چگونه فرد بهتری شویم ؟

تعهد به بهتر شدن تضمین کننده اندیشه های بهتر، انتخاب بهتر و اقدامات بهتر است. انسانی بهتر بودن قبل از آنکه برای اطرافیان ما خوب باشد برای خودمان عالی خواهد بود چرا که خوب بودن باعث ایجاد احساسی عالی در فرد شده و مطمئناً دنیا هم رفتار خوبی با ما خواهد داشت. در ادامه راه هایی برای اینکه چگونه فرد بهتری شویم ارائه خواهد شد .

۱۳ نکته که باید بدانیم چگونه فرد بهتری شویم 

نکته اول برای فرد بهتری شدن : شروع به کار کردن کنید

شروع به کار تمام موارد زیر را برای شما انجام خواهد داد:

  • تولید ایده ها، تست آن ایده ها و اجرای آنها را به شما آموزش خواهد داد.
  • مهارت های حل مسئله را به شما اموزش می دهد.
  • شروع به کار ، مهارت های بازاریابی و فروش را به شما آموزش خواهد داد.

راه هایی برای تبدیل شدن به فرد بهتر

نکته دوم برای فرد بهتری شدن : سفر به دور دنیا

وقتی سفر می کنید تجربیات جدیدی به دست می آورید، در مورد فرهنگ های مختلف یاد می گیرید و می توانید نمونه های مختلف سبک های زندگی را مشاهده کنید. علاوه بر این، شما می توانید از مواد غذایی خارجی و متفاوت لذت ببرید، به سبک های مختلف موسیقی گوش کنید و شکل های هنرهای مختلفی را ببینید. و لااقل شما داستان های جالبی برای گفتن خواهید داشت.

نکته سوم برای فرد بهتری شدن : کاری هنری انجام دهید

یک کلاس هنری ثبت نام کنید، مثلا سفال گری یا طراحی جواهرات بیاموزید. هنر شکلی از بیان خود است و حتی می تواند آن را بهبود بخشد.

نکته چهارم برای فرد بهتری شدن : کارهای داوطلبانه

خوشبختی واقعی از دادن و انجام دادن کاری برای دیگران بدست می آید. سازمان های داوطلبانه همیشه نیاز به کمک بیشتری دارند. آن چیزی که به قلب تان نزدیک تر است را پیدا کنید: گرسنگی کودکان، خشونت خانگی، ظلم و ستم به حیوانات و غیره، و زمان خود و یا تخصص خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

نکته پنجم برای فرد بهتری شدن :پرورش شخصیت خود

بنجامین فرانکلین، یکی از بنیانگذار ایالات متحده آمریکا، فهرستی از ۱۳ فضایلی را که او می خواست توسعه دهد، مطرح کرده است. او همچنین شیوه ای برای به دست آوردن این فضایل را طراحی کرد.

  • او یک هفته به هر فضیلت اختصاص داده و رفتار خود نظارت می کرد تا اطمینان حاصل کند که با فضیلت آن هفته هماهنگ شده است.
  • اگر او احساس کرد که هر خطایی مربوط به فضیلت آن هفته مرتکب شده است، او یک علامت سیاه کوچک را در دفترچه ای که همیشه همراهش بود، می زد.
  • هدف او این بود که هفته را بدون علامت سیاه بگذراند.

شما نیز می توانید یک روش مشابه برای توسعه شخصیت خود دنبال کنید.

یک بازی یاد بگیرید

نکته ششم برای فرد بهتری شدن : یک بازی یاد بگیرید

تسلط بر یک بازی مانند شطرنج، استراتژی، رقابت، انعطاف پذیری و سازگاری را به شما می آموزد.

نکته هفتم برای فرد بهتری شدن یک رشته ورزشی یاد بگیرید

تسلط بر یک رشته ورزشی به شما چیزهایی را که با تسلط بر یک بازی یاد می گیرید، آموزش خواهد داد، ولی همین طور تمرینات جسمانی را انجام خواهید داد. علاوه بر این یاد می گیرید بر احساسات خود مسلط شوید.

نکته هشتم برای فرد بهتری شدن دوست داشتنی تر شوید

“اگر می خواهی تو را دوست بدارند، باید دوست داشتنی باشی.”  این نقل قول شاعر رومی “اوید” است. همه ما می خواهیم ما را دوست بدارند پس چگونه دوست داشتنی بشویم؟

در اینجا ایده هایی برای شروع وجود دارد:

  • دیگران را ستایش کنید.
  • دیگران را تشویق کنید که به دنبال رویاهای خود بروند.
  • اگر باید انتقاد کنید، این کار را به آرامی و مهربان انجام دهید.
  • مهربان باشید.

نکته نهم برای فرد بهتری شدن : یک زبان خارجی را بیاموزید

یادگیری زبان مزایای زیادی دارد.

  • یادگیری یک زبان جدید باعث می شود که شما فرهنگ بیشتری داشته باشید.
  • شما را تبدیل به یک شهروند جهانی می کند.
  • تمرین خوبی برای مغز شما است.
  • به شما احساس موفقیت می دهد.

بخشندگی را تمرین کنید

نکته دهم برای فرد بهتری شدن : بخشندگی را تمرین کنید

بسیاری از روانشناسان و دانشمندان این عرصه توصیه می کنند که با بخشش، هر گونه رنجش و کدورت را از بین ببرید. این امر فقط برای خودتان سود خواهد داشت. شما با بخشیدن دیگران در واقع افکار منفی، آزاردهنده، بی اعتمادی و خودخوری را از ذهن و قلب خود دور خواهید کرد. برای این منظور می توانید از مدیتیشن کمک بگیرید. از رنج های خود به عنوان درسی برای داشتن تفکر معقول و منطقی بهره بگیرید.

نکته یازدهم برای فرد بهتری شدن : همیشه مودب باشید

سلام کردن به همکاران، تشکر کردن از آن ها، باز نگه داشتن در اتاق یا آسانسور برای رسیدن شان و موارد ساده ای از این دست، چقدر وقت شما را می گیرند؟ تقریبا هیچ. پس با رفتارهای مودبانه و سرشار از مهربانی می توانید خوب بودن را نه تنها به خود، بلکه به دیگران نیز بیاموزید. این را در نظر داشته باشید که حتی اگر طرف مقابل شما انسان گستاخ و بی ادبی هم باشد، شما با انجام کارهای درست می توانید در طولانی مدت موجب تغییر رفتارهای زشت او هم بشوید.


مقاله مرتبط : هرگز این حرف ها را در محل کار نزنیم


نکته دوازدهم برای فرد بهتری شدن : از چالش فرار نکنید

می دانید چه چیزی ترسناک است؟ چیزهای سخت که سخت کوشی زیاد می خواهد. حالا می دانید چه چیزی ترسناک تر است؟ سخت کوشی برای چیزهای جدیدی که ممکن است در آنها شکست بخورید. اگر می خواهید فرد بهتری باشید باقی زندگی شما در این خلاصه می شود: درگیر شدن با همه‌ چیزهای ترسناک. می دانم این ناخوشایند و ترس آور است اما کسی که می خواهد بهترین باشد با علم به همه‌ این ها ریسک می کند، به چالش پاسخ مثبت می‌دهد و پیشرفت می کند. اگر قرار بود به همین راحتی ها باشد بهترین بودن که مفهومی نداشت!

هنری فورد قبل از اینکه یکی از بهترین های صنعت اتومبیل سازی شود، دوبار ورشکسته شد. استیو جابز، خیلی چیزها را از دست داد تا استیو جابز شد. ممکن است در مسیر رسیدن به خواسته های تان زمان هایی را تجربه کنید که نامطمئن و خسته هستید؛ اما مهم این است که ناامید نشوید و آن مسیر را تا آخرش بروید.

نکته سیزدهم برای فرد بهتری شدن : مطالعه و یادگیری را در دستور کار خود قرار دهید

در مورد موضوعاتی که آگاهی ندارید یا ذهن تان را مشغول کرده اند، تحقیق و مطالعه کنید. از افراد متخصص سوال بپرسید. وقتی سطح دانش و آگاهی خود را به مسائل روزمره افزایش دهید، درک بهتری نسبت به آنها خواهید داشت. در نتیجه، کمتر دیگران یا دیگر فرهنگ ها را مورد قضاوت قرار داده و نظرات و افکار نادرست در مورد آنها خواهید داشت.

با افزایش سطح دانشرخود ، در واقع از خودتان فرد بهتری خواهید ساخت.

 

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب