راه های بهبود زبان بدن

هیچ توصیه خاصی در مورد نحوه استفاده از زبان بدن شما وجود ندارد. آنچه شما انجام می دهید ممکن است به چندین روش تفسیر شود، بسته به زمینه و فردی که با آن صحبت می کنید. شما احتمالا می خواهید زبان بدن متفاوتی در هنگام صحبت با رئیس خود در مقایسه با زمانی که با یک دختر یا پسر مورد علاقه تان صحبت می کنید داشته باشید. این ها برخی تفسیر های معمول زبان بدن و اغلب موثرترین راه ارتباط بوسیله بدن هستند.

زبان بدن

اول، برای تغییر زبان بدن شما باید از زبان بدن خود آگاه باشید. توجه داشته باشید که چگونه نشسته اید، چگونه ایستاده اید، چگونه از دست و پا استفاده می کنید یا در حالی که با کسی صحبت می کنید، چه کار می کنید.

شما ممکن است بخواهید در برابر یک آینه تمرین کنید. بله، ممکن است به نظر احمقانه برسد، اما هیچ کس شما را تماشا نمی کند. این به شما بازخورد خوبی در مورد اینکه در دید دیگران چطور به نظر می رسید، می دهد و فرصتی برای تمرین قبل از رفتن به جامعه به شما می دهد.

نکته ی دیگر این است که چشم ها را ببندید و تجسم کنید که برای داشتن اعتماد به نفس چگونه ایستاده و یا نشسته اید و سپس چشم های خود را باز کنید و به آن حالت تغییر کنید. خودتان را ببینید. سپس آن را امتحان کنید.

راه های بهبود زبان بدن

شما ممکن است پاهای خود را به شکلی مضحک از هم باز کنید و یا در تمام وقت به صورت بسیار صاف بنشینید. هیچ مشکلی ندارد و مردم به اندازه شما در این باره فکر نمی کنند، آنها درگیر مشکلات خود هستند. فقط کمی تمرین کنید، تمرین کنید و خودتان را ارزیابی کنید تا یک تعادل راحت پیدا کنید.


مقاله مرتبط : ۱۰ راه ارتباط غیر کلامی


۱۸ مورد از راه های بهبود زبان بدن

اولین راه بهبود زبان بدن : دست و پای خود را روی هم قرار ندهید – شما احتمالا قبلا شنیده اید که نباید دست به سینه بنشینید زیرا ممکن است در حالت دفاعی و یا محافظتی به نظر برسید. این برای پاهای شما هم هست. بازوها و پاهای خود را باز نگه دارید.

دومین راه بهبود زبان بدن : تماس چشمی داشته باشید، اما خیره نشوید – اگر با چند نفر صحبت می کنید، به آنها برای تماس بهتر و ایجاد ارتباط بهتر نگاه کنید و ببینید که آیا آنها گوش می دهند یا نه. نگه داشتن بیش از حد ارتباط چشمی با مخاطب ممکن است باعث موذب شدن فرد شود.

از طرف مقابل نداشتن تماس چشمی ممکن است شما را متزلزل نشان دهد. اگر به تماس چشمی عادت ندارید، ابتدا ممکن است کمی سخت یا ترسناک به نظر برسد، اما به تمرین ادامه دهید و بدانید به آن عادت خواهید کرد.

سومین راه بهبود زبان بدن : نگران نباشید از فضای بیشتری استفاده کنید. با استفاده از فضا، به عنوان مثال، نشستن یا ایستادن با پاهای کمی باز اعتماد به نفس خود را ضمانت کنید و خود را راحت نشان دهید.

چهارمین راه بهبود زبان بدن : شانه های خود را رها کنید – زمانی که احساس می کنید در شانه های خود به شدت احساس تنش میکنید به راحتی آنها را رها سازید. شانه ها ممکن است کمی بالا بیایند و به جلو حرکت کنند. سعی کنید آنها را آزاد سازید و سعی کنید با کمی تکان دادن و شل کردن شانه ها ، آنها را عقب بکشید.

پنجمین راه بهبود زبان بدن : وقتی که آنها صحبت می کنند با سر تایید کنید – چند وقت یکبار نکته هایی را که می شنوید با سر تایید کنید اما زیاده روی نکنید .

ششمین راه بهبود زبان بدن : لم ندهید، صاف بنشینید- ولی در حالت راحت نه در حالت سفت و خشک.

هفتمین راه بهبود زبان بدن : تکیه دهید اما نه زیاد – اگر می خواهید نشان دهید که به چیزی که شخص می گوید علاقه مند هستید، به سمت شخص خم شوید. اگر می خواهید نشان دهید که اعتماد به نفس دارید و آرام هستید ، کمی به عقب تکیه بدهید. ولی بیش از به جلو خم نشوید که ممکن است شما را بیش از حد درمانده و نیازمند نشان دهد یا بیش از حد به عقب تکیه ندهید که ممکن است شما را متکبر و مغرور نشان دهد.

هشتمین راه بهبود زبان بدن : لبخند بزنید و بخندید – خود را بیش از حد جدی نگیرید. کمی بخندید، وقتی کسی چیزی خنده دار می گوید لبخند بزنید و بخندید. اگر یک فرد مثبت به نظر برسید، مردم بیشتر تمایل به گوش دادن به شما دارند. اما اولین کسی نفر به جوک های خود نخندید، این کار باعث می شود شما عصبی و نیازمند به نظر برسید. وقتی که به کسی معرفی می شوید، لبخند بزنید ولی این لبخند را زیاد ادامه ندهید زیرا در این حالت فردی دو رو به نظر می رسید.

نهمین راه بهبود زبان بدن : صورت خود را لمس نکنید – این کار ممکن است شما را عصبی نشان دهد و برای شنوندگان یا افرادی که در گفتگو هستند، موجب حواس پرتی شود.

دهمین راه بهبود زبان بدن : سر خود را بالا نگه دارید – چشم هایتان را روی زمین نندازید،این کار ممکن است شما را متزلزل و سردرگم نشان دهد. سر خود را مستقیم و چشمان خود را موازی افق نگه دارید.

یازدهمین راه بهبود زبان بدن : اندکی سرعت خود را کم کنید – این برای بسیاری از چیزهاست. قدم زدن کندتر نه تنها باعث آرامش و اعتماد به نفس می شود، بلکه موجب احساس استرس کمتر می شود.

دوازهمین راه بهبود زبان بدن : نترسید و سعی کنید از حرکات ناگهانی و عصبی مانند تکان دادن پا یا زدن انگشتان دست خود به میز جلوگیری کنید. در این حالت شما عصبی و بیقرار به نظر میرسید و می تواند باعث حواس پرتی فرد مقابل شود. سعی کنید آرام باشید، سرعت خود را کم کنید و بر حرکات خود تمرکز کنید.

سیزدهمین راه بهبود زبان بدن : از دست های خود با اطمینان بیشتر استفاده کنید به جای استفاده از دست برای ضربه زدن به میز یا خاریدن صورتتان ، از آنها در مسیر برقرار کردن ارتباط استفاده کنید. برای توصیف چیزی یا اضافه کردن وزن به نقطه ای که می خواهید، از دستانتان استفاده کنید. اما از آنها زیاد استفاده نکنید که ممکن است منحرف کننده شود.

چهاردهمین راه بهبود زبان بدن : نوشیدنی خود را پایین بیاورید. نوشیدنی خود را در مقابل سینه خود نگه ندارید. در واقع، چیزی را در مقابل سینه ی خود قرار ندهید، زیرا شما را دفاعی نشان می دهد. آن را پایین بیاورید و در کنار پا قرار دهید.

پانزدهمین راه بهبود زبان بدن : متوجه شوید کجا ستون فقرات به پایان می رسد – بسیاری از مردم (از جمله من تا همین اواخر) ممکن است در نشستن یا ایستادن کمر خود را صاف کنند. با این که ممکن است فکر کنید که ستون فقرات جایی که گردن شروع می شود به پایان میرسد، اما ستون فقرات در پشت سر شما تمام میشود. کلیه ستون فقرات را مستقیم نگه دارید و موقعیت را بهتر کنید.

شانزدهمین راه بهبود زبان بدن : نگران نباشید – یکی از مواردی که ما از سینفلد آموخته ایم، این است که هرکس که با او از فاصله ی نزدیک صحبت کنیم موذب خواهد شد. اجازه دهیم که افراد حریم خصوصی داشته باشند و به آن تجاوز نکنیم.

هفدهمین راه بهبود زبان بدن : آینه – اغلب هنگامی که شما با یک شخص همراه می شوید، زمانی که هردوی شما ارتباط خوبی برقرار می کنید، ناخودآگاه یکدیگر را تکرار می کنید. این به این معنی است که در استفاده از زبان بدن فرد مقابل آینه می شوید. برای ایجاد ارتباط بهتر، می توانید کمی از آینه فعال را امتحان کنید.

هجدهمین راه بهبود زبان بدن : نگرش خوب را حفظ کنید – آخرین، اما نه کم اهمیت ترین راه، حفظ نگرش مثبت، باز و آرام است. احساس شما در زبان بدن شما متبلور خواهد شد و می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.


مقاله مرتبط : ذهن دیگران را از طریق زبان بدن بخوانیم


چند تا از این تکنیک های زبان بدن را برای سه تا چهار هفته به کار ببرید. تا آن زمان، آنها باید به عادت های جدید تبدیل شوند و چیزی شوند که حتی بدون فکر نیز آن را انجام دهید. اگر نه، تا زمانی که به عادت تبدیل شوند به تمرین ادامه دهید. سپس چند چیز دیگر را که مایلید تغییر دهید و بر آنها کار کنید، تمرین کنید.

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب