چاقی در کودکان بدقلق

چاقی در کودکان بدقلق شایع تر از کودکان آرام است. به نظر می‌رسد نوزادانی که به راحتی ناراحت می‌شوند و دیرتر آرام می‌شوند بیشتر از کودکانی که کمتر ناراحت می‌شوند و راحت تر آرام می‌شوند مستعد چاقی هستند. این نتایج تحقیق است که به تازگی منتشر شده است.

هدف این تحقیق که در مجله چاقی کودکان چاپ شده است، کشف رویکردهای جدید به چاقی و تشخیص و پیگیری به موقع چاقی در کودکان است.

تحقیق درباره چاقی در کودکان بدقلق

لینگ کونگ، نویسنده و استاد دانشگاه، می‌گوید: “نتایج تحقیق ما نشان داد که تفاوت‌های فردی در بد تولد می‌تواند زمینه ساز بسیاری از رفتارها و سلامت رفتاری در سال‌های بعد شود”.

در این تحقیق ۱۰۵ نوزاد ۹ تا ۱۸ ماه آموزش داده شدند که برای دریافت پاداش دکمه‌ای را فشار دهند. کودکان این تکلیف را دو بار انجام دادند. پاداش آن‌ها یا تکه ای از غذای مورد علاقه آن‌ها بود یا ۱۰ ثانیه پاداش غیر غذایی، مثل تماشای تلویزیون یا شنیدن موسیقی. تعداد فشار دادن دکمه در هر کدام از پاداش‌ها بررسی شد. خلق و کوی کودکان نیز توسط یه پرسشنامه که توسط والدین آن‌ها پر شده بود مورد سنجش قرار گرفت.


مقاله مرتبط: راه های جلوگیری از چاقی در کودکان

مقاله مرتبط: گفتن واژه چاق به کودکان، آنها را چاق تر می کند!


عوامل چاقی در کودکان بدقلق

بررسی‌ها نشان داد، کودکانی که در کنترل کردن ناراحتی خود سریع‌تر بوده‌اند کمتر میل و انگیزه به سمت پاداش غذایی داشتند و برعکس کودکانی که زودتر ناراحت و دیرتر آرام می‌شدند بیشتر به سمت پاداش‌های غذایی تمایل داشتند.

والدینی که این نشانه‌های خلقی را در کودکان خود می‌بینند می‌توانند از نتایج این تحقیق برای کنترل سلامت غذایی کودکان خود استفاده کنند. در این صورت کار والدین، دادن و مشخص کردن پاداش‌های غیر غذایی به کودکان خواهد بود.

 در زمینه چاقی در کودکان بد قلق، مشاوران کودک مرکز مشاوره اکسیر به شما خدمات روانشناختی ارائه می‌دهند.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب