مشاوره ازدواج جوانان امروزه از جمله اقدامات مهم برای انتخاب همسر مناسب و حل کردن مشکلات بین زوجین است. آمار نشان داده است که جوانانی که قبل از ازدواج از خدمات مشاوره ازدواج جوانان استفاده کرده اند در زندگی مشترک خود مشکلات کمتری داشته اند. مشاوره ازدواج می تواند به زوجین در انواع روابط صمیمی کمک کند. برخی از زوجین برای تقویت مشارکت و شناخت بهتر از یکدیگر به دنبال مشاوره ازدواج هستند.

مشاوره ازدواج همچنین می تواند به زوجینی که قصد ازدواج دارند کمک کند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا درک عمیق تری از یکدیگر داشته و اختلافات قبل از ازدواج را برطرف کنند. قبل از انتخاب سرنوشت ساز همسر، حتما با متخصصین ازدواج مشورت کنید.

در موارد دیگر، زوجین برای بهبود رابطه آشفته به دنبال مشاوره ازدواج هستند. برای کمک به بسیاری از مسائل خاص، از جمله  خیانت، مشکلات جنسی، مشکلات ارتباطی و … می توانید از مشاوره ازدواج جوانان استفاده کنید.

مرکز روانشناسی اکسیر به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند در زمینه های مشاوره فردی، مشاوره زناشویی، مشاوره خانواده، مشاوره اضطراب، وسواس، افسردگی و … خدمات رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

اهمیت مشاوره ازدواج جوانان در زندگی آنان

مشاوره ازدواج که به آن زوج درمانی نیز گفته می شود، نوعی روان درمانی است. مشاوره ازدواج جوانان به انواع زوجین کمک می کند تا تعارضات را تشخیص و حل و فصل کرده و روابط خود را بهبود بخشند. از طریق مشاوره ازدواج جوانان، شما می توانید در مورد بازسازی و تقویت روابط خود تصمیم های متفکرانه ای بگیرید.

مشاوره ازدواج غالباً توسط درمانگران دارای مجوز معروف به درمانگران ازدواج و خانواده ارائه می شود. این درمانگران دارای مدرک تحصیلات تکمیلی یا دکتری هستند. مشاوره ازدواج جوانان اغلب کوتاه مدت است. مشاوره ازدواج معمولاً شامل هر دو شریک زندگی می شود، اما گاهی اوقات یکی از شرکا تصمیم می گیرد که به تنهایی با یک درمانگر کار کند. برنامه درمانی نیز به شرایط بستگی دارد.

اگر ازدواج شما با مشکلی روبرو شده است، برای جستجوی کمک حرفه ای خیلی منتظر نمانید. مشاوره ازدواج (که به آن زوج درمانی نیز گفته می شود) می تواند بسیار موثر باشد. در این زمینه شما می توانید از متخصصین زوج درمانی مرکز روانشناسی اکسیر کمک بگیرید.

تحقیقات جان گاتمن در مورد زوج های خوشبخت نشان داد که همه زوجین در ازدواج با یکدیگر تعارضاتی را تجربه می کنند، ظاهراً زوج های خوشبخت می دانند که چگونه اختلافات خود را حل و فصل کنند، زیرا این یک رابطه عاطفی و دوستی است. زوج های ناراضی این مجموعه مهارت را ندارند. به طور کلی، هدف از زوج درمانی باید تغییر در الگوهای تعامل، ارتباط عاطفی و ارتباط بین شرکا باشد.

اینستاگرام اکسیر

چگونه همسرم را متقاعد کنم تا به مشاوره ازدواج مراجعه کند؟

گاهی اوقات پیشنهاد رفتن به مشاوره ازدواج باعث ایجاد رعب و وحشت در افراد می شود و برخی از افراد تصور می کنند که مراجعه به مشاوره ازدواج برای افرادی است که مشکلات جدی دارند و دید منفی نسبت به مشاوره ازدواج دارند.

برای اینکه بتوانید همسر خود را راضی کنید، شما باید انگیزه و دلایل مراجعه به مشاوره ازدواج را برای همسر خود توضیح دهید، رابطه درستی را برقرار کنید، هیچ گونه سرزنشی را متوجه همسر خود نکنید بلکه بگویید که او را دوست دارید و به سادگی می خواهید برای تقویت رابطه اقدامی را انجام دهید.برای همسر خود توضیح دهید که از مشاوره ازدواج می توان به عنوان یک اقدام پیشگیرانه نیز استفاده کرد.

مشاوره ازدواج ابزارهای ارزشمندی را برای کمک به حفظ ازدواج طولانی مدت شما ارائه می دهد.

مراجعه به مشاوره ازدواج جوانان

زوج درمانی آنلاین یک راه حل خارق العاده برای زوجینی است که تمایلی به استفاده از روش های درمانی سنتی ندارند، زوج هایی که مرتباً به مسافرت می روند، ساعت های طولانی کار می کنند یا کودکان کوچک دارند و یا به دلیل شرایط کنونی (بیماری کرونا) تمایلی به حضور در مراکز را ندارند.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره ازدواج جوانان را به صورت غیرحضوری (تلفنی یا تصویری) به شما عزیزان ارائه می دهد.

مرکز مشاوره قبل از ازدواج

دلایل رجوع به مشاوره ازدواج جوانان

این سوالات را در مورد خود، شریک زندگی و ازدواج خود در نظر بگیرید.

آیا در سنین پایین ازدواج کردید؟

آیا شما در یک ازدواج بین ادیان هستید؟

پدر و مادرت طلاق گرفتند؟

آیا اغلب از هم انتقاد می کنید؟

آیا در ازدواج شما دفاعی زیادی وجود دارد؟

آیا تمایل به عقب نشینی از یکدیگر دارید؟

آیا نسبت به یکدیگر احساس تحقیر و عصبانیت می کنید؟

آیا شما معتقدید ارتباط شما ضعیف است؟

آیا خیانت، اعتیاد یا سوءاستفاده در ازدواج شما وجود دارد؟

خانم دکتر صالحیان فاکتورهای مهمی که در ازدواج خیلی مهم هستند را برای شما در ویدئی زیر شرح می دهند.


مقاله مرتبط: مرکز مشاوره ازدواج در تهرانپارس

مقاله مرتبط: مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران


اگر به بیشتر این سوالات پاسخ “بله” داده باشید، از نظر آماری بیشتر در معرض خطر طلاق قرار دارید. این بدان معنا نیست که طلاق اجتناب ناپذیر است. اما این ممکن است به این معنی باشد که شما برای ادامه روابط خود باید خیلی سخت تر کار کنید. یک مشاور ازدواج خوب می تواند در این کار به شما کمک کند. اگر به دنبال مشاوره ازدواج برای بهبود روابط خود و نجات زندگی خود می گردید حتما به مرکز روانشناسی اکسیر مراجعه نمایید.

همسرانی که انتظارات واقع بینانه ای از یکدیگر و ازدواجشان دارند، ارتباط خوبی برقرار می کنند، از مهارت های حل اختلاف استفاده می کنند و با یکدیگر سازگار هستند، کمتر در معرض خطر طلاق هستند. آنها هم ممکن است از مشاوره برای تقویت مهارت های ارتباطی و ارتباط قوی خود بهره مند شوند.

حل مشکلات زناشویی

در طول جلسات مشاوره ازدواج چه اتفاقی می افتد؟

بیشتر مشاوران ازدواج هر دو شریک را به حضور در جلسات مشاوره تشویق می کنند. این روش موثرترین روش برای مشاوره ازدواج است زیرا مشاور می خواهد نحوه برقراری ارتباط شما را ببیند.

با این حال، اگر شریک زندگی شما تمایلی به مراجعه ندارد، یا به دلایلی قادر به این کار نیست، می توانید به تنهایی در مشاوره ازدواج شرکت کنید. هنوز هم می تواند مزایایی برای شما داشته باشد: شما می توانید در مورد خود و احساس خود در مورد رابطه خود بیاموزید.

بیشتر مشاوره های ازدواج کوتاه مدت است، زیرا زوجین معمولاً با مشکل خاصی روبرو می شوند که به دنبال حل آن هستند. مشاوره ازدواج جوانان نیز بسیار کاربردی است. حتی ممکن است جلسه را با “تکالیف” یا روش های خاص ترک کنید و آن را در منزل تمرین کنید و در جلسه بعد درباره کارایی راه حل ارائه شده با یکدیگر بحث کنید.

اگر فکر می کنید ازدواج شما به مشکل خورده است منتظر نمانید؛ در اسرع وقت به دنبال کمک باشید. هرچه بیشتر منتظر بمانید، به سختی می توانید رابطه خود را به مسیر درست برسانید. به محض ظاهر شدن علائم هشدار دهنده، مشاوره زوجین حرفه ای را بیابید. مرکز روانشناسی اکسیر با داشتن متخصین در زمینه مشاوره ازدواج جوانان در خدمت شما عزیزان است.

مشاوره رایگان آنلاین