هیچ چیز عجیبی درباره روابط جنسی وجود ندارد. در حقیقت درمان هیجانات مسائل جنسی است. اگر شما تجربه مشکلات جنسی را دارید، آخرین چیزی که دوست دارید در موردش صحبت کنید. این که شما با یک روانپزشک، روانشناس، یا زوج درمانگر یا مشاور جنسی کار کنید، می تواند در درمان رابطه جنسی از جمله درمان اختلال نعوظ، میل جنسی کم، و سایر مشکلات جنسی کمک کند که شما و شریک جنسیتان در محیطی کاملاً حمایت کننده و آموزشی این مشکلات را حل کنید.

درمان رابطه جنسی چه چیزهایی را شامل می شود؟ و چه کسی صلاحیت این کار را دارد؟ حقایق زیر را بخوانید تا به سوالاتتان پاسخ داده شود…

  – درمان رابطه جنسی، مانند دیگر شکل های مشاوره است

برخلاف باور برخی افراد، هیچ چیز عجیب غریب، ناسالم و انحرافی پشت درهای اتاق یک درمانگر جنسی اتفاق نمی افتد. در واقع تفاوت خاصی با دیگر شکل های مشاوره ندارد.

درمان رابطه جنسی، توسط فردی که روش های درمان روانشناختی را آموزش دیده، انجام می شود. درمانگر جنسی شما، ممکن است سابقه روابط جنسی و تدوین اهداف و مداخلات لازم جهت روش مشکل شما را جمع آوری کند.

درمان رابطه جنسی

  – شما جنبه روانی روابط جنسی را کشف خواهید کرد

درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا از طریق مسائل عاطفی و هیجانی، مشکلات جنسی خود را مرتفع سازید. درمان رابطه جنسی معمولا به آموزش درباره عملکرد اضطراب آغاز می شود،‌ و پس از آن به زوجین آموزش داده می شود تا برای ایجاد ارتباط بهتر و شفاف تر، در مورد خواسته و نیازهای جنسی خود صحبت کنند. همچنین زوج ها ممکن است به موضوعات استرس زای روابط خود پی ببرند.

  – تکالیف

درمانگر شما ممکن است تکالیفی به شما بدهد که در خانه آن ها را انجام دهید. تمریناتی با نام تمرکز حسی، که منجر می شود بیشتر با شریک زندگی خود هماهنگ شوید. هدف از این تمرینات بیشتر تماس و لمس است تا رسیدن به اوج لذت جنسی. و در نهایت این تمرینات می تواند زوج را به سمت رابطه جنسی هدایت کند.

  – همراهی

اگر به عنوان زوج در حال برخورد با مشکلات هستید، بهتر است که همراه شریک زندگیتان این کار را انجام دهید. اما اگر مشکل شخصی دارید، می توانید ابتدا به صورت فردی با درمانگرتان ملاقات داشته باشید و پس از آن با همسرتان در جلسات شرکت کنید.

  – در انتخاب درمانگرتان سخت گیر باشید

مطمئن شوید که درمانگر مجربی را انتخاب کرده اید.

  – این درمان برای همه مناسب نیست

به یاد داشته باشید که درمان رابطه جنسی مانند مشاوره است، یعنی مشکلات جسمی که منجر به مشکلات جنسی می شود را درمان نمی کند بلکه مشکلات ذهنی و عاطفی که منجر به این مشکلات می شود را رفع می کند…

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب