در این مقاله، عادات افراد ناخشنود را بررسی خواهیم کرد.  ایجاد مانع برای خود، باعث به وجود آمدن عزت نفس پایین می شود؛ حتی با وجود این که ممکن است شما نتایج بسیار خوب و عالی به دست آورید. شما و کاری که انجام می دهید، هیچ وقت کاملا خوب نیستید؛ مگر زمانی که احساس کنید همه چیز عالی پیش می رود.

از عادات افراد ناخشنود ؛ زندگی کردن در اصوات منفی

آنچه که ما می خوانیم، تماشا می کنیم و گوش می دهیم، تأثیر بزرگی بر احساس و فکر ما دارد. اگر خودتان را در اصوات منفی غرق کنید، شاد بودن بسیار سخت تر خواهد شد. صداهایی که به شما می گویند که بخش بزرگی از زندگی همیشه ناخوشایند، خطرناک و پر از ترس و محدودیت است. صداهایی که زندگی را از دیدگاه منفی تماشا می کنند.

از عادات افراد ناخشنود ؛ بیش از حد درگیر گذشته و آینده بودن

عادات افراد ناخشنود

یکی از عادات افراد ناخشنود ، این است که زمان زیادی را صرف در خاطرات گذشته، تعارضات، فرصت های از دست رفته می کنند و همچنین همش در انتظار اتفاقات آینده هستند و به این فکر می کنند که در آینده هم همه چیز اشتباه پیش خواهد رفت. این تفکرات باعث می شود زندگی در حال را از دست بدهند که منجر به از دست رفتن تجربیات فوق العاده خوبی می شود.

از عادات افراد ناخشنود ؛ مقایسه خود و زندگی خودتان با دیگران و زندگی آن ها

یک عادت بسیار زیادی که در افراد ناخشنود وجود دارد، مقایسه مداوم زندگی و خودشان با افراد دیگر است که فلان شخص، ماشین و خانه و شغل و پول متفاوتی از من دارد و یا دارای محبوبیت اجتماعی و جایگاهی بالاتری از من است؛ که این باعث می شود تا اعتماد به نفس پایین و احساسات منفی برای آن ها باقی بگذارد…

عادات افراد ناخشنود

از دیگر عادات افراد ناخشنود ؛ تمرکز بر جزییات منفی زندگی

در موقعیت کاری، اجتماعی، تفریحی که قرار دارند، فقط به دنبال راهی هستند تا باعث پایین آوردن خلق و خوی اطرافیان شود، شاید این کار به قصد و عمد انجام نمی شود؛ اما افراد ناخشنود نمی توانند روی جنبه های مثبت تمرکز کنند و فقط جزئیات منفی زندگی را می ببینند. 

از دیگر عادات افراد ناخشنود ؛ زندگی بیش از حد پیچیده

زندگی می تواند بسیار پیچیده باشد. این موضوع می تواند باعث ایجاد فشار و ناراحتی شود. اما اغلب این موارد توسط خود ما ایجاد می شود. بله جهان ممکن است پیچیده تر شود، اما این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم عادت های جدیدی ایجاد کنیم که زندگی را ساده تر کند.

عادات افراد ناخشنود


مقاله مرتبط : چگونه دیگران را خوشحال کنیم


عادات افراد ناخشنود ؛ درباره چیزهایی نگران هستند که قادر به تغییرشان نیستند

همه ما گاهی اوقات گناهکار هستیم و با خود فکر می کنیم که چه می شد اگر به گونه ای دیگر عمل کرده یا سخن گفته بودیم. افراد افسرده بیشتر زندگیشان را در فکر “می تونستم اینجوری بگم، می بایست اینجوری رفتار می کردم، شاید بهتر بود این کار و کرده بودم” هستند. اما این خیلی مهم است که ناراحت چیزهایی که تغییری در آن ها نمی توانیم بدهیم، نباشیم و به جای آن، باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم و فقط سعی کنیم که در آینده دوباره آن ها را تکرار نکنیم…

عادات افراد ناخشنود

افراد با عادت ناخشنود ، خودشان را خیلی جدی می گیرند

اغلب افرادی که خودشان را زیادی جدی می گیرند، زندگی را هم زیادی جدی می گیرند. چنانچه شما بتوانید به عقب نگاه کنید و به خود بخندید و متوجه شوید که دنیا آنقدرها هم که فکرش را می کردید جدی نیست، دیگر آنقدر آن را ترسناک و مهیب تصور نخواهید کرد.

افراد ناخشنود به جای نقاط قوت خود، بر روی نقاط ضعف خود تمرکز می کنند

همه ما مشکلات و کم و کاستی هایی داریم. مهم این است که این کاستی ها را با آغوش باز بپذیریم، نه اینکه بر روی آن ها متمرکز شویم. افراد با عادات ناخشنود، فقط تمرکز بر روی نقاط ضعف خود دارند و به آن ها فکر می کنند و در صدد به دست آوردن راهی برای رفع آن ها نیستند. 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب