رابطه جنسی مکرر

داشتن رابطه جنسی مکرر و لذت بردن از آن، مردان مسن را بیشتر در معرض حملات قلبی قرار می دهد و بالعکس در زنان مسن باعث کاهش فشار خون می شود.

این نتایج تحقیق بزرگی است که در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۶ در دانشگاه میشیگان آمریکا انجام شده است. این تحقیق این باور عمومی که “رابطه جنسی برای همه مزایای یکسانی دارد” را به چالش می کشد.

نتایج این تحقیق حاصل نظر سنجی از ۲۲۰۴ نفر ۵۷ تا ۸۵ ساله و همچنین آزمایش های مربوط به قلب، فشار خون، ضربان قلب و عروق بوده است.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

تست آنلاین هات بودن

رابطه جنسی مکرر در جوانان

رابطه جنسی داشتن در سنین پایین تر و در بین جوانان رواج دارد و جوانان ممکن است حتی در طول هفته بیش از ۱۰ بار رابطه جنسی را تجربه کنند.

رابطه جنسی مکرر داشتن برای جوانان مشکلاتی را به وجود نخواهد آورد و مزیت هایی را در ابتدای شروع یک زندگی مشترک زناشویی را نیز خواهد داشت و دو طرف یک رابطه می توانند تمامی لذت های یک رابطه جنسی را با همدیگه تجربه کنند.

عوارض رابطه جنسی مکرر 

هرچند که در بالاتر گفتیم داشتن رابطه جنسی مکرر در بین جوانان مشکل و منعی را ندارد و اگر دختر و پسر هر دو از نظر روحی و جسمی در وضعیت مطلوبی باشند به شدت هم توصیه می شود و هیچ قانون ثابتی برای تعداد دفعات رابطه جنسی وجود ندارد .

و همچنین روانشناسان و متخصصان زناشویی هم می‌گویند که هیچ محدودیتی برای اینکه زوجین چند بار با همدیگر رابطه جنسی داشته باشند وجود ندارد. اما به هر حال  ممکن است چند روز بعد از روابط جنسی زیاد افراد مشکلات جسمانی را تجربه کنند. اینکه رابطه جنسی هرکس باید چقدر باشد امری فردی است و از شخصی به شخص دیگر متفاوت است.

با توجه به مطالب گفته‌شده در روابط جنسی مکرر عوارض جسمانی ای که ممکن است تا چند روز بعد از رابطه جنسی نمایان شوند را با هم بررسی می کنیم.

گرفتن وقت مشاوره از اکسیر

۸۸۰۷۸۵۸۵

۸۸۳۷۸۷۵۳

۱- خشکی واژن

خشک شدن واژن در زنان اولین علامت قابل مشاهده پس از رابطه جنسی مکرر است. اگر احساس خشکی زیادی در ناحیه واژن خود دارید به این دلیل است که بدن شما در مدتی طولانی تماس و دخول را تجربه کرده است. این تماس علاوه بر خشکی ممکن است خراش‌ها و پارگی‌های کوچکی را در سطح واژن ایجاد کند.

در صورتی که شما  قبل از ارتباط جنسی قرص‌هایی نظیر قرص‌های ضدبارداری مصرف کرده باشید و دچار خشکی واژن ناشی از آن‌ها باشید احتمال وقوع آن بیشتر است. 

اینستاگرام اکسیر

۲-  عفونت واژن و مجاری ادراری

هرچقدر که شما رابطه جنسی بیشتر و طولانی‌تری داشته باشید بدنتان  رطوبت کمتری خواهد داشت. درنتیجه رابطه جنسی در این شرایط منجر به اصطکاک و درد خواهد شد. 

در رابطه جنسی مکرر سطح طبیعی PH واژن کاهش پیدا می‌کند، این مسئله حساسیت شما را برای دچار شدن به انواع عفونت‌ها بیشتر می‌کند. برای اینکه از این مشکلات در امان بمانید بهتر است که قبل و بعد از رابطه جنسی استحمام کنید. با این حال به طورکلی زمانی که دخول زیادی را تجربه می‌کنید لازم است که نسبت به عفونت‌های واژینال آگاه باشید.

علائم رایج عفونت می‌تواند شامل مواردی نظیر موارد زیر باشد:

– احساس اضطرار برای دفع ادرار حتی زمانی که ادرار کمی دارید یا اصلاً نیازی به دستشویی رفتن ندارید

– احساس سوزش هنگام دفع ادرار

– تیره شدن، صورتی شدن یا وجود خون در ادرار

– درد

البته این علائم همیشه ظاهر نمی‌شوند پس اگر نسبت به وجود عفونت‌ها در خود مشکوک هستید حتماً با یک پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

۳- احساس درد و سوزش در مردان

همان‌طور که رابطه جنسی مکرر می‌تواند زنان را دچار  علائم جسمانی ناخوشایندی کند، این مسئله در مورد مردان نیز صادق است. البته مردان نسبت به زنان با مشکلات کم‌تری رو به رومی شوند با این حال آن‌ها نیز مشکلاتی نظیر درد و سوزش زیاد را پس از رابطه جنسی زیاد تجربه می‌کنند.

به خصوص زمانی که آن‌ها طی چند روز کوتاه مثل آخر هفته ۸  تا ۱۰  بار رابطه جنسی برقرار می‌کنند این علائم بیشتر اتفاق می‌افتند. با این حال بدن افراد نسبت به یکدیگر متفاوت است ممکن است بدن برخی از افراد بتواند خود را به‌دفعات رابطه جنسی بالا سازگار کند و درنتیجه مشکلات کم‌تری را در پی آن تجربه کند.

مشاوره تلفنی زناشویی

عوارض روانی رابطه جنسی زیاد

علاوه بر عوارض جسمانی که رابطه جنسی زیاد می‌تواند برای افراد به همراه بیاورد، برخی مشکلات ارتباطی و روانی نیز ممکن است زوجین را درگیر خود کند. برای مثال ممکن است انتظارات جنسی زن و مرد باهم متفاوت باشد یکی از آن‌ها از داشتن رابطه جنسی بسیار زیاد لذت ببرد و دیگری از این بابت احساس فشار و ناراحتی کند. تفاهم جنسی با همسر مسأله‌ای است که بهتر است به آن برسید. 

این مسأله در دراز مدت روابط عاطفی زوجین را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد چرا که افراد در رابطه جنسی لازم است که در مورد انتظارات خود با یکدیگر صحبت کنند، نیازهای یکدیگر را بشناسند و درک متقابلی از هم داشته باشند. اگر شما و همسرتان نمی‌توانید در این زمینه‌ها خوب عمل کنید برای پیشگیری از مشکلات بیشتر بهتر است که با یک روانشناس متخصص در زمینه مشاوره جنسی مشورت کنید.

رابطه جنسی مکرر در مردان مسن

مردان مسنی که یک یا چند بار در هفته ارتباط جنسی داشتند به احتمال بیشتری دچار بیماری های قلبی می شدند، در حالی که این ارتباط در زنان وجود نداشت.

بسیار شگفت انگیز است، مردانی که نسبت به همسالان خود بیشتر رابطه جنسی داشته اند و حتی مردانی که رابطه جنسی را لذت بخش تر تجربه کرده بودند، بیشتر در معرض حملات قلبی و عروقی بوده اند.

شاید این امر به این دلیل باشد که مردان مسن تر تلاش بیشتر و فشار بیشتری نسبت به مردان جوان تر می کنند تا ارگاسم را تجربه کنند. همچنین استفاده از تستوسترون و داروهای توانبخشی نیز ممکن است نقش داشته باشند.

کاهش فشار خون در زنان

این موضوع در زنان بر عکس است. زنانی که تعداد بیشتر و رابطه لذت بخش تری داشته اند در سال های بعدی کاهش خطر افزایش فشار خون را تجربه کردند. این برای زنان می تواند خبر خوبی باشد!

مطالعات قبلی نیز حاکی از یک ارتباط قوی بین منبع حمایتی قوی در زنان و سلامت جسمانی در آن ها بوده است.

متخصصین و روانشناسان مرکز روانشناسی اکسیر می توانند کمک بسیار ارزنده ای را به شما عزیزان در مورد اموزش نحوه صحیح برقرار ی رابطه جنسی انجام دهد.

منبع:

Liu, L. J. Waite, S. Shen, D. H. Wang. Is Sex Good for Your Health? A National Study on Partnered Sexuality and Cardiovascular Risk among Older Men and Women.Journal of Health and Social Behavior, ۲۰۱۶; ۵۷ (۳): ۲۷۶ DOI: ۱۰.۱۱۷۷/۰۰۲۲۱۴۶۵۱۶۶۶۱۵۹۷

دریافت وقت مشاوره آنلاین

Loading...

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب