استخدام شدن و تحت تاثیر قرار دادن کارفرماها کار آسانی نیست؛ اما در عین حال، غیر ممکن هم نیست. همیشه انسان های بامهارتی که قابلیت ارائه مناسب توانایی هایشان را دارند، در قافله جویندگان کار، سریع تر از سایرین می توانند به مقصودشان برسند…

 استخدام شما را جلو می اندازد

در این مقاله شما را با ۷ ابزاری که استخدام شما را تسریع می کند، آشنا می کنیم…

۱. رزومه

رزومه معرفی نامه ای شامل خلاصه ای از تجربیات کاری، سوابق تحصیلی و مهارت های فرد جویای کار است.

این معرفی نامه میتواند به صورت تایپ شده در حداکثر یک یا دو صفحه در قالب اوراق چاپ شده و یا نسخه الکترونیکی در قالب فایل های doc ،pdf از سوی کارجو به کارفرما ارائه گردد. در برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی، به رزومه، عنوان سی وی CV که مخففی از عبارت Curriculum Vitae است نیز اطلاق می گردد.

۲. ICDL

ICDL به هفت مهارت تقسیم شده است و متقاضی برای به دست آوردن مدرک ICDL، باید در امتحانات این هفت مهارت قبول شود. هر فردی بدون توجه به سن، جنس، تحصیلات، تجربه یا پیش زمینه می تواند در این آزمون ها شرکت کند. ثبت نام برای ICDL از طریق مراکز مجاز برگزاری آزمون صورت می گیرد. پس از موفقیت در آزمون هر مهارت، مرکز برگزاری آزمون، نتیجه را در یک پایگاه داده مرکزی ثبت میکند. برای کسب گواهینامهICDL، میتوان همه مهارت ها را به یک باره و یا با فاصله زمانی امتحان داد؛ اما باید طی ۳ سال از زمان شروع اولین آزمون، تمام هفت دوره را با موفقیت سپری کرد.

وقتی فرد، تمام آزمون ها را با موفقیت پشت سر گذاشت، مدرک ICDL را دریافت خواهد کرد. برخی از مراکز، فقط برگزار کننده آزمون ها هستند، اما در بسیاری از مراکز آموزشی ICDL، دوره های آموزشی جهت آماده سازی آزمون دهندگان نیز ارائه می شود.

  – مزایای ICDL برای افراد:

این طرح برای کمک به افراد در منزل و محل کار در نظر گرفته شده است. این مدرک در صورت ارائه به کارفرما، نشان میدهد که فرد، دارای قابلیت های تایید شده و به روز است. ICDL، به افراد بی تجربه در زمینه کامپیوتر، کمک میکند با فراگیری مفاهیم اولیه مهارت های کامپیوتری، ماهرانه و با اعتماد به نفس با کامپیوتر کار کنند.

  – مزایای ICDL برای کارفرمایان:

قصد یک شرکت از ارتقای مهارت های کامپیوتری نیروی کار خود، حصول اطمینان از مصرف درست سرمایه است…

  • ICDL، قابلیت کامپیوتری کارمندان را تضمین می کند.
  • ICDL، برای کارمندان، مهارت های کامپیوتری قابل ملاحظه ای ایجاد می کند.
  • ICDL، سطوح توانایی IT را در یک سازمان تضمین میکند.
  • ICDL، هزینه های پشتیبانی IT را کاهش می دهد.
  • ICDL، از وقت تلف شده ناشی از فقدان دانش و روش های کاری غیر موثر IT میکاهد. دوره های آموزشی زیادی وجود دارد که انتخاب را برای کارفرمایان و کارمندان مشکل کرده است.
  • ICDL، تعریفی استاندارد و مقیاسی دقیق برای مهارت های کامپیوتری بوده که در سطح بین المللی مورد تایید است؛ همچنین این گواهینامه، بین نیازهای کارفرمایان و مهارت های کارمندان، تعادل ایجاد می کند.
  • ICDL، هم اکنون معتبرترین مدرک کامپیوتری در سطح جهان است که این مقبولیت، مرهون ارتباط آن با تمام افراد و پشتیبانی و کنترل سازمان های حامی آن است.

۳. زبان دوم

در دنیای ارتباطات و اطلاعات، هر کسی که بتواند علاوه بر زبان مادری، مهارت های زبانی یک زبان دیگر را بیاموزد، به ویژه زبان انگلیسی که زبان بین المللی است، در محیط کار از سایرین جلوترخواهد بود.

اگر این مهارت با مدرک های بین المللی همراه شود، بر اعتبار شما می افزاید؛ اما اگر مهارت هایتان در سطح خوبی باشد، کارفرماهای باتجربه معمولا زیاد مدرک گرا نیستند.

۴. سابقه کاری مکتوب

یک سی دی یا پوشه که شامل سوابق کاری شما باشد، حتی آنچه به عنوان پروژه دانشگاهی انجام داده اید، در تصمیم کارفرماها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

لازم نیست این سوابق در شکل گرافیکی خیلی خاص یا پوشه ای گران قیمت باشند؛ همین که تمیز، مرتب و منظم باشند کافی است.

۵. رضایت نامه کارفرما

رضایت نامه کارفرمای قبلیتان یا حتی کسی که پیش او کارآموزی کردید، حتی اگر چند خط ساده باشد، در تفکر و طرز نگرش کارفرما بسیار تاثیر گذار خواهد بود و به شما اعتبار خواهد بخشید.

هنگام خروج از محل کارتان، از کارفرما در خواست کنید نامه رضایت خود را به شما بدهد؛ اگر شانس بیاورید و از کار شما راضی باشد و جملات خوبی در باره شما بنویسد، که خوش به حالتان.

۶. اطلاعات قوی

اگر از صاحب نامان صنف و حرفه تان نحوه عملکرد و دلایل موفقیتشان اطلاعات کافی داشته باشید و از این اطلاعات، ضمن مصاحبه به شیوه هوشمندانه و مناسبی استفاده کنید، قطعا موفق خواهید شد.

۷. لباس مناسب

شاید به نظرتان این یکی اصلا به حساب نیاید، اما نحوه پوشش، برخورد و حتی نشستن شما در جلسه مصاحبه، در کارفرما بسیار تاثیر گذار است.

حتی برخی کارشناسان معتقدند ۳۰ ثانیه اول برخورد شما، کلیت نگرش کارفرما و حتی تصمیمش را تحت تاثیر قرار می دهد…

مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب