مخالفت خانواده با ازدواج

یکی از مشکلات در ازدواج مخالفت خانواده با ازدواج است. وقتی که فکر می کنید فرد مورد نظرتان را پیدا کرده‌اید اما والدین شما فکر می‌کنند که آن فرد برایتان مناسب نیست، بسیار ناگوار است. اگر به پدر و مادر خود نزدیک باشید، خواهان تایید آن‌ها برای این تصمیم بزرگ زندگی‌تان هستید و از سمت دیگر می‌خواهید به فردی که قرار است بقیه عمرتان را با او سپری کنید وفادار بمانید. در این صورت در موقعیت سختی قرار خواهید گرفت.

مرکز روانشناسی اکسیر تمام خدمات خود از جمله مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره جنسی و … را به افرادی که تحت پوشش بیمه بانک های طرف قرارداد اکسیر هستند رایگان ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب

راهکارهایی جهت رفع مخالفت خانواده با ازدواج

با والدین خود صحبت کنید و به حرف هایشان گوش دهید

گفتگوی صادقانه‌ای با والدینتان داشته باشید از آن‌ها بپرسید که چرا فرد مورد نظر شما را دوست ندارند و جویای علت مخالفت خانواده با ازدواج شوید. با آرامش و احترام اجازه دهید مخالفت خود را ابراز کنند.  ممکن است متوجه شود که آن‌ها فقط فرصت کافی برای آشنایی با او را نداشته‎اند. یا مخالفت آن‎ها بر اساس یکسری سوء تفاهمات است.

اگر به اینجا برسید می‎توانید به آن‎ها اطمینان بدهید که فردی که انتخاب کرده‎اید یک همسر ایده آل است. یا بالعکس ممکن است والدین شما حق داشته باشند که مخالف این موضوع باشند، شاید او در گذشته شما را فریب داده یا بیش از حد کنترل‎گر و پرتوقع باشد. ممکن است متوجه شوید که نگرانی والدین‎تان درست است و باید آن‎ها را جدی بگیرید. ممکن است از آنچه که والدین‎تان می‎گویند خوشتان نیاید، اما باید شواهد محکمی داشته باشید. (شاید والدین‎تان تعصب خاصی روی نژاد یا قومیت خاصی داشته باشند).

برای سنجش میزان تفاهم خود قبل از ازدواج می‌توانید اینجا کلیلک کنید.

به آنها فرصت دهید تا فرد مورد نظرتان را بهتر بشناسند

  اگر فکر می‎کنید که با هم بودن آن‎ها به والدین‌تان کمک می‌کند تا فرد مورد نظرتان را بهتر بشناسند این فرصت را ایجاد کنید. مثلا آن‌ها را به شام دعوت کنید. او را تشویق کنید تا در مورد خاطرات دوران کودکی، رویاها و اهدافش صحبت کند، تا والدین شما بتوانند او را بهتر بشناسند. دیدن عشق و علاقه شما به هم، کمک خواهد کرد آن‌ها متقاعد شوند که او یک فرد حامی و متعهد است، و آن‌ها می‌توانند با کمال میل او را به عنوان عروس یا داماد خانواده بپذیرند.

اینستاگرام اکسیر

پیش مشاور بروید

یک شخص سوم مانند مشاور ازدواج و خانواده در کمک به منظور بهبود ارتباط و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای این اختلاف کمک خواهد کرد.


مقاله مرتبط: برای ازدواج کردن وقت بگذاریم !

مقاله مرتبط: تست آنلاین باور به ازدواج

مقاله مرتبط: تست آنلاین نگرش به ازدواج

مقاله مرتبط: تست آنلاین هیجان پیش از ازدواج


مرکز مشاوره قبل از ازدواج

برای آینده برنامه ریزی کنید

حتی اگر بعد از ازدواج هنوز هم والدین شما همسرتان را دوست ندارند، درباره مرزها و محدودیت‌هایی که در رابطه با والدین‌تان باید داشته باشید با هم صحبت کنید، این مخالفت نباید شکافی بین شما و همسرتان ایجاد کند. به عنوان مثال تصمیم بگیرید که همسرتان در مهمانی‌های خانوادگی شما شرکت کند یا نکند یا با شما به دیدار والدین‌تان برود. فقط به همسرتان اجازه ندهید که شما را از پدر و مادرتان دور کند.  

کارهایی که نباید انجام دهید

والدین‌تان را تهدید نکنید. بدانید که مخالفت آن‌ها بدلیل علاقه‌ای است که به شما دارند. اگر عشق شما دو نفر واقعی باشد با مقداری صبر کردن این عشق از بین نخواهد رفت.

اجازه ندهید تردید پدر و مادرتان رابطه شما با همسرتان را خراب کند. مطالعات نشان داده است که عدم رضایت والدین در ازدواج باعث بی‌اعتمادی، انتقاد و تعارض در ازدواج می‌شود. همچنین می‌تواند موضوع همیشگی دعواهای شما شود. اگر این اتفاق افتاد حتما مشاوره را در نظر بگیرید.

اجازه ندهید که این اختلافات رابطه شما با خانواده‌تان را خراب کند. عواقب جدایی طولانی ‌مدت از پدر و مادر و احتمالا خواهر و برادر و دیگر اعضای خانواده را در نظر بگیرید. بدانید که نگه داشتن کینه و خشم می‌‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

اگر در مورد رابطه‌تان تردید دارید، عروسی خود را به تعویق بیندازید تا زمانی که مطمئن شوید که تصمیمی درست گرفته‌اید. مطمئن باشید کنسل کردن عروسی کم‌تر از طلاق به شما آسیب می‌زند.

مرکز روانشناسی اکسیر خدمات روانشناختی خود را توسط  متخصصین مجرب در زمینه های مختلف از جمله  مشاوره فردی، مشاوره افسردگی، مشاوره اضطراب، مشاوره وسواس و … را به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان ارائه می دهد.

منبع: سایت verywellmind و متخصصین اکسیر

رزرو وقت برای مشاوره ازدواج

Loading...

مشاوره رایگان آنلاین