همیشه انگیزه داشتن و نگه داشتن انگیزه برای انجام ورزش و فعالیت های سالم، یک چالش سخت بوده است. بنابراین مقاله ای در این رابطه نوشته ایم تا بتوانید با انجام مراحل آن، سالم و با انگیزه بمانید!

مراحل

    – الهام بگیرید:

در اینترنت و سایت هایی نظیر Tumblr و We Heart It، به دنبال جملات الهام بخش و انگیزه دهنده ی ورزشی بگردید. این جملات معمولا با تصاویری همراه هستند که به شما محرک های کافی برای ورزش کردن را میدهند.

    – دیگران را تشویق کنید:

اگرچه ممکن است خودمان انگیزه ی لازم برای ورزش کردن را نداشته باشیم؛ اما با ایجاد وبلاگ انگیزشی و تشویق دیگران، میتوانیم این حس را در دیگران ایجاد کنیم. میتوانید نقل قول های ورزشی یا هرچیز دیگری که ممکن است برای افراد ورزشکار مفید باشد را در این سایت بنویسید. با نوشتن جملات انگیزه بخش، ممکن است به خودمان هم انگیزه ببخشیم!!

حفظ انگیزه در مسیر ورزش

    – خرید کردن با لیست:

همه ما وقتی در فروشگاه از کنار قفسه ی شکلات ها رد می شویم، وسوسه می شویم؛ اما وقتی با یک لیست به خرید می رویم، دیگر فقط به راهروهایی که نیاز داریم می رویم. این لیست علاوه بر کمک به سلامتی، به وضع مالی شما نیز کمک خواهد کرد. نکته ی دیگر این که، وقتی گرسنه هستید به خرید نروید؛ زیرا همه ی خوراکی ها را جذاب و وسوسه کننده می بینید و در نتیجه چیزهای غیرضروری زیادی میخرید.

    – صبح ها ورزش کنید:

ساعت ۶ صبح و قبل از خوردن صبحانه، به مدت یک ربع بدوید. میتوانید جای زیبایی نزدیک محل زندگی خودتان پیدا کنید که در هنگام دویدن با طلوع آفتاب، منظره ی جذابی را نیز مشاهده کنید.

    – لباس های ورزشی جذاب بخرید:

اگر لباس های ورزشی زیبا و جذاب مخصوص باشگاه بپوشید و کفش های تمرین نایکی جدید خود را به پا کنید، احتمالا انگیزه ی بسیار بیشتری برای ورزش کردن پیدا خواهید کرد. همه ی افراد هنگام ورزش باید جذاب به نظر برسند!!

    – هربار که ورزش می کنید، یک دلار در ظرفی قرار دهید:

سپس، هر ۶ ماه یک بار یا بیشتر، می توانید با آن پول، به خرید بروید و چیزی برای خودتان بخرید؛ مثلا می توانید لباس مجلسی زیبایی که دیده اید و مدت هاست می خواهید آن را تهیه کنید، با این پول ها برای خودتان تهیه کنید.

نکات

  • به یاد داشته باشید که باید مقدار زیادی آب بنوشید.
  • از شدت خستگی به پرخوری روی نیاورید؛ در عوض، به تماشای یک فیلم بنشینید، ناخن های خودتان را نقاشی کنید یا تمرین های یوگا انجام دهید.
  • فکر نکنید برای زیبا بودن باید وزن خاصی داشته باشید. به یاد داشته باشید شما همان طور که هستید، زیبا و بی عیب و نقصید و یک نفر در جایی از دنیا شما را همین گونه دوست دارد!
  • اهداف قابل دستیابی برای خودتان تنظیم کنید. پس ۵ کیلو وزن کم کردن در هفته را فراموش کنید و اهدافی مانند شیرینی و شکلات نخوردن در یک هفته را برای خودتان قرار دهید.
  • سعی کنید هر روز، یک بار یا بیشتر تمرین کنید تا به نتیجه ی بهتری برسید.
  • به یاد داشته باشید ورزش یک شیوه زندگی است، نه یک فعالیت خسته کننده ی ماهانه.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب