افراد مشهور مبتلا به اختلال روانی

ما معمولاً فکر می کنیم که افراد مشهور دارای زندگی کامل و بدون نقصی هستند در صورتی که آنها نیز با مشکلاتی مشابه افراد عادی دست و پنجه نرم می کنند و نکته مهم در این است که این مشکلات مانع دستیابی آنها به موفقیت نشده است.

لودویگ ون بتهوون

لودویگ ون بتهوون یکی از معروف‌ترین آهنگسازان مبتلا به اختلال دو قطبی است که در کتاب رمز موفقیت نوابغ، عده‌ای نبوغ وی را به بیماریش نسبت داده اند.

مارلون براندو

مارلون براندو بازیگر آمریکایی برنده جایزه اسکار و ستایش شده‌ترین بازیگر تاریخ سینمای جهان است. پدر خوانده سینمای جهان از افسردگی مزمن رنج می برد و سال ها تحت روان درمانی بوده است.

جیم کری

جیم کری  هنرپیشه و کمدین کانادایی-آمریکایی است. وی تاکنون ۲ بار برنده جایزه گلدن گلوب برای فیلم‌های نمایش ترومن و مردی روی ماه شده است. وی نیز از افسردگی رنج می برد.

وینستون چرچیل

سیاستمدار و نویسنده بریتانیایی است که سال ها نخست‌وزیر بریتانیا بود. وی برنده جایزه نوبل ادبیات بخاطر نوشته هایش است. او نیز مبتلا به اختلال دو قطبی بود.

پرنسس دایانا

دایانا، شاهدخت ولز همسر اول چارلز، شاهزاده ولز، بود که بزرگترین فرزند و ولیعهد الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرا، است. او از “پراشتهایی روانی یا “بولیمیا” و همین طور افسردگی رنج می برد.

درو بریمور

درو بریمور تهیه‌کننده و هنرپیشه آمریکایی مطرح سینمای هالیوود است. وی دو بار در بیمارستان بستری شد، یک بار بدلیل اعتیاد به مواد مخدر و بار دیگر به دلیل اقدام به خودکشی.

چارلز دیکنز

چارلز جان هوفام دیکنز برجسته‌ترین رمان نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. وی نیز مبتلا به افسردگی بود.

کاترین زتا جونز

کاترین زتا جونز زاده ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ بازیگر ولزی است که سابق دریافت جایزه اسکار را نیز داشته ‌است. وی نیز از اختلال دو قطبی رنج می برد.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

هیث لجر

هیث لجر بازیگر استرالیایی برنده اسکار بود. وی مبتلا به بی خوابی، افسردگی و اعتیاد به مواد مخدر بود.

ابراهام لینکن

ابراهام لینکن شانزدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و به عنوان اولین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود.  وی مبتلا به افسردگی شدید و حملات عصبی بود.

ایزاک نیوتن

 ایزاک نیوتن فیزیک‌دان، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، فیلسوف انگلیسی بوده‌است وی نیز مبتلا به اختلال دو قطبی بود.

لئو تولستوی

لئو تولستوی فعال سیاسی- اجتماعی و نویسنده روسی بود. تولستوی از نویسندگان نامی تاریخ معاصر روسیه به شمار می‌آید. وی زمانی که شروع به نوشتن رمان آنا کارنینا  کرد، برای اولین بار مبتلا به افسردگی شد.

ارنست همینگوی

یکی دیگر از نوابغ مبتلا به اختلال دو قطبی، نویسنده و روزنامه نگار مشهور، ارنست همینگوی است. او در ۲۱ جولای ۱۸۹۹ در آمریکا به دنیا آمد.

ناپلئون بناپارت

ناپلئون بناپارت مشهورترین امپراتور تاریخ است که به اختلال دو قطبی مبتلا بوده است. وی در فاصله سال‌های ۱۸۰۴ تا ۱۸۱۵ میلادی بر این کشور حکومت کرد و نقش بسزایی در تاریخ اروپا ایفا نمود.

منابع:

 

http://www.wcvb.com/health/14414700

http://stars.topix.com/slideshow/14965/slide16