کنید داستان یا نمایش نامه بنویسند.

نامه نوشتن

سنین: ۸ سال به بالا

بهترین فرصت است از کودکان بخواهید برای افرادی که دوست شان دارند؛ نامه بنویسید و برای آن ها پست کنند. نامه ‌ای به مادربزرگ و پدربزرگ، نامه به خاله و دایی یا نامه به اعضای خانواده که از آن ها دور هستند.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب