افزایش میل جنسی

آیا می دانید یکی از بهترین راهکار ها برای افزایش میل جنسی خوردن برخی از مواد غذایی است؟ گوشت و تخم کبوتر یکی از این دسته از مواد است که به دلیل داشتن پروتئین فراوان، ویتامین، آهن و عناصر معدنی بسیار زیاد نقش بسیار مهمی در تقویت قوای جنسی دارد.

افزایش میل جنسی

نمونه مواد غذایی مناسب برای افزایش میل جنسی

در ادامه این مقاله سعی داریم لیستی از مواد غذایی که تاثیر مثبتی در افزایش میل جنسی دارند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

با اکسیر همراه باشید…


مقاله مرتبط : سلامت جنسی و معیارهای آن


    – ماهی سالمون:

ماهی سالمون سرشار از یک ماده معدنی به نام سلنیوم است که باعث افزایش میل جنسی می شود . بدن مردان بدون وجود سلنیوم، نمی‌تواند به اندازه کافی، اسپرم تولید کند. به علاوه، آنتی‌اکسیدان‌ های فراوان موجود در ماهی سالمون، از حمله و رهاشدن رادیکال‌های آزاد فراوان در بدن مردان جوان پیشگیری می‌کند.

ماهی سالمون  

نکته دیگر این است که ماهی سالمون، امگا ۳ زیادی دارد و این اسید چرب می‌تواند به حفظ سلامت قلب کمک کند و چون داشتن قلبی سالم یکی از پیش‌شرط‌ های داشتن یک رابطه زناشویی لذت‌بخش است بنابراین می‌توان سالمون را از این نظر هم انتخاب مناسبی برای بالا بردن میل جنسی دانست.

    – شکلات تلخ:

شکلات یکی دیگر از غذاهایی که باعث افزایش میل جنسی می شود . بهتر است بدانید که شکلات تلخ حاوی مقادیر بسیار زیادی از انواع آنتی‌ اکسیدان‌ ها و کافئین است، و همین مواد تشکیل‌دهنده می‌توانند باعث افزایش جریان خون و رسیدن خون بیشتر به اندام‌ های تناسلی و حفظ بیشتر و بهتر نعوظ در مردان شوند.
به علاوه، فنیل‌ تیلامین و سروتونین موجود در شکلات تلخ هم می‌توانند میل و هیجان جنسی را در افراد افزایش دهند و باعث لذت‌ بخش‌ تر شدن رابطه زناشویی در آن ها بشوند.

    – ژله:

ژله  

یکی از لازمه‌های داشتن یک رابطه زناشویی سالم و رضایت‌بخش، سالم بودن اندام‌های مختلف بدن به‌خصوص استخوان‌ها و مفاصل است. پژوهشگران دانشگاه بال‌استریت ثابت کرده‌اند که مصرف به اندازه و مناسب ژلاتین در ژله می‌تواند دردهای مفصلی ناشی از برقراری روابط زناشویی را تا حد قابل‌قبولی کاهش دهد و انگیزه همسران را برای بیشتر کردن تعداد دفعات برقراری رابطه زناشویی، بالا ببرد.

    – صدف خوراکی : 

سال ها است که خصوصیات افزایش دهنده ی میل جنسی (Libido) در صدف خوراکی اثبات شده است. تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۰۵ که در کنفرانس جامعه ی شیمی آمریکا انجام شده نشان دهنده این است که صدف خوراکی، گوشت صدف و گوش ماهی حاوی موادی هستند که باعث افزایش سطوح تستوسترون و استروژن می شوند. افزایش سطوح هورمون های جنسی (تستوسترون و استروژن) تاثیر مستقیم بر افزایش میل جنسی دارد. همچنین صدف خوراکی، میگو و خرچنگ منابع غنی از روی هستند که باعث بهبود جریان خون در بدن خواهد شد.

    – مغزها و دانه ها:

مغزها و دانه ها علاوه بر اینکه منبع مناسبی از انرژی هستند باعث بهبود سلامت عمومی و سلامت جنسی می شوند. وجود اسید آمینه ی ال آرژینین و ماده ی معدنی روی در مغزها و دانه ها نیز به وفور مشاهده می شود. برای افزایش میل جنسی مواد زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

  • مغز گردو
  • تخم کدو
  • تخم آفتاب گردان
  • فندق
  • بادام زمینی

البته در این لیست، مغز گردو به دلیل غنی بودن از امگا ۳ (Omega-3) نقش مهمی در حفظ سلامتی ایفا می کند.

    – بلغور جو:

بلغور جو

بلغورجو بو داده که ممکن است در ترکیب بسیاری از انواع غلات صبحانه‌ هم وجود داشته باشد، یکی از خوراکی‌ های مفید برای بالا  بردن کیفیت روابط زناشویی است. مصرف میزان مناسبی از بلغورجو می‌تواند انرژی کافی برای برقراری روابط زناشویی را در بدنتان تامین کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عوارض ناشی از آن، مانند سردمزاجی را در شما یا همسرتان کاهش دهد. به علاوه، بلغورجو سرشار از منگنز و سلنیوم است که این ۲ ماده مغذی می‌توانند در ترشح و تنظیم مقدار هورمون‌های جنسی، نقش بسیار پررنگی داشته باشند.

    – موز:

این میوه خوشمزه، سرشار از پتاسیم است و مصرف آن می‌تواند انرژی کافی برای برقراری روابط زناشویی و از بین بردن خستگی‌های روزانه‌تان را در پی داشته باشد. به علاوه، فولات فراوان موجود در موز به برقراری بهتر گردش خون در بدن و اندام‌های تناسلی‌تان در طول روابط زناشویی کمک می‌کند و باعث می‌شود که پس از رسیدن به ارگاسم، دوباره و با فاصله کمی انرژی و میل جنسی‌تان را به دست بیاورید.

    – سیر:

خوردن سیر باعث ایجاد بوی ناخوشآیند در دهان خواهد شد اما این مساله نمی تواند باعث شود تا از جادوی پزشکی سیر چشم پوشی کنیم. این گیاه تند و سوزناک، رقیق کننده طبیعی خون است و معمولا برای پیشگیری از افزایش فشار خون، کلسترول بالا و ابتلا به بیماری های قلبی مورد استفاده قرار می گیرد. خواص ضد انعقادی سیر کمک میکند تا سیستم عروقی بدن به صورت سالم و روان خون را به تمام ارگان ها برسانند و خون رسانی مناسب به اندام های جنسی، قبل و حین انجام فعالیت های جنسی می تواند موفقیت آمیز بودن آن را تضمین کند.

تست آنلاین هات بودن

    – فلفل قرمز تند:

وقتی که شما غذاهای تند حاوی فلفل قرمز را می‌خورید، فعالیت‌های متابولیک درونی بدنتان افزایش پیدا می‌کند و میل و هیجان جنسی‌تان هم بالاتر می‌رود. به علاوه، سردرد یا بدن‌ دردهای ناشی از برقراری روابط زناشویی هم با خوردن غذاهای تند و تیز تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کنند.

    – توت فرنگی:

توت فرنگی ویتامین ث زیادی دارد و با افزایش جریان خون احساس خوبی را در شما ایجاد می کند. اگر توت فرنگی را با شکلات بخورید تاثیر بیشتری خواهد داشت.

    – عسل:

عسل

عسل دارای ویتامین های ب، ای و روی است و باعث تقویت میل جنسی می شود.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

    – میگو:

مصرف مداوم میگو و گنجاندن آن در رژیم غذایی هفتگی می‌تواند باعث افزایش میل جنسی شود. میگو سرشار از پروتئین، ویتامین‌های گروه B، روی، آهن، کلسیم و فسفر است و تمام این مواد مغذی می‌توانند انگیزه و کیفیت روابط زناشویی را در افراد تا حد زیادی بالا ببرند.

    – مرکبات:

انواع مرکبات منابع بسیار خوب و مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C و اسیدفولیک هستند که این مواد در حفظ سلامت جنسی مردان نقش به‌ سزایی دارند. گنجاندن مرکبات در رژیم روزانه مردان نیز می‌تواند در حفظ مناسب نعوظ و کمک به انزال دیرتر در آن ها موثر باشد.

    – هل:

سرشار از مواد تقویت کننده جنسی است و مقدار کمی از پودر هل میتواند انرژی کافی را برای فرد فراهم کند.

    – زنجبیل:

زنجبیل

عصاره زنجبیل منجر به افزایش ضربان قلب و دمای بدن شود.

    – کنف:

کنف از زمان های بسیار دور از کنف برای تقویت قوای جنسی مردان استفاده می شده است، عصاره دانه کنف حاوی مقادیر کافی از اسیدهای چرب اشباع نشده مونو و اسانس برای کمک به رابطه جنسی عالی است.

    – ماهی قزل آلا:

ماهی های قزل آلا منبعی عظیم برای اسید های چرب امگا ۳ هستند و این چربی ها برای فعالیت بهتر غده جنسی بسیار موثرند.

    – آووکادو:

این میوه سرشار از چربی های اشباع نشده است که در تولید مناسب تستسترون موثرند و انرژی جنسی فرد را حفظ می کنند.

    – مارچوبه:

از قرن ۱۶ در فرانسه مارچوبه به عنوان یک محرک جنسی ثابت شده است، این محصول که پر از پتاسیم، فولیک اسید و ویتامین A ،C و E است به رابطه کیفیت بهتری می دهد.

    – ریحان:

ریحان 

مقدار کمی از ریحان خشک شده میتواند فرد را به شدت تحریک کند.

    – دانه کاج:

غنی از اسیدهای چرب ضروری و آهن است و یک راه حل ثابت برای مردان از زمان قرون وسطی بوده است؛ اسید های چرب موجود در آن باعث حفظ باروری جنسی، افزایش تولید تستسترون و اسپرم و در نهایت یک رابطه جنسی خوب می شود.

اینستاگرام اکسیر

رژیم تثبیت کننده لاغری

مشکل بازگشت وزن پس از پایان درمان کاهش وزن،‌ مشابه است با مشکلی که بسیاری از افراد پس از ترک سیگار، ‌الکل یا مواد مخدر با آن رو به رو می شوند. علل بازگشت نیز مشابهت دارند و غالباً به حالاتی چون ناراحت شدن مربوطند. گرچه بسیاری از افراد پس از کاهش وزن با استفاده از برنامه های رفتاری وزن پایین خود را بدون برنامه ای برای پیگیری درمان، دست کم تا یکسال، حفظ می کنند، بسیاری دیگر نیز وزن خود را حفظ نمی کنند. اما در تفسیر افزایش وزن در سال های پس از کاهش،‌ باید این موضوع را در نظر بگیریم که افراد، معمولاً با بالا رفتن سن،‌وزن اضافه می کنند. در ارزیابی توفیق برنامه کاهش وزن باید وزنی را که شخص رژیم گیرنده در طول برنامه اضافه نکرده است (یعنی اگر رژیم نمی گرفت اضافه می کرد) نیز در نظر گرفت.

رژیم تثبیت کننده لاغری

پژوهش ها نشان داده است که برنامه های پیگیری درمان، می توانند در تخفیف مشکل بازگشت وزن و پس از کاهش موثر باشند.بسیاری از افرادی که وزن کم می کنند از راه های موثری برای حفظ وزن جدید خود سود نمی جویند. در ادامه نمونه هایی از این راه ها آورده شده است:

  • در مرحله کاهش وزن، از فنون رفتاری – مانند خودپایی و مهار میل به خوردن – برای رژیم گرفتن و افزایش فعالیت بدنی بهره جویید. مقدار کاهش وزن معقولی برای خود در نظر بگیرید و وزن خود را به طور تدریجی کم کنید. مثلا حداکثر نیم کیلو در هفته، هربار پس از ورزش خود را وزن کنید.
  • میزان چربی رژیم غذایی خود را کاهش دهید و آن را با مواد غذایی دیگر، به ویژه غذاهای کربوهیدرات دار که کالری کمتری دارند و دیرتر در بدن به چربی تبدیل می شوند،‌ جایگزین کنید.
  • پس از رسیدن به وزن مورد نظر خود، با بهره گیری از روش های رفتاری- مانند ثبت مقدار غذاهایی که می خورید و فعالیتی که می کنید، دوری از حالات و شرایطی که موجب بازگشت وزن می شوند و پاداش برای رفتار خوب- به تغییر شیوه زندگی خود ادامه دهید.
  • توجه کنید که لازمه حفظ وزن جدید این است که تغییرات شیوه زندگی، ‌همیشگی باشند. بازگشت به روش گذشته هر از چندگاه یک بار، در صورتی که هرچه زودتر به برنامه توصیه شده برگردید،‌ مشکلی ایجاد نمی کند.
  • به یک گروه خودیار یا حمایتی بپیوندید، به ویژه اگر می بینید اضافه وزن مجددتان به طور پیوسته اتفاق می افتد.

 

دریافت وقت مشاوره آنلاین

Loading...

 

مشاوره رایگان آنلاین