زندگی جنسی سالم

برای داشتن یک زندگی زناشویی خوب و زندگی جنسی سالم ، داشتن مهارت جنسی بسیار با اهمیت و ضروری است. از مهم ترین مهارت های لازم برای داشتن روابط جنسی سالم و لذت بخش، این است که زوجین باید شناخت خوبی از آناتومی جنسی هم دارا باشند. زن و مرد باید بدانند که واکنش جنسی طرف مقابل چه روالی دارد، چطور پیش می رود و دو طرف از نظر جنسی و روانی چه تفاوت هایی با هم دیگر دارند.

در واقع زوجین باید درباره تفاوت هایی که از نظر جسمی، جنسی، روانی و روحی با هم دارند آگاهی لازم را کسب و هر یک سعی کنند سهم خود را در جهت بهبود روابط و افزایش اطمینان جنسی طرف مقابل ایفا کنند. در ادامه مهارت هایی برای داشتن یک زندگی جنسی سالم نیاز است را مورد بحث قرار داده ایم.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

مشاوره آنلاین اکسیر

مهارت هایی برای داشتن یک زندگی جنسی سالم

♦ ارتباط شفاف

ارتباط روشن و مداوم پایه ای برای ارتباط جنسی طولانی مدت است. این مورد شامل چگونگی صحبت شما با همسرتان درباره رابطه جنسی، نیازها، خواسته ها و فانتزی های شما است. هم چنین شامل شیوه های است که ارتباط برقرار می کنید، بدون خشم، انتقاد و سرزنش.در طول رابطه جنسی، اگر شما یا شریک تان نوع دیگری از لمس یا تحریک را می خواهید، از طریق نشانه های کلامی یا غیر کلامی ارتباط آن را نشان دهید.

گرفتن وقت مشاوره از اکسیر

۸۸۰۷۸۵۸۵

۸۸۳۷۸۷۵۳

یکی از راه هایی که می تواند باعث بهبود رابطه جنسی شما شود این است بعد از هر رابطه جنسی از یکدیگر سوال هایی بپرسید. به عقب برگردید و نکات برجسته تجربه خود را به اشتراک بگذارید. از همسرتان بپرسید که چه احساسی دارد، چه کار متفاوتی بهتر است دفعه بعدی انجام دهید؟ در کدام یک از موقعیت ها احساس بهتری داشته و کدام موقعیت حس خوبی به او نمی داده است. و در نهایت از یکدیگر تشکر و تقدیر کنید.

می توانید به همسرتان بگویید من از ارتباط با تو لذت می برم اما برایم بیشتر خوشایند خواهد بود اگر از نظر ظاهر، بهداشت و…. وضعیت شما به این شکل باشد. خیلی از افراد از گفتن این موضوع دوری می کنند و گفتن این حقایق را سال ها به تاخیر می اندازند. هیچ فردی نباید از گفتن این حرف به همسرش نگران باشد؛ از اینکه نکند دلش را بشکند و… بلکه این نشان از توجه به آن همسر و فضای پیش آمده در اتاق خواب است؛ در حالی که متاسفانه زن و شوهرهای زیادی هستند که به شدت در حال سوءتفاهم هستند.

برای اینکه فکر می کنند اگر مسئله ای که به وجود آمده را مطرح کنند همسرشان دلگیر می شود و… این پنهان کاری ها معنایی به غیر از عدم توجه به بنیان خانواده ند.

اینستاگرام اکسیر

♦  انعطاف پذیری

بسیاری از زوج ها روش های سخت گیرانه و انعطاف ناپذیری برای داشتن رابطه جنسی را ایجاد می کنند، این سخت گیری معمولا به شکل یک رویه معمول برای پیش بینی زمان رابطه جنسی، تحریک و ارگاسم ظاهر می شود. انعطاف پذیری یک مهارت بسیار مهم جنسی است، توانایی آغاز از سمت هر دو طرف، کشف راه های تازه ای برای تحریک و رسیدن به اوج بدون وابستگی به زمینه، مکان یا فانتزی است.

♦ ایجاد تغییر و تنوع

وقتی در یک رابطه طولانی مدت هستید، به آن عادت می کنید. شواهد بیولوژیکی وجود دارد که تجربیات جدید موجب ترشح دوپامین در مغز می شود. دوپامین یک پیام رسان شیمیایی است که بر مرکز لذت در مغز اثر می‌گذارد. به همین دلیل است که در روابط جدید خیلی زود هیجان‌زده می شویم چون همه چیز تازه است و مغزتان هم براساس آن واکنش می دهد.

مشخص است که نمی توانید هر وقت این هیجان از بین رفت، شریک زندگی‌تان را عوض کنید. اما می توانید عوامل دیگر را تغییر دهید. یک مکان جدید، زمان جدید یا موقعیت جدید حال و هوای هر دوی شما را برمی گرداند. رابطه جنسی اول صبح، زیر دوش حمام یا در اتاقی متفاوت از اتاق همیشگی تان را امتحان کنید.

راهکار زندگی جنسی سالم

♦ خودداری از رابطه جنسی به عنوان مجازات

“نشان دادن خشم و عصبانیت با خودداری از برقرای رابطه جنسی، زندگی شما را به نابودی می کشاند.” چرا: نه تنها محبت و دوستی را از بین می برد، بلکه اگر زوجین در جنگ قدرت ها از سکس به عنوان برگ برنده استفاده کنند، تنفر بسیار زیادی به وجود می آید و پس از مدتی دیگر هیچ یک از طرفین هیچ گونه تمایلی به برقراری رابطه جنسی با دیگری از خود نشان نمی دهد.

بنابراین دفعه آینده که از همسر خود ناراحت شدید به جای دور شدن در او در تخت خواب، همه چیز را با گفتگو روشن کنید و در این راه از رابطه جنسی مایه نگذارید.

دکتر یداله دمیرچی، روانشناس بالینی و مشاور در رابطه با تاثیرات مشکلات جنسی بر رضایت زناشویی و زندگی مشترک توضیحات ارزنده ای ارائه داده اند. شما را به دیدن آن دعوت می نماییم.

 

♦ گاهی برای رابطه جنسی تان برنامه ریزی کنید

اغلب مردم فکر می کنند که حس داشتن رابطه جنسی باید از شهوت نشات بگیرد ولی همیشه این طور نیست. مگر این که اوقات فراغت زیادی در زندگی تان داشته باشید و فرزندان تان بزرگ شده باشند و به خانه های خودشان رفته باشد.  برنامه ریزی برای رابطه جنسی ایده خوبی است.

به گفته زودلبرگ برای شب تان برنامه ریزی کنید. شام بچه ها را بدهید و آن ها بخوابانید. یک وعده غذایی سبک سفارش دهید که بعد از شام با کلی ظرف نشسته و روی هم انباشته شده روبرو نباشید. بعد از آن کاری انجام دهید که استرس های روزانه را فراموش کنید مثلا تماشای برنامه طنز تلویزیونی یا یک فیلم سینمایی با هم. بعد از استراحت متوجه خواهید شد که خیلی راحت تر حس جنسی به سراغ تان می آید.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط  متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله  مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

♦ از عشق تان مراقبت کنید

گاهی زن و شوهر برای هم جذاب هستند اما برای احیای این کشش و جذابیت و تقویت آن کار زیادی نمی کنند و عشقی که بین شان ایجاد شده بود را به حال خود رها می کنند، با هم حرف نمی زنند و به فاکتورهای تخریب کننده رابطه جنسی بی توجه هستند.

خیلی از زوج ها این تصور را دارند که عشق برای یک بار برای آنها اتفاق افتاد و همواره به همان اندازه و کیفیتی که هست باقی خواهد ماند؛ در حالی که عشق و علاقه بین زوج ها خمیرمایه کشش جنسی و تداوم روابط جنسی بین آنها است و نمی توان آن را بدون مراقبت، احیا و تقویت رها کرد.

رزرو وقت برای مشاوره جنسی

Loading...

 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب