زندگی با برادران ناتنی کار مشکلی است به ویژه اگر آنها را خوب نشناسید. بنابراین بهترین کار این است که برای ایجاد و حفظ یک رابطه ی خوب تلاش کنید.

 

مراحل

او را بشناسید از او بپرسید که چه کارهایی را دوست دارد انجام دهد یا سرگرمی هایش چیست. اگر شما نیز با او هم نظر باشید میتوانید باهم دوستان خوبی شوید.

 

 

خیلی صمیمی نشوید، به ویژه اگر او را هنوز خوب نمیشناسید. البته خوش برخورد باشید، اما اگر تازه با او آشنا شده اید، از در آغوش گرفتن و بوسیدن او خودداری کنید. بعد از مدتی میتوانید این کارها را شروع کنید.

 

 

اگر او را دوست ندارید نیز با صدای بلند فریاد نزنید. شما قرار است باهم زندگی کنید، پس حتی اگر از او نفرت دارید سعی کنید با او رفتار خوب و مناسبی داشته باشید و در صورت لزوم فاصله ی خود را نیز حفظ کنید.

 

 

با او مثل یک دوست رفتار کنید. آیا تا به حال  به این فکر کرده اید که چقدر خوب میشد اگر میتوانستید با بهترین دوستتان زندگی کنید؟ خب اگر شما برادر ناتنی تان را دوست دارید و باهم اوقات خوشی را سپری میکنید، پس از زندگی با او لذت ببرید.

 

 

حوصله کنید هیچ کس انتظار ندارد که سریعا عاشق برادر ناتنی خود شوید یا حتی با او دوست شوید. اما اگر عاشق او شدید( یا عاشق گذران وقت با او)، از گفتن این مساله به دیگران نترسید. وقتی زمان زیادی را با یک نفر سپری میکنید، بسیار طبیعی است که از او خوشتان بیاید.

 

 

دوستی خود را بیش از حد عمومی نکنید. این که با برادر خود دوست باشید بسیار عالی است اما اگر برادر دیگری دارید(خصوصا برادر کوچکتر)، بهتر است زمانی را نیز صرف گذراندن وقت با او کنید تا احساس طرد شدگی نکند.

 

 

دعوا نکنید. اگر هنوز خیلی صمیمی نیستید و وارد یک درگیری میشوید، از آن درگیری خارج شوید. زیرا این دعوا میتواند روابط آینده ی شما را دچار مشکل کند. پس در صورت لزوم از برادر خود عذر خواهی کنید و هرچه زودتر او را ببخشید.

 

 

بیش از حد چسبنده نباشید اگر همیشه و در همه حال نیاز به بودن با او را احساس میکنید، سعی کنید وابستگی خود را کم کنید. نباید چنین حسی داشته باشید خصوصا در اوایل رابطه. زیرا او نیز زندگی خودش را دارد و گاهی نیاز دارد تنها باشد، مثلا زمانی که با دوستانش سپری میکند یا وقتی که در اتاقش احتیاج به استراحت دارد. اگر زیاد به او بچسبید به مرور زمان از شما خسته خواهد شد.

 

نکات

  • اگر از او نفرت دارید سعی کنید از او فاصله بگیرید.
  • خوب باشید.
  • سر چیزهای احمقانه ای مانند کنترل تلویزیون دعوا نکنید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب