در این مقاله از اکسیر قصد داریم به یوگا و تاثیر آن بر کاهش افسردگی زنان باردار بپردازیم.

با ما همراه باشید…

سینتیا بتل، نویسنده، و دانشیار دانشگاه براون، در رابطه با اهمیت مطالعه اش گفت:

“این مقاله تلاشی برای ایجاد طیف وسیع تر گزینه هایی برای بهبود وضعیت خانم هایی است، که در طول بارداری علائم افسردگی را تجربه می کنند.”

افسردگی زنان باردار

روند مداخله

در این مطالعه، روند مداخله به این صورت بود که ۳۴ زن باردار مبتلا به افسردگی، به مدت ۱۰ هفته در کلاس های یوگا شرکت کردند. همچنین این زنان تشویق به انجام یوگا در خانه نیز شده بودند.

این برنامه شامل هیچ نوع مشاوره یا درمان دیگری برای مقابله با افسردگی نبود. محققان گزارش دادند که سطح افسردگی زنان در طول مطالعه، کاهش یافته و هرچه تمرینات یوگای آن ها بیشتر بوده است، سلامت روان آن ها نیز بیشتر بهبود یافته است.

محققان همچنین، توضیح دادند که تغییرات قابل توجهی در سطح آگاهی زنان در پی این تحقیق ایجاد شد که شامل تمرکز و توجه به لحظه کنونی، توجه به افکار، احساسات و عواطف است.

تمرکز ذهنی و یوگا

نویسندگان این مطالعه معتقدند که تمرکز ذهنی و یوگا یکی از راه هایی است که می تواند به کاهش افسردگی کمک کند. در حالی که این مطالعه ارتباطی بین تمرین یوگا و سطوح پایین افسردگی نشان داد، این ارتباط، یک ارتباط علت و معلولی را ایجاد نمی کند.

تمرکز ذهنی و یوگا

بسیاری از زنان باردار تمایلی به مصرف داروهای ضد افسردگی ندارند، و بعضی از آن ها در روانکاوی فردی مشکلی دارند.

بر همین اساس بت، که یک روانشناس در بیمارستان باتلر و بیمارستان زنان و نوزادان است، گفت:

یوگا قبل از زایمان به نظر می رسد رویکردی است که امکان پذیر است، و برای بیمه های سلامتی قابل اجرا و برای بهبود خلق و خوی خانم های باردار نیز مفید است.”

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب